رواية عشقت الندي الفصل السادس 6 والاخير بقلم مروة جلال
البارت الاخير.
ندي بوجع: اااااااااااااه.
جاه عمر ولاقها وقعه علي الارض جري بخوف: ن ندي انتي حصلك حاجه.
ندي بالم: ا ابننا يا عمر.. وفقدت الواعي.
عمر بزعيق ودموع: نددددددي.
شالها وراح المستشفى.
عمر بصوت عالي: دكتور بسرعه.
الممرضه: صوتك يا استاذ انت في مستشفى محترم.
عمر بغضب وعيون كالبركان: انا صاحب المخروبة دي.
الممرضه بخوف: ااتفضل.
داخلت اوضه العمليات.
عمر هيتجنن.
جاه اتصال.
مازن: اقول مبروك على نجاح المهمه.
عمر بصوت مخنوق: ندي يا مازن.
مازن بقلق: مالها في ايه.
عمر بدموع: م مش عارف لاقتها وقعه علي الارض.
مازن: اثبت عشان محدش يكشفنا وتعرض كل حاجه للخطر.
عمر: مش قادر انا عشقتها وبعمل كل ده عشان احميها هي ملهاش ذنب في غلطة ابوها انا خايف عليها اوي.
مازن: طب اهدا انا اتصرفت في الفديوهات واتحذفت ومي تحت عيني زي ما الخطه اترسمت.
فلاش بااااااك.
مازن ضرب عمر بالبوكس: انت مش بني ادم.
عمر بهمس: هنفخك علي الضرب ده بس عشان احنا تحت المراقبه.
مازن بضحك خافي: اعمل ايه عشان يصدق انك بتكرها.
عمر بصوت عالي: لا مش ندمان.
مازن بهمس: اقتنعت.
عمر بغمز: عيب عليك خد بالك من مي وانا هشوف الحيوانه سونيا.
مازن: نتقابل بليل.
في الليل.
في مكان مهجور.
مازن راح يسلم علي عمر راح ضربه بالبوكس.
مازن بوجع: الاه وانا مالي يا لمبي.
عمر: بقا بتضربني يالا.
مازن بضحك: اعمل ايه انا المهم عملت ايه مع ندى.
عمر بزعل: كرهتني اوي وانا عملت التمثيل ده عشان احميها منه واثبت انه بكرها وهدمر حياتها اموت واعرف الكاميرات دول فين.
مازن بتفكير: مفيش غير سونيا.
عمر: صح لازم ارجع دلوقتي لتعمل ليها حاجه وانت خد بالك من مي.
مازن بحب وتذكر: دا في قلبي .
عمر بغمز: شكلك وقعت.
مازن: اصملا عليك مش وقع من عشر سنين في ندى ولا بتعشقها.
عمر ببرود: مراتي.
مازن: طيب يا اخويا.
عمر: سلام.
مازن: طب دلوقتي سؤال.
عمر: ارغي.
مازن: هنكشف الزفت ده امتي يا بوص.
عمر: قربنا اوي الديب صدق انه انا زعيم مافيا.
مازن: غبي.
عمر: يلا همشي.
مازن: اوك.
باااااااااااكككككككككك.
مازن جاه لعمر.
عمر: هشوف كاميرات المراقبه اكيد فيها حاجه.
الدكتور خرج.
عمر جري ومازن عمر بلهفة: ندي عامله ايه دلوقتي.
الدكتور: الحمدلله جات سليمه بس لازم ترتاح لانه الوقعه كانت ماثرة عليها جدا وخصوصا انها كان عندها مشكله في الخلفه.
عمر باطمئنان: عايز اشوفها.
الدكتور: مش هينفع دلوقتي لانها تعبانه لازم ترتاح عن اذنكم.
عمر بحمد: الحمدلله هروح اشوف يلي قولتلك عليه.
مازن: وانا هخلي بالي منهم روح انت.
عمر: ابقي طمني عليها يا مازن.
مازن بابتسامه: حاضر.
.............................
في مكان ما.
سونيا بخوف: ا اكيد هيعرف انه انا يلي حطيت الزيت عشان تقع.
......: متخفيش هريحك علي الاخر.
سونيا بتوتر: ه هتعمل ايه.
طلع مسدسه وضربها بالنار.
وركب طايرته وبص علي البلد: لسه يا عمر وقتك مجاش هرجع تاني وادمركم تشاو.
........................
عمر بيدور وشاف سونيا ومعها حد حاطط مسك مش عرف يشوف وشه وجاه له تليفون انه لاقوها م ي ت ه والبوليس بيحقق في القضيه.
عمر في نفسه: ياتري انت مين وليه بتعمل كل ده.
..................
في المستشفى.
ندي فاقت ومي جانبها و مازن وعمر مش رضي يدخل وباصص من الازاز مش عارف يواجها بايه.
مي بابتسامه: حمدلله على السلامة.
ندي بتدور علي عمر لاحظ مازن.
مازن بخبث: بتدوري علي حاجه.
ندي بتوتر: ها لا.
مازن لمي وندي: لازم تعرفوا كل حاجه دلوقتي.
ندي: في ايه.
مازن بدء يحكي كل حاجه لندى وهي دموعها زي الشلال هي بتكره عمر بس ليه قلبها اتوجع كده معقول تكون حبته بس بتكابر.
مي: يعني بابا عمل كده.
مازن باسف: للاسف وعمر عمل كل ده عشان حبه يلي هو انتي يا ندي لانك كانتي هدف للق تل.
ندى بصوت منبوح: هو فين.
مازن لاحظ عمر: انتي بتحبيه يا ندي.
ندي بتلقائيه: بحبه اوي.
عمر ضحك وفرح.
مازن بص علي الازاز كانه بيقوله اي خدمه .
ندي: عايزة اشوفوه.
عمر داخل: وهو بيعشقك يا عشقي.
ندي قامت وراحت وجريت عشان تحضنه شالها ولاف بيها.
مازن بغمز لمي: احم بحبك.
مي: وانا كمان.
لسه هيشالها لاقي عمر: اي يا حلو الكلام ده بعد كتب الكتاب والعمليه.
ندي: بجد.
عمر بعشق: اكيد.
بعد مرور ست شهور.
اتقبض علي الديب ومي عملت العمليه وخفت واتجوزت مازن و ندي وعمر عايشين في حب.
بليل الكل مجتمع.
وندي حاسه بالم وبتحاول تمسك نفسها.
ندي بصويت: اااااه عمرررر.
عمر بخوف وجري عليها: مالك فيكي ايه.
ندي بوجع: بولد اااه.
عمر بغباء: انتي لسه شهر.
ندي: هحنطه جوا حاضر شيلني يا غبي مش قادره.
عمر شالها وبيضحك عضته: ليه كده.
ندي: عشان مش تضحك عليا تانى .
عمر بحب: عمري كله ليكي.
ندي: وانا حياتي كلها ليك انت.
مازن: محن اشتغل .
مي بصويت:ماااازززن.
مازن بخضه: ايه هتولدي انتي كمان.
مي: شيل رجلك يا غبي.
ضحك الكل.
تمت.
بقلم مروة جلال.