recent
روايات مكتبة حواء

رواية دواء قلبي الفصل الرابع 4 بقلم اسماء ابراهيم

رواية دواء قلبي الفصل الرابع 4 بقلم اسماء ابراهيم 

 سيب ايدي يا حيوان..انتَ كنت عايزني اعيش مع واحد مريض زايك..كفايا لحد كده سبع سنين استحملت مرضك وقرفك و كل يوم في مستشفى شكل..

خالد اتعصب...ضربها بالقلم اخرجي برا البيت يلا مشفش وشك تانـ.....ااااه
حوريه بصريخ..باااباااا
ملك جريت علي خالد.. رغم من انها لسه شايفه وعارفه بس حست بخوف عليه.. خالد فوق انتَ مش بترد ليه رد عليا.. سمحت لي دموعها تنزل.. جات الاسعاف اخدته وملك وقفه مكانه مسكت ايد حوريه عشان تقويها مهما كان هي طفله..
حوريه بنتي حبيبتي..
حوريه بخوف.. ابعدي عني انا بكرهك انتِ السبب في الا بابا فيه...سيبنا في حالنا بقاا.. طنط ملك خدي عند بابا.. هو هيبقا كويس صح هو قال مش هيسبني..
نزلت في مستواها ومسحت دموعها حوريه حبيبتي بابا هيبقا كويس متخفيش احنا هنصلي وندعي سواء لبابا ربنا يشفيه.. فجأه لقيت الا بتمسك ايدي..
استني عندك انتِ مين عشان تخدي بنتي وتمشي..
ملك..انا مين انا ابقا مرات خالد..و اتفضلي اخرجي برا بيتي..
ملك اخدت حوريه ومشيت..
مامت حوريه..(سلمي) كانت وقفه هتولع بعد الا سمعته..
********
في المستشفي..
محمود كان وقف خايف علي ابنه..خايف يروح ما بين ايده..
وصلت ملك ومعاها حوريه..عمي خالد اخباره اي..
محمود..لسه يا بنتي الدكتور جوه..
ملك من رغم انها خايفه عليه لكان قوة قلبها عشان حوريه الطفله و محمود ولده..ان شاءالله هيبقا كويس متقلقش..
محمود..يارب يا بنتي ياارب..
بعد شويه وقت خرج الدكتور..
ملك..طمني يا دكتور اخباره اي..
الدكتور..الحمدلله جات سليمه المرادي..بس لو حصل حاجه تاني انا مش مسئول..
محمود.. تمام يا دكتور شكرا..نقدر نشوفه..
الدكتور..اه تقدر بس هو غايب عن الواعي هيفوق بعد 24ساعه..
محمود..تمام يا دكتور
ملك..طب يا عم خد حوريه وروح ارتاح انت تعبان وانا هبات معاه..
محمود..مينفعش يا بنتي..
ملك..لا عشان خاطري وخاطر خالد و هو كده كده هيفوق الصبح..
محمود..طب خلي بالك من نفسك ومنه..
ملك..في عيني يا عم متقلقش..حوريه حبيبتي هتروحي مع جدو دلوقتي والصبح يبقي تعالي معاه..
حوريه..حاضر..
مشيوا هما الاتنين..و ملك دخلت الاوضه..كل القوه الا ظهرت بيها اختفت اول لما شافته وشافت الاجهزه الا حواله..قربت منه..شكلك حلوه وانت نايم عارف كان نفسي في عيله زايك..باباك بيخاف عليك اووي..وقالت بدموع..وبيحبك اووي..عندك بنوته زاي القمر..يلا يا بطل قوم انت قدها وهتقدر تتجاوز الوجع ده..و ملك هناا يعني جنبك مش هسيبك...نامت من غير ما تحس..نامت وهي ماسكه ايده..كانها بتطمنه انها جنبه..
تاني يوم فاق خالد..بص لقاها نايمه ومسكه ايده ابتسم وبصلها بحب..ملس علي شعرها..ملك..ملك قومي..
ملك..امممم سبني شويه بس..
خالد بضحك..مالك قومي احنا في المستشفي..
ملك..بصدمه..مستشفي..اه خالد..خالد انت كويس فيك حاجه اجيب الدكتور..
خالد..اهدي مفيش حاجه..بس اه نادي الدكتور عشان عايز اخرج من هناا..
ملك..تخرج اي لا انت لسه تعبان..
خالد..لا انا كويس..نادي الدكتور..
ملك..حاضر..
بعد شويه جهه الدكتور...
بقيت كويس يا بطل اهوو..
خالد..اقدر اخرج..
الدكتور..زهقت مننا ولا اي..
خالد..ما انت عارف اني بكرهه المستشفيات..
الدكتور..علي العموم هكتبلك علي خروج بس اهم حاجه الراحه..
ملك..متقلقش يا دكتور هكون جنبه....هتصل علي عمي هقوله ان احنا هنمشي..
خرجت ملك..الدكتور..واضح ان مراتك بتحبك يا ستاذ خالد..
خالد ابتسم بحب...امممم..
*********
حوريه بفرحه وهي بتجري علي الباب..بابي حبيبي..وحضنته جامد..
خالد..حبيبت بابي..عامله اي..
حوريه..زعلانه منك خالص..
خالد.. امممم وحبيبتي زعلانه ليه..
حوريه..عشان خضتني عليك انا وطنط ملك..
ملك..خلاص بقا يا حوريه بابي تعبان دلوقتي..يبقا يتعقب بعدين..
محمود..حمدلله على سلامتك ياحبيبي..
خالد..الله يسلمك يا بابا..
محمود..يلا يا ملك خدي خالد يرتاح علي ما الغداء يجهز..
ملك..يلااا..
*******
انت لازم تتصرف وتجبلي بنتي..
*حاضر بس دا هتكلف كتييير..
سلمي بحقد..هدفعلك كل الا انت عاوزه بس بنتي تجيلي فاهم..
* فاهم..
سلمي ابتسمت بشر..هاا يبقا يوريني هيرجع بنته ازاي..
*******
ملك..خد الدواء و نام دلوقتي..لفت عشان تمشي..مسك ايدها..
خالد بنظره كلها حب..شكرا..
ملك ببتسامه..مفيش شكر..في راحه وبس ويلا اسمع الكلام..
خالد ابتسم ونام..خرجت ملك و جالها تليفون..وفي نفس الحظه خالد قام من السرير كان هيقولها حاجه..
ملك ردت..اي يا حبيبي...لا متزعلش حق عليا انا...خلاص هجيلك بكرا ونتقابل يلا بااي..ولفت عشان تمشي...خالد....
google-playkhamsatmostaqltradent