رواية عذراء ولكن فجر ومالك الفصل السابع 7 بقلم بطوط
قلم من فجر نزل علي خدو وسط صدمت الكل
عمار وعمر وعمرو برقه
وفهد حط ايدو علي خدو وعروق رقبتو برزت من العصبيه ولف ليها
فجر بغضب:انت لو فكر تهني وسكت زيهم تبقا لمؤاخذه عبيط انا اشرف من اقولهم احنا كنا فين
فهد يقرب منها بغضب:انتي قد الي عملتي ده
فجر بحده:وممكن اعملو تاني تحب تشوف
فهد قرب منها بغضب بس عمرو تخرها وراه وقف قدامو
عمرو ببرود:كلمك معايه انا
فجر فرحت اخيرا بقا عندها اخ يقف في وش الي يضيقه ويجيب حقها
فهد بصلو بغضب وبعدين بص ل فجر وحس بالم هيزيد ضغط علي بطنو وطلع السلم بشموخ
فجر بصت عليه بحزن عارف انو بيتالم ومش عايز يباين لحد كبرياء منو وعمل كده عشان محدش يسالو كنت فين اتنهدت بحزن
عمرو لف ببتسامه:شاطره يستهل الي خدو
فجر بصتلو بقرف:المفروض كان ينزل علي وشك انت وسبتو مشيت
عمرو بيبربش بصدمه:ده ليا الكلام ده
قربت فجر من عمار:طبعا مضايق مني
عمار بضيق:وضايق منك لي انتي عملتي حاجه
فجر:طيب انت فطرت
عمار بضيق:مش جعان
فجر وهي بتزق الكرسي نحيت الجنينه:لا لا يا حضابظ ملمش حق تعالي لما اكلك
عمار بغيظ:فجر انا مش صغير
فجر بضحك:يغوتي انت احله شب يا باشا
عمار ابتسم
فجر طلبت يجيبو الفطار في الجنينه
عمار:كنتي فين
فجر بتوتر:انا اصل يعني تعبت امبارح بليل وهو انا رحت اوضه تقريبا ومعرفش انها اوضه واتخانقنا ولما تعبت هو وداني المستشفي وطلعنا الصبح بس
عمار برفع حاجب:اه وطلع عندك اي
فجر:لا دي شوية التهابات في المعده
الاكل التحط وبدات فجر تاكل
عمار بسخريه:يعني هو عندو التهابات في المعده وحضرتك ودتي المستشفي
فجر تشرق وتشرب ميه:مين قالك
عمار بسخريه:انتي لسه قايله
فجر بصدمه:لا انا قولت انا الي تعبانه
عمار برفع حاجب:في تعبانه بتاكل كده
فجر تحط ايديها علي رقبته:وجهة نظر بردو
عمار:فهد متدخليش في حياته يافجر
فجر بضيق:ايو لي هو مش ابن عمي
عمار بصلها بصدمه
فجر:احم اسف قصدي ابن عمك لي بتعملو بعض كده لي اسيبه تعبان لي العدؤه الي بينكم ده
عمار بضيق:العدوه دي قديمه ملكيش دعوه بيها وخليكي بعيده عنه
فجر بتبص في عينيه:العدوة دي تخليكم تأذؤ
عمار بغضب:ونموته لو حكمت
فجر بصتلو بصدمه
عمار حس انو اتسرع:فجر انا
فجر بحزن:عن اذنك هروح ادي فهد الدواء
عمار بغضب:وانتي مالك انشالله عنو مخد
فجر قربت منو:سلامة كل فرد هنا سواء عيال سليم ميرفت اسيل سعيد سالم مسؤليتي حتي لو كان فهد فاهمني وسبتو ومشيت
عمار بغضب:غبيه وهضيع نفسها انا خايف عليها
فجر طلعت برا تشتري اﻷدويه وخد بالها من دينا في الصيدليه قربت منها
فجر:انتي بتعملي اي هنا
دينا بصتها بقرف ومردتش
فجر لقتها بتحط حاجه في الشنطه وبتطلع خدت حاجتها وطلعت وراه بس ملقتهش
فجر بتفكير:شكلك وراكي حاجه انتي كمان ياتره كنتي بتجيبي اي
رجعت الصيدليه وندهت علي الصيدله:لو سمحت الي كنت هنا من شويه
الصيدلي:ايو مالها
فجر بذكاء:بعتتلك دول معايه عشان حسه ان محسبتكش
الصيدلي:لا هي اخدي .... ودتني الحساب مضبوط
فجر ابتسمت:شكرا وطلع وهي بتجز علي سنانها يومك اسود معايه لو الي في دماغي صح دخلت الفيلا تاني وحضرت شربه وفراخ مسلوقه ل فهد وعملتلو عصير فرش
فجر شالت الصنيه:يلا حار نار في جتتك لا لا حرام الواد عسوله كده وشخصيه يوووه ميولع انا مهتمه بي ليييي
كنت طلع بس وقفت لما لقت فهد الجد قدامها
فهد ببرود:بعد الي حصل امبارح واحده غيرك متقربش منو تاني
فجر بصلو بحده:لو قصدك علي اني انا وفهد كنه برا البيت فا انت متعرفش احنا كنا فين عشان تقول كده لو قصدك علي حاجه تانيه فا ده يثبتلي ان انت السبب ولو فكر انك كده هتخوفني وتمشيني من هنا فا ده مش هيحصل غير وانا في البطاقه اسم فجر وﻷ بلاش خليه مفجاه ومشيت من قدامه
فهد شدها تاني:انتي عارفه ابوكي مين
فجر تخرت ايدو:اعرف او معرفش دي بتاعتي وسبتو ومشيت
فهد بغضب:قبل متعرفي لازم تطلعي برا وانا عارف مين هيطلعك
فجر خبطت كذه مره لما زهقت فتحت الباب وبصتلو بصدمه:مالك وحطت الصنيه علي التربيزه وقربت منو
فهد دموعه نزله:بطني بتتقطع
فجر بخوف:افرد نفسك طيب سعدتو يتعدل وراحت جابت الدواء وادتو
فهد بالم:معملش حاجه
فجر بضيق:استني عليه خمس دقايق
فهد حاسس ان الوجع بيخف بصلها بغضب:انتي اي جابك هنا
فجر بغضب:تصدق انا غلطانه انا المفروض اسيبك تموت هنا
فهد اتنهد وبص النحيه التانيه:تقدري تطلعي
بصتلو بضيق وقامت
فهد اتنهد وقام حط ايدو علي راسو
فجر:احم ممكن تتعدل عشان تاكل
فهد رفع راسو بضيق:انتي لسه هنا
فجر قاعدت جنبه ببتسامه:هو انت مزهقتش من الخناق
فهد بضيق:مزهقتش ومش هزهق غوري من هنا
فجر:ماشي هغور بس اطفح الاول
فهد بغضب:متحترمي نفسك اي اطفح دي
فجر بضحك:طيب بعد اذن ممكن تاكل حلو كده
فهد بص ل الاكل بضيق:اي القرف ده
فجر مسكت المعلقه بغيظ وحطها في بؤقه جامد:كل وانت ساكت
فهد بغضب:براحه يا جموسه هتعوريني
فجر بدات تاكلو وهو كل شويه يتذمر من الاكل
فجر تتنهد:اخيرا
فهد بضيق:اي شيفاني هم ومصدقتي تخلصي مني
فجر تمسك خدو بمشاكسه:انت حلو بس لو تبطل اسلوبك ده هتبقا قمر
فهد بعدت ايديها بغيظ:غوري برا
فجر ادتو العصير والدواء:طب خد الدواء وهغور
فهد بضيق:مش عايز
فجر:بطنك هتوجعك ومحدش بيطلع اوضتك
فهد خدو بضيق وشرب العصير ورجع ضهرو ل وراءه
فجر قامت وشالت الصنيه
فهد بتردد:انتي هتيجي تاني
فجر حاسه خططه بتنجح لفت لي ببتسامه:انت عايزني اجي تاني
فهد ببرود:لا
فجر:ماشي وسبتو وكنت ماشيه
فهد بضيق:ايو ماشي اي
فجر ابتسمت من غير متلف ليه:ماشي هجبلك العشاء عايز حاجه معينه
فهد ابتسم:لا
فجر لفت ليه:ايو لا اي
فهد داره ابتسمتو وبصلها بضيق:ممكن تمشي
فجر بصتلو بغيظ:تصدق انا غلطانه وسبتو وراحت عند الباب
فهد بصوت عالي:ابقي هاتيلي عصير عصيرك حلو
فجر ضحكت وطلعت وقفلت الباب
فهد ملامحو اتحولت ل القسوة وقام من علي السرير:محدش بيستجره يقف قدامي وانتي ضربتني قلمين مش هيعدو غير وانتي مكسوره
فجر نزله علي السلم لقت عمرو اتجهلتو وعدت بس هو مسك ايديها
عمرو بضيق:انتي بتتجهلين لي
فجر بصلو بضيق وتخرت ايدو وكنت ماشيه بس هو مسك ايديها تاني
كان حد ماشي في الممر وشافهم وقف يسمع
عمرو اتنهد:بصي انا مبحبش الف ودور انا الي علي قلبي علي لساني
فجر بضيق:تمام انت شايفني كده براحتك انا مش مجبوره ابرار لحد
عمرو مسك بايدو الاتنين كتفها وقربها لي
الشخص الي بيبص عليهم ابتسم بخبث وفتح الموبيل يصورهم فيديو
عمرو:فجر انا
فجر بصتلو بحزن:مش محتاج تبرار يا عمرو لو انت شايفني كده ا
عمرو قطعها:لا يا فجر انا بس كنت خايف عليكي ومش بركز وانا متعصب وانا اسف والله اسف بس حاسس انك قريبه منا او تقربي لينا معرفش في اي بينك وبين جدي بس حسك قريبه من العيله ودخلتي قلبي مش عارف بقولك كده لي بس مكنش قصدي ازعلك الفكره انو فهد مش سهل وانا خايف عليكي منو
فجر ابتسمت بفرحه:خلاص مش زعلانه الي قولتو رضاني
عمرو ابتسم:يعني خلاص حليب قشطه
فجر بضحك:اسمها صافي يلبن
عمرو حضنها:طيب عموم انا اسف
فجر بدلتو الحضن:وانا اسفه اني طلعت من غير مقولكم بس مكنتش اعرف اوضتكم
عمرو طلعها من حضنو:تعالي هعرفك الاوض ونبداء بي اوضي
فجر بضحك:ماشي هي فين اوضك اشوف جميله زاي اوضة عمار ولا لا
عمرو بغرور: طبعا احله
بدا يوريها الاوض والاوضه الي بقت ليها
فجر كنت نزله وخبطت في واحده:انا اسفه
ميرفت بقرف:انتي متخلفه يابت انتي
فجر بستفزاز:لا انا فجر يا طنط
ميرفت بعصبيه:طنت في عينك
فجر:مانا لو اعرف اسمك اقولك يا طنط
ميرفت طلعت بغيظ
وفجر بطلعلها لسانها وهي بتضحك
عمر:شوفتك
فجر شهقت ولفت:هو انت خضتني
عمر بضحك:شوف ازاي
فجر نزلت بسرعه:لبس كده ورايح علي فين
عمر يعدل شعرو:رايح اتمشي بالعربيه متيجي معايه
فجر تلف ايديها حولين دراعو:لو مكنتش تحلف بس يلا
عمر بضحك:غريبه اوي البنت دي يلا
ركبو العربيه وتحركه في اللحظه دي حد طفي فديو الموبيل
عمر:تحبي نتعشي برا
فجر:تؤ تؤ وديني الملاهي
عمر وقف العربيه فجاه وبصلها بصدمه:بقا انا عمر سعيد الفهد الدكتور المحترم اروح الملاهي انسسسي
بعد فطره
عمر بصراخ:عيييييي نزلوني هموت قلبي جالي القلب
فجر بضحك:اخرس فضحتنا
عمر بيبص ل تحت ويخبي عينيه ويصراخ:فجر متهزريش انا عندي فوبيا من المرتفعات
بعد منزلو فجر شدتو بيت الرعب
عمر بصراخ:عيييييي فجر متهزريش انا عندي فوبيا من الاماكن المقفوله والضلمه
فجر بضحك:يبني انت عندك فوبيا من كل حاجه
عمر بصراخ:طلعيني من هنا
فجر طلعت وهي بتضحك:يخربتك
عمر بضحك:كده تبهدلي دكتور محترم
فجر بضحك:عادي خالص انت تخصص اي
عمر بغرور:دكتور نساء هبقا اولدك وغمزلها
فجر شهقت وضربته في بطنو:انت قليل الادب ازاي تختار التخصص ده
عمر ضحك بالم:بطني يا مفتريه
فجر بغيظ:تستهل
عمر ابتسم:مدخلتش بمزاج
فجر بوزت:بص هاتلي غزل البنات بعدين قولي
عمر بضحك:ماشي يا طفله تعالي
فجر وهي بتاكل:دخلت لي بقا
عمر ابتسم:كان عندي صاحب بحبو اوي وكان غيرو جدا لا مش غيرو ده متملك دخلت عشانو مكنش بيغير مني وعشان عمرو كمان غيرو ومبيحبش يشارك حاجتو مع حد وعشان عمار كمان بيخاف علي الي بيحبهم ومش هيرضي مراتو راجل غريب يكشف عليها قولت امسك زمام الامور
فجر بضحك:لا بصراح طلعت مضحي مين صحبك ده بقا
عمر اتنهد:فهد علي فكره سننه قريب من بعض بس انا اكبر دايما كنت بعتبرو اخونا الرابع بس
فجر بصتلو:ايو بس اي الي غيركم كده وبقيتو بتكرهو بعض
عمر بحزن:انا مش بكرهو بس الي حصل كمان عمل شرخ بنا تعرفي عمار بقالو تلت سنين قاعد علي الكرسي
فجر بحزن:والسبب
عمر بضيق:الموضوع كبير ملناش دعوه بيه
فجر:نور صح
عمر بصلها بصدمه:عرفتي منين
فجر رفعت كتوفها:فهد قال الاسم مره قدامي
عمر بضيق:منها لله دمرت الي بنهم لعب علي ده شويه وده شويه خلتهم يكرهو بعض وكمل بحزن ومحدش اضر غير عمار
فجر حتت ايديها علي كتفو:هيتعلج غصب عن بوزه هخلي يرجع يمشي تاني
عمر حضنها جامد:بحبك يا بنت اللزينا
فجر بضحك:هو يوم الاحضان العالم ولا اي
عمر بعدها بغيره:مين ده الي حضنك يا بنت
فجر بضحك:ده عمرو كان بيعتذر
عمر بصدمه:مين الي بيعتذر يا ماما
فجر لفت ونطت علي ضهر عمر بضحك:بطل اساله متجري بيا مكنش عندي اخ يعملي كده
عمر يبتسم ويمسك ايديها ويجري بيها
تفتكر فجر مالك لما كان بيشلها كده تغمض عنيها بشوق وفي سرها:انا علي العهد يا قلبي بس فراق حزاز في قلبي
فجر وعمر دخليو وهما بيضحكو وبيحدفو فشار علي بعض
عمرو بغضب:اهلن بالاندال
عمار بضيق:كنتو فين
عمر ميل علي فجر وبهمس:احنا كانها في الجنينه برا ماشي
فجر بهمس:عيب عليك
عمار:كنتو فين
فجر قربت منو وقعدت علي ركبته وبتسمت:جبتك ورده
عمار ابتسم:بتسكتيني
عمرو بغيره:هو عمار عليه سكر وانا عليا خرا
فجر بضحك:فسكشر ده انت السكر كلو خد ورده حمرا
عمرو بضحك:اشطا يبقا ليلتنا حمرا
فجر بضحك:مش هتتعدل ابدا
عمار برفع حاجب:ايو كنتي فين
فجر وهي بتنط بسعاده:كنت في الملاهي انا وعمر ينهار الوان كلنا ولعبنه وعمر كان عندو فو
عمر جري حط ايدو علي بؤقها:يخربيتك امال لو هقتولي كنتي عملتي اي
فجر شالت ايدو بصدمه:هو انا كده قولت
عمر بسخريه:لا يسمح الله
عمرو وعمار بصو ل بعض بضيق:واحنا فين من كل ده
فجر بضحك:الصراحه انا الي طلبت منو هو كان طالع يتمشي مش اكتر
عمار وعمرو بصلهم وهما مبوزين
فجر ابتسمت:طب اصلحكم بكيكه
عمار بضحك:حلوه ولا هنروح المستشفي
فجر بضحك وهي بتشد اديهم:هدوقه وتحكو عايزينها بي اي
عمار:كريمه
عمرو:تؤتؤ بالفلاولة
فجر بضحك:بي اي يا خويا
عمرو بوزت:فلاولة
فجر بضحك:وانت يا دكتور النسوان
عمرو وعمار ضحكو:هو انتي عرفتي
عمر بضيق:ماشي يا فضحني شكولاته
فجر وقف في المطبخ وبتجهز الحاجه وبصت ل عمرو بضيق:بطل بقا وسيب شعري
عمرو:كل ده شعر انتي مبتقصهوش
فجر بضحك:لا اصل مالك مبيحبش اقصو
عمرو وعمار بغضب:مين مالك ده
عمر بضحك:قولتلك متملكين
فجر بضحك وهي بتعجن الكيك:مالك ده راجل
عمرو بسخريه:تصدقي كنت فكرو كنزايه بيبسي
فجر ضحكت
عمار بغيره:حبيبك
فجر سرحت:ابويا الي ربنا واخويا الي كان بيشد علي ايدي كان دايما بيعقبني وتضحك لما تفتكر انو عور شفايفه عشان باست محمد
عمار بصلها بغيره:بتحبي
فجر تسند علي الخلاط:زمانو اجوز اصلن وبقا عندو عيال
عمار اتنهد براحه
كان عمرو وعمر بيلعبو بدقيق وغرقو بعض
فجر بغضب:وربنا انتو اطفال مين هينظف ده
عمرو وعمر بسرعه:انتي
فجر ربعت ايديها:معلش ده انتو
بداء عمر وعمرو ينفضو وعمار وفجر يضحكو عليهم وبوظو الدنيا اكتر
فجر صعبو عليها سعدتهم وحضرت العشاء ومنستش عشاء فهد وحطط الكيك في التلاجه
عمرو بوز:اي مش هناكل
فجر وهي بتمسك ايدو:تؤ لما تتعشو والاول يلا
عمار شدها بغيره: ده واحد خاطب انا سنجل
فجر بضحك وهي بتميل عليه:عندك حق ياقمر انت
عمار ابتسم وطلعو من المطبخ لقهم كلهم علي السفره
دينا بغضب:عمرو اي الي عليك ده
عمرو بص ل نفسو ببلهاء:ده اسمو دقيق ويبص ل فجر صح
فجر بضحك:مضبوط
سعيد ابتسم:الواضح ان زهره غيرتكم
فجر قربت منو ببتسامه:عقبال مغيرك انت كمان وغمزتلو
سعيد بضحك:لا انا مليش في اللعب بدقيق
فهد الجد ببرود:خلصتو ممكن ناكل جيلي ضيف
قاعدو كلهم ياكلو وعمر وعمار بيهزرو مع فجر البنات بصلها بضيق والي بصصلها بغيره انها خدت حببها والي عايز يتعرف عليها
فجر ببتسامه:هقوم اجيب الكيك وميلت علي عمر وبهمس هو فهد بيحب اني
عمر بضيق ونفس الهمس:فجر خليكي بعيد عنو عشان خطري
فجر بهمس:متخفش قول بس
عمر بضيق:شكولاته
فجر ابتسمت وجهزت صنينه العشاء وطلعت اوضة فهد ودخلت
فهد كان قاعد بيتابع شغلو بي اللاب توب ولما شافها ابتسم:قولت انك مش جايه
فجر:خد الدواء
فهد ابتسم:خايفه عليا
فجر اتجهلتو وحطت الاكل قدامو:كل كويس وبقا خد الدواء وجت تقوم
فهد مسك ايديها وشدها قاعدت تاني:مش هتاكلني
فجر بضيق:انا مش مستريحلك ياض وبعدين انت كويس اهو
فهد يبص ل الصنيه ببتسامه:طيب اكليني الكيك ده بس
فجر بضيق:لما نشوف اخرتها مسكت المعلقه وبدات تاكلو
فهد بياكل وهو بصصلها ومبتسم
فجر بضيق:انت بتبص كده لي
فهد ببتسامه:معجب
فجر اكلتو اخر حته بضيق
فهد مسك ايديها وهو مبتسم وباسها:تعبتك معايه
فجر بصالو بصدمه
فهد قرب منها وهو بيبص في عينيها
فجاه انتفضو لما سمعو صوت تكسير تحت وزعيق جريت فجر علي تحت فهد شد الغطي وقام وراها
دينا بغضب وهي بترمي الطبق الي مسكه عمرو:متكلش الكيك ده مسمم
فجر وقفت مكانها بصدمه:انتي بتقولي اي
دينا بغضب وهي بترمي الكيك كلو في الارض:بقول انك عايزه تقتلينا وحطلنا سم
فجر بغضب:انتي متخلفها انا هسمهم لي وبعدين عمار وعمر وعمرو كانو معايه في المطبخ
دينا ضربتها بالقلم بحقد:انتي واحده زباله ازاي تعملي كده
فجر حطت ايديها علي خدها بصدمه
فهد بصوت هز الرجاء الفيلا:ديييينا
دينا اتنفضت بخوف وخافت من فهد
فهد نزل من السلم وجي وقف قدام فجر وغطها بجسمو
دينا بخوف:انا
فهد رفع ايدو في وشها ولف ل فجر لقي ايد دينا معلمه علي وشه ميل عليها وباس خدها تحت صدمت الكل وصدمة فجر شخصيا
فهد لف فجاه وضرب دينا قلم وقعها علي الارض وبصوت مخيف:ده رد فعل ل اي حد يمد ايدو هنا في البيت علي فجر من اول فهد الكبير لحد فهد الصغير
عمار بغضب:انت ازاي تمد ايدك عليها كده
فجر حزت في نفسها انو دافع عن دينا ومدفعش عنها
عمار بص ل عمرو بغضب:خطبتك بتضرب
عمرو ببرود:تستهل
كلهم بيبصلو بصدمه ودينا رفعت عينيها تبصلو بدموع
عمرو ببرود:انا مبحبش فهد ولا بطيق بس هي الي جابت التهزيق ل نفسها ولو مكنش ضربها كنت ضربتها انا
دينا بصراخ:كل ده عشان انا خايفه عليكم بقولكم حطلكم سم
فجر بغضب:وحطلهم لي ما فهد كل منها وكويس اهو
فهد مسك بطنو وبداء يضغط عليها وقع في الارض وهو بيصرخ
فجر لفت تبص عليه بخوف:فهد
عمار قرب وقوم دينا وهو بيبص ل فجر بغضب:شكلك طلعتي انتي الكدابه
فجر بصتلو بصدمه وبعدين بصت ل عمر وعمرو
فهد بيتالم ومحدش فيهم قرب منو
فجر قربت منو بدموع ورفعت راسو من الارض:كل ده بسببي متخفش انت هتبقا كويس
فهد مسك دراعها ودموعه نزله من الالم:انا....وهنعرف بعدين
شوفتو انا شطورة ازاي نزلتلكم انهارد اتنين اهو عشان متزعلوش وعارفه انكم هتبطلو تتفاعلو علي البارت الي قبل ده
اما فهد متخفوش عليه هو هيقول انو فل الفل اما فجر بقا تفتكرو هيبقا تعاملها مع عمار ازاي بعد مكسر ثقتها هل هتكمل في بيت الفهد ولا المشوار خلص لحد هنا مفجات كتييير بكره
الثامن من هنا