رواية نور الجاسم الفصل العاشر 10 بقلم نيللي ياسر
( 10).
شادي: ممممممممملك!!!.
" الرصاصة طلعت من مسدس جاسم اللي دخل بالصدفة لما سمع صوت شادي وملك أغمي عليها من الخوف"
جاسم بصوت عالي: خلي بالك من ملك انا هروح اشوف نور.
شادي: ماشي خلي بالك من نفسك يا صاحبي.
جاسم: خليها على الله.
شادي: ملك...ملك فوقي.
...
" نور خايفه جدا وقاعده في الاوضه زي ما جاسم قالها بس لما سمعت صوت شادي وهو بيقول اسم ملك قررت تخرج ولسه بتفتح الباب دخل واحد وقفل الباب "
نور بخوف: انت مين؟!.
الشاب: نستيني.
نور بصراخ: الحقون...
" حط ايده علي بوقها بسرعه واتكلم جمب ودنها"
الشاب: انا جوزك...امم..جوزك من عشر سنين ابوكي جه لابويا اللي هو عمك رأفت اكيد فكراه وكان عايز فلوس ساعتها أبويا قال فكره رهيبه جدا هي أن اتجوزك بس أنتي ساعتها كنتي لسه طفله و...
« فلاش بااك».
ابو نور: ارجوك هات الفلوس..
رأفت: انا هديك الفلوس بس بشرط.
ابو نور: شرط اي؟!.
رأفت: انا هجوز نور ل يوسف ابني.
أبو نور: بس..بس دي لسه عيله.
رأفت: العيله بكره تكبر.
ابو نور: موافق..موافق.
رأفت: " بص لأخوه بحزن علي حالته".
« بااك».
يوسف: أنا يوسف يا نور..
" يوسف سابها وهي بتعيط وقعدت علي السرير ومفيش في دماغها غير جاسر..وهي إزاي هتسيبه قطع شرودها صوت يوسف"
يوسف بصوت عالي وغضب: بتفكري فيه..لايه حبتيه.
نور:_____.
يوسف: انا اه كنت ساعتها مش موافق وشايف انك طفله بس..بس أبويا كان عنده حق الطفله كبرت وبقت زي القمر كمان ( بيبص ليها من فوق لتحت).
نور ببكاء وصوت ضعيف: ج..جاسم.. جاسم الحقني.
يوسف بغضب: اخرررسي ( ضربها بالقلم) اسم راجل تاني ميجيش على لسانك.
نور ببكاء اكتر: يا..يا جاسم.
يوسف: انتي كده اللي جبتيه لنفسك..
" يوسف قلع الجاكت وبيقرب منها وهي بترجع لورا وهي بتعيط وبتنادي جاسم بصوت ضعيف"
نور بقوه: جاااااااااااسم ( بتصرخ).
" يوسف قرب منها وبيحاول يغتصبها وهي بتعيط وتصرخ وفجأة الباب اتكسر ودخل جاسم وبدأ يضرب فيه بغل لغايه لما وشه وجسمه بقي بيجيب دم و نور بتعيط "
نور ببكاء: ج... جاسم.
" جاسم وقف ضرب فيه ( هو تقريبا مات ) وقرب منها وهي هدومها متقطعه وشالها وهي حضنته جامد وبتعيط وهو حاسس أن قلبه هيخرج من مكانه علشانها"
جاسم: انتي كويسه.
نور ببكاء: لا..لا..متسبنيش يا جاسم..ارجوك.
جاسم: هششش..انا جمبك أهدي.
" جاسم دخل بيها الاوضه وسابها علي السرير وهي بتعيط وراح لملك بسرعه علشان تيجي تغيرلها هدومها"
...
ملك: اااه..هو جاسم كويس.
شادي ببرود: اه.
ملك: طب انت قاعد هنا لايه؟!.
شادي بغضب: ده انتي بارده اوي يعني..انا كنت قاعد جمبك علشان كان مغمي عليكي.
ملك: خلاص شكرا..اطلع بره بقي ونادي علي نور.
شادي بغضب: انا نفسي أعرف انتي لايه بتعامليني كده انا كان عندي حق في اللي عملته علشان...
جاسم: ملك..تعالي بسرعه ( وخرج).
" ملك بصت لشادي نظره ( هي نور كويسه) وخرجت بسرعه علي اوضه نور وشادي وراها"
جاسم: خليك انت يا شادي... أدخلي يا ملك و..واطمني عليها.
" شادي بعد شويه علشان جاسم يعرف يتكلم"
ملك: انت قلقتني هي حصلها حاجه؟!.
جاسم: نور..نور في واحد حاول يتهجم عليها و ...
ملك: نور..( ودخلت بسرعه).
جاسم: شااادي.
شادي: في اي نور كويسه؟!.
جاسم: في كلب حاول يتهجم علي نور.
شادي: نعممم..طب هي كويسه.
جاسم: لا..عماله تصرخ وتقول متسبنيش علشان كده دخلتلها ملك..
شادي: طب والحيوان ده فين.
جاسم: ابن ال*** دخلتها الاوضه بعد لما ضربته وجيت ادخله تاني لقيته هرب.
شادي: طب والرجاله اللي كانو تحت.
جاسم: رجالتي قتلوهم.
شادي: طيب نطمن علي نور وانا هعرفلك هو مين.
جاسم: ماشي..
...
ملك: نور..انتي كويسه الكلب ده عملك حاجه..يعني لمسك.
نور: متسبنيش يا جاسم..
ملك: نور..نور فوقي انتي كويسه؟!.
نور: جاااسم..
" ملك حست انها مش في وعيها فمحبتش تتكلم اكتر من كده وغيرت ليها هدومها ببچامه سوده بكم وشعرها مفرود"
جاسم: ها يا ملك هي كويسه؟!.
ملك: اه الحمدلله كويسه...بس هي عماله تقول اسمك كتير ممكن تدخلها هي شكلها محتجالك.
جاسم: ماشي قولي لشادي يبات معانا النهارده وقوليله جاسم بيقولك هتقعد معانا زي زمان ومفيش نقاش.
ملك بحزن: ماشي.
..
شادي: هي نور كويسه.
ملك ببرود: اه كويسه..وجاسم بيقولك هتقعد معانا ومفيش نقاش.
شادي: تمم انا هبقي اتكلم معاه.
ملك: طيب اتفضل نام بقي علشان انا هنام ع الكنبه.
شادي: انا رايح أصلا.
" ملك طفت انوار الڤيلا كالعاده وشغلت كرتون سيمبا وحطت بطانيه ع الكنبه وبدأت تعيط بصمت زي كل يوم متعرفش أن شادي بيراقبها..شويه وخرجت الجنينه و وقفت عند مكانها المفضل وبدأت تعيط بصمت كتير"
شادي: ملك!!.
ملك بصدمه: انت..انت هنا من امتي؟!.
شادي: انتي بتعيطي بسببي.
ملك: لا..عن أذنك.
شادي مسك اديها: ملك انا مكنتش اقصد.
ملك: ابعد بعيد عني بقييييي!!!.
....
نور: اعاااا.
جاسم: نور انتي كويسه.
نور: جاسم متسبنيش.
جاسم: نور هو حصل اي؟!.
نور: أنا..انا متجوزه!!.