اخر الروايات

رواية الضائعة نغم الفصل التاسع 9 بقلم بسمة سلام

رواية الضائعة نغم الفصل التاسع 9 بقلم بسمة سلام

شهاب بغضب شاهين فين..

عصفورة:: شاهين ف البيت بتاعه وسمعت انه هيبيع البيت كمان. بتاعكو انتو وخالتي روحيه
شهاب بعضب شديد.. هو الا جااابو لنفسه..
دخل شهاب بيت شاهين وكسره برجله وضربه بوكس ف وجه وف دقايق كان شاهين علي الارض وشهاب فوقه وعصفور يقف بجانبه يحرسه.. كان وجه ينزف
شهاب:: بقا بتخرج االبنات من البيت يا عره الرجاله.. بوكس 👊
شهاب:: بقا بتسومهم عشان تيدفن عبدالله يا زباله.بوكس 👊
شهاب:: عايز تبيع بيتنا علي اساس اي انو بتاعك يعني..
زوجت شاهين: خلاص يا شهاب يبني قولتلك قولتك يا شاهين بلاش...
شهاب:: مسمعتش كلامها لي هااا اهي ف الاخر اخرتك تحت ايدي بوكس 👊.
ولا كنت فاكر يا عرا اني مش راجع بقا بتيتبلطج علي اخواتي البنات ف غيابي... وبصوت عالي وغضب.. عصفورة
عصفورة: نعم
شهاب: العقد..
عصفورة: اهووو
شهاب: قوم يا عرر قوم امضي..
شاهين:: اي دا
شهاب: تنازل عن الشقتين
شاهين: بس
عصفورة: عيوني يا خويا
شهاب: ة هات الحبل
شاهين: هتعمل اي..
شهاب:: هعلقق ف الحاره واشوف حد يفوكك وحيات امي اني هعلمك الاداب يا شاهين الكلب..
شاهين :: وعلي اي خلي قلبك ابيض اهو مضيت...
وقف شهاب وعصفورة امام الباب
شهاب:: سلام يا عرر
ف الشارع عصفورة: اي يا خويا هنعمل اي دلوقتي..
شهاب: هروح اشوف البنات
عصفورة: بس يا خويا طول عمرك فحالك اي الجمدان دا
شهاب: ة الا يجي عليا يستحمل يا عصفورة
هصفورة:: صح يلااا بينا
ف شقه شريف..
والدت شريف:: نعم
شهاب: ة ممكن تنادي نغم
والدت شريف: حد قالك ان دا بيتها ولا تكون كتبتو باسمها..
شهاب: ة بعد ازنك نادي علي نغم او هاله..
والدت شريف: الاتنين غارو ف ستين داهيه يا خويا..
شهاب:: متعرفيش راحو فين
والدت شريف لا يا خويا معرفش دور عليهم ف الشوارع وعن ازنك بقا..
تحت البيت..
عصفورة: اعوذ بالله ست واطيه..
شهاب: ة اجبهم منين دلوقتي
عصفورة:: انا شايف نسال شريف نفسه..
شهاب:: ف المستشفي صح يلا بينا..
ف مكتب شريف..
شهاب: شريف
شريف: شهاب انت رجعت امته
شهاب:: انهارده انت اخبارك اي واي الخربيش دي
شريف: كنت بتخانق
شهاب:: مع مين وفين البنات بقا دي الامانه.. مش قادر تسيبهم عندك يومين بس
شريف:: حولت بس هما موفقوش اعمل اي..
شهاب: طب هما فين.
شريف: ف اوتيل..........!
شهاب:: شكرا يا شريف انك حجزتلهم مكان كويس زي دا
شريف: مش انا دا الا خرشم وشي كدا
شهاب: مين دا اصلا.. الا عمل الملاهي دي ف وشك
شريف: واحد تعرفوو
شهاب: مين
شريف: حاتم
شهاب: حاتم مين؟
شريف:ة حاتم الا هربكم زمان
شهاب:ة 😱 حاتم انت متاكد...
شريف: طبعا
شهاب:ة وهو رجع امته
شريف: من يومين والا عرفتو ان والده صاحب المستشفي وجه هنا عشان يشتغل دكتور ونغم هتكون مساعده وهو الا اجر رويل سوين لنغم وهاله...
شهاب بسخريه:: رويل سويت هو لسه بيعزهاا اوي كدا
.
شريف: اها يا شهاب كنت عايز اسالك هيا ف حجة كانت بينهم
شهاب بغضب:: اي الا يخليك تقول كدا اصلا
شريف: اول معرفت انه ابن الست الا كانت بتعذبها زمان
محستش بنفسي الا وانا بضربوو ... بس تصرفها كان غريب
اتخنقت معايا وشبه مقطعاني... ومبتكلمنيش وبعدين كانت بدافع عنو ودمسح الدم بتاعو ومخديش بالها مني خالص..
شعاب بهمس: لسه بتخاف عليه زي زمان..
flash back #بقلم_بسمه_سلام
حاتم وقع من علي السلم واتعاور..
حاتم: اعاااا
نغم: حاتم انت كويس وريني ايدك
شهاب: اهدي دا جرح
صغيرة امال انا الا الست والدته فتحت دماغي اعمل اي..
نغم: شهاب انت تستحمل بس هو مبيستحملش..
هاله:: تقصدي اي
نعم: ة هو انا لسه هقول اقصد ومنقصدش تعالي يا حاتم نشوف الجرح دا...
هاله: متزعلش منها يا شهاب..
شهاب: مبعرفش ازعل ممنها..
هاله:: طيب
back...
فين الاوتيل دا.....
ف الاوتيل امام السكرتيره..
شهاب: لوسمحت سويت الانسه نغم..
السكرتيره: 118
شهاب: شكرا..
خبط شهاب علي الباب..
هاله:: اخير رجعت.. شهاب ااعااا.
حضنتو جامد كنت فرحانه جامد.. وسط ففرحتي والدموع بتنزال من عيوني.. شهاب: نغم فين
بدون ملامح.. تحت ف المطعم مع حاتم..
شهاب: طيب وخرج...
..............
بعد نصف ساعه من السكون والنظر فقط..
حاتم: مش قادر اصدق
نغم:: ولا انااا
حاتم:: وحشتني اوي
نغم:: المهم انت عامل اي
حاتم:: لسه حلوة زي مانتي
نغم: خلاص بقاا
حاتم: هو انتي وشريف مخطوبين
نغم:: لا لسسه
حاتم:: اصل مامتو بتقول انها مش.. ا
نغم:: عارفه اني بنت شوارع ومنفعهاش ولا انفع دكتور زي شريف.. واني مليش اهل ونحس واني مشرفهاش
حاتم بغضب:: اانتي تشرفي اي حد انتي اجدع بنت شفتها وقفتي واستحملتي كل الالمصايب ووالمواقف الصعبه لحد دلوقتي..
نغم:ة لا انا تعبت تعبت جاامد اوي ومبقتش قادره استحمل..
نظر لايدي ونظر ف عيني.. ووقف وخرج خارج المطعم
خرجت خلفه
.
نغم: ماالك.
حاتم بابتسامه سخريه.. كنت فاكر اني مثلا لما اشوفك هلاقي الخاتم لسه ف ايدك..
نغم:: بس..
حاتم: انا مش زعلان اصلا انا كنت عارف انك هتبعي.. ودا علي فكره السبب الا خلاني ادهولك عشان يبقا مساعده..
نغم مسكت سلسله ف رقيتها ومعلاقه في الخاتم... اهوو
حاتم بصدمه: انتي لسه محتفظه بي
نغم:: اكيد
حاتم:: نغم انا لسه ب..
نغم بقلق:: حاتم انت لزم اطلع.
حاتم مسك يدها واقترب منه :: نغم استني اديني فرصه اعرفك الا جوايا مره
نغم:: حا..
شهاب ضرب حاتم بال👊 بوكس
شهاب: انت ازاي تمسك ايدها كدا
نغم:: اعااااا.. شهاب بس
حاتم: شهاب .. ياا لسه زي مانت يا شهاب
شهاب: ونت كمان زي مانت.. شهاب.. اطلعي فوق
نغم: بس
حاتم: اطلعي يا نغم..
طلعت وعارفه اني ف حجة هتحصل..
شهاب:: عايز اي منها يا حاتم
حاتم وهو بيمسح انفه من الدم.. ويبتسم ويستند علي عربيه
فاكر واحنا عيال صغيرين
شهاب: اهاا
حاتم: وقتها انا كنت بغير منك تصدق انك تقدر تنام ف غغرفه واحد معاها بتشوفها كل يوم قضيت معاها 13 سنه
شهاب: واي كمان
حاتم: بس الا متاكد منو انها عمرها مهتكون ليك لانك اخوهااا...
شهاب: ونت بقا عرفت منين
حاتم: انا حوا قلبها حتي لو هيا مش وخدها بالهااا
شهاب: اسمعني كويس ابعد عنها يا حاتم احسلك #بقلم_بسمه_سلام
حاتم:: هيا نفسها مش عايزني ابعد وحتي لو عايزه كدا انا
برضو مش هبعد عارف لي لانها لسه محتفظها. بالخاتم لحد دلوقتي..
شهاب بغضب بعد سماع هذه الجمله ومسك ليقه قميص حاتم
هنشوف يا حاتم متنساش وان لسه ف شريف الا متقدملها
حاتم بسخريه..:: غريبه اوي اي يبني دا هو ف حد بيحب واحده بيروح يتقدملها من واحد برضو بيحبها.. لا لو كدا انا كمان اتقدم بقاا..
شهاب:: انت لسه فاكر انها بتحبك انت كنت معرفه صدفه وخلصنا
حاتم: هنشوف باي تصبح علي خير يا شوش..
______________
هاله كانت تجلس علي السرير وتفكر والعرق تغطي ملامحهااا ..والدموع ف عينها وتلعب بيده الاثنين ف بعض بعضب...
نغم:: منمتيش
هاله:: لا
نغم:ة شهاب رجع
هاله:: عرفت طلع هنا الاول
نغم: خايفه يعمل مشكله مع حاتم
هاله::قوليلي يا نغم: انتي بتحبي مين فيهم حاتم ولا شريف ولا شهاب
نغم: شهاب اي يا هابله انتي
هاله:: انا عارفه شهاب بيحبك صح
نغم: بس وبطلي عبط
هاله:شكلك مش عايزه تقولي
بس برحتك
نغم: انا هخرج اتمشه شويه لحسن انتي صعبه انهارده
خرجت افكر ف كلامهاا..
في الطريق شهاب بدا يفكر فيها وف حاتم وف شريف وان ممكن نكون لمين او ممكن تكون لي هو..
flashback
كنت وقفه ف البلكونه ومسكه الخاتم ف ايدي وشعري بيطير وعماله ابتسم للخاتم وفجاه حسيت بحد بياخد الخاتم من ايدي
نغم::هات يا شهاب
شهاب: انتي لسه بتفكر ف حاتم
نغم: لا طبعا بس الخاتم شكلو حلو وبس
شهاب: بطلي كدب مبقتيش تعرفي تكتبي اصلا
نغم: طب هات الخاتم
شهاب بغضب:: عايز تفهمي
اي ا عملك اي يعني مش فاكره القسوة وااالذل والمرض والجوع والنوم مش فاكره كل دا
نغم: وهو مالو طيب
شهاب:: انسي يا نغم احنا سبنا البيت دا بكل الا في
نغم:ة طب هات الخاتم
شعاب: لا
نغم: بقولك هاتو
شهاب بغضب وصوت كبير.: قولتلك لا وادخلي نامي يلا...
back
كنت عارف ان مش الخاتم الا هيبعدك عنو كنت عارف انك
معجبه بي ولما بداتي متجبيش سيرتو كنتي بتتكلمي علي
شهاب اعمل اي طيب انا مش عارف انا تعبت حاولت
تشوفيني كذا مره بس انتي عاميه دايما شايفه الشخص الغلط 🥺🥺 مجربتيش حتي تشوفي اي الا فقلبي....
اليوم التاني في رسيبشن الفندق دخل حاتم ججري بخوف وقلق وشهاب وشريف..ججري ايضا
شريف: اي يا هاله لقتيها
حاتم: هيا فين
شهاب: اي الا حصل
هاله:: انت وهيا امبارح كنا بنتكلم وقلتلي حبه اتمشا وهتاخر
شويه.. استنتها ساعه واتنين وخمسه ولسه موصلتش سالت الناس قلولي مخرجتش برا الاوتيل..
شهاب: ازاي يعني
شريف:0يبقا نسال الروم سيرفس..
حاتم: لو سمحت تعرفي البنت دي الا ف الصورة
شهاب:لو سمحت شفتي البنت دي امبارح
شريف:: لو سمحت البنت دي مشفتيهاش
.
الخادمه: اها كنت بنظف انهارده غرقه 210 وشفتها جوا
شريف::هو انت جبتلها غرفه تانيه
حاتم: لا
هاله:ة امال بتاعت مين دي
جري الجميع وطلع علي غرفه 210 وخبطو جامد مكنش ف حد بيفتح طلبو المفتاح الاحتياطي وفتحو الباب..
كانت 😭😭😭😭😭 انا كنت نايمه من غير هدوم وكانت المفرش هو الا مغطيني وكان ف اثار دم جمبي وكنت مخداره
كانت صدمه للجميع..
هاله: اطلعو برا اصحيها واغيرلها هدومها
وقف االتلاته برا والعرق يتساقط بين ملامحهم ومصدومين محديش مصدق الاحصل.. ابدا مكنوش بيتكلمو
هاله:: نغم فوقي يا نغم يا نغم فوقي..
صحيت وكانت دماغي وجعاني جدا مكنتش شايفه قدمي بدات استوعب المنظر الا انا في واصرخ..
استمع صريخي الشباب وخبطو علي الباب..
هاله:: محديش ييدخل
نغم:: مين
نغم: حاتم وشهاب وشريف ودخلو وشفوكي كدا
نغم: انا اي الا جبني هنا 😭😭😭 واي الا حصل...
لمحت الدم وبدات اصرخ اكتر واصوت فعلا.. غيرت هدومي بسرعه دخل الشباب..
نغم: صدقوني انا مش...
صدمني شهاب بصفعه قويه جدا وقعتني علي الارض بس هاله وقفتني..
نغم:: صدقني معملتش حجة
شهاب: ودا اي والا دخلنا شفنه دا اي
نغم: انا معرفش والهي والهي 😭😭🥺 مش فكره اي حجة غير اني خرجت اتمشا وبعدين مش فاكره حجة.
😭😭😭😭😭😭😭😭🙏🏻🙏🏻
شريف: كانت سهره سعيدا لدرجه انك مش قادره تفتكري صح
نغم: اخرس يا شريف ازاي تصدق بسهوله دي حجة عني.
شريف: شايفك بعيني يا نغم ولا انتي مش وخده بالك....
حاتم كان مصدوم وباصص والدموع ف عينه مش قادر يتكلم او يقول حجة
شريف : كان لزم اصدق كلام امي لما قلتلي انك تربيه شوارع والا تيجي من الشارع هتكون زيك وانك فعلا 😭😭متستهليش تكوني ام. وزوجه وحبيبه تشرفني
كنت بصرخ واعيط كنت بموت من كلامهم وشايفه ف عينهم نظره الاحتكار كانو بيشوفو شكلي وشكل السرسر واثار الدم
ويقرفو كنت حسه اني زباله قوي من االنظره دي كنت بموت اكتر انا فهلا مش فكره الاحصل..
شهاب: يبختك يا عبدالله مت قبل متشوف الطفله الا قولنا اختنا ونربيها بالمنظر دا...
نغم: حتي انت يا شهاب
شهاب: بس مش عايز اسمع اسمي منك انا قرفان منك انا حاسس انك مقرفه لدرجه دي ....
شريف: كان عندهم حق اهلك يرموكي ف الشارع بس للاسف انتي اصلا مكنتيش تستهلي انك تتولدي وتبقؤ وشطنا هنا..
نغم: طب اسمعوني
شهاب بنظر مقرفه والدموع ف عينه: من انهارده انتيي مش اختي فهمه وخليمي فكرع انك كسرتي قلبي ووتبقي انسانه
يا نغم..
شهاب: هاله لمي لبسك ووانزالي تحت وانتي اياك اسمع عنك.حجة تاني فهمه...
خرج شريف وشهاب وهما كسرني جامد حتي لو حصل ححة مفكروش بفضلو يعرفو مين عمل فيا كدا طب لي محديش عايز يسمعني انا خيرت كل ححة وهما فرقوني بسهوله...
ونظر ليااا حاتم وخرج هو كمان.. 😭😭🥺🥺🥺🥺🥺اااا اعاااااااااااا..
نظرت لهاله الا حسيت بايدها بتبعد عني وخرجت ونزلت لشهاب..
انا خسرت كل حجة خسرت سمعتي وشرفي واهالي والناس كلها 😭😭😭😭😭😭😭 انا تعبت..

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close