recent
روايات مكتبة حواء

رواية دواء قلبي الفصل الثاني 2 بقلم اسماء ابراهيم

رواية دواء قلبي الفصل الثاني 2 بقلم اسماء ابراهيم 


 البارت التاني

محمود..طب يا بنتي انا هساعدك بس بشرط..
ملك بخوف..شرط اي..
محمود..تتجوزي ابني...
ملك..ااااي
محمود..بُصي هسيبك تفكري لحد ما اخلص شغل انتِ هتفضلي هنا فالمكتب تمام..
ملك بصتله..تمام..
سبني وخرج وانا مش عارفه اتصرف ازاي ولا اعمل اي اوفق ولا لا..طب منا لو رفضت هنام فالشارع..ولو رضيت مش عارفه اي هيحصلي..محمود بيه شكله طيب بس يا ترا ابنه زيه ولا اي حكيته ده كمان..قومت صليت ركعتين يمكن اطمن..عده الوقت والشغل خلص..
محمود..ها قرارك اي..
ملك..موفقه..
محمود..متأكده من رأيك..
ملك..اه..بس عايزه اسال عن حاجه..
محمود..اختارتك انتِ ليه..مش كده..
ملك..اه..
محمود.بُصي يا بنتي انا ابني حصلت معاه مشكله زمن..وده اتسببله في مرض القلب ابني قلبه ضعيف محتاج حد يكون جنبه ويهتم بيه..وانا شوفت انك طيبه وبنت ناس عشان كده قولتلك..بس القرار يرجعلك..
ملك بدموع..انا موفقه يا محمود بيه..
محمود..علي بركه الله..يلا بينا..
خرجت معاها وصلنا عند بيت..لاده مش بيت دا قصر من الطراز القديم حاجه كده فخمه..انبهارت بجمالها..وانا وقفه في الجنينه لحد ما محمود بيه يجي..سمعت حد بيزعق جامد من جوه..
استني عندك انتِ مين..
ملك بتوتر..ا.ااا.. انا ملك..
الشخص بجمود..ايوه يعني مين ملك..اوعي تكوني حرميه..انطقي دخلتي هنا ازاي..
انا خفت من نبرة صوته..عيط جامد..بس محمود بيه جهه واخده ومشي..ادخلي جوه لحد ما اجي..
دخلت وقعدت فتره طويله..وفجأه سمعت صوتهم عالي..بس مهتمتش..عده حوالي ساعه وانا لوحدي..
محمود..المأذون علي وصول جهزي نفسك..
ملك..حاضر..
جات الخدامه اخدتني الاوضه..الاوضه كبيير جداً دا قد بيتنا هو انا هعيش هنااا في المكان القمر ده..لقيت فستان لونه اوف وايت..بس شكله تحفه خطف قلبي خطف..
لبست وجهزت..نزلت ولا كأني ملكه..لقيت كل الا قاعد بصلي انا اتوترت شويه..بس لقيت عريس الغفله جاي عليا..مسكني من ايدي..وهمس في ودني...
انتِ الا جيتي برجلك لحد هناا انا هوريكي النجوم في عز الضهر يا قطه..
اتصدمت وخفت...شدني من ايدي جامد وقالي...ابتسمي الناس بتبص علينا..ضحكت ضحكه ممزوج بدموع..
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير..
الجمله دي اتقالت وانا قلبي دق جامد..قرب مني وقالي بنبره حاده..
نورتي جحيمي..
محمود.. يلاا يا خالد خد مراتك واطلع..
اطلع فين لا بالله خلوني هناا انا عياله وبرجع في كلامي..
طلعنا ودخلت اوضته كانت جميله بشكل يهبل بصراحه تقريباً هي اجمل اوضه في القصر ده
رزع الباب جامد..وقرب مني..انا كنت برجع وراء وهو يقرب لحد ما وصلت لاخر الحيطه..انفسهم كانت قريبه من بعض دقات قلب تعالوا من الخوف..
خالد... وفقتي عليا ليه..
انا بتوتر.. عشان.. عشان اااا...
عشان الفلوس صح كلكم صنف واحد بيحب الفلوس...
انا بدموع..لااا انا وفقت عشان باباك طلب مني كده
دفعلك كام وانا هديكي كل الفلوس واكترر..
كان بيتكلم بعصبيه.. خفت ليحصل حاجه واكون انا السبب..
ط.. طب ممكن تهدأ عشان خاطري وانا هفهمك كل حاجه
اتعصب اكتر وقال..اطلعي بره براااااه..كلكم صنف واحد كلكم كدابين..ابعدي عني واطلعي..انا مش عايز حد هنا..شدني من ايدي جامد وخرجني..ورزع الباب جامد..
انا بدموع..ياااربي انا عملت اي لكل ده....فجأه لقيت حد بيطبطب علي كتفي..لفيت وشي لقيت طفله صغيره سنه سبع سنين.. زاي القمر..قربت مني ومسحت دموعي..
الطفله..مش تعيطي تاني..
ملك..انا مش بعيط دي حاجه دخلت عيني..
الطفله..معلش هو زعقلك..
بصتلها وقولت..لا عادي..انتِ اسمك اي..
الطفله..حوريه..وانتِ
ملك..اسم علي مُسمه..انا ملك..انتِ اخت الكائن الا جوه ده..
حوريه..تؤتؤ بنته..
ملك بصدمه..ااااي
google-playkhamsatmostaqltradent