recent
روايات مكتبة حواء

رواية دار الايتام الفصل الثاني عشر 12 بقلم اميرة اسامة

رواية دار الايتام الفصل الثاني عشر 12 بقلم اميرة اسامة

البارت الثاني عشر...

قطع جاسر اول حرف فكرت تنطقه
جاسر..تمارا مش عايزك تحتكي خالص باللي اسمه هادي ده حتي لو كلمك او وجهلك اي سؤال مترديش عليه سبيني مني ليه مفهوم
تمارا..هو حصل حاجه
جاسر..لامحصلش بس انا مبرتحش للبني ادم ده
تمارا..حبت تستفزه عشان تعرف قصده اكتر ايوه بس هو واضح انه ذوق
جاسر..والله ذوق عجبك اوي طريقته علر فكره انتي اللي شغاله معايا مش انا اللي شغال معاكي يبقى تنفذي اللي بقوله
تمارا..اضايقت من طريقته انا شغاله معاك زي مابتقول بس مش معناه ان حضرتك تتكلم معايا كده انا اسمع كلامك في اي حاجه تخص الشغل
جاسر..واللي بقوله ده شغل انتي معايا في ميتنج يبقى الكلام يكون من خلالي
تمارا..هو حضرتك شوفت اني خدت واديت معاه في كلام عن الشغل الراجل قال كلمتين شكر فيا مش اكتر ده مضايق حضرتك في ايه
جاسر..وقف العربيه وبصوت عالي انتي بتناهدي في ايه ايوه مضايق هو ميخصهوش اذا كنتي شاطره في شغلك اولا انا اللي احدد ده مش هو
تمارا..يعني حضرتك مضايق ان حد شكر في شغلي بدل ما تتبسط
جاسر..انا قولت اللي عندي مش عايز احتكاك بيه خالص مفهوم
تمارا..بعصبيه اوك يامستر جاسر وبصت ادامها
فضل جاسر باصص عليها ثواني بنظرات غضب ودور العربيه ومشي وفضلو طول الطريق ساكتين وصلو تحت البيت
ركن جاس ونزل فتحت تمارا ونزلت في لحظه وصول عشق
عشق..السلام عليكم
جاسر..بابتسامه اهلا دكتوره عشق عامله ايه
عشق..بابتسامه بخير الحمد لله حضرتك عامل ايه
جاسر..ماقولنا بلاش حضرتك دي عموما ياستي انا بخير انتي عامله ايه الوقت
عشق..انا الحمد لله بخير
عشق..عامله ايه يا تيمو
تمارا..بخير الحمد لله
عشق..واقفين ليه كده انتو لسه راجعين ولا ايه
جاسر..اه لسه واصلين حالا
فاللحظه دي وصل ليل ونوح مع بعض
جاسر..ليل ونوح هناك اهم
بصت عشق وتمارا
ركن ليل ونزل راحلهم
ليل..مساء الخير واقفين كده ليه
جاسر..مساء الخير ابدا انا لسه جاي انا وتمارا من الميتنج وعشق لسه واصله زيكم
ليل..عامله ايه ياعشق
عشق..بخير الحمد لله
ليل.انتي راجعه متأخر كده ليه الساعه 11
عشق..انا برجع كده اغلب الوقت وكان في شغل كتير
ليل..ايوه بس احنا في شتا والدنيا بتبقى هاديه مينفعش تيجي في وقت زي ده لوحدك
عشق..اعمل ايه معنديش بديل للاسف
جاسر..انت جاي ليه صحيح
ليل..عايز نور
عشق اطلعي انتي وتمارا بلغو البنات اننا طالعين واحنا جايين وراكم
عشق..حاضر بعد اذنكم طلعت هي وتمارا
ليل.لجاسر عملتو ايه
جاسر..كان باين عليه الغضب بس بيحاول يخفيه كله تمام متقلقش كله ماشي زي ما احنا عايزين بكره هنمضي الورق ولما يجي من السفر هسافر معاه مرسي علم ونشوف المكان ونكمل كل حاجه
ليل..طيب تمام المهم انت مالك
جاسر..مفيش مصدع بس
ليل..لا ياراجل
نوح..ودي محتاجه سؤال ما المزه راجعه وشها ميختلفش عن وشه
جاسر..نوح خليك في حالك عشان متزعلش
ليل..بابتسامه الله ده الحوار شكله بجد بقى
جاسر..هي الحفلة عليا ولا ايه انا ماشي
ليل.استنى بس ياعم خليك عشان تطلع معانا
جاسر.لا انا ماشي اطلعو انتو
ليل..ما تصبر انا مش هاخد خمس دقايق
جاسر معلش ياليل خليني اروح احسن
نوح.سيبه ياعم ده حتى شكله وحش
جاسر وهو بيبصله انا همشي مخصوص عشان مرتكبش في اخوك جريمة
ليل.طب امشي وهبقى اكلمك
جاسر..يلا سلام ركب عربيته ومشي
ليل.ماتخف يارخم انت من هزارك ده
نوح.ياعم انا عملت حاجه هو اللي متعصب
ليل.وانت متتوصاش
نوح..طب بزمتك انا مش عندي حق
ليل.والله لو حصل انا هبقى اول واحد مبسوط
نوح..رضيت على صنف النسوان اخيرا
ليل..لارضيت ولا اتنيلت بس مفيش مقارنه بين تمارا وهايدي
نوح.صراحه مفيش مقارنه خالص
ليل.طب يلا تعالى نطلع بدل ماحنا واقفين كده
نوح.يلا بينا
طلعو فتحتلهم عشق دخل ليل ونوح
ليل.ازيك يانور
نور.الحمد لله بخير
نوح..عامله ايه يانور انهرده
نور.الحمد لله يانوح عايشه
نوح.ايه لهجه التشاؤوم دي
نور.هوفي ايه اتفائل عشانه
ليل.ليه كده يانور الدنيا مبتقفش على حد الدنيا بتمشي يانور ومش معناها اننا بنسي اللي فارقونا محدش بيموت عشان حد يانور هو اه بياخد معاه حاجة جوانا بس بتستمر الحياه
نوح.ليل معاه حق يانور لازم تتقبلي الموقف ولازم ترضي عشان دي سنة الحياه ناس بتيجي وناس بتروح وعم محمد مش اول واخر حد هيروح لسه هيروح ناس بعده غالين ومش كل حد هيروح هنوقف حياتنا ونتشائم
نور.بحزن والدموع بتلمع جوه عنيها كل اللي بتقولوه ده صح بس غصب عني مش قادره اتخيل اني مش هشوفه تاني مش قادره اعد فالبيت حاسه بخنقه فظيعه من غيره امبارح اول مره انام فالبيت من غيره مش قادره اتقبل عارفه انه حرام بس غصب عني البيت بعد ماكان احلى مكان بالنسبالي وليا في ذكريات حلوه بس مش قادره وكمان حاسه ان اليوم بقي طويل مش عارفه اشغل نفسي
ليل.اشغلي نفسك بمذاكرتك حققي حلم عم محمدخليه يحس ان اللي تعب عشانه بيتحقق
نور.مش قادره اركز
ليل.طيب ايه رأيك عندي اقتراح اتمني يعجبك
نور..ايه هو
ليل.ايه رأيك تغيري الشقه تروحي مكان تاني وتبدأي حياة تانية
نور..مقدرش اسيب الشقة مقدرش اسيب كل ذكرياتي فيها واغير مكاني كده بكل سهوله
نوح.ليل معاه حق وبعدين مين قال ان الذكرى بتتنسي مجرد ماتسيبي المكان الذكرى دي فيكي يانور يعني لايمكن تنسيها بس تغيير المكان هيساعدك كتير انك تقدري تكملي ولا ايه يابنات ساكتين ليه
عشق.احنا ملناش رأي
ليل.ليه ملكوش رأي
عشق..اولا ده بيتها هي وهي اللي تقدر تتحكم فيه ثانيا هي اللي تقدر تقيم اذا كانت هتقدر او لا انا مقدرش احكم على مشاعرها خصوصا ان المشاعر اللي بتتكلم عنها والذكريات يمكن اكون عشتها معاهم هنا لما عشت معاهم الفتره القصيره دي قدرو يوصلولي الاحساس اللي نور بتتكلم عنه ده لكن انا عمري ماعشته ولا جربته ولا حتى حسيته
حس..ليل بالوجع من كلامها بس انتي حستيه ياعشق
عشق..انا ازاي
ليل..حسيتيه مع زهره وتمارا فالمكان اللي عشتو فيه مع بعض ومع ذلك سبتي المكان انتي وهما
تمارا..بس احنا سبنا مكان مكناش حبينه من البدايه وشوفنا فيه ايام مش حلوه وكان اهم حاجه اننا خرجنا مع بعض لكن نور عاشت في مكان بتحبه مع حد بتحبه ليها فالمكان ذكريات حلوه فا هي شايفه انه صعب تفارق الحد ده وكمان تسيب المكان اللي ليها في ذكريات
نور.هو ده اللي اقصده
ليل.ماشي بس عايزك تفكري وانتو كمان فكرو معاها وحاولو تقنعوها وياستي لو حبيتي بلغيني
نور..حتى لو حبيت هنروح فين الشقق غاليه جدا عشق وتمارا وزهره سبب ان بابا شافهم كانو بيدورو على شقه واقل ايجار شافوه كان في حدود 3000 وده صعب جدا
ليل.هو انا بقولك كده عشان تقوليلي ايجار وفلوس لو عالشقة موجودة في مكان راقي جدا وفبرج حلو اوي والبرج ده يخصني يعني
نور..قاطعته لا مش هينفع كفايه اوي كده اللي عملته معايا لحد الوقت مش هينفع صدقني
ليل.احنا اتفقنا اني مسؤوول عنكم واتفقنا اني زي اخوكم الكبير يعني الكلام ده ملوش لزوم
نور..معلش عشان خاطري يا مستر ليل خليني براحتي
ليل.ماشي ياستي عموما فكري وانا موجود بس بلاش مستر دي بقى
نور..حاضر ياليل
ليل..بابتسامة ماشي ياستي انا مش هطول عليكي اتفضلي واداها ظرف
كبير
نور.ايه ده
ليل.ده تأمين بتاع عم محمد 150الف
نور بصدمه كانت اول مره تمسك في ايدها رقم زي ده اعمل بيه ايه
ليل..اللي يريحك اعمليه
نور..ايوه بس
ليل..انتي مش ليكي حساب فالبنك حطيهم فيه
نور.انا مليش حساب في بنك بابا اللي كان ليه
ليل..طيب عادي تفتحي حساب وكمان المفروض يتعمل اعلان وراثه عشان فلوس عم محمد اللي كان شايلها ليكي حطيهم على بعض واعملي حساب باسمك
نور..باحراج اسفه ياليل بس يعني انا اولا اول مره امسك مبلغ زي ده في ايدي ثانيا انا معرفش في حكايه البنوك والاوراق والكلام ده انا بردو مش عارفه هعمل ايه
نوح..سيبيها عليا انا ياستي احنا لسه الشركه بكره اجازه اعدي عليكي الصبح واروح معاكي اعملك حساب وتحطي الفلوس
ليل.اهو نوح حلهالك
نور..ماشي
تمارا..هو فين مستر جاسر
ابتسم نوح بخبث لليل
ليل.بجديه مشي بيقول مصدع شويه
تمارا..تمام اعملكم ايه تشربوه
ليل.ولا حاجه احنا ماشيين
نور.مينفعش لازم تشربو حاجة
ليل.مش هينفع يانور الوقت اتأخر وعشان محدش من جيرانكم يقول حاجه انتو بقيتو لوحدكم
قام وقف لو احتاجتم حاجه كلموني
نور.ماشي شكرا ياليل ربنا يخليك لينا
نوح..بصوت واطي مفيش حاجه لنوح
نور..باحراج ووش احمر ابتسمت وبصت فالارض سلم عليها ونزل
دخلت نور براحه تبص عليه من ورا الشباك
دخلت تمارا تاخد شاور وزهره بتحضرلهم العشا
عشق.راحت تقفل ورا ليل
عشق.صحيح مهره عامله ايه
بص ليل لعشق بأبتسامه بخير احسن كتير بس يعني مسألتيش على عشق دي حتى اتولدت على ايدك
عشق.بابتسامه لا خالص كنت هسأل عليها بس يعني عشان مهره هي اللي كانت تعبانه عموما عشق عامله ايه
ليل.بقصد عشق قمر وحلوه اوي
عشق...حست بارتباك ودقه في قلبها وحست ان كلامه ميقصدش عشق الفرسه احمم هي فعلا جميله ربنا يخليها لمهره
ليل.ويخليها ليا اصلي شكلي كده هحبها
عشق..هي ايه مين
ليل..عشق
عشق ارتبكت اكتر ووشها جاب الوان ابتسم ليل ابتسامه جذابه بعد ما حس بارتباكها يلا ادخلي واقفلي
عشق.بصاله بصدمه
ليل...ادخلي يلا عشان انزل
عشق.فضلت بصاله وساكته
ليل.شاور بايده ادام عنيها عشق
عشق.هاا نعم
ليل..بابتسامه اللي واخد عقلك
عشق.لا مفيش حضرتك بتقول حاجه
ليل.اسمي ليل على فكره وحش اغيره عشان مسمعش حضرتك دي
عشق..بسرعه نطقت لا ده جميل اوي
استوعبت اللي قالته وحست باحراج
ليل...عاجبك يعني وضحك ضحكه بسيطه بينت غمزاته يلا ادخلي واقفلو على نفسكم كويس
عشق.حاضر تصبح على خير
ليل وانتي من اهل الخير
دخلت عشق بسرعه قفلت الباب ووقفت بضهرها عليه وحطت ايدها على قلبها اللي بيدق بطريقة غريبة
عشق.لنفسها اهدي ياعشق ايه اللي حصلك مينفعش اللي انتي حاسه بيه ده انتي لسه كنتي بتنصحي البنات اهدي اهدي محصلش حاجه انتي بس تعبانه
عشق.ايوه انا تعبانه انا هروح اخد العلاج وهبقى تمام
ركب ليل العربيه وطلع لكن مخدش باله من العيون اللي كانت بتراقبهم دخلت نور بعد ما ليل مشي بالعربية
لقت عشق واقفه زي ماهي سانده عالباب وسرحانه
نور..عشق واقفه كده ليه
عشق.بارتباك مفيش
خرجت تمارا من الحمام في ايه
نور...معرفش مالها
عشق..بارتباك انا الحمد لله هدخل اخد شاور
نور..لتمارا البت دي مالها
تمارا..معرفش مالها شبه الانسان الالي كده
زهره..من المطبخ تعالو خدو العشا يلا
راحوا البنات ساعدوها واعدوا كلوا مع بعض وبعد ماخلصو دخلو ينامو
حطت كل واحده فيهم دماغها عالمخده وغمضو عينهم مدعيين النوم لكن كل واحده فيهم كان جواها كلام محتاجه تتكلم فيه مع نفسها
في صباح يوم جديد
صحيوا ابطالنا جميعا
قامو البنات من نومهم خدو حمامهم وصلوا فروضهم وجهزت كل واحده فيهم نفسها زهره لشغلها وعشق لشغلها ونور لمشوارها مع نوح اما تمارا فا قامت تشوف طلبات الشقه من اكل لتنضيف لحد معاد نزولها
زهره.ظبطي انتي الشقه ياتمارا وسيبي الاكل انا لما هاجي هعمله
تمارا..لاياقلبي عشان لما تيجو هتبقو تعبانين من الشغل تلاقو حاجه تاكلوها
نور..ربنا يخليكي لينا ياحبيبتي هنتعبك معلش سامحيني هنزل واسيبك تعملي شغل البيت لوحدك
تمارا.بلاش عبط اللي فاضي فينا بيعمل وانهرده انا اللي فاضيه عادي يعني يلا بقي اتكلو على الله
نور..بتطردينا
تمارا..اه حاجه زي كده
نور..نوح لسه مجاش
تمارا..شيفاكي عينك بتطلع فراشات
نور..انا لا خالص وبعدين انا رايحه اتفسح ما الكلام كان ادامكم
عشق..ايوه بس في ناس كده ماصدقو وفرحو انا كمان يا تمارا انا شايفه الفراشات
تمارا..قولتش حاجه
نور..حتى انتي ياعشق وانا اللي بقول عليكي عاقله
زهره..مين دي اللي عاقله انا مش عارفه الفكره اللي انتي وخداها عن عشق دي جيباها منين
نور.. شكلي كده فهمتها غلط
عشق..بس يابت انتي وهي يلا يا زهره ننزل سوا لحد ما سي نوح يجي ياخد البرنسس
نور..ضربتها على كتفها طب اتكلي على الله يارخمه
عشق..اه يامفتريه انا حمل ايدك دي
زهره.يلا سلام يابنات خلي بالكم من نفسكم
عشق..باي ياتيمو
تمارا..رفعت حاجبها
عشق...باي يانونتي
نور..نور بصت لتمارا
تمارا..وهي بتشاور بايدها باستغراب ناحيه خروج عشق
البت دي مش مريحاني
نور..ولا مريحاني انا كمان
تمارا..بتهزر وتضحك ومودها حلو وتيمو ونونتي لا انا كده ابتديت اتوغوش
نور...بضحك انا اتوغوشت خلاص
تمارا..عموما مش ههدى غير لما اعرف سبب التغيير ده
كملت نور لبسها وبعد حوالي ربع ساعه من نزول عشق وزهره اتصل نوح بنور
نور..الو
نوح...اوعي تقولي انك لسه مجهزتيش
نور.لا انا لابسه ومستنياك
نوح..طب يلا انا تحت
نور.انا نازله حالا
نوح..مستنيكي
قفلت..نور كانت تمارا واقفه عالباب رافعه حاجبها وحاطه ايدها في وسطها
نور..ايه ده انتي واقفه من امته
تمارا.من ساعة الفراشات ماملت الاوضه ياحيلتها
نور..وشها احمر بطلي رخامه بقى
تمارا.طب خلاص انتي هتحمريلي بقولك ايه يانور
نور.ايه
تمارا..بحب اتبسطي وحبي وعيشي ومتضيعيش لحظه واحده من غير ما تكوني فيها سعيده
نور..بحبك اوي
تمارا..وانا بحبك المهم تخلي بالك من نفسك ومش عايزين مياعه اتقلي كده
نور..يعني ازاي
تمارا..لا ازاي ايه اخلصي الراجل واقف تحت بعدين نبقي نتكلم ونرغي مع بعض براحتنا
نور..وهي بتجري حوالين نفسها يالهوي ده انا نسيته هنتكلم بعدين يلا باي.
تمارا..انتي يامسطوله استني
نور..ايه تاني
تمارا..الظرف اللي فيه الفلوس يامتخلفه هتروحي من غيره
نور..خبطت على راسها اخ نسيته
تمارا..بسخريه اللي واخد عقلك يانونتي
نور..بغضب رخمه
تمارا..خلي بالك من نفسك
نور..حاضر وانتي كمان هرجع قبل ما تنزلي اكيد
تمارا..ماشي
نزلت نور لقت نوح اعد جوه عربيته بيشرب سيجاره اول ما لمحها نزل وقرب منها
نور..اسفه اني وقفتك واسفه انك صحيت بدري بسببي
نوح..بابتسامه هاديه ايه كميه الاسف دي انا موقفتش كتير على فكرة وبعدين انا متعود اصحي بدري ياستي عشان شغلي
نور..طب ايه يلا
نوح..يلا
اتحركو بالعربية وبعد مدة قصيرة وصلو البنك
نور..ايه الناس دي كلها هو ليه زحمه كده
نوح..عادي بقى متقلقيش يلا تعالي ورايا وهنخلص على طول
ابتدا نوح يتعامل وهي ماشيه وراه ولا عارفه حاجه
نوح..احنا كده خلصنا كل حاجه تخص اعلان الوراثه فاضل بس نفتح حساب ليكي رقمك قرب خلاص تعالي اعدي هنا لحد ما اخرج اشرب سيجاره واجيلك
نور..لاانا مش هعد
نوح..في ايه
نور..انا هاجي معاك مش هاعد لوحدي
نوح..بابتسامه هما هياكلوكي طب تعالي يلا
خرجوا مع بعض
وقف سند على عربيته يشرب سيجاره
رن تليقون نوح
نوح..صحيت
ادم..اه لسه صاحي انت فين
نوح..انا مع نور
ادم..وهو رافع حواجبه ليه
نوح..مفيش فالبنك بنخلص اجراءات كده
ادم..لا والله انت والواد جاسر مش عارف ليه مش مطمنلكم
نوح..ليه بس
ادم..المهم راجع امته
نوح..لسه معرفش في حاجه ولا ايه
ادم..لا مفيش بشوفك صحيت ملقتكش وليل نايم قولت اشوفك فين
نوح..ماشي عموما اما اخلص هكلمك
ادم..انت رايح انهرده مع جاسر الميتنج
نوح..لا متفقناش مش المفروض انك معاه انهرده
ادم..والله ما عارف عموما هكلمه لو محتاجني هروح معاه
نوح..خلاص شوفه كده
ادم..تمام بقولك ايه
نوح..هاا
ادم..خلي بالك منها ها
نوح..بضحكه جميله مابلاش انا ده انا برخم عالشعب كله هتيجي انت وترخم عليا
ادم..لا خلاص ياعم انت حبيبي
نوح..ماشي ياطيب يا امير
ادم..سلام
نوح..سلام
اثناء مكالمه نوح مع ادم كانت نور..بصاله وسرحانه في ملامحه ضحكته كلامه مكنتش مصدقه انها رجعت تشوفه زي الاول
نوح..نووور
نور..هااا ايه
نوح...هو ايه اللي ايه مالك واقفه سرحانه كده ليا بتشبهي عليا ولا ايه بنادي عليكي ومش بتردي
نور وشها احمر من الاحراج لا بس سرحت
نوح...طب يلا ندخل
نور..حاضر
دخلو تاني وخلصو كل حاجة
نور..كده خلاص
نوح..اه ياستي كده كله تمام يلا
نور..بحزن يلا
خرجو من البنك وراحو عالعربيه دورها وطلع
نوح..مبروك
نور..شكرا يانوح
نوح..مالك مبوزه ليه
نور..لا مفيش
نوح..ماالك
نور..والله مفيش بس بقيت افرح لما اطلع من البيت وانا الوقت خلصت بسرعه وراجعه
نوح..طيب تحبي تروحي اي مكان
نور..ابتسمت بفرحه ورجعت افتكرت كلام تمارا اتقلي عليه لا لا
نوح..ليه نروح مكان نأعد في شويه وهروحك عالاقل تغيري جو
نور..مش عايزه اعطلك
نوح..تعطليني على ايه انا مش ورايا حاجه انتي ناسيه اني اجازه وبعدين انتهزي الفرصه اخر يوم انهرده بكره شغل والفرصه هتضيع
نور..نطقت بسرعه من غير ماتعمل حساب جملتها يعني مش هشوفك تاني
نوح..بابتسامه جذابه انتي عايزه تشوفيني تاني
نور..حست بالجمله اللي نطقتها انا مش قصدي انا وابتدت ترتبك
نوح..حس انها اتحرجت ايه قولتي ايه ناعد في مكان شويه
نور..طيب بس هو يعني ممكن منروحش كافيه
نوح..ياستي شاوري عالمكان اللي تحبي تروحيه وانا اوديهولك
نور..انا مش عايزه اعد في مكان انا عايزه اروح اقف عند النيل
نوح..يااه النيل مره واحده ايه الطلب الصعب ده
نور..انت بتتريق
نوح..بابتسامه لا خالص مشي نوح ووصل مكان عالنيل
نور..هو انا مش قولتلك منروحش مكان
نوح..انتي مش عايزه النيل اديني جبتك ادامه بس بدل ما نقف فالشارع ناعد يلا انزلي
نزلو ودخلو المكان كانت نور ماشيه براحه ونوح سابقها
وقف ورجعلها خطوتين وبدون اي مقدمات مسك ايدها ومشي بيها ورا الويتر
نور..اتصدمت حست ان قلبها هيقف مش مصدقه نفسها هي معاه في مكان واحد وماسك ايدها
نوح..شدلها كرسي اتفضلي
اعدت من غير ماتنطق
ابتدا نوح يتكلم معاها ويفتكرو ايام زمان وحاول انه يغير مودها شويه
اما عند تمارا.كانت خلصت تنضيف الشقه والاكل راحت تشوف هتلبس ايه عشان تبتدي تجهز
رن موبايلها كانت سمعاه بس مش لقياه فضلت تدور مش لقياه فصل ورجع رن تاني وهي لسه بتدور وعلى ما وصلتله كان قفل للمره التانيه
تمارا..لقته جاسر ولسه هتتصل بيه اتصل بيها تاني
تمارا..حطت ايدها على قلبها اهدي اهدي وخدت نفس الو
جاسر..وباين على صوته الغضب من ساعة ما سابها امبارح مبترديش ليه الموبايل فصل مرتين
تمارا..مكنتش لا قيه الموبايل
جاسر..ماشي ياتمارا الساعه الوقت 4 انا ساعه واكون عندك عشان اول ميتنج الساعه6
تمارا..ردت باختصار تمام
جاسر.مضايق من تقفيلها من الكلام كان جواه حاجه عيزاها تكمل كلام لكن هي مدتلوش فرصه
جاسر..اوك
تمارا..سلام
جاسر. بغضب سلام
قفل جاسر وهو بيغلي فضل يكلم نفسه وهو متعصب جدا انا فيا ايه اشمعنى هي اللي عامل كده عشانها ده انا على اد حبي لهايدي بس اليومين اللي هي غابت فيهم مش مأثريين فيا كده اشمعني هي
نور..بجد شكرا يانوح الاعده دي انا كنت محتجاها بجد
نوح..على ايه يانور انتي نسيتي اننا صحاب من زمان ولا ايه
نور..لا منستش طبعا
نوح..خلاص ياستي نرجع زي الاول لو معندكيش مانع واي وقت تكوني مخنوقه كلميني بس وانا اجي اخرجك وانسيكي الدنيا اتفقنا
نور.بابتسامه طفوليه اتفقنا
قام نوح بعد ما طلب الحساب ودفع وبتلقائيه مد ايده لنور مسكت ايده وكأنها مغيبه وصلو العربيه وانطلق نوح عشان يرجعها
عدى وقت واتصل جاسر على تمارا
ردت تمارا وهي متعمده تستفزه ايوه يامستر جاسر
جاسر..بغضب انا تحت
تمارا..ثواني وابقى ادام حضرتك
جاسر كان بيطلع شرار من عينه
نزلت تمارا لقته راكب العربيه ووشه ميبشرش بخير.
ركبت العربيه ازيك يامستر جاسر
بصلها جاسر وهو مكشر تمام
دور العربيه وطلع ووصل فالمعاد وابتدا اول ميتنج وخلص الساعه 7 اتحركو على طول على معاد الميتنج بتاع هادي والاتنين طول الوقت ساكتين
وصلو المكان
جاسر مش طايق نفسه بيحاول يبان طبيعي سلم على هادي
وهادي سلم على تمارا من بعيد بعد احراج جاسر ليه
ابتدو يتكلمو فالشغل وابتدو يمضو الورق اللي بينهم
هادي..كان طول الوقت بيبص لتمارا
تمارا كانت بتبعد عينها وهي قلقانه من جاسر اللي أعد جمبها يهز رجله بطريقه سريعه تعبيرا عن غضبه
فاللحظه دي وصل ادم
مساء الخير اسف عالتأخير الطريق صعب جدا
هادي وهو بيسلم عليه اهلا ادم باشا ولا يهمك فعلا الطريق وحش جدا
ادم...اعد وابتدو يتكلموا فالشغل
وبعد وقت خلصوا
جاسر..كده نقدر نقول مبروك علينا
هادي..الله يبارك فيك بس لسه هتعاين المكان
جاسر..ده متوقف عليك بقي والله انا جاهز ان شاء الله من بكره بس انت بتقول مسافر
هادي..اهو هو ده اللي كنت عايز اقولهولك انا سفري اتأجل اسبوعين عشان في شغل للاسف مخلصش ومينفعش اسافر من غير ما اخلص اللي ورايا هنا لان الشغل هناك بيترتب علي تخليص الشغل هنا الاول فا مش هينفع اسافر غير لما اخلص اللي ورايا عشان كده كنت عايز اعرف لو ينفع نخلص باقي الاجراءات وانت سهلتها عليا ياباشا وشكلك جاهز شوف تحب تسافر امته انا فاضي من انهرده
جاسر..تمام بكره معنديش مانع اهو نخلص الاجراءات بتاعت المشروع مره واحده
هادي..تمام يبقي مبدأيا احنا متفقين انا كام ساعه كده وهسافر وهكون في استقبالك هناك ادم باشا هيكون معاك
ادم..لا للاسف أنا عندي شغل كتير
هادي..طيب انسه تمارا
جاسر..هو ليه الاسئله دي
هادي..ابدا عشان اجهز الغرف اللي هتنزلو فيها فالفندق وكل حاجه تبقى جاهزه لاستقبالكم
جاسر..تمام عموما انا وانسه تمارا بس اللي هنيجي
تمارا..بصدمه ايوه حضرتك بس
جاسر بصلها بعينه نظره سكتتها
هادي..ايه يا انسه تمارا مش عايزه تغيري جو ولا ايه وبعدين متقلقيش مرسي علم هتعجبك اوي.
تمارا..لايا افندم مش كده بس
جاسر قاطع كلامها خلاص يا هادي باشا بكره هنكون هناك بليل
هادي...وهو كذلك استأذن انا بقى
سلم عليهم ومشي
جاسر..ادم عندك مشكله تكمل الميتنج اللي جاي بدالي
ادم..اشمعني
جاسر..مفيش بقالي كذا ساعه وعندي مشوار مهم وعشان الحق احجز للسفر بكره وابلغ ليل
ادم..تمام امشي انت وانا هكمل
جاسر يلا ياتمارا
تمارا..مش هكمل الميتنج مع مستر ادم
جاسر..بصلها بغضب لا يلا عشان اوصلك
تمارا..بصت لادم بقلة حيلة
ادم هزلها دماغه بتفهم
لمت ورقها وراحت ورا جاسر من سكات
وقبل ما يركبو العربيه جاله تليفون
جاسر..الو
هايدي..وحشتني رغم اني زعلانه منك
جاسر بخنقه بس حب يضايق تمارا ومكنش فاهم ليه اتصرف كده
لسه فاكرة
هايدي..كمان انت اللي زعلان
جاسر..وانتي شايفه المفروض مزعلش
هايدي..طيب مش هينفع نتكلم فالموبايل انت فين
جاسر..انا لسه مخلص ميتنج وكنت رايح مشوار عشان مسافر بكره شغل
هايدي..طب تعالي عدي عليا عشان عايزه اشوفك وحشتني
جاسر..وانتي كمان
تمارا حست بوجع
هايدي..خلاص هستناك
جاسر..ساعه بالكتير واكون عندك
هايدي..اوك باي قفلت هايدي لكن جاسر كمل المكالمه مع نفسه ماشي ياروحي وانا كمان بحبك
باي ياقلبي قفل الموبايل
ورفع وشه لتمارا عشان يعرف من ملامحها اذا كانت بتبادله نفس الشعور اللي هو حاسس بيه ولا لا
جاسر..يلا

الثالث عشر من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent