recent
روايات مكتبة حواء

رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسمله بدوي

رواية روح الصقر عوضني صعيدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم بسمله بدوي

 روح الصقر عوضني صعيدي

البارت 14
صقر بهدوء ...... رايحين نشوف الكاميرات عشان نعرف امي وقعت ازاي .
مها بخضه ..... ايه .
صقر بشك .... اي في اي .
مها بتوتر ملحوظ..... مممفيش بس ههو في كاميرات هنا
صقر بهدوء........ ايوه .
مها فجاه عملت نفسها اغمي عليها وروح راحت لها بسرعه وصقر شتالها راح غرفتها و
،وجاب برفان وبيفوقها .
مها بتمثيل ...... صقر بطني بتوجعني اااه .
صقر بخوف ..... طب هنادي على الممرضه وراح نادى على الممرضه
روح بطيبه .... أن شاء الله خير واحنا معاكي
مها بكره بس قالت بخبث...... عارفه طبعا ،حتي شوفي صقر اول ما قولت ليه تعبانه راح بنفسه ينادي الممرضه بيحبي اوي ،بس انا حزينه عليكي اوي .
رووح بستغراب....... لي .
مها بشر وخبث...... اصل انا هجيب الواد وصقر اتجوزك عشان العيل وده سبب وجودك هنا ، الوقتي انا هجيبه وانتي وسكتت .
رووح بحزن شديد..... وانا هترجعوني تاني صح .
مها بحزن مصطنع........... معلش أن شاء الله خير وربنا معاكي بقا ،بس ممكن سوال هو لمسك يعني أو
قاطعتها رووح بحسن نية وهي هتموت من الكسوف.... لا مأجلين لبعدين بس بتسالي لي
مها بحب مزيف...... طبعا الحمدلله ،كده مش ممكن يطلقك الا لما ياخد الي هو عايزه وبعدين هيطلقك ،نصيحه مني مش تناوليه الي في باله ،خليكي بعيده عنه زي النجمه وهو مش هيطلقك بالعكس هيلف زي المجنون عليكي .
روووح بطيبه وكلام مها لسا بيتردد في دماغها........ حاضر ي مها بس تفتكري كده صح
مها بحب مزيف..... طبعا وصح الصح كمان بس ممكن تجبيلي ميه لو سمحتي
رووح بطيبه..... حاضر .
اول ما رووح خرجت ،مها طلعت التلفون وحكت الي حصل وقالت....... بسرعه يماا قبل ما يرجع .
ثواني وصقر دخل وقال للممرضه ...... شوفي مالها .
مها في نفسها ..... يلهوي انا عملت في نفسي اي الوقتي تكشف ومش تعرف اني حامل وكده هتكشف .
مها بدلال...... لا ي صقر الحمد لله بقيت كويسه هو تلاقيه شويه تعب وراحوا لحالهم
وقالت الممرضه .... اخرجي انتي .
بعد ما الممرضه خرجت مها قربت من صقر وقالت بدلال ودلع...... صقر .
صقر بببرود..... نعم يمها .
مها بغضب شديد بس مش بينت وقالت بخبث ...... عايزه اقولك على حاجه ضروري .
صقر بستعجال...... مش وقته عشان عايز اشوف الكاميرات .
مها بشر وخبث...... عن رووووح .
صقر بخضه....... مالها رووح .
مها اضايقت جامد من خوفه عليها وقالت ...... انا سمعتها بتكلم زين في الفون .
صقر بغضب جحيمي...... مها اظبطي واعقلي،بلا سمعتها بتكلم زين ،شكلك اتجننتي وهبت منك .
مها بشر وخبث وقربت منه...... لا والله سمعتها امبارح في المستشفى بتقوله...... انها مش بتخليك تقرب منها ،ولا تلمسها وأنها مش بتحبك انت ،بتحبه هو ،وبعدين وقالت بخبث لصقر ..... مش قولت ليك ي صقر هيا مش بتحبك وانت كذبتني وضربتني بالقلم وقولت ليك فرق السن الي بينكم وكمان هي اما تحب هتحب من سنها .
قاطعه صوت فونه .
صقر بغضب جحيمي وعروقه بارزه....... يعني اي الكاميرات مش شغاله هه انا مشغل معايا حيوانات وخرج بسرعه من الغرفه .
عند روح كانت خارجه من الحمام ولابسه بجمامه رقيقه حمرا وشعرها منسدل على طول ضهرها كانت جميله كدا وخاصه شعرها كان مبللول كان شكلها فاتن في الوقت ده صقر دخل وعلى وشه غضب الدنيا والآخرة.
روووح خافت من شكله.
وهو راح قعد على الكرسي وحط أيده على وشه .
رووح قربت منه وقالت بصوت منخفض..... صقر مالك .
صقر اول ما رفع وشه انزهل من جمالها ونسا كل حاجه وقالت بصوت عاشق ولهان ..... رووووح انتي حلوه اوي .
روووح اتكسفت جامد وصقر بيقرب منها وهي بتبعد لحد ما وصلت للحيطه وخلاص مفيش مفر .
صقر لسا هيقرب منها ،لقاها خايفه ووشها احمر وشويه وهتعيط وفجاه كلام مها جه في دماغه وجملتها وهي بتقول انها مش راضيه تخليك تلمسها ولا تقرب منه وفجاه مسك رووح من شعرها ووووو
عند فارس بغضب شديد راح عن مها وقال بصوت عالي ومسكها من شعرها...... ايه الكلام الي سمعته ده .
عفاف مش بتتكلم وهتموت من الخوف ....... ااا.
فارس بغضب شديد..... انطقي .
عفاف بهدوء وخبث ..... انا اسفه ي فارس انا عارفه ان كده غلط بس الشيطان وزني وطمعت في الفلوس واضافت بشر وخبث ....... وكمان كنت عايزه انتقم منها في الي مامتها عملته في حماتي الي هي مامتك .
فارس بعد ما هدا ....... بس الطريقه غلط يعفاف .
عفاف بحب وخبث ...... طب اعمل اي عشان تسامحني .
فارس بحب....اتصلي عليه وقولي له أنا مش هنفذ حاجه .
وفجاه حس بحد من وراه ضربه جامد على رأسه وفقد الوعي ووووووو

google-playkhamsatmostaqltradent