recent
روايات مكتبة حواء

رواية وقعت في حب خرساء الفصل الرابع 4 والاخير بقلم اسماء ابراهيم

رواية وقعت في حب خرساء الفصل الرابع 4 والاخير بقلم اسماء ابراهيم

حمزه..احب مين يا ابني انت عبيط.....لالالا هو يعني عشان اتعملت معاها بلطف شويه يبقا كده خلاص حبيتها بقاا وجوه العشق الممنوع ده......ابني ابدا دي شفقه ليها مش اكتر وبعدين حمزه يوم ما يحب يحب واحده زاي دي...هههههه و كان بيلف وشه...حوريه......

حوريه سمعت الكلام الا قالوا حمزه..فتحت باب الشقه و طلعت تجري وهي منهاره من العيط..كانت بتفتكر كل لحظه بينهم..حمزه كان بيجري وراها...حوريه استني..حوريه اسمعيني حوريه..حوريه لفت وشها ليه..بس فجأة...صرخت بصوت عالي...حمزااااااااه..جريت عليه بعد ما العربيه خبطته..حمزه رد عليا..
حمزه وهو بين ايد حوريه..حو..حوريه..ان..انت..واغمي عليه..
طلبت الاسعاف جات اخدته علي المستشفى..و وصل باباها ومامت حمزه واختها..اول ما شافت باباها جريت عليه وهي بتعيط جامده..
خالد..اهدي يا حبيبتي متقلقيش هيكون كويس..
حوريه وهي بتعيط..ب..با..بابا..حـ..حمـ..حمزه يا بابا..
خالد في زهول..حوريه انتِ بتتكلمي..ضمها لحضنه اكترر..مش عارف يفرح بشفاء بنته ولا يزعل علي جوزها..اكتف انه يحضنه..
مامت حمزه..حوريه يا بنتي كفايا عياط..هو هيبقا كويس بس انتِ ادعيلو..
حوريه ضمتها جامد..انا اسفه يا ماما..
بعد شويه خرج الدكتور..
حوريه جريت عليه..ط..طمني يا..يا دكتور..
الدكتور..الحمدلله جات سليمه..الجروح سطحيه..يقدر يخرج معاكم..
حوريه..طب اقد اشوفه..
الدكتور..اه طبعاً..
********
دخلت حوريه..شافت حمزه كان نايم علي السرير..قربت منه..حمزه..حمزه..
حمزه..حوريه..كنت خايف لا متجيش..انا اس...
حوريه..مفيش داعي للكلام ده..حمدلله علي سلامتك..كويس اني اطمنت عليك..انا دخلت بس عشان اقولك طلقني..وكانت هتقوم حمزه مسِك ايدها..
حمزه بتعب..حوريه ارجوكِ اسمعيني..صدقيني انا بحبك انتِ
حوريه..كدبه تانيه..انا سمعتك علي فكره..و انا قرارات اسيبك خلاص..
حمزه..طب طب خليكِ يومين معايا لحد ما اقوم بالسلام عشان انتِ عارفه ماما تعبانه ومش هتقدر تهتم بيا...
طب دي حجه عشان تكون معاه ويقدر يصلح الا حصل..
حوريه بعد تفكير..خلاص تمام هما يومين وكل واحد يروح لحاله..
حمزه ابتسم..
********
وصلوا علي البيت و حمزه كان تعبان محتاج حد يسنده..
حوريه..اسند عليا..
حمزه..لا عشان متتعبيش انا هطلع وحدي..
حوريه..بنرفزه..اخلص يا حمزه الله..
حمزه بضحك...طب براحه هتضربيني..
وصلوا الشقه..حوريه دخلت حمزه علي السرير..هروح احضرلك الغداء..
حمزه..انا محتاج اتكلم معاكِ
حوريه..احنا مفيش بينا كلام..و سبته وخرجت..
عده اسبوع وكل الا بيني وبين حمزه اني اكون معاه لحد ما يقوم بالسلامه..بس انا قلبي وجعني من كلامه ومش قادره اغفرله..لحد ما جه في يوم...
حمزه..حوريه ارجوكِ اسمعيني..
حوريه..اسمع اي..انا الا سمعته كفايا..كنت خلاص بدأت..... وسكتت
حمزه.. بدأتي اي.. قولي
حوريه.. خلاص انا قرارات اني هطلق..
حمزه بنرفزها..و انا مش هطلق..وسبها ودخل اوضته..وحوريه كذلك دخلت اوضتها..
حمزه..جاب ورقه وكتب فيها..حوريه انا اسف بس صدقيني الكلام مش عليكِ..دا علي واحدها زملتي في الشغل حولت اكتر من مره انها تكلمني بس انا رفضت وبعدت عنها..صدقيني يا حوريتي انا بحبك..والله بحبك.. ملقتش طريقه اكلمك بيها غير الورق عشان انتَ مش راضيه تسمعيني..انا اسف كمان مره انا هنزل دلوقتي ولو مصممه علي الطلاق هعمل الا يريحك..
حمزه
حمزه ساب الورقه..وخرج...
********
حوريه دخلت عشان تشوفه ملقيتوش..وهي خارجه لمحت الورقه..قراته الا فيه..دمعها نزلت منها عشان ظلمته كان لازم اديلوا فرصه انه يشرحلي الا سمعته يعني خلاص انا ضيعته مني..قامت مسحت دمعها..خلاص انا عرفت هعمل اي..
جابت التليفون..فضلت ترن كتيير محدش رد..كده تمام بس هتشوف هعمل فيك اي..
حوريه عملت عشا رومنسي وشموع..و لبست فستان اسود كانت قمر جداً..فضلت مستنيه حمزه كتيير لحد ما سمعت الباب بيتفتح طفت الانوار..
حمزه بحزن..هو النور مش شغال ليه..هي حوريه شكلها مشيت..حمزه نور النور..بس اتصدمه..
حمزه..اي ده هو انا دخلت شقه غلط..جات حوريه من وراء حضنته جامد...لا دي شقتنا..لف حمزه وشافها..
انتِ هنا فكرتك مشـ...اي ده هي فين حوريه..بصوت عالي حوررررريه....
حوريه بضحك..مالك يا حمزه سلامت نظرك منا قدامك اهو..
حمزه بحب وبيقرب منها..اي الا انتِ عامله في نفسك ده..
حوريه برعل طفولي..اي وحش..
حمزه..لااا بس بطل..احم وسعي كده انا اصلا زعلان منك..وكان لسه هيمشي
حوريه بحب مسكت ايده..طب اي رايك نبدأ من الاول حياة ملينا حب حياة بدون مشاكل..عايزه أبدا معاك حياتي..عايزه اكمل واعيش كل الا جاي معاك حمزه..انا..انا..
حمزه بيقرب منها..انتِ اي..
حوريه بتوتر..احم...انا..اناا بحبك..قالته بكسوف ضمته من كتر ماهي مكسوفه..
حمزه..طب اي..
حوريه..اي!
حمزه..شايفه الاوضه دي محتاجه اي..
حوريه بكسوف..محتاجني..
حمزه..توتو..محتاجه بنوته شبهك..
حوريه..انت قليل الادب اصلا وجريت وسبته..
بعد مرور سنه..
حوريه..حمززززه..
حمزه بنوم.امممد
حوريه..الحقني يا خربيتك بولد..
حمزه..نامي يا حبيبتي لسه بدري..
حوريه بصويت..يلهههوي..
حمزه قام مخضوض...يا حزني هو بجد..اعمل اي دلوقتي اتصرف ازاي..
حوريه..انتَ لسه هتفكر خدني علي المستشفى..
حمزه شال حوريه واخدها علي المستشفى..
بعد شويه...
الدكتور..مبروك المدام جابت بنوته..
حمزه بفرحه..طب هي كويسه اقدر اشوفها.
الدكتور..اه تقدر..
*******
حمزه..حمدلله علي سلامتك يا روحي..
حوريه بتعب..الله يسلمك يا حبيبي..هتسمي اي..
حمزه...فرح..
حوريه..اشمعنا فرح..
حمزه..عشان هي جات و معاها الفرحه..
حوريه..انا بحبك اووي
حمزه..وانا بحبك انتِ و فرحتي
جاتني في وقت كان بدخلي خراب و ازهرته بحبك لي.. مهما اكتب لك من كلمات و حروف لا استطيع الوصف فيك ولا ماذا اقول عنك.. اقول لك انك اصبحت كل شيء بالنسبالي.. اصبحت الرفيق وقت ضيقي.. اصبحت الروح التي تسكن قلبي.. لا ادري ماذا اكتب عنك اكثر من ذلك.. ولكن عليك ان تعرف اني احبك بال اعشق روحك.. و هذا انا اكتب لك كلماتي التي لا استطيع ان انطقها لك.. احبك يا رفيق دربي
تمت
google-playkhamsatmostaqltradent