رواية بنات الضاوي الفصل العاشر 10 بقلم صابرينا
لفصل العاشر
.......
انتي مرات اخويا ومستحيل أقرب منك
...................
في قصر نور الدين كامل
..................
صعدت صابرينا باكيه الي غرفتها ولم تنتبه لنوح الذي يراقب المشهد
دخلت غرفتها واغلق الباب ثم اخذت تنهار في البكاء
صابرينا:ياربي ليه بيحصلي كل دا
ياربي اي السواد الي في قلوب البشر دا
صعد نور خلف صابرينا ووقف امام الباب
نور:صابرينا افتحي
صابرينا خلف الباب :امشي مش عايزه اشوفك
امشي
نور:بقولك افتحي بدل مااكسر الباب عليكي
تدخل نوح وذهب الي اخاه
نوح ببحه رجوليه جذابه : نور تعالا معايا وسيبها لانها موجوعه دلوقتي
نور:نوح مش حاامشي
نوح :سيبها لان النقاش دلوقتي مش حاينفع متحطش البنزين جمب النار
ارجوك سيبها
كانت خلف الباب تستمع لبحه نوح
وناني تشاهد المنظر من بعيد
&____________&&&&&&_
في المساء
في غرفه نوح
.............
عاري الصدر يدخن سيجارته بجواره الخادمه
دفعها نوح بقرف فوقعت علي الارض
نوح:متنسيش نفسك بعد كدا وتنامي هنا
يلا برااا
الخادمه:حاضر
نوح: ومتنسيش تحطيلها الحبايه في العصير
الخادمه :حاضر
خرجت الخادمه من الغرفه وسط نظرات ناني
دخلت ناني الي الغرفه بغضب
.....في غرفه نوح ....
ناني: انت اي القرف الي بتعمله دا
وقف نوح وهو عاري الصدر يلبس شورت رياضي اسودويدخن الباقي من سيجارته
نوح: اصلك غيبتي عني كتير فجبت الي تسلي وحدتي
ناني:بتخوني بعد كل الي عملته علشانك
نوح: انا مش نور الغلبان
ولا هاشم العصبي المتهور
انا نوح ي ناني فبلاش جو الصعبنيات بتاعك دا مبياكلش عيش ولا حلاوه حتي
ناني: نور طلقني
نوح: اممم
ناني:حايديني فلوسي كلها
نوح :موت ي حمار
حايديكي حته من تورته الجاتوه بغباءك وتهورك ضيعتي كل حاجه
ناني:نوح انا بحبك ومش عايزه حاجه من الدنيا غيرك
خلينا نبعد عن نور
خلينا نمشي انا معايا فلوس كتيره قووي
نوح: وانا مبحبكيش
ناني:اي البت الخدامه احلوت في عنيك
نوح:تبقي غلطانه لو فكرتي ان في ست ممكن تكسرني وتخليني انخ عشانها او انسي انتقامي منه
ناني:انت بتكرهه ليه كدا
نوح: ابويا زمان كان عنده شركه كبيره واراضي كبيره
مات وجه ابو نور الدين زي الحربايه اتجوز امي وخد كل الي معاها وكتبه بااسمه واسم ابنه
وانا بقيت شغال عنده في شركته الي اصلها فلوس ابويا عرفتي انا بكرهه ليه
ناني:انا مستعده اساعدك بس نتجوز
نوح:مشكلتك انك غبيه
الاول لما كنتي مراته كنا حانقتله وتورثيه انتي
دلوقتي اتجوزلي بنت الخدامه وبنت الخدامه مش سهله
ناني:طب حانعمل اي
نوح:هو في حد سمعك ونور بيطلقك
ناني:لا كنا في الاوضه
نوح:حلوو
نقتله
نوح:نقتله
&&&&&___________&&&&&&&
....في غرفه صابرينا&نور ....
دخل الغرفه وجدها تتوسط الفراش وتحتض ساقيها بذراعيها
نور:ممكن تسمعيني
صابرينا وهي تهبط من الفراش
صابرينا : اعملك اي
البس بدله وارقصلك ولا قميص نوم
ولا انت مش بتفرق معاك الحجات دي
شقت صابرينا ملابسها نصفين
صابرينا: اتفضل
العبده الي اشترتها اهي قدامك
اعمل فيها الي انت عايزه
مش انا بنت الخدامه الام الحاضنه
تألم نور من سماعه تلك الكلمات وشعر بمدى ألمها
وكم معانتها
نور وهو ياخذها بااحضانه تحدث ببحه رجوليه
نور:انا عمرى ماحبيت حد في الدنيا دي غيرك انتي
وعمرى ماافرط فيكي
انا عايز اجيب ولد منك عشان اضمن وجودك في حياتي
عشان انتي ملكي مش عشان اشتريتك بفلوس
عشان انتي بتاعتي وانا حبيتك
صابرينا شعرت بمدى صدقه
خرجت من احضانه
صابرينا :وناني
نور :طلقتها
صابرينا :طب بوسني
نور:هااا
صابرينا :بوووووسني
&&&___________________&&&&&&.
في قصر هاشم المنشاوى
بعد اسبوع
.........
في غرفه منه
دخلت نانسي الي منه فوجدتها حزينه علي حالها
تحدثت نانسي:انا عندى خطه نخلي هاشم يحبك ويقرب منك
منه:خطه اي
نانسي: بصي ي ستى دا جهاز اختبار الحمل حانرسم بالقلم الفلومستر الاحمر خطين
منه:بس كدا حمل وانا مش حااكذب عليه ولا اعمل خطط تاني
نانسي:انتي مش بتحبيه
منه:بحبه
نانسي:يبقي لازم تفوزى بيه
منه:طيب حايعرف ازاي
هنا دخلت ايه الغرفه
ايه:سيبوها عليا
انا بتصنت برا بقالي كتير وموافقه علي الخطه
هي تمثل الحمل وهو يهتم بيها ويقرب منها ويحبها وبعدين نقول ان الجهاز كان بايظ
نانسي بضحك :كيدهن عظيم
&&&&&&&_________&&&&.&&&&
في غرفه الطعام
تجمع هاشم ونانسي وايه علي الطعام
تحدث هاشم لايه
هاشم: هي منه منزلتش ليه
ايه:لا ابدا تعبانه شويه
هاشم : ولما هي تعبانه مقولتوش ليه من بدرى
هي بقالها كتير تعبانه
نانسي بعدم اهتمام
نانسي:بقالها اسبوع
هاشم :انتوا بتستعبطوا
اسبوع اي
ترك هاشم السفره وصعد لاعلي
ذهب الي غرفتها فوجدها جالسه بجوار المرحاض تحمل بين يديها جهاز اختبار الحمل
هاشم بصدمه :حااامل
&&___________________&&
في المستشفي
.........
تحسنت حاله سعاد الصحيه وخرجت من المستشفي وعادت لمنزلها
في شقه سعيد الصاوى .....
كانت تطرق علي الباب طرقات خفيفه
فتح لها سعيد متحدثا
سعيد:ي قاعدين يكفيكوا شر الجاين
سعاد:هي دي حمدلله علي سلامتك ي ابو بناتي
سعيد: خشي يااختي حاتاكلي وتشربي ببلاش ماهي تكيه ابوكي هي
دخلت سعاد للداخل وتوجهت لغرفه الفتيات ولم تجدهن
سعاد:صابرينا
منه
ايه
انتوا فين ي بنات
سعيد بجمود : متناديش عليهم هما مش هناا
سعاد:اومال فين
سعيد :بعتهم
سعاد:بعت لحمك
حد يبيع ضناه
سعيد:اه انا
عايزاني اموت من الجوع والعطش
بعتهم
واعملي حسابك اني عايز اخلف
وعايز بنات وبس وكل مااجيب بنات اكتر ابيع واكسب
سعاد وهي تقبض علي ملابسه بقوتها
سعاد،:فين بناتي ي كلب
بعتهم لمين ي كلب
دفعها سعيد وسقطت علي الارض
سعيد:مش هاقولك حاجه
حاسيبك كدا زي الفرخه الدايخه
&&______________&&&
في قصر نورالدين كامل
............
في غرفه نوح ...
دخلت ناني الغرفه وجلست بجوار نوح في الفراش
ناني وهي تحاول ايقاظه
نوح :امممم
ناني:يلا بقي اصحي جيبالك اخبار حلوه زيك
نوح:خير
ناني:انا لقيت طريقه اقتل بيها نور
نوح:يعني وافقتي اخيرا
ناني:حااقتله بس بشرط
نوح :اي هوو
ناني:انك تتجوزني
نوح:سهله المهم حاتقتليه ازاي
ناني:حااحطله ماده مسممه في الاكل
اسمها الزرنيخ
الماده دي حااحطها بجرعه بسيطه خالص ومفعولها في ٨ ساعات حايكون ميت موته زالفل
نوح:جبتي منين الفكره دي
ناني:من مسلسل امريكي
نوح: اه ولما اعراض التسمم تبان عليه
ناني: ماهو الماده مش بتبين اعراض
نوح:حاتنفذي امته
ناني:دلوقتي لو عايز
نوح بغمزه :لا انا عايز حاجه تانيه
اخذ ينهل عليها بالقبلات الا ان ابتعدت عنه
ناني:الباب مفتوح اقفله الاول
،&___________________&&&
دخل ياسين المنزل
ياسين : صديق نوح والذراع اليمني له
شاب باواخر العشرينات منزوج ولديه طفله
........
تقدمت منه ابنته وقبلته
الطفله :بابي بابي
ياسين:ياروح قلبي
فين ماما
الطفله :في المطبخ
ياسين :طب العبي انتي بالحجات دي وحااجيلك
تركها ياسين لتلعب بالاغراض ودخل الي المطبخ
احتضنته اميره بقوه
اميره:كل دي غيبه ي بيه
ياسين :اسف والله معلش
اخذ يبحث عن العلبه
ياسين:ياخبر انا نسيت العلبه
اميره:علبه ااي
ياسين :كنت جايب خاتم الماظ ونسيته في العربيه حاانزل اجيبه
####_______________###
ايه:اوووف بقي ي ساره
منه حاتزعل مني وحاتقولي اتاخرتي ليه
ساره: اقعدي معايا شويه صغنين والله قاعده لوحدى زهقانه
ايه:طيب ي ستي يلا بينا
انزلقت قدم ياسين فسقط علي الفتاه
وقعت ايه وياسين معا
ايه:اه
مش تقتح ي حمار انت
ياسين:حمار
احترمي نفسك
ايه:احترم واحد مهزق زيك انت
ياسين :انتي قد بنتي
ايه:وانت وقعتني اي كنت بتتعلم المشي ي جدو
تك البلا في شكلك
ساره :يلا ي ايه بقي اطلعي
صعدت ايه درجات السلم مع صديقتها
ياسين باابتسامه :
ايه