recent
روايات مكتبة حواء

رواية نور الجاسم الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

رواية نور الجاسم الفصل الثاني عشر 12 بقلم نيللي ياسر

12).

جاسم: متقوليش حاجه...انتي طالق!!.
" صدمه للجميع..ملك مصدومه وشادي بيبص لجاسم بعدم فهم ورأفت مش فاهم حاجه..ونور بتبصله وبتدمع وفجأة"
جاسم: والله يا جماعه انا خساره ابقي هنا..انا المفروض اكون في الوسط الفني..هههه..يا هبله احنا متجوزين عرفي أصلا.
( خضتكو صح😂😂😂).
" نور خدت نفسها وحضنته جاامد وملك بتضحك وشادي مش مصدق صاحبه والمقالب بتاعته ورأفت قرر يخرج وخد ابنه معاه"
جاسم: يلا بقي علشان ورانا مشوار مهم.
نور: مشوار ايه..؟!.
جاسم: هروح اكتب عليكي رسمي.
نور: " ابتسمت بحب"
جاسم: طبعاً هتيجي معايا يا شادي علشان تشهد على العقد وهات معاك الواد عمر صاحبنا وهيبقي الشاهد التاني.
شادي بخنقه: هو لازم عمر ده .. هجيب اي حد.
جاسم: لا هات عمر..واطلع البس بقي.. وانتي كمان يا ملك.
ملك: ماشي..يلا يا نور نروح نلبس.
نور: يلا.
..
" هقولكم معلومه صغيره شادي مش عايز يجيب عمر ده علشان عارف أنه بيحب ملك".
..
رأفت: فوقت يا وسخ..يا ابن ال***.
يوسف: اااه.. أنت اكيد قولتلهم.
رأفت: طبعاً قولتلهم..انت عايز تخرب ع البنت لايه مش كفايه اللي شافته..رايح تخرب عليها حياتها كمان..
يوسف: دي مراااتي..انا أولي بيها من الغريب.
رأفت بغضب: انت مصدق نفسك...مين دي اللي مراتك مش انت طلقتها لما روحت اتجوزت بنت زباله شبهك.
يوسف: كنت غلطان بس..بس انا بحبها.
رأفت: لا...انت مش بتحبها..انت طمعان فيها..لما شفتها وهي كبيرة طمعت فيها..انت نسخه من عمك.. اتفووو عليك.
يوسف: وحياه اللي خلقني وخلقها ما هسيبها..وهوريك أن هيا اللي هتيجي تحت رجلي..( خد الچاكت بتاعه ومشي).
رأفت: الو..الو يا صفيه..نور اتجوزت.
صفيه:____.
رأفت: مش مهم أمتي ومين..انتي لازم تنزلي مصر.
صفيه:____.
رأفت: لا متخافيش من اخوكي..نور محتجاكي يا صفيه.
صفيه:______.
رأفت: ماشي وانا هحجزلك علي أول طياره نازله مصر.
..
" نور لبست فستان أبيض شيفون طويل ومش واسع أوي وماسكه علي أيديها چاكت جلد وشعرها المموج فردته وملك حطت ليها ميكب خفيف ولبست شوز بكعب اسور..وملك لبست فستان قطن ديق بكم لونه اسود وحزام وسط لونه اوف وايت وشوز بكعب أوف وايت وشعرها مفرود"
..
جاسم: هما اتأخرو لايه كده..
شادي بسخرية: مستعجل يا عريس..
" جاسم كان هيضربه بالبوكس بس وهو بيلف وشه شافها وهي نازله من علي السلم تنح فيها شويه ومش مصدق أن اوزعته الصغيرة شكلها انسه كده لغايه لما نزلت"
نور: هو الميكب مخليني شكلي كبير صح..؟!.
جاسم: شكلك زي القمر.
ملك: ههههه..نحن هنا.
" كانت ضحكه ملك اللي خلت شادي يلف ويشوفها حس لثواني انها فعلا كبيرة مش طفله وكان عندها حق لما قالتله...بس نفض الفكره علي طول من دماغه".
شادي: احم..طب انا هستني في العربيه.
جاسم: طب خد ملك معاك في عربيتك علشان عايز أبقي لوحدي مع نور.
شادي: تمام..يلا.
ملك بتوتر: طب ما هستني انا فوق.
جاسم: يلا يا كوكي بقي.
ملك: ماشي يلا.
" ملك وشادي راحو العربيه بتاعت شادي".
...
نور: هو انت خليتهم يستن..
" باسها وهي مخضوضه جداً..وبعد شويه بعد عنها "
جاسم: الروچ كان تقيل شويه..
نور:( بصاله ومصدومه واتصدمت اكتر لما شالها).
جاسم: انتي مش عارفه تمشي بالكعب وانا مش عايز رجلك توجعك..
نور: " ابتسمت لان فعلا هي قصيره جدا ولما لبست الجزمه الكعب كانت مش عارفه تمشي بيها خالص وهو لاحظ"
جاسم فتح باب العربيه: يلا يا اوزعه.
نور: هههه.
جاسم: اي الضحكه السافله دي يا لطفي.
نور: انت بارد والله..اوعي بقي نزلني علشان اركب.( نزلها)
جاسم: انتي بتعلي صوتك.
نور: لا والله معلتش صوتي.
جاسم: يعني انا كداب صح..
نور: لا انت مش كداب.
جاسم: لا انا كداب بقي.
نور: لا انا مقصدش.
جاسم: خلاص هاتي بوسه وهتركبي.
نور: ايه ده مش هعمل كده طبعاً..
جاسم: يبقي هاخد انا.
نور: لا..لا.
جاسم: طب يلا خدي اهو مستنيكي.
نور: طب..ماهو شادي وملك باصين علينا.
جاسم: امم.. عادي.
نور: يا جاسم..
جاسم: يبقي هاخد انا.
نور بتسرع: لا..خلاص..غمض عينيك.
جاسم: ماشي..اهو.
" نور قربت منه ببطى وباسته وملك طالعه من شباك عربيه شادي وبتصفر وشادي بيضحك وبعدين جاسم فتح عيونه وهي كانت اختفت من قدامه ضحك وركب جمبها"
.....
" كلهم متجمعين عند المأذون مستنين عمر شويه ودخل شاب لابس بنطلون چينز ازرق غامق وتيشيرت ابيض وبليزر ازرق غامق وكوتشي أبيض وشعره كيرلي وكبير بس ناعم واصفر وعيونه لبني وبشرته بيضه.. وجسمه رياضي واول ما دخل كان بيزغرط".
عمر: لولولولولولولي 💃🔥..مبروك يا جااااااسم ( حضنه).
جاسم: الله يبارك فيك...وحشتني والله.
عمر بصوت انوثي: هان عليك متسالش عليا يا وحش..طب انا مخصماك"
جاسم: يخربيتك..ههههه...
عمر بلطف: ازيك يا كوكي وحشاني والله.
ملك: وانت والله وحشتني بقالي كتير مشوفتكش.
" شادي وقف قدامها ومسك ايديه"
شادي: وانا موحشتكش..
عمر ببرود: خاااالص...يلا يا جاسم علشان كتب الكتاب.
« بعد دقائق»
الشيخ: بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير.
ملك: مبروك يا نور.
نور: الله يبارك فيكي.
شادي: مبروك يا جاسم.. مبروك يا نور.
الاتنين: إلله يبارك فيك.
عمر: مبروك يا جودعاان.
الاتنين: الله يبارك فيك.
عمر: وعقبالك يا ملك.
ملك:" ابتسمت ابتسامه باهته".
شادي: مش يلا يا جاسم.
جاسم: بلا.
...
" عند ابو نور الباب بيخبط وهو سكران".
أبو نور: ا..اي..ايوه ياللي بره.
تك..تك.
أبو نور: يوووه..جاي...
" فتح الباب"
ابو نور: أنت مين.
: معقوله نسيت جوز بنتك بالسرعه دي!!!.


google-playkhamsatmostaqltradent