رواية احببت ابن خالتي الفصل الثالث 3 بقلم رحمة خالد
ورد دخله المكتب بابتسامة:اس مكملتش كلامها
شافت يارا في حضن اسر
ورد بصدمه وأسر شافها وزق يارا
اسر:ورد انتي فهمتيني غلط
ورد طلع تجري هي وبتعيط
اسر بغضب:غوري من وشي مش عايزك اشوف وشك تاني
يارا بشر:ماشي يا اسر
اسر جري ورا ورد:استنى يا ورد
ورد هي وبتجري جات عربيه عليها
اسر بصراخ:احسبييييي يا ورد
العربيه خبطتها ووقعت ورد على الأرض ودمها سايح والناس كلهم اتلموا عليها
اسر بصدمه ودموع:ورد ورد قومي ونبي إسعاف بسرررعه
بعد شويه الإسعاف جات وخدت ورد ووصلت المستشفى ودخلت على العمليات علطول
********
في فيلا أسر القناوي
سحر بخوف وقلق:يا سهر ورد مش بترد عليا انا رنيت عليها كتير انا قلبي مش مطمن
سهر بقلق:استنى طيب هشوف أسر ورنت على أسر كتير ومش بيرد
سهر بقلق:يا رب استر أسر كمان مش بيرد
سحر بدموع:يا رب احميهم
سهر:انا هرن على صاحبه تامر.. رنت على تامر و رد
تامر:الو يا أمي عامله اي
سهر: بخير يا ابني هو أسر عندك في الشركه
تامر بتوتر وكذب:ها اه اه عندي بس دخل الحمام
سهر بشك:يا ابني لو في حاجه قولي وريحيني انا حاسه انك بتكذب
تامر:احم بصراحه يا أمي ورد خبطتها عربيه وهي في مستشفي****
سهر وقع منها التليفون وواقفه مصدومه
سحر بخوف:في اي يا سهر مالك يا سهر.. سحر مسكت التليفون بس للأسف تامر قفل
سهر بصدمه:ورد ورد
سحر بخوف:مالها ورد
سهر بدموع:ورد خبطتها عربيه وهي في المستشفى دلوقتي
سحر بصراخ:بنتاااااي
سهر بدموع:اهدي احنا هنروح دلوقتي قومي بسرعه
*********
في المستشفى خرج الدكتور وأسر وتامر جريوا عليه
اسر بدموع:طمني يا دكتور
الدكتور بحزن:للأسف عندها ارتجاج في المخ وفي حاجه تاني بس هتاكد منها لما تفوق عشان هي دلوقتي دخلت في غيبوبه
اسر وقع على الأرض وقعد مصدوم
تامر بحزن:طيب يا دكتور هي هتفوق من الغيبوبه امتا
الدكتور:ممكن اسبوع اسبوعين شهر سنه بس أن شاء الله خير ادعولها.. ومشى الدكتور
سحر وسهر دخلوا المستشفى بيجروا
سهر بدموع:في واحده عملت حادثه وجات هنا دلوقتي اسمها ورد
:اه هي في العمليات دلوقتي الدور الثالث غرفه 200
سحر وسهر بدموع جريوا بسرعه
سهر بدموع شافت ابنها قاعد علي الأرض مصدوم: أسر يا أسر رد عليا
سحر بدمرع:يا أسر يا بني رد ورد كويسه.. بس أسر مردش
تامر بحزن:اهدوا يا جماعه انتو ادعولها بس
سحر بدموع:الدكتور قال اي طيب بنتي كويسه صح
تامر بحزن:أن شاء الله هتبقى كويسه
سهر وسحر قعدوا يعيطوا
وأسر قاعد مصدوم وبيقول:انا السبب انا السبب
سحر بدموع:يا ابني فهمني ازاي ده حصل
اسر مردش عليها وشاف الدكتور داخل العنايه جرى عليه
اسر بدموع:دكتور ممكن اشوفها
سحر بدموع:يا دكتور بنتي مالها عندها اي
الدكتور قالها كل حاجه:المهم هي محتاجه دعواتكم دلوقتي
سحر وقعت واغمي عليها
سهر بدموع:دكتور بسرعه
خدوا سحر على الغرفه والدكتور كشف عليها
الدكتور:متقلقوش هتبقا كويسه أن شاء الله بس الصدمه أثرت عليها عشان كده فقدت الوعي
سهر بدموع:يارب قومهم بسلامه
*********
في مكان تاني
يارا بشر:ها ماتت ولا لسه
المجهول:انا خبطها بالعربيه وسبتها دمها سايح اكيد طبعا ماتت
يارا بشر:تمام انا هديك جزء من الفلوس والجزء التاني لما اسمع انها ماتت.. وقفلت
يارا بشر:بقا تتجوز وتسبني يا أسر عشان البتاعه دي ماشي انا هوريك
(هتقولوا ازاي عرفت ان ورد جايه وازاي دبرت المحادثه ليها.. هقولكوا)
اسر لما جرى ورا ورد
Flash Back
يارا مسكت التليفون ورنت وقالت بشر:الو تطلع دلوقتي حالا بالعربيه وتخبط البت اللي بعتلك صورتها امبارح
المجهول:تمام كويس انك قولتيلي دلوقتي انا قريب من الشركه
يارا بشر:تمام هستني منك مكالمه وقفلت
يارا بخبث:مش هخليك تتهني بيها يا أسر
Back
في المستشفى
فاقت سحر(ام ورد) بدموع:يا سهر عايزه اشوف بنتي
سهر:انتي كويسه طيب
سحر:اه قولي لدكتور اشوفها عشان خاطري
سهر بحزن:حاضر وخرحت
سهر:يا دكتور ممكن ندخل نشوف ورد
الدكتور:طيب هو الأستاذ أسر جوه دلوقتي لما يخرج ادخلوا بس 5 دقايق وتخرجوا عشان متتعبش اكتر
سهر بحزن:حاضر
اسر في العنايه مع ورد
اسر بدموع:ورد انا اسف والله انا مليش دعوه بيها انا بحبك انتي قومي عشان خاطري يا ورد
الممرضه دخلت:لو سمحت يا استاذ أسر كفايا كده اتفضل
اسر خرج وهو بيعيط
دخلت سهر وسحر عند ورد
سحر بدموع:قومي يا قلب امك قومي يا حبيبتي كل ده يحصل فيكي يا بنتي وقعدت تعيط
سهر قعدت تهديها وخرجوا برا
عدي شهر وبردو ورد لسه مفاقتش
اسر خس جدا وطلعله دقن وملامحه باهته
اسر راح لدكتور:يا دكتور هي ازاي مفاقتش لحد دلوقتي
الدكتور بحزن:انا قولت ان هي ممكن تفوق بعد شهر سنه سنتين انت ادعيلها بس
اسر بدموع:طيب ممكن ادخل اشوفها
الدكتور:اكيد اتفضل اتكلم معاها شويه هي بتكون سامعه كل حاجه
اسر دخل وقعد يتكلم معاها وقعد يعيط وبعدين حس بأيد بتتحرك
اسر بص على ورد لقى ايدها بتتحرك
اسر بفرحه ومسح دموعه:دكتور دكتور ايدها اتحركت
الدكتور:طيب اخرج أنت دلوقتي
الدكتور دخل يشوف ورد وخرج
الدكتور:الحمدلله بسبب دعواتكم المريضه بدأت تفوق بس
كلهم بصوت واحد:طيب ممكن نشوفها
الدكتور:اكيد بس انا عايز اتأكد من حاجه لما تفتح عنيها هشوف
سحر بقلق:في اي يا دكتور
الدكتور:متقلقيش أن شاء الله خير
دخلوا كلهم وورد بدأت تفتح
سحر بفرحه:كده يا بنتي تخوفيني عليكي
ورد بتعب:ماما نوري النور
سهر بخوف:النور شغال يا بنتي
ورد بتعب:ازاي دي ضلمه انا فين انا مش شايفه حاجه