recent
روايات مكتبة حواء

رواية احفاد الحديدي الفصل السابع 7 بقلم رنا احمد

رواية احفاد الحديدي الفصل السابع 7 بقلم رنا احمد

 البارت السابع من احفاد الحديدي :

👏👏👏👏👏👏👏👏
اسفه جدا علي التاخير :🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا الحديدي :٠٠٠
في غرفه سليم :٠٠
كانت تجلس بدموع غزيره ووجع لا يحتمل ولكن من ليس من اثر صفعته ولكن من ضياع روحها وضياع خططتها الشيطانيه في اكسابه وتنفيذ زواجها منه كانت تتطلع له بوجع وهي تحاول ان تخفي جسدها العاري امامه ليقاطعها صوته الغاضب بشده.
_انتي ازي قدرتي تعملي كده بقا معقوله القطه المغمضه يكون فيها كل الشر ده طول عمرنا شيفينك اختنا الصغيره عمرنا مكنا نتخيل يكون جواكي كل الشر ده لولا سعديه جات وقالتلي علي خططتك الوسخه كان زمانك نفذتيها ليه عملتي كده انطقي.
_علشان بحبه ي زين علشان مش هقدر اكون لغيره علشان بنت بدران مفيهاش حاجه احسن مني علشان يفضلها عليا انا الي قدام عيني طول عمره انا الي بعشقه بجنون لو لف الدنيا كلها مكنش عمره هيلاقي حد يحبه قدي انتا عمرك مهتفهمني ي زين لان عمرك محبيت.
قالتها بدموع غزيره وصراخ ونزيف قلب ورح لا يتوقف ليقوم هو باخذ عبايتها ويرميها لها لكي تستر بجسدها ليتحدث بحده.
_الي بيحب عمره ميعمل الي انتي عملتيه دي انانيه حب امتلاك بتحبيه وعايزه ليكي باي شكل وباي تمن مفكرتيش فيه لما يفوق ويلاقي نفسه في الوضع ده شكله كان هيبقا ايه اقدام كل الموجودين عمي ومراته وعمتي وانا وليث مفكرتيش حالته كانت هتبقا ازي مفكرتيش لما يعرف بجريمتك هيكون رد فعله ايه للاسف انتي فكرتي باننانيه والحمد لله ان سعديه حات وحذرتني بس كان لازم اعمل كده كان لازم اديكي الدرس ده انسى سليم ي سلمي لانه مش ليكي صدقيني هيجي يوم تحبي الي يستاهلك الي هو كمان يحبك ويقدرك ساعتها هتنسي سليم.
_عمري مهقدر انسا ي زين عمري.
قالتها بتصميم وقوه ليبتسم لها بخفه ليؤكد لها بانه سياتي ذلك ليوم.
_هياجي ي سلمي هياجي وتاكدي ان الي حصل هيبقا سر بينا مش ممكن يخرج برنا احنا الاتنين.
_ربنا يخليك ليا ي زين طول عمرك بالنسبه الي اخ اوعدك اني هبعد لكن موعدكش اني هقدر انسا سليم واسفه على الي حصل لتخرج سريعا من الغرفه تحت نظراته الشفاقه بحالها.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في منزل بدران :٠٠٠٠٠
كان يجلسون بدران وبهانه يتحدثون في ترتيبات العرس المنتظر لبناتهم الثلاثه ليقاطعهم طرقات الباب ليفتح بدران ليبتسم ابتسامه بشاوشه ل ليث الذي يقف بخجل كبير.
بدران بابتسامه وحب :ادخل ي ليث ي ابني البيت بيتك.
ليث بخجل واعتزار :انا اسف جدا ي عمي ان جيه كده من غير ميعا.
_واه عاد كيف بتقول كده ده البيت بيتك تيجي في اي وقت.
قالها بدران بحب كبير لابن صديقه واخيه.
_لا ي عمي معلش عاد اغزرني ان كنت جايب بس القصص دي ل حور وهمشي علطول.
_قالها ليث بخجل شديد من بدران ومن ذاته ايضا ف حور لما تتطلب منه أي شئ لكنه القلب الذي يطلب طلب رويه حوريته الذي خطفت قلبه من الؤهله الاولي فقد وقع اليث اسر ل حوريته وانتهى الأمر.
_كيفك ي ليث.
قالتها ذلك الحوريه الجميله وهي تقف اعلي الدرج عندما ارتجف قلبها لسماع صوت معشوقها لييتطلعوا جميعهم الي الاعلي لينظر اليها ليث بعشق كبير ولكنه تراجع سريعا احتراما لوالديها ولذاته ايضا فرجال عائله الحديدي يفهون جيدا في الاوصول اما نظرات بدران وبهانه فكانت نظرات ارتياح سعاده لسعاده ابنتهم الذي يشعرون بيها جيدا.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في شركه شريف صفوان :٠٠٠٠
كان يجلس شريف وهو يقرا بعض الملفات الهامه ليقاطعه شهاب بحب واشتياق كبير.
(شهاب هو اخو شريف من الام ابن امجد صفوان (ليو) وفاتن)...
_وحشتيني اوي ي كبير
قالها شهاب بسعاده كبيرا لينتبه شريف اليه لليحطضنه شريف بسعاده كبيرا.
_شيبو وحشتيني اوي ي حبيبي اوي الف مبروك ي دكتور علي الدكتوراه من امريكا.
قالها شريف بسعاده كبيرا فهو يعشق شهاب ويعتبره ابنه وليس اخاه.
شهاب: انت اكتر ي شريف ربنا ميحرمني منك ابدا انت الي اقنعتني اني اخود الدكتوراه من هناك عامل ايه وبابا وماما اخبارهم ايه.
ليرد الاخر بضيق واضح.
_فاتت وليو كويسين.
شهاب بحزن :ايه فاتن وليو دي ي شريف انت مفيش فايده فيك مستكتر انك تقول بابا وماما.
ليهب الاخر واقفا بغضب شديد ووجع ايضا.
_جرا ايه ي شهاب مانت عارف كل حاجه ليه مصمم تسالني السؤال ده.
_انت الي ليه مصمم تعيش نفسك في الماضي لحد مهيفضل يسرق من عمرك وانت واقف تتفرج عليه ومش قادر تعمل حاجه انسا ي شريف انسا.
عمري مهقدر انسا ي شهاب عمري.
قالها الاخر بوجع ومراره فما حدث بالماضي بالنسبه له لا يحتمل ولا يغتفر ليكمل.
_بقولك عندي ميعاد بعد نص ساعه مع زين الحديدي عايزك تفضل هنا مكاني لحد مارجع.
شهاب بتذمر:ماشي هو من الدار لنار كده علطول حاضر ي شريف وبعدين هو انا هفهم حاجه وعايز اسلم علي بابا وماما.
_بعدين ي شهاب.
قالها شريف سريعا ورحل٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في فيلا الحديدي :٠٠٠٠٠
كان يجلس صالح وزين وسليم يتشاورن في بعض التجهيزات.
_عشر عجول مره واحده ي عمي.
قالها سليم بددهشه ليرد الاخر بثقه وفخر.
_دي اقل حاجه ي ولدي هو فرح اي حد ده فرح ولاد الغالي ولادي ولازما كل الصعيد تتحاكا عليه.
_ربنا يخليك لينا ي عمي ي كبيرنا.
قالها زين وهو يربت علي يد عمه بحنان وحب.
لييتطلع سليم في ساعته ليعلم انه حان الوقت للرحيل.
_معلش ي عمي انا مضطر استاذن لان شمس جيالي العياده النهارده.
_شهد هتكون معاها مش كده.
قالها زين باهتمام واضح ليرد الاخر بنعم.
بعد اذنك ي عمي انا كمان هروح مع سليم لاني هاخد شهد للدكتور زي مقولتلك وانا خادت الاذن من عمي بدران.
_روحوا ي ولاد ربنا معاكم ويتملكم علي خير.
ليقبل كلا منهما يد عمه باحترام وحب ليراحلوا سريعا الي الخارج.
_اه ولاد اخوك جربوا العشق ي صالح الي انت جربته زمان وعارف حلاوته ووجعه كمان ليسرح صالح سريعا الي الماضي الخفي الذي لا يعلم احدا عنه شيئا سواء (صابر وبدران) ٠٠٠
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في عياده سليم :٠٠٠٠٠٠
كانت تقف بزفر وزهق وهي تنظر يمينا ويسار لتتحدث بغيظ.
_شهد :انا مش عارفه ايه ده ايه الدكتور الي بيجي بعد المرضا ده حاجه تزهق.
_مالك ي ام لسان ونص.
قالهازين وهو ينظر ل شهد لتتحدث بقوتها المعهود امامه.
_انا مش هرد عليك لاني بنت بدران واعرف الاوصول كويس ثانيا خلي اخوك يلتزم شويه في مواعيده.
ليرد الاخر بنظره حنونه وهو ينظر الي شمسه.
_انا جيه اهو واسف علي التاخير بس قلبي كان سبقاني ومعاكم هنه من بدري مع شمس حياته الي منوراها.
قال ذلك الكلام بمنتهي البساطه لم يعلم ذلك الكلام البسيط ماذا فعل بها كانت تتضغط بحماس علي كرسيها تؤد الايقاف تؤد وان تحتتضنه بكل الحب الذي يسكن قلبها منذ سنوات لكن كان كافي دقات قلبها وهي ترقص كالطبول وتترك مسامعيها الي الجميع ونظر أيضا الاخر الي الذي تقف تبتسم على ذلك الموقف سعيده لسعاده اختها لم تشعر بمن يقترب منها بخطوات هالكه ليمس في أذنيها بهمس قاتل.
_زي ماهي شمس حياته انتي هتكوني شهد حياتي.
تتطلعت اليه تلقائيا تلاقه العيون وغارق كل منهمها في ذلك البحر العميق الذي يجلب كل منهما الي القاع ليفيقوا من ذلك العشق علي صوت الاخر وهو يتحدث.
_يلا ي شهد علشان اكشف علي شمس.
_حاضر.
قالتها ولم تكن تعلم لاي شى تقولها فكانت في عالم اخر عالم العشق سنرا ماذا سيفعلون ذلك العنديين مع بعضهم ٠
من داخل العياده :٠٠٠
_سليم خلي شمس هنا معاك لحد ماروح مشوار انا وشهد.
قالها زين وهو ينظر الي شهد الذي تفاجأه من ذلك الطلب .
_مشوار ايه عاد ي زين.
_مشوار مهم جوي لازما نعمله ومتقلقيش انا استاذنت عمي بدران.
_شمس:استنوا عاد لما اخلص واجي معاكم.
_باشتياق بالغ لها :لاع انتي هتفضلي معايا هنه وانا بنفسي الي هوصلك ل عمري بدران ولا خايفه مني دانا امانك وحمايتك فاكره.
لتتذكر شمس وترجع باشتياق للماضي للتحدث في نفسها بتنتهيده عاليه.
_فاكره ي نبض قلبي طول عمرك اماني بس مش هينفع عاد ي سليم مش هينفع اسامحك كده علطول لا لازما اعلمك كيف تحافظ عليا الاول.
_خالي بالك من نفسك ي حبيتي.
قالتها شهد بقلق فاومه لها شمس بهدوء ليراحلوا شهد وزين.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في منزل بدران :٠٠٠٠
كانوا يجلسون ليث وحور بسعاده شديده اما هي فكانت ستموت خجلا من وجودها معاه ليقطع ذلك الصمت.
_ايه عجبتك القصص الي جبتهالك.
قالها ليث وهو ينظر إليها بحب وسعاده بالغه للسعاده الذي يراها في اعيانها من تحت نقابها.
_حلوه جوي جوي تسلم يدك بس كلفه نفسك.
_كلفه نفسي ايه بس عاد انتي تامري وانا انفذ.
_بس انا مطلبتش حاجه واصل انت الي حساس وحنين ي ليث.
قالتها بمقصد لتثبت له انها شاعره بكل ذلك الاحساسيس الجميله الذي يشعر بها اتجاها انها عالمه بذلك الحب اينعم هي لاتراه باعيناها لكن قلبها يغرق به.
ليرد الاخر باحراج ٠
_احممم مانا عرفه من سليم ان شمس قالتله انك بتحبي القصص دي فجبتها.
_انا صحيح بحبها جوي جوي بسرح فيها في خيالها الجميل والرومانسيه الجميله الي فيها الي نفسي ان اعيشها في الحقيقه مش بس في الخيال.
_اوعدك انك هتعيشي احلي منيها في الحقيقه اوعدك معايا انشاء لما نتجوز هتعيشي ملكه باجمل الاحاسيس انا مضطر امشي دلوقتي لاني اتاخرت جوي هشوفك بليل انشاء الله لما نتفق علي ميعاد علشان الشبكه سلام.
رحل سريعا قبل ان ينكشف عشقه اكثر من ذلك تاركا ذلك الملاك وهي تبتسم تلقائيا لما ستعيشه مع معشوقها.
🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في شركه زين الحديدي :٠
كانت تقف من داخل مكتب زين بزفر وزهق وهي تحاول ان تصل لاي معلومه تفيدها في مهمتها ليقاطعها هاتفها لترد سريعا٠٠
_ايوه ي بابا عامل ايه.
قالتها نور وهي تحاول البحث سريعا عن اي معلومه.
_عامله ايه ي بنتي طمنيني عليكي.
قالها علي بقلق وارتبك وخوف علي ابنته لترد سريعا.
_اطمن ي بابا انشاء الله هوصل لاي معلومه تتدين زين الحديدي وشريف صفوان في اقرب وقت.
_اظن مش هتعرفي تلاقي حاجه.
لتلتفه سريعا لتحل عليها الصدمه الشديده لتمتم بخفوت.
_شريف صفوان٠
يتتتتتتبع.
💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓🤗🤗🤗🤗🤗
طبعا انا اسفه جدا علي التاخير بالنسبه للاقتباس بتاع امبارح فانشاء الله هيبقا بكره لان بارت بكره انشاء الله كله هيبقا فلاش باك لقصه ولغز هينكشف وهياخد البارت كله هستنا رايكم وتعلقاتكم دمتم في رعايه الله وحفظه.
احفاد الحديدي :٠٠٠
بقلمي رنا احمد

google-playkhamsatmostaqltradent