recent
روايات مكتبة حواء

رواية دواء قلبي الفصل السابع 7 بقلم اسماء ابراهيم

رواية دواء قلبي الفصل السابع 7 بقلم اسماء ابراهيم 

ملك وهي بتهمس لخالد...مسمحاك..و وقعت علي الارض...

خالد..مل... اااااك
ملك وقعت بين ايدين خالد..
خالد بخوف عليها...لالالالا مش هسمحلك تغمضي عينك أبداً ركزي معايا يا ملك خليكِ معايا.. بُصي عليا انا ماشي ملك ارجوكِ خليكِ معايا انتِ سمعاني مش كده فتحي عينك ارجوكِ يا ملك.. احنا خلاص خمس دقايق ونوصل المستشفى..
كل ده وهي ملك بتحاول تفتح عيونها ومركزه مع خالد يمكن بتحاول تفتح علي قد ما تقدر.. وصلوا المستشفى..وهو يحملها بينا يده...دكتور بسرعه مراتي بتموت...
اخدته علي غرفه العمليات..خالد فضل وقف برا..ياارب هي ملهاشاي ذنب في الحصل..ذهبت إليه حوريه..
حوريه..بابي انتَ بتعيط..
مسح دموعه وقال..لا يا حبيبتي مش بعيط اهو..
حوريه..لا انتَ بتعيط عشان طنط ملك صح..هي قالت قبل كده ان الدعاء بيغير كل حاجه عارف لما انتَ كنت تعبان هي اخدتني معاها وصلت و دعتلك كتييير اوووي عشان تخف..وانتَ خفيت دلوقتي بقا لازم نروح نصلي و ندعي تقوم بالسلامه..هي علمتني كده يا بابي..
ضمه لحضنه وفضل يعيط كتييير..اخدها وراح يصلي..فضل يدعي ليها كتيير لحد ما حس انه مرتاح..اخد حوريه ورجع تاني...بعد شويه وقت خرج الدكتور...
خالد..طمني يا دكتور اخبارها اي..
الدكتور..الحمدلله قدرنا ننقذها..ودلوقتي هي هتفوق بعد 24 ساعه..عشان تأثير البنج...
خالد..اقدر اشوفها..
الدكتور..اه تقدر..ربنا يطمنك عليها..
خالد..شكرا يا دكتور..
مشي الدكتور..و دخل خالد الاوضه..قلبه وجعه عليها..حاسس ان هو السبب..قرب منها ومسك ايدها.. وقال بدموع..انا اسف..اسف علي الحصل بسببي كل ده بسببي انا مكنش لازم ادخلك بيني وبين سلمي..سمحيني عشان شكيت فيكي زيهم...عارفه يا ملك انا اتوجعت كتيير اووي من اقرب الناس ليا..اولهم ماما..زمان وانا صغير كنت بشوفها بتتكلم مع رجاله غير بابا ولما عرفت اني عرفت ضربتني كتيير لدرجه انها حبستني في اوضه ضلمه..تخيلي طفل صغير يتعمل فيه كده..قالتلي لو قولت لبابا هتقتلني تخيلي ام تقتل ابنه..بعدها دخلت في حاله نفسيه صعبه..لدرجه انها جبتلي مرض القلب..بس بابا شافها بتخونه..ضربها كتيير و تردها برا البيت و طلقه..كرهت كل الستات في الوقت ده لحد ما كبرت ودخلت الجامعه ساعتها سلمي قربت مني هي كانت عارفه اني انطوائي و مش بكلم حد..بس هي قدرت تخدعني وتقرب مني لحد ما حبتها و اتجوزتها بعد ما خلصنا الجامعه...عارفه اكتشفت بعدها..انها اتجوزتني بس عشان انا ابن اكبر راجل اعمال في مصر..ودي كانت صدمتي التانيه..مش عارفه انا بحكيلك ليه بس انا حاسس اني ضعيف وانتِ كده..قلبي خايف عليكِ انتِ قدرتي تغيير حاجات كتيير جوايا..ملك انتِ خليتيني احبك..اه يا ملك انا بحبك انتِ رديتي فيا الروح من تاني عشان كده انا مستعد اعمل اي حاجه عسانك بس انتِ قومي بالسلامه...
بابا جهه اخد حوريه ومشي مفيش غيري معاكِ هناا يلا بقا فوقي كده عشان انا بمل وانا لوحدي..فضل ماسك ايدها لحد ما نام...
********
في مكان تاني..
اي ازاي دا حصل..
"زاي ما بقولك ملك اضربت بالنار يا باشا..
و انت كنت فين انا مش قولتلك تكون وراها خطوه بخطوه..
" كنت وراها يا باشا بس مش عارف اي الحصل لما دخلت بيت سلمي الهواري..
بتقول اي وهي اي علاقتها بسلمي..انا هحجز علي اول طياره وهنزل مصر حالا..
قفل الخط وعمل شويه اتصلت وحجز اول طياره نزلها مصر..
********
اشرقت شمس يوم جديد..ملك فاقت لقيت خالد نايم جنبها وماسك ايدها ابتسمت بحب و حولت تسحب ايدها..بس خالد فاق..
خالد..ملك انتِ كويسه..طمنيني عليكِ في حاجه بتوجعك..
ملك..اهدا يا خالد انا كويسه..
خالد..حضنها جامد..بس ملك اتحرجت..خالد انت بتعمل اي..
خالد..احممم انا اسف بس من فرحتي انك فوقتي..كنت خايف عليكِ اووي..
ملك..فين حوريه..
خالد..يعني انتِ سبتني كل ده وسالتي علي حوريه..علي العموم يا ستي بابا جهه واخدها البيت..
ملك..خالد انا عايزه اخرج من هناا..انا مش بحب المستشفيات..
خالد..حاضر يا ملك هشوف الدكتور واجي..
الباب اتفتح عليها..طنط ملك طنط ملك..
ملك ببتسمه..حبيبتي وحشتيني اووي..
حوريه..حضنتها..حمدلله علي السلامه..
ملك..الله يسلمك يا حبيبتي..
خالد راح جاب الدكتور وجههه..
خالد..هاا يا دكتور تقدر تخرج النهارده..
الدكتور..يعني خليها النهارده نطمن عليها اكترر وتخرج بكرا ان شاءالله
خالد..تمام يا دكتور شكرا..
الدكتور..العفوا دا واجبي..
خالد..اهو يا ستي هتخرجي بكرا خلاص..
ملك..لسه بكرا..
خالد ابتسم بحب..منا هكون جنبك هناا مش هسيبك..وفجأة الباب اتفتح..وجري عليها شخص حضنها جامد...وحشتيني اوووي...
خالد؟؟؟؟؟؟؟
google-playkhamsatmostaqltradent