اخر الروايات

رواية عندما يقع الاسر في العشق الفصل الرابع 4 بقلم رنا البحيري

رواية عندما يقع الاسر في العشق الفصل الرابع 4 بقلم رنا البحيري

 عندما يقع الاسر ف العشق

♥
البارت الرابع♥
ف قصر المنشاوي كان الجميع يجلسون حول طاولة الطعام يأكلون بصمت حتي قاطع هذا الصمت اسر وتحدث
اسر:بكره هتيجي واحده صاحبت ميار ومريم وهتقعد معانا فتره ف القصر حد عنده اعتراض ولو لحد معترض يتفضل يقول معترض ليه
نرمين:انا مش موافقه
اسر:ليه
نرمين:ماهو احنا مش فاتحين القصر ملجأ علشان ميار ومريم يجيبه صاحبتهم
اسر:وانتي مالك بيها اصلا و بتدخلي نفسك ليه بلص ماحدش طلب رايك يا نرمين
سهير حتي تنقذ الموقف:نرمين مش قاصدها يا فهد هي بس قصدها ان هنا في شباب واحنا منعرفش هي كويسه ولا لا
ميار:احب اطمنك يا عمو مي محترمه جدا وتعرف حدودها كويس و اعتقد انك عارفه اخلاق شباب العيله كويس اوي وبعدين اعتراض نرمين ملهوش 30 لازمه بصراحه
مريم وهي تشرب من كأس العصير الخاص بها:انا بقول كده برضو وفري رايك لنفسك يا نيرو
اسر:حد تاني عنده اعتراض
لليث:ضيفة مريم تنورنا قصدي مريم وميار
اسر:امممم خف شويه يا نحنوح.....ثم نظر لاسد وانت يا اسد مش عايز تقول حاجه
اسد:معنديش اعتراض
اسر:تمام كده اخدنا الموافقه وهي هتقعد ف اوضه الضيوف
ثم اكمل الجميع طعامهم بهدوء
ف سرايه الشاذلي عند مي كانت نائمه حتى فتح احد ما بابا غرفتها ف استيقظت مي بخضه
مي: في اي
مني: يلا يامي الدنيا امان دلوقتي لازم تبدأي تنفيذ الخطه
مي: طيب بس هطلع ازاي انا لسه معرفش
مني: دلوقتى انتي هتلبسي دول و هتخرجي مع صباح ع انك انتي كمان واحده من الخدم وماحدش هيشك فيكي.
كانت تتحدث وهي تمسك ملابس سوداء ونقاب
مي: حاضر حاضر قايمه اهو
ثم قامت واتجهت سريعأ الي المرحاض الملحق بالغرفه و ارتدت ملابسها وفوقها الملابس التي اعتطها لها زوجت عمها ثم خرجت
مي: طيب كده ماحدش هيعرفني
مني: لا اطمني وانا سهلتلك طريق الخروق
مي: ط. ط. طيب وعمي هيعمل ايه لما يعرف ان انتي اللي هربتيني من السرايه
مني: مالكيش دعوه انتي يا مي لازم تطلعي دلوقتي لان كل مابضيعي وقت خروجك من هنا هيكون صعب
مي وهي تحتضنها بدموع: هتوحشيني اوي
مني: وانتي كمان هتوحشيني اوي يامي
قبل ان تترك مي الغرفه قالت لها مني
مني: مي هتلاقي هناك عند محطه القطار واحده معاها كام طقم من للبسك علشان ماكنش ينفع اطلعها من هنا بلبسك كله وعلشان كمان ماحدش يشك ف حاجه وهتلاقي معاها شريحه تليفون خديها واكسري اللي معاكي علشان ماحدش يوصلك
مي: انا هعرفها ازاي
مني: هي هتعرفك
ثم غادرت مي السرايه ع انها خادمه وطبعا ساعدتها الحجه مني ف المرور من الحرس و ذهبت الي محطه القطار وقابلت تلك السيده التي قالت لها زوجت عمها عنها وشلحت تلك الملابس التي كانت ترتديها وف طريقها الي القاهره وهناك حياه جديده بأنتظارها
ف قصر المنشاوي
ف تمام الساعه السابعه صباحا كان الجميع يجلسون حول طاولة الطعام بأنتظار اسر الذي لم ينزل بعد
هبط اسر الدرج
اسر:صباح الخير
الجميع:صباح النور
ميار:ابيه اسر
اسر:نعم يا ميار
ميار: انا بس بفكرك ان مي جايه انهارده
اسر:فاكر يا ميار
ثم وجه كلامه لاسد ولليث:يلا يا شباب ولا اي
اسد:يلا
لليث:انا هتأخر ساعه علشان عمل حاجه الاول قبل ماروح الشركه
اسر:تمام ثم قام واتجه الي مقر الشركات المنشاوي
عند اسر ف مقر الشركه كان يتناقش مع اسد بخصوص المشريع الفتره القادمه ثم تذكر انه نسي هاتفه ف قرر العوده الي القصر حتي يحضره
بعد ساعه تقريبا كانت قد وصلت مي الي القاهره وفي اتجاه الي قصر المنشاوي
مي وهي تتحدث ف الهاتف مع ميار
مي: ايوة يا ميار انا قربت اوصل اهو بس انتي متأكده ان اخوكي او عائلتك مش هيضايقهم وجودي معاكم ف نفس البيت
ميار: لا يا مي ولو حد معترض ع وجودك ف القصر ممكن نقول لأبيه فهد وناخد مفاتيح شقته ونروح نسكن هناك انا وانتي ومريم بس انا عارفه ان ماحدش هيعارض ع وجودك معانا تعالي انتي بس ومالكيش دعوه
مي: بس انا متوتره اوي يا ميار
كانت تتابع الحديث مي واختها بصمت ثم سحبت الهاتف من ميار وقالت
مريم: انتي متعبه ليه اخلصي وبعدين احنا قولنا لأبيه اسر وهو موافق خلاص بقي خايفه من اي
مي: تمام انا شويه وهكون عندك
مريم: اشطا سلام
ثم اغلقت الخط معاها
مي وهي تمشي كادت انت تدعسها سياره
مي بعصبيه: انت اعمي مش شايف يا حيوان كنت هدوسني
الشخص: انا برضو اللي اعمي يا غبيه طبعا مانتي ماشيه تحبي و التلفون ومش واخده بالك من الطريق
مي وهي تصفع ذلك الشخص وقالت بعصبيه: انت واحد حيوان مين عطاك الحق انك تتكلم معايا كده
ثم تركته و ركضت قبل ان يفتك بها
الشخص: اااه يابنت ال.... بقي حته بنت زيك تمد ايديها عليا وحيات امك مانا سايبك بس لما اشوفك تاني
ثم عاد الي سياره مره اخري واكمل طريقه وهو ف قمه غضبه من تلك الحمقاء
توقف اسر امام القصر ودلف سريعا لياخد هاتفه ف ذلك الوقت وصلت مي الي القصر و كان ف استقبالها ميار ومريم
ميار وقد لاحظت غضب مي
ميار:مالك يا مي
مي:اتخانقت مع واحد حيوان وانا جايه
مريم بأستغراب:مين ده وعمل اي
مي:معرفش هو مين وحكت لها كل شئ
ميار بصدمه:ضربتي قلم
مي:ايوة علشان هو واحد مش محترم
مريم:انا عندي فضل اعرف هو مين
ميار:وانا فضولي قاتلني اصلا
ف ذلك الوقت هبط اسر الدرج و راء مين
اسر بصدمه وغضب:انتي بتعملي اي هنا
مي بصدمه اكبر...............
♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡
استوب وبكده يكون خلص البارت اشوفكم البارت ألجاي♥
توقعاتكم اي اللي هيحصل
مصطفى هيعمل ايه لما يعرف ان مي هربت
الحاج.محمد.هيعمل ايه لما يعرف ان مراته هي اللي هربت مي
مي خبطت في مين وضربته بالقلم
اسر ليه انصدم لما شاف مي
ده اللي هنعرفه البارت الجاي
بقلمي/رنا البحيري


الخامس من هنا
تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close