recent
روايات مكتبة حواء

رواية قسوة العشق الفصل الثالث 3 بقلم اية احمد

رواية قسوة العشق الفصل الثالث 3 بقلم اية احمد 

 قعد في الاوضه سرحانه في حياتي الغريبه بفتكر كل حاجه الحب المزيف الي كان من ناحيه يوسف وقسوته بابا عليا لحد جوازي من خالد المدمن سمعت صوت رسائل جاي من تلفوني فتحت لقيت رقم غريب مكتوب علي الواتس


" جوزك الي مفروض النهاردة ليله الصباحيه يا عروسه شوف الصور دي

كان صورته ومعاه واحدة لبسه هدوم مش محترمه وقاعدة في حضنه من الصدمه قمت من علي السرير وانا بمشي رايح جاي في الاوضه باحتقار شديد
وبعد ساعات سمعت صوت مفتاح الباب طلعت بسرعه وانا شايفها دخل باين عليه التعب ضحك بسخريه
: جاي تعبان مش كدة
بصلي: جدا ممكن كوبايه ميه لو سمحتي
ـ تصدق صعبت عليا اووي اكيد هتتعب من المجهود الي عملته مش مكسوف من نفسك وحضرتك نايم في حضن واحدة ليله الصباحيه
الصدمه بانت عليه ومشي ودخل الاوضه وانا دخلت وراها لقيتوا بيغير هدومه ولا كأني قلت حاجه
ـ تعرف بجد انا طول عمري مكسوفه منك انك كنت ابن عمي بس دلوقتي مكسوفه اكتر عشان جوزي انت خسارة فيك ايه حاجه وتستهل أن محدش يحبك انا قرفانه منك اووي

سبته ومشيت بس قبل ما اخرج شوفت نظرة حزن في عينيه بس هو الي غلطان ومعندوش دم عمري ما كنت اتوقع في يوم هتجوز خاين ومدمن في نفس الوقت نمت علي السرير بقالي كتير صاحيه من كتر كل حاجه حصلت في الايام الي فاتت بجد التعب اتمكن مني

***********************
بعد ما مشيت دخلت الحمام اغسل وشي من الي سمعته منها انا عارف كويس انها معاها حق بس ليه محدش سأل نفسه ليه انا متغير وامتي بقيت مدمن الحكايه طويله جدا ومن سنين بس كل الي فكرة الالم الي حسيت بيه وانا شايف حبيبتي في حضن صاحب العمر سمعت تلفوني بيرن كان رقم غريب

ـ الو مين معايا
ـ خالد بيه عامل ايه
ـ الحمدلله مين حضرتك وتعرف اسمي منين
ـ مسألتش نفسك مراتك متغيرة معك ليه
ـ نعم قصدك ايه يا حيوان انت تعرف مراتي منين
ضحك ـ انا واحد قريب منها جدا وقريبا هنشوف بعض
قفل المكلمه ومن طبع الراجل الشرقي العصبيه والغيرة مشيت لحد الاوضه الي نايمه فيها ودخلت بكل غضب شوفتها وهي بتصرخ من الصدمه جريت عليها ومسكت ايديها الاتنين

ـ مين الشخص الي كلمك النهارده
ـ ابعد عني انت أزاي تمسك ايدي كدة ناسي نفسك ولا ايه
مسكت وشها بأيدي الاتنين وانا ببصلها بغضب
ـ مش هعيد كلامي تاني مين كلمك وانا مش هنا
ظهر علي وشها السخريه
ـ واحد فاهم قد ايه انت وسخ ومعندكش ذرة رجوله
ضربتها جامد فضلت اضرب فيها كتير لحد ما وقعت والدم نزل منها مش بس كدة لا دنا مسكتها اغتصبتها بكل وحشيه مفكرتش وقتها بإيه حاجه كنت قاسي معاها في كل لمسه وبعد مرور وقت قمت وسبتها والندم جوايا مشيت بسرعه والدموع بتنزل من عيني مش مصدق أنا عملت ايه.

**************
في مكان اخر

ـ قاعد كدة ليه يا عم انت

ـ مفيش يا عمر عادي

ـ لسه بتفكر فيها يا يوسف بعد الي حصل

ـ مش قادر أصدق أني عملت كدة واكتشف اني بحبها

ـ يا يوسف فوق هيا خلاص متجوزة دلوقتي

ـ بس اكيد لسه بتحبني مش معقول تجوز في نفس اليوم الي قالت فيه بحبك اكيد في حاجه

ـ يوسف ملكش دعوه بيها تاني هيا خلاص دلوقتي عايشه حياتها انساها بقي

ـ مستحيل هتفضل في بالي بس عاوز بس اشوفها

*****************
في قصر القاسم يجلس في الجناح الخاص بيه

ـ عملت الي قلتلك عليه

ـ ايوا يا قاسم بيه عملت كل الي قلتلي عليه

ـ جدع عاوزك تتصل بيه تاني بس في وقت هقولك عليه

ـ تمام يا قاسم بيه

ـ طب سلام دلوقتى

قفل وسمع صوت خبط علي الباب دخلت فتاة بعد ما سمح قاسم تدخل وهي ترتدي فستان اسود قصير ولامعه

ـ قاسم محتاجه اتكلم معك في حاجه مهما

قاسم ببرود ـ عاوزة ايه يا نور مش فاضي

نور بخوف ـ انا حامل

قاسم بصدمه ـ حامل أكيد مش ابني

نور بعدم استيعاب ـ ايه

يتبع

قسوة العشق
اية احمد

الرابع من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent