recent
روايات مكتبة حواء

رواية رهف وباسل الفصل الخامس 5 بقلم اميرة محمد

رواية رهف وباسل الفصل الخامس 5 بقلم اميرة محمد 

البارت الخامس " رواية رهف "

باسل بجمود : تتجوزيني ......
رهف بصدمه : ايييييه ؟؟؟
باسل بهدوء : ت ت ج و ز ي ن ي
رهف بعصبيه : انت اتجننت ازاي تطلب مني طلب زي ده انت ناسي انك متجوز وعندك طفل انا مستحيل اوافق
باسل بغضب : اياكي صوتك يعلي تاني واقعدي عشان تسمعي مببرراتي منا اكيد مش عايز اتجوزك عشان سواد عيونك يعني
رهف بغضب : مهما كانت مببرراتك برضو مش موافقه
باسل اتعصب منها جه ماسك ايديها وخدها قعدها وسكتها خالص ومتتكلمش لحد م يخلص كلامه
باسل بدموع ورهف لاحظتها : بصي انا هحكيلك وانتي تقدري تقرري هتجوزيني ولا لا
وفعلا باسل حكالها كل حاجه من بداية الحادثه لحد اللي قاله الدكتور
رهف بدموع : ط...طب حمزة ....حمزة عامل ايه دلوقتي
باسل : حالته زي م هيه مفيهاش اي تحسن
رهف :....
باسل : هااا قولتي ايه ؟
رهف : اشمعنا انا اللي اخترتني
باسل بغضب : هوة دا وقته
رهف بغضب: وانا لازم اعرف كل حاجه
باسل بعصبيه : بصي بقي انتي هتوافقي غصب عنك انا مش مستعد اخسر ابني الوحيد وإلا ....
رهف : وإلا اييييه ؟
باسل بخبث : هقدم فيكي بلاغ بالفلوس اللي عليكي والشرطه بقي هتيجي علي بيتكم والحاجه الوالده تتعب زياده واحتمال تروح فيها
رهف بدموع : حرام عليك ليه بتعمل معايا كده
باسل ببرود : معنديش اي خيار تاني
رهف بجمود : موافقة بس ليا شرطين
باسل بإستغراب : شرطين ايه ؟؟
رهف بجديه : تيجي تطلبني من ماما رسمي
باسل ببرود : و التاني ؟
رهف : مش هتلمسني
باسل بصدمه : نعم يختي ؟؟؟؟؟؟
رهف ببرود : غير كده مش هوافق
باسل بصدمه : انتي مجنونه يبنتي مش هلمسك ازاي اومال انا هتجوزك ليه اصلا ؟!
رهف بغضب : مليش فيه اتصرف انت بقي
باسل بغضب : ايوة يعني هنخلف بالبلوتوث ولا ايه
رهف بعصبيه : احترم نفسك
باسل بهدوء : بصي ي رهف انا هتجوزك عشان ابني حمزة ولازم اتم جوازنا ي ريت تفهميني
رهف بعياط : وانا فين من دا كله انت شخص اناني ليه عمري م هسامحك علي بتعمله فيا ده ...حسبي الله ونعم الوكيل فيك
وطلعت من المكان وهيه بتعيط
باسل لنفسه : انا اسف ي رهف بس غصب عني مضطر اكون اناني بقلمي اميرة محمد محمود
______________________________🌼
• رهف روحت البيت وقعدت تعيط كتير ومش قادرة تصدق انها تتجوز بالطريقه دي وخايفه مامتها تعرف ان باسل متجوز وعندو ولد قعدت تفكر كتير لحد م نامت
• ‏باسل طلع ع المستشفي يطمن علي مراته وابنه اول م وصل هناك لقي عمر مستنيه
عمر بخوف : كنت فين ي صحبي قلقتني عليك
باسل حضنه : انا اسف ي عمر علي الكلام اللي قولتهولك واحنا ف المكتب
عمر : متقولش كده ي باسل احنا اخوات والاخوات مش بيقفو لبعض علي كل كلمة
باسل بحب : من يومك شهم ي عمر
عمر : طمني الدكتور قال ايه ؟؟؟؟
باسل اتنهد بحزن وحكاله كل اللي حصل
عمر بخوف : طب وهتعمل ايه ؟؟
باسل بجمود : هتجوز
عمر بصدمه : ايييييييييييه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باسل بجديه : معنديش اي حل غير كده
عمر : ايوة ي باسل بس مين دي اللي هتوافق عليك وانت متجوز وكمان تقبل بحاجه زي كده
باسل : رهف
عمر بصدمه : ر...رهف مين
باسل بضيق : رهف ي عمر هي في غيرها
عمر : وهيه وافقت ولا لسه
باسل بخبث : كلمتها ووافقت
عمر مردش عليه وقاعد مصدوم ازاي رهف وافقت وايه السبب ي تري ؟؟؟؟؟
وباسل قاعد وعارف صحبه بيفكر ف ايه بس ميقدرش يحكيله الحقيقه بقلمي اميرة محمد محمود
_____________
ام رهف خرجت من المستشفى من يومين وباسل اتصل علي رهف وبلغها ان هوة طلب ايدها من امها زي م شرطت و النهارده هييجي يتقدملها
رهف اوضتها ليلي بتجهزها وعمر هوة واوالدته قاعد مع باسل وعمر برة
ليلي بحب : طالعه زي القمر ي حبيبتي
رهف بإبتسامه مصطنعه : ربنا يخليكي ليا ي احلي اخت ف العالم
ليلي : ويخليكي ليا ي رهفي يلا بقي العريس قاعد برة
رهف بخوف : حاضر
ليلي ورهف خرجو ف الصالون
ليلي بصدمه : انت ؟؟؟؟؟؟
عمر رفع وشه ليها : انتي ؟؟؟؟
ليلي بغضب : ايه اللي جابك هنا ي مستفز ؟
عمر بغضب : وانتي مالك خليكي ف حالك
ليلي : دا بيتنا علي فكرة
عمر : وانا ضيف وواجبك تحترميني
ليلي : انت ....
باسل قاطعها : ايه ي جماعه انتو تعرفو بعض ولا ايه ؟
ليلي وعمر بصو لبعض بغضب وسكتوا متكلموش
فوزيه بمرح : قلبك ابيض ي ليلو
عمر بسخرية : ليلو ؟؟؟
ليلي بغضب : عندك اعتراض
فوزيه : طيب ي ليلي تعالي معايا وانت كمان ي عمر يلا ونسيبهم يقعدو شوية مع بعض
• خرجو كلهم وسابوهم لوحدهم
باسل : اذيك
رهف ساكته مبتردش
باسل : احم....تمام هعتبرك رديتي خلينا ف المهم احنا هنتجوز ي رهف وهنتم جوازنا لاني معنديش استعداد اخسر ابني
رهف ببرود : خلصت
باسل : اه
رهف : تمام يلا نخرج
باسل استغربها بس محطش ف باله شوية وندهو علي الجماعه ورهف بلغت مامتها انها موافقه وباسل اصر عليهم يكتبو الكتاب بكره ومش هيعملو فرح طبعا رفضو بس رهف اقنعتهم وليلي عندها شك كبير تجاه الموضوع ده
• عدت كل حاجه بسرعه ، ومكنش عندهم وقت يجهزو لكتب الكتاب ، شوية والماذون جه وبدا يكتب الكتاب
بارك الله لكما وجمع بينكما ف خير
رهف مامتها زغرطت وليلي بتضحك وتهزر معاها وهيه ولا هنا
عمرو حضنها : دا بيتك وهيفضل بيتك ومفتوح ليكي ف اي وقت
ليلي بمرح : ابعد يللاااا كدا خلينا احضنها
ليلي : مبروك ي حبيبتي ربنا يسعدك دايما يارب
رهف بإبتسامه : هتزوروني صح
ليلي وعمرو : اكيييييد
رهف بدموع : ماما
مامتها جات وحضنتها : ربنا يفرح قلبك يبنتي واشوفك دايما مبسوطه خلي بالك منها ي باسل
باسل : ف عنيا
وبعد وداع كتير باسل خد رهف وطلع علي الفيلا
بااسل لنفسه : مش عارف اجبها لبابا ازاي واقوله اني اتجوزت وانا مقولتلوش علي اللي حصل لملك وحمزة ربنا يستر لما يرجع بقاا بقلمي اميرة محمد محمود
رهف بتوتر : عايزة اغير فستاني
باسل : ادخلي غيري الحمام عندك
رهف بخوف : ممكن تخرج
باسل قرب عليها: واخرج ليه ؟؟؟
رهف بترجع لورا : ع..عشان اا...اغير فستاني
باسل قرب عليها اكتر وبدء يفكلها الفستان : اممممم غيري
رهف بعياط : ارجوووك مش هقدر صدقني مش هقدر اكون معاك
باسل : اسف ي رهف بس لازم يحصل كده
رهف : طب ...طب ليه منستخدمش الحقن المجهريه
باسل : الدكتور قال مينفعش
رهف بعياط : وانا مش هقدر ي باسل بيه
باسل كان هيرد بس تليفونه رن : الو ي دكتور
الدكتور : ......
باسل بصدمه : ايييييييييييه .؟؟؟؟؟؟؟؟!
يتبع ......


google-playkhamsatmostaqltradent