recent
روايات مكتبة حواء

رواية ملوك العشق احفاد الحديدي كاملة بقلم رنا احمد

رواية ملوك العشق احفاد الحديدي كاملة بقلم رنا احمد



البارت الاول من ملوك العشق احفاد الحديدي في فيلا شريف صفوان ....

🥰🥰🥰🥰😍🥰
في غرفه نومه كان يقف بطلته الخاطفه الأنفاس ليتتطلع الي الفتاه الذي معاه بنظره قاتله لتسرع هي في ارتداء ملابسها سريعا لتسرع اللي الخارج اما هو فكان يجلس بوجع والم ليقاطعه الشيطان بغضب شديد ..
-ممكن افهم الي انت فيه ده هيخلص امتي ي مازن باشا .
قالها شريف بغضب ليطفي مازن سيجارته ويقف احتراما لوالده ليتحدث بنبره مؤلمه .
-مش هيخلص ي بابا الي انا فيه ده مش هيخلص انا ينتقم وانتقامي مش هيخلص .
-انتقامك انت مبقتش بتفكر في كده خلاص كل ده علشان واحده خانتك عايز تنتقم من كل البنات .
-ايوه ي بابا هنتقم منهم كلهم اتمتع بيهم وارميهم هو ده الي انا عايزه يحصل مش عايز حاجه تانيه.
-وانت فأكر بقا أن احنا هنسيبك كده مش هيحصل ي مازن مش هضيع مننا سامع .
قالتها نور بدموع ووجع ليسرع مازن في الرحيل من أمامهم ليحتتضن شريف قطتته العنيده وهو يقسم لها بأن القادم سيكون أفضل .....
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا الحديدي ...
في غرفه زين ..
كانت تقف شهد امام المراه وهي تسرح شعرها الحريري ليحتتضنها ذلك العاشق من الخلف وهو يتحدث بهمس قاتل.
-زي القمر ي نور عيني وهتفضلي كده ي ملكه قلبي .
-ربنا ميحرمني منك ي زين الرجال ويخليك ليا ويحميك ي حبيبي بحبك جوي جوي ي زين .
-وانا كمان يروح زين .
في غرفه الطيار رعد زين الحديدي ..
كان يقوم رعد بتتدريباته اليوميه ف رعد وسيم وساما خاطفه من تقع عيناها عليه تقع في اسره لا محاله ليقاطعه حازم بزعر .
-خبيبني خبيني عندك ي رعد زين هيقتلني .
- هههههه والله ابويا ده ليه الجنه أنه مخلف واحد زيك عمله ايه المره دي ي مصيبه .
-لو سمحت ي رعد انا مسمحلكش كل الحكايه اني خدت عربيه زين وخبطها ادي كل الحكايه .
-ينهار ابوك اسود ده انا لسه شاريها عاد .
قالها زين بغضب ليسرع الآخر ليختبا وراء رعد بخوف ليتحدث الآخر بخوف.
-والله ي زين باشا هو الغبي الي خبطني هو الي غلطان امسكه ي رعد .
-ده انا هوريك النجوم في هز الضهر ي حازم نفسي اعرف انا عملت ايه في حياتي علشان اتبلي بيك.
قالها زين بغيظ ليرد الآخر بضحك .
-خلاص ي بابا ده حازم انت اول مره تعرف هبله ده اخويا الصغير برده .
-ربنا يخليك ليا ي رعد ي اخويا .
قالها حازم بحب ليرد الآخر بجديه .
-طب خلصوا علشان نفطروا عاد انتوا عارفين جدكم صالح مبيحبش حد يتاخر علي الوكل يلا بينا .
ليسرعوا الي الاسفل تحت ضحكاتهم الساحره.
في غرفه التوأم سما وسمر سليم ..
كانت تلمم سمر سجاده الصلاه وهي تنظر بغيظ لأختها الذي تجلس بهيام لتتدفعها في كتفها بغيظ .
-بت انتي قومي عاد خلينا تنزلوا علي الفطار وبطلي المحن الي انتي فيه ده.
-يااه ي سمر ياختي العشق ده حلو جوي هتصدقي لو قولتلك أن أسر وحشني من انبارح ل نهارده وحشتني جوي جوي ي سمر .
قالتها بعشق وحب لتحتتضنها اختها بحب لتتحدث .
-ربنا يسعدك ي اختي واشوافك احلي عروسه في الدنيا دي كلها .
-ربنا يخليكي ليا ي سمر وميحرمنيش منك واصل واشوافك مع الي يستاهلك يارب .
ليحتتضنوا بعضهم البعض بحب شديد .
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في شركه الحديدي ..
كان يجلس أسر وهو يتابع بعض الملفات الهامه ليقاطعه علي سكرتيره الخاص وهو يخبره بوجود سهي ابنه أحدا رجال الأعمال الكبار لياذن لها بالدخول لتتدخل بكل غرور وهي ترتدي ملابس غير لائقه لتجلس بغرورها المعتاد لتتحدث بدلع .
-اسري وحشتني ي حبيبي وحشتني .
-لو سمحتي ي انسه سهي احنا صعايده ومينفعش معايا الحديد ده واصل وبعدين انتي عارفه اني كاتب كتابي علي بنت عمي يعني مفيش اي فرصه للي في دماغك .
-لا فيه ي أسر باشا سهي مش من النوع الي بتخسر حاجه عجباها وانت عجبني ي أسر ي عني خلاص اخرتك معايا.
-ده ايه البجاحه الي بتتكلمي بيها دي عاد انا أسر الحديدي ي عني مش من الرجاله الي بتحفا وراكي سامعه.
قالها بغضب شديد لترد الأخري لاستفزاز .
-وهو ده الي عجبني فيك وعلي فكره انا معنديش مانع أن مراتك تشاركني فيك عادي ي عني.
-نجوم السماء اقربلك مني فاهمه ولا افهمك بطريقتي عاد .
-هنشوف ي أسري.
لترحل بتحدي تحت نظراته الغاضبه ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰
في فيلا مراد الشناوي .
كانت تجلس في غرفتها وهي تتدرب بعنف فهي
عزه مراد الشناوي كابتن فريق كره القدم النسائيه تعشق الكره أكثر من أي شي تنسا أنها انثي فكللامها لبسها كل شئ حولها تتصرف وكأنها ولد سنرا مع من ستقع لتقاطعها والدتها بغضب شديد سلمي .
-وبعدين معاكي عاد هتفضلي كده لحد امتا ده انا حاسه اني مخلفه ولد مش بنت حرام عليكي .
لتتضع معداتها وتتحدث بأنفاس لاهثه.
-جرا ايه ياماما هو كل يوم نفس الكلام هو مراد باشا مسلطك عليا ولا ايه
قالتها عزه بهدوء لترد الأخري بعصبية.
-لا مراد باشا خلاص فقد الأمل فيكي لكن مش هسيبك واصل سيبي الزفت الي في ايدك ده وروحي البسي فستان عدل كده بدل لبس الولاد ده مفيش راجل هيبصلك بمنظرك ده .
-لا ي ماما مش هغير وهلبس الي علي كيفي مش هتحول من وحده بتعمل كل حاجه في الدنيا لمجرد سلعه البس واتظبط علشان راجل هياخد متعته مني ويرميني لا انا بقا كده ومش هتغير والي عيزني كده اهلا وسهلا مش عايزني بالسلامه سلام ي ماما لاني عندي تمرين لترحل بعناد تحت نظرات والدتها القالقه بسبب حالها ..
🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰😍
في شركه شريف صفوان .
كان يجلس علي مكتبه وهو ينظر لنقطه في الفراغ بالم ووجع ليضغط علي قلبه بالم فذلك القلب عشق ولكن للاسف عشق خائنه تسببت إليه بجرح عميق ليس من السهل شفاه ليتحول من رجل الأعمال المعروف مازن شريف صفوان الي ذلك الذي يقضي وقته في كل ما حرمه الله من نساء ل خمره ليقاطعه عمه شهاب.
-ي سلام نفسي اعيش رايق زيك كده .
قالها شهاب بغيظ ليرد الآخر بسخرية .
-وايه الي منعك ي شيبو .
-ابوك ي اخويا ابوك الي من ساعه ما بقا للواء وهو سايب عليا الحمل كله ده لسه سافريه لندن دي كمان .
قالها بضيق ليرد الآخر بتمسك.
-انا الي هسافر لندن ي عمي انا محتاج أبعد شويه ومتشغلش بالك بابا انا هعرفه.
-تمام ي مازن ..
في المطار .....
كان يسير من داخل المطار بطلته الخاطفه الأنفاس ولما لا فهو رعد زين الحديدي طيار بالاكاديميه معروف ببروده الطاغي والثقه بالنفس لابعد الحدود كان يجلس بثبات في مقعده لتقاطعه المضيفه وهي تخبره أنه يوجد مشكله داخل الطائره ليسير الي داخل الطائره ليشمز من ذلك المنظر الماوسوي فكانت تقف سيده كبيره وهي يظهر عليها التعب من ذلك المغروره الذي لاتريد أن تجلس بجانبها نظرا للفقرها ليتحدث هو بصوت جوهري .
-اتفضلي ي أما اقعدي واقفه كده ليه .
لترد هي بغضب وعصبيه ووقاحه .
-تعد ازي ي عني دي تقعد جنبي جنب مهره الدميري انت اتجننت ولا ايه .
لم تستطيع استكمال حديثها أثر صفعه قويه صعقت وجنتيها ليختل توازنها لتنظر له بصدمه كيف استطاع فعل ذلك ليتحدث بغضب وحده.
-انتي واحده قليله الربابه وإذا كان اهلك معرفوش يربوكي فيه الي يبربيكي متخلقتش عاد الي صوتها يعلا علي رعد الحديدي ليجلس المراه باداب واحترام ليذهب الي عمله تحت صدمتها لتتوعد بالكثير فمهره الدميري الذي تتفنن في وجع الرجال وسرقه قلوبهن ستتفنن أيضا مع ذلك الوسيم لكن ستتفنن بأنها تظل اسيره إليه ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
في جنينه فيلا الحديدي .
كانت تقف سما وهي تسقي الزهور ليقاطعها ذلك الوسيم وهو يحتضنها من الخلف ليتحدث بعشق.
-وردتي بتعمل ايه لوحده هنه عاد ..
لتلتفت إليه بعشق لتتحدث بحب .
-مستنيه جوزي وحبيبي وأبو عيالي انشاء الله يحبك ي أسر بحبك جوي .
-ي ابوي عليك ي ابن ليث كل الحب ده ي بختي بيكي ي ملكه قلبي ده انتي حب عمري ي سما استني بس عاد يومين كده وافتح جدي صالح في فرحنا كفايه كده .
كانت لتتحدث ليقاطعهم رساله مرسله ل أسر ليفتحها سريعا تلقائيا ليصعقوا الاثنان مما رأوه .
يتتتتتتتبع .😍😍😍😍🤦🤦🤦🤦🤦🤦
طبعا انا اسفه على التاخير ملوك العشق مختلفه جدا عن احفاد الحديدي ولسه الي جاي اقوي هستنا رايكم دمتم في رعاية الله وحفظه.
ملوك العشق ..
احفاد الحديدي 2..
بقلمي رنا احمد..

google-playkhamsatmostaqltradent