recent
روايات مكتبة حواء

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثاني وعشرون 22 بقلم شهد عبدالسلام

رواية طفلتي الخائفة الفصل الثاني وعشرون 22 بقلم شهد عبدالسلام

 البارت 22

طفلتي الخائفه
بقلم /شهد عبد السلام
حور:اه
اسد:طب اسف اوي الطلب ده مش موجود عندي
حور بخوف بتحاول تخفيه :يعني
اسد:ذي ما سمعتي
حور بعياط: انت مش بتحبني
اسد :مين قالك الكلام ده
حور:..
اسد بعصبيه:ادخلي يا حور وطلاق انا مش هطلق
حور خافت تتكلم ودخلة
واسد قاعد في الريسبشن
اسد بعصبيه: طلاق طلاق لسانك قدر ينطقها يا حور
ودخلها
اسد:قومي
حور:نعم
اسد: هتروحي الجامعه
حور:اه وبتمشي
اسد مسكها من دراعهاا:غيري الارف ده
حور دخلة من سكات غيرت هدومها ونزلت مع ابراهيم السواق
عند تاليا ومالك
مالك:فين الاكل
تاليا :اعمل لنفسك قولتك مش الخدامه بتاعتك انت و اوعدك اول ما يجيلك شلل هعملك الاكل
مالك:انتي عايزه تاخدي فوق دماغك
تاليا:لا لا علي ايه هعمل الاكل
بعد شويه كان الاكل قدام مالك ولسه هياكل او حته
تاليا:امم ايه احساسك لو فيها سم
مالك رجعها تاني:انتي مجنونه يا بت
تاليا:ليه يعني عشان ممكن اسمك لا انا ممكن اموتك واقطعك في اكياس عادي
مالك:ده مع اي حد غير غير مالك الصقر
تاليا: ...
مالك:ناويه تعيشي هنا بحترامك ولا ايه
تاليا: انا محترمه غصب عنك
مالك ومسكها من شعرها: ماشي يا محترمه وشدها علي الاوضه
تاليا بعياط: شعري
مالك وبيبصلها:مشكلتك ان انتي مش قويه حتي بصي دموعك نزلت في ثانيه ازاي ودخلها الاوضه وقفل عليها
ونزل
مالك في الفون:يا فندم انا هفضل كده كتير
..:هانت
مالك: امته يعني وانا عايز انزل معاهم
..:هتنزل
في الجامعه
صباا:كل ده يا حور
حور:معلش
صبا :طب يلا دخلو
(حور اول يوم جامعه خبطط في شخص اسمو عمر الاسم كان غلط الشخص ده اسمو جاسر )
ودخلو
جاسر:اهلا انا دكتور جاسر دكتور الماده
جاسر بيتكلم وعيونه علي حور الي سرحانه في مليون حاجه
بعد المحاضره
صبا:مالك ياحور شكلك زعلانه
حور:ها لا مافيش حاجه انا همشي سلام
صبا بستغراب: سلام
ورجعت
اسد نزل
وحور طول الليل مستنيه ان هو يرجع
ونامت وهي مستنيه
اسد دخل وكانت حور نايمه حضنها ونام
تاني يوم الصبح
اسد صحي ونزل وحور كانت لسه نايمه
حور صحيت فضلت تدور علي اسد مافيش حاجه
حور بعياط بترن عليه مش بيرد
اول مره وتانيه وتالته اسد رد في الاخر
حور بعياط:اسد الوو
اسد بخوف بس مش عايزه يبان :ايه يا حور
حور:انت جيت امبارح صح
اسد:اه
حور:طب..طب..
اسد:حور اقفلي دالوقتي مش فاضي باي
وقفل
عند تاليا ومالك
مالك سابها من امبارح في الاوضه وقافل عليها
مالك:بت
تاليا بتعب:اسمي تاليا
مالك:طب يا ست تاليا
تاليا: نعم
مالك:حلوه اووي نعم بتاعتك دي
تاليا: هتسبني امته بقا
مالك وبيمسح علي شعرها:قولتلك مش هسيبك
تاليا بتبعد:انا عايزه حجابي ان.
مالك :تؤتؤ..
ودخلة واحده بالاكل
مالك:تخلصي الاكل يا تاليا
تاليا: انا عايزه امشي والنبي يا طنط قوليلو يسبني
مالك ضحك:وطلع
داده فاطمه:قومي يا بنتي وقومتها :بصي يا بنتي مالك بيه عمره ماهيجي معاكي كده مستحيل مالك بيه اسمعي كلامو
تاليا:انا عايزه امشي من هنا
داده فاطمه: اسمعي كلامه
تاليا: ماشي
عند حور
نزلت الجامعه
جاسر:اهلا يا بشمهندسه حور
حور :اهلا بيك يا دكتور
جاسر:كنت عايزك في مكتبي
حور:في حاجه يا دكتور
جاسر:كلمتين بس
حور ودخلة المكتب
جاسر:ايه رايك تنزلي تدريب
حور:احنا لسه في اول يومين ولسه اول سنه يعني لسه ماعرفتيش حاجه
جاسر:انا هعرفك كل حاجه
حور:ماشي بس هاخد رايهم الاول
جاسر:تمام برحتك
في اخر الليل بردو حور نامت وهي مستنيه و اسد رجع وتاني يوم الصبح نزل منغير ما يقول
في الجامعه
صبا:قولتلهم عندك علي الي دكتور جاسر قالهوالك
حور:النهارده
في العربيه حور
حور:معلش يا عمو ابراهيم عايزك ططلع علي الشركه
ابراهيم:حاضر يا هانم
وطلعت الشركه وعيون المؤاظفين عليهاا
حور:لو سمحتي فين اسد بيه
قمر:مستر اسد مش موجود بيجي الساعه 3 الفتره دي
حور بستغراب:ازاي يعني بيجي كل يوم 3
قمر:اه يا هانم
حور:طب انا هقعد عقبال ما يجي
قمر:اسفه بس ماينفعش القاعده دي يا فندم
حور قاعده في مكان في الشركه بس زحمه بالمواظفين
بعد ساعه
حور :اسد
اسد بستغراب:حور تعالي ودخلها المكتب
اسد بعصبيه: ايه اللي جايبك هنا
حور:طب ايدي
اسد:اخلصي
حور:كنت جايه اطلب طلب منك
اسد:قولي
حور:انا عايزه اشتغل
اسد:نعمممم...

google-playkhamsatmostaqltradent