recent
روايات مكتبة حواء

رواية نور الجاسم الفصل الخامس 5 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل الخامس 5 بقلم نيللي ياسر

Part ( 5)

جاسم: مللللك!!!
" جاسم جري علي تحت ونور وراه ولقي أن ايد ملك متعوره..شالها و وداها المستشفى ومعاه نور والدكتور دخل وقفل الجرح وخرج لجاسم اللي هيموت من القلق"
جاسم: طمني يا دكتور هي كويسه.
الدكتور: الحمدلله بقت كويسه بس من الواضح أنها اتعورت بأله حاده جدا.
نور: يعني فاقت اقدر أدخلها.
الدكتور بإعجاب: طبعاً يا آنسه.. حضرتك اسمك ايه.
جاسم بغضب: مدام اسمها مدام .
الدكتور: ا..اتفضلو.
" دخلو كلهم ل ملك اللي كانت بتضحك عكس اللي جواها"
ملك: ههههه..معرفش اني غاليه عندك كده.
جاسم وهو بيبوس دماغها: كنت هموت من القلق عليكي.
ملك: بعد الشر عليك..انا..انا بس اتعوت في باب الجنينه.
جاسم: ازاي ده.
ملك: المطره مطرت وانا خرجت أقف في الهواء تحت المايه وانا بجري في الجنينه مسمار الباب بتاعها عورني كنت هدخل اوقف الدم بس تقريبا أغمي عليا. ( بتكدب 😂) .
نور: حمد الله على السلامه يا ملك.
ملك: الحمدلله يا نور.
نور: ممكن يا جاسم تجيب اكل لملك علشان الدم اللي خسرته.
جاسم بحب: اكيد عن أذنكم. ( وخرج)
نور: ملك انتي حاولتي تنتحري.
ملك بتوتر: ا..ايه..اللي..انتي بتقوليه ده.
" نور طلعت أله حاده من جيب البنطلون وفيه دم"
نور: لما جاسم كان بيشيلك انا لقيته تحتك وخدته.
ملك ببكاء: ارجوكي جاسم ميعرفش حاجه.
نور: اكيد مش هيعرف بس انتي عملتي كده؟!.
« فلاش باك»
( ملك بعد لما نامت تحت المطره حلمت بشادي صحيت وهي بتصرخ وكانت الساعه حوالي6 ونص ومحدش صاحي ولقت أله حاده زي المطوه قدام باب الڤيلا مسكتها وعيطت وعورت اديها وكانت هتدخل الڤيلا بس أغمي عليها.).
« باااك»
ملك ببكاء: أيوه انا عملت كده.
نور: لايه كده يا ملك.
ملك: ممكن لما نروح هحكيلك.
نور: اكيد.
جاسم: تك..تك ( وفتح الباب) أتأخرت عليكو.
نور: انت كنت بتجري ولا ايه ده انت مقعدتش نص دقيقه..هههههه.
ملك: ههههه..عندها حق.
جاسم: نينينينينينيني...بس يا بت منك ليها خدو افطرو.
" كلهم فطرو وبعدين جاسم روحهم البيت وراح المستشفى"
نور: احنا بقينا لوحدنا دلوقتي ممكن تحكي لو حابه.
ملك بدموع: هو انا لو محكتش انتي ممكن تقولي لجاسم.
نور: لا طبعاً مش هقوله..لو مش حابه تحكي براحتك.
ملك بابتسامه: انتي طيبه اوي يا نور.
نور:( ابتسمت).
ملك: تعالي نحضر الغداء النهارده سواء ونعمل الاكل اللي جاسم بيحبه ده حتي لسه عريس جديد( بتغمز 😌😉)
نور بكسوف: لا انا هحضر الاكل بس قوليلي هو بيحب ايه.
ملك: انتي بتعرفي تتطبخي؟!.
نور: اه وبيقولو اكلي حلو.
ملك: طب هساعدك.
نور: لا انتي تعبانه..قوليلي الاكل اللي بيحبه واستريحي.
ملك: ماشي هو بيحب الورق عنب و البانيه و المكرونه بالبشاميل.
نور: ماشي اطلعي استريحي بقي.
ملك: ربنا يكون في عونك..ههه.
نور: ههههه.
" نور دخلت المطبخ وحضرت الاكل اللي بيحبه وكانت تعبانه شويه من الوقفه وبعد كده حطت الاكل لملك و ملك كان ونامت وهي لبست فستان بيتي قطن بنص كم وديق لونه اسود ورفعت شعرها ديل حصان وشراب ابيض وشبشب عليه فرو كتير لونه ابيض واستنت جاسم"
جاسم: ايه ده انتي لسه صاحيه.
نور بتعب: كنت مستنياك.
جاسم: وملك نامت طبعا علشان تعرف تسهر باليل صح
نور: ههههه..صح.
جاسم: الفستان هياكل منك حته.
نور بمداعبة: الفستان بس؟؟.
جاسم: وانا طبعاً..ههه.
نور بكسوف: مقصدش كده..انا اقصد الشبشب.
جاسم: ماشي وانا برضو هموت واكل..
نور بكسوف: احترم نفسك.
جاسم: ظلمتيني انا اقصد هموت واكل الورق عنب..ههه.
نور بضحك: طب يلا الاكل هيبرد.
جاسم: يلا.
" جاسم بياكل ونور قاعده جمبه ومتبعاه وهو بياكل"
جاسم: الاكل تحفه تسلم ايدك.
نور: طب كمل أكلك.
جاسم: لا انا شبعت معلشي هتعبك معايا ممكن تعملي كوبايه نسكافيه وتيجي عايز اتكلم معاكي في موضوع.
نور: اكيد حاضر.
جاسم: انا هتعبك معلشي بس انا كنت ناوي اجيب خدامه النهارده بس انتي شوفتي اللي حصل لملك.
نور: لا عادي روح وانا هاجي وراك.
" نور شالت الاطباق وعملت النسكافيه وخرجت لقت جاسم غير لبسه ببنطلون رمادي شروال بيتي وتيشيرت ابيض بنص كم وقاعد في الجنينه باصص للسماء"
نور: ها كنت عايزني في ايه.
جاسم: ابوكي جيه النهارده المستشفى عندي.
" نور وقفت بخوف وجاسم وقف قدامها ومسك اديها"
جاسم: نور ابوكي قالي حاجه غريبه اوي.
نور: قالك ايه؟!.
جاسم: انتي..انتي متجوزه.
google-playkhamsatmostaqltradent