recent
روايات مكتبة حواء

رواية رهف وباسل الفصل السادس 6 بقلم اميرة محمد

رواية رهف وباسل الفصل السادس 6 بقلم اميرة محمد 

البارت السادس " رواية رهف "

الدكتور بصدق : انا كنت مستني اشوف العلاج هيأثر عليه ولا لا بس فعلا جاب نتيجه حلوة
باسل بفرحه : بجد ي دكتور
الدكتور : ربنا كبير يبني ومفيش حاجة بعيده عليه ، ياريت تجيلي المستشفي دلوقتي
باسل بسرعه : اكيد طبعا ربع ساعه واكون موجود عند حضرتك
• باسل قفل مع الدكتور وبص للي واقفه ف ركن تعيط وخايفه راح عندها ومسك ايديها وهيه ارتعشت وخافت
باسل بحزن : انا اسف
قال الكلمتين دول وبدون مقدمات خرج وقفل الباب وراه
رهف قعدت علي السرير تعيط بعدين قامت للبست عباية بيتي وصلت فرضها وفرشت ونامت علي الارض
____________________________________🌻
الدكتور بلغ باسل ان حمزة بدء يستجيب للعلاج وملك فاقت باسل كان مبسوط من الاخبار دي بس هيعمل اي مع رهف وهيقول ل ملك ايه ؟ نفض الافكار من دماغه وراح لملك بقلمي اميرة محمد محمود
باسل مسك ايديها باسل : حمد لله علي سلامتك ي قلبي
ملك ببرود : الله يسلمك هوة ايه اللي حصل
باسل : عملتي حادثه و....
ملك قاطعته : اااه ايدي ورجلي مش قادرة احركهم
باسل : حبيبي ممكن تهدي انتي عندك كسور فيهم
ملك بدموع : تعبانة اوي روحني البيت ي باسل مش عايزة افضل هنا
باسل : حاضر بس ارتاحي انتي شوية
ملك هزت راسها ومتكلمتش وباسل استغرب انها مسألتش علي حمزة ابنها قعد معاها لحد م نامت وسابها ومشي
رجع بالليل دخل اوضته وبيبص فجأه لقي رهف نايمه علي الارض نزل لمستواها وهمسلها
باسل : رهف ...رهف
رهف بنوم : امممممم
باسل : قومي نامي علي السرير
رهف مسكت ايده واتكلمت وهيه نايمه : لا تعالي انت نام جمبي
باسل بخبث : عايزاني انام جمبك
رهف : امممم
باسل نام جمبها وخدها ف حضنه
رهف صحيت واول م شافت باسل صوتت وقامت تجري من جمبه
باسل بفزع : في ايه ..ايه اللي حصل
رهف بغضب : انت ازاي تنام جمبي كده
باسل ببرود : والله انتي اللي طلبتي مني
رهف بعصبيه : كداب انت اكيد بتكدب
باسل اتعصب وقام مسك ايديها جامد : انا مبكدبش امبارح جيت اصحيكي تنامي ع السرير مسكتي ايدي وطلبت مني انام جمبك
رهف لسه هترد الباب خبط باسل فتح وكانت الخدامه : باسل بيه اهل مدام رهف تحت منتظرينها
باسل : روحي انتي واحنا نازلين
البنت مشيت وهوة دخل
باسل : اهلك تحت غيري هدومك وانزلي وانا هاجي وراكي
رهف مردتش عليه وغيرت هدومها ونزلت
فوزية وليلي وعمرو جم عند رهف عشان يزروها ويطمنوا عليها ، دخلو الفيلا وقعدو و واحده من الخدم قالتلها هتطلع تصحي الهانم طبعا باسل كان مفهمهم كل حاجه
عمرو بضحك : شفتي يبت ي ليلو رهف بقت هانم
ليلي بضحك : لا واحلي هانم كمان
فوزيه : بس يبت انتي وهوة
رهف نزلت من علي السلم : سبيهم يتريقو ي ماما الكلاب دول
فوزيه قامت حضنتها : وحشتيني ي قلب امك البيت ملوش طعم من غيرك
عمرو بضيق : اومال احنا روحنا فين ي ماما
فوزيه : اسكت انت ملكش لازمه
عمرو : ربنا يخليكي يارب
ليلي وعمرو جرو علي رهف حضنوها : وحشتوني ي عيال
ليلي بضحك وغمزة : وحشناكي برضو ؟؟؟
ليلي بخجل : اتلمي ي زفته
فوزية : عامله ايه حبيبتى طمنينى عليكى انتي مبسوطه ؟
رهف بخجل : ايوة ي ماما مبسوطه
ليلي بضحك : جرا ايه ي حجه انتي مش شايفه وشها منور ازاي
رهف : اخرسي
فوزيه : اومال فين جوزك ي حبيبتي
باسل نزل من علي السلم: انا هنا ي حماتي منورينا والله
نزل سلم عليهم كلهم وقاعدين بيضحكو ويهزروا
-عمر : صباح الخير ي جماعه
كلهم : صباح النور
عمر بمرح : صباحية مباركه ي عريس
باسل بهمس : خف شوية
ليلي ف سرها : ابو شكلك بني ادم مستفز
قعدو شويه مع بعض وبعدين مشو وعمر راح معاهم يوصلهم بقلمي اميرة محمد محمود
____________
باسل بهدوء : رهف ملك هتخرج من المستشفي بكره
رهف بصدمه : ايييييه ؟؟
باسل : فاقت والدكتور قال تقدر تخرج ف اي وقت
رهف بدموع : طب وانا هعمل ايه
باسل : مش عارف
رهف بعياط : هوة ايه اللي مش عارف انت دمرتلي حياتي وف الاخر تقولي مش عارف
باسل : طيب ممكن تهدي
رهف بتعيط : لا مش ههدا
باسل : طيب انا اسف
رهف : .......
باسل : انتي هتفضلي مراتي برضو زيك زيها
رهف : ويتري الست هانم هتقبل بالوضع ده ؟؟
باسل : لازم تقبل وعلي فكرة انا مش هقرب عليكي ولا هلمسك لان الدكتور قال ان حمزة بيستجيب للعلاج
رهف بفرحه : بجد ؟؟؟؟
باسل : بجد
رهف بغضب : اومال اتجوزتني ليه هااا اتجوزتني ليه لما حمزة هيتعالج ويخف انا دلوقتي اعمل ايه انت لازم تطلقني
باسل بصدمه : اطلقك
رهف : ايوة انا مهمتي كده انتهت قبل م تبدء
باسل بهدوء : طب وهتقولي لمامتك واخواتك ايه لما تروحيلهم تاني يوم وانتي مطلقه
رهف بدموع : انا عملت ايه ف حياتي عشان يحصلي كل ده
باسل بحزن عليها : احنا هنفضل مع بعض فترة عشان بس
رهف قاطعته : وهتقول لمدام ملك اني مراتك ؟
باسل بتوتر : ااا....انا
رهف بحزن : خلاص فهمتك عن اذنك هروح ارتاح
فضل باصص عليها لحد م دخلت اوضتها : مش عارف اعمل ايه حطتيت نفسي وضع خطير وشكلي مش هخرج منه بقلمي اميرة محمد محمود
________________________
تاني يوم ليلي قدمت علي شغل ف شركة باسل و سكرتيرة لعمر واللي اختارها باسل بس عمر يعرف ان في سكرتيرة جديده جات بس ميعرفش انها ليلي
• ليلي دخلت عند عمر المكتب وهوة بيقرء الملفات مش واخد باله منها
ليلي : اتفضل ي فندم
عمر : شك....انتي بتعملي ايه هنا
ليلي ببرود : انا السكرتيرة الجديده ي فندم
عمر بغضب : بس انا معينتش اي سكرتيرة جديده
ليلي : استاذ باسل هوة اللي عيني ي فندم
عمر بعصبيه : بطلي البرود اللي انتي فيه ده
ليلي بهدوء : مش فاهمه ايه مشكلتك معايا انا اشتغلت هنا وكل اللي هيبقي بيني وبينك شغل وبس يعني مش هيفرق معاك مين هي السكرتيرة
عمر قام وقف وقرب منها واتكلم بغضب : لا يفرق معايا السكرتيرة بتاعتي لازم تكون محترمه ولسانها مش طويل ولبسها يكون منظم
وبعدين بص علي لبسها من تحت لفوق: انما انتي لبس رجالي وكاب رجالي يعني مفيش اي اختلاف بينك وبينك الراجل وملكيش علاقه بالانثي اصلا دا كله منعرفش اصلك ولا انتي مين وجايه منين
ليلي ولاول مرة دموعها تنزل لان عمر جرح كرامتها وهانها كتير مسحت دموعها واتكلمت بجمود : والله دا كله ميخصكش اللي يخصك شغلي واسلوبي ف التعامل
عمر قعد علي مكتبه : تمام وانا مش قابل بيكي كسكرتيرة
ليلي : تمام عن اذن حضرتك
خرجت وشافت باسل فضل ينادي عليها مردتش وباسل دخل لعمر
باسل : في ايه ي عمر ليلي مالها
عمر بغضب: انت ازاي ي باسل تعين البنت دي من غير م تقولي
باسل : في ايه ي عمر وانت من ايمته بيفرق معاك مين السكرتيرة
عمر بغضب: دي لا ي باسل انا مش بكرة حد قدها
باسل : بتكرها ولا..
عمر قاطعه : ولا ايه ي باسل ياريت تشيل الافكار دي من دماغك خالص وانا مستحيل ابص لواحده زي دي
باسل : لو فضلت كده هتخسر كل حاجة
عمر : منا خسرت هوة انا لسه هخسر
باسل : ربنا يهديك ي عمر بقلمي اميرة محمد محمود
ليلي مشيت من عند عمر وراحت ف مكان بعيد والقوة اللي بتظهرها قدام الناس ضعفت خلاص
ليلي بعياط : انا تعبت يارب والله تعبت من يوم م شوفت الدنيا دي وانا بعاني هيه الناس مالها ومال للبسي وشكلي ليهم بس يتعاملو معايا باللي بيشفوة مني بس انا مش هيأس هدور علي شغل تاني لحد م الاقي
وقامت مسحت دموعها وراحت تدور علي شغل وكل مرة تياس وبعدين تفتكر اهانه عمر ليها وتقوي اكتر من الاول فضلت علي الحال ده كتير لحد م لقت شغل ف كافيه
______________________________________🌻
• باسل خرج من الشركه علي المستشفي عشان ياخد ملك الفيلا وقبل م يروح لملك راح عند حمزة يزورة قعد معاه شوية ومكنش عايز يمشي
ف اوضة ملك
باسل : صباح الخير ي حبيبتي
ملك بإبتسامه : صباح النور ي حبيبي
باسل : يلا هتخرجي دلوقتي معايا
ملك : تمام
باسل : ملك انتي لحد دلوقتي م سالتيش علي حمزة ابننا
ملك بتمثيل : اه صح كنت ي حبيبي ونسيت خالص
باسل : نسيتي ايه ي ملك دا ابنك
ملك : ااااااه ي باسل مش قادرة تعبانه يلا روحني
باسل : تمام
شالها ودخلها العربيه وباسل كان متضايق جدا من اللي ملك عملته
ملك : حمزة عامل ايه ي باسل وهوة فين مشوفتوش ليه
باسل بضيق : حمزة ف المستشفي ي ملك وحالته صعبه اوي
ملك : ليه مقولتليش عشان اطمن عليه
باسل مردش عليها وساق لحد م وصل الفيلا وشال ملك ودخلها جوا ورهف كانت قاعده ملك صرخت فيها
ملك بزعيق : انتي ي زفته انتي ايه اللي جابك هنا تاني
رهف بدموع : انا ...انا بقلمي اميرة محمد محمود
باسل بهدوء : انا اللي جبتها عشان حمزة ي ملك
ملك بصتلها بقرف : تعالي هنا ساعديني
رهف قربت عليها ولسه بتساعدها ملك صرخت من جوع جسمها ورجلها راحت مسكت رهف من شعرها ورهف بتعيط وبتسلك نفسها منها مش عارفه
باسل بزعيق : مللللللللك
يتبع ......


google-playkhamsatmostaqltradent