رواية اغتصاب غير مقصود الفصل السادس 6 بقلم اميرة محمد
البارت السادس رواية اغتصاب غير مقصود
• امنية كانت قاعدة ف اوضتها بتقرء كتاب وكل اتصالات احمد رفضت ترد عليها لحد م جات منه ڤويس سمعتها وانهارت
امنية بصريخ : احماااااااااااااااااد ....
جمال وزهرة وامها دخلو عليها الاوضه حاولو يفهموا منها
امنية بإنهيار : اح ...اااحمد ...ع...عمل ..ححادثه
ام احمد بصريخ : ابنيييي انا عايزة ابني دلوقتي
جمال بقلق : اهدي ي ام احمد لما نفهم فيه ايه
زهرة بعياط : فهمينا ي امنيه اي اللي حصل
امنية سمعتهم رسالة احمد بس قفلت عند اخر كلمة
جمال بدموع : اكيد ابني بخير خلينا نتصل علي باسم
"عند ادم "بقلمي اميرة محمد
ادم : كله تمام ؟
محروس : كله تمام ي باشا العربية مقلوبة قدامي اهيه ومستحيل يطلع عايش منها
ادم بضحكه شريرة : برافو عليك
محروس برعب : ااا...ادم باشا كنت محتاج فلوس
ادم بعصبيه : نعم ي روح امك
محروس بخوف : والله ي باشا محتاجهم
ادم بغضب : طب اقفل وغور من وشي وفلوسك هتوصلك علي الجزمه
محروس بتوتر : تمام ي باشا
ادم قفل مع محروس وراح عند مجموعة صور لباسم وزهرة واحمد وامنيه
ادم بضحكه شريرة : خليتك شربت من غير م تعرفني عشان تسوق وانت سكران وتعمل حادثه وتغور بس روحت اغتصبت امنية ودمرتلها حياتها ومالو كله جه لصالحي
بعد كدة راح لصورة باسم وزهرة : وانت فاكرني معرفش ان عينك من الحلوة دي بس مش هخليك تطولها دمرتوني زمان ودوركم جاي بقلمي اميرة محمد.
• احمد جوة العربيه مقلوبه عليه فاقد الوعي سايح ف دمه كان فيه عربية تانية معدية فيها اربع شباب
الشاب الاول : استنو ي شباب في عربية مقلوبة
الشاب التاني : يعم واحنا مالنا هنجيب لنفسنا مصيبه ليه
الشاب التالت : ايوة معاه حق يلا نمشي
الشاب الرابع : اخرسو انزلو يلا نشوف يمكن فيها حد محتاج مساعده
• ونزلو كلهم وراحو ناحية العربيه اللي فيها احمد
شاب منهم : الحقو ي جماعه دا فيها واحد وباين عليه بينزف جامد يلا نحاول نطلعه
شاب اخر : تمام يلا اتصلو بالاسعاف عشان تيجي لحسن يموت
• طلعوة من العربية وكل حته فيه مش باينه من الدم الازاز داخل جوة جسمه وشكله مش معروف
• اتصلو بلاسعاف وخدوة ع المستشفي ودخلوة اوضة العمليات بقلمي اميرة محمد
• الشباب كانو هيمشو والدكتور وقفهم
الدكتور: استنوا عندكم
الشباب : نعم
الدكتور : انا لازم اطلب الشرطه عشان يعملو محضر دي مش حادثه عادية
واحد منهم : حادثه عادية او مدبرة ملناش فيه احنا عملنا اللي علينا
الدكتور : تمام بس يريت تسيبوا بياناتكم تحت ولو معاكم اي حاجه نعرف بيها اهل المريض
الشباب :تمام
باسم كان ف المكتب ميعرفش حاجه وكان فجاة جاله اتصال من امنية
باسم : الو اذيك ي امنية
امنية بعياط : احمد عمل حادثه ي باسم
باسم بخضه : ايييييبه ايمته الكلام ده
امنية بعياط : مش عارفه بس من شوية بعتلي رسالة صوت وكان حالته وهوة بيتكلم مش طبيعيه
باسم : طيب طيب انا جاي بسرعة
وصل عندهم البيت وكانت حالتهم يرثي لها حاول يتصل بكل معارفه معرفوش عنه حاجه بعد شوية جالهم اتصال من مستشفي ********
راحو هناك وسالو علي مكانه قالولهم انو ف العمليات قعدو يستنوه قدام الاوضه لحد م يطلع
شوية والدكتور خرج جروا عليه كلهم
ام احمد بعياط : ابني ماله ي دكتور طمني
الدكتور : اسف بس حالته حرجه اوي ومحتاجين دم بسرعه
باسم بقلق : هوة فصيلة دمه ايه؟؟
الدكتور : o سلبي
باسم بفرحه : انا كمان ي دكتور فصيلة دمي o سلبي
الدكتور : طب كويس جدا يلا عشان يسحبو منك دمك مفيش وقت
جمال : روحي ي زهرة مع باسم
زهرة بحزن : حاضر ي بابا
• الممرضه اخدت باسم عشان تسحب منه الدم وزهرة راحت معاه
الممرضه بدلع : يلا ي باسم عشان ....
زهرة قاطعتها بغيرة : اية باسم دي ي ماما احنا هنا ف مستشفي متشوفي شغلك
الممرضه بسهوكه : مالك ي حبيبتي هوة انتي خطيبتو ولا حاجه
زهرة بتوتر : ااا..لا بس عشان اخويا اللي تعبان ده واحنا مش فاضيين لسهوكتك
باسم بيكتم ضحكته : احم....خلاص ي جدعان استهدوا بالله
زهرة بقرف : انا خارجه يا ....يا سي باسم
باسم بضحك : زهرة يبت خدي هنا
الممرضه بسهوكه : سيبها ي باسم خليك معايا
باسم بجديه وعصبيه : لو سمحتي شوفي شغلك
الممرضه بخوف : حاضر
امنية لنفسها وهيه بتعيط : بالرغم من كل اللي عملته فيا ده بس متمناش لعدوي اللي حصلك ، قوم ي احمد وانا هحاول اسامحك هدي فرصه ليا بيني وبين نفسي ، انا مش بكرهك بس مجروحه منك اوي ، ياااه كانت اجمل ايام بتاع الجامعه كنا اكتر اتنين محبوبين والكل كان بيقولنا هتتجوزو بعد التخرج بس فجاة كده الدنيا اتقلبت صدقني ي احمد انا مش قادره انسي شكلي وهدومي المقطعه و....
• قطع صوت تفكيرها ام احمد وهيه بتحط ايديها علي كتفها
ام احمد بعياط : عشان خاطري يبنتي كفاية قساوة وادعيله من قلبك
امنية بدموع : ركنت خلافاتنا علي جمب وبدعيلة من كل قلبي والله
ام احمد بإبتسامه : تسلم ايد اللي رباكي ي بنت الاصول
امنية خدتها ف حضنها : شششش متقلقيش احمد هيطلعلنا باللسلامه
ام احمد بعياط: يارب يبنتي يارب بقلمي اميرة محمد
جمال بدموع : دا بدل م تدعوله بتعملو كده
ام احمد بعياط : غصب عني دا ابني الوحيد مليش غيرة انت قلبك بقي حجر يراجل
جمال بهدوء : انا قلبي حجر ي ام احمد اللي جوة دة ابني زي م هوة ابنك
جات زهرة ف لحظة غضب وبدون وعي مسكت من امنية من دراعها : بتعيطي ليه مش هوة ده اللي انتي عايزاه قاطعنا اخويا بسببك وهوة يعيني مكنش فيه حد ف صفه ارتاحتي اهوة بين الحياه والموت
ام احمد بغضب : زهرة
امنية بصدمه وعياط : اا...انا ...
باسم جه علي صوتهم وسمع زهرة وهيه بتكلم امنية كده
باسم بغضب : زهرة انتي اتجنتي ايه اللي بتقولية ده
زهرة بغضب : وانت مالك
ف اللحظه دي جمال ضربها قلم علي وشها : انتي بنت قليلة ادب وشكلي معرفتش اربي ل انتي ولا اخوكي
بصت ل ابوها بدموع وبعدين طلعت تجري من المكان
باسم بحزن : ليه كدا يعمي؟؟؟
جمال : انت مش شايف عملت اية
ام احمد بعياط : معلش ي امنية يبنتي غصب عنها و..
امنية قاطعتها : لا عادي انا مقدرة موقفها
باسم كان لسه هيخرج ورا زهرة بس وقف لما شاف الدكتور خارج
جمال : هااا ي دكتور ابني عامل ايه دلوقتي
ام احمد بعياط : ابوس ايدك ي دكتور طمني علي ابني
الدكتور : اهدو ي جماعه هوة الحمد لله بقي بخير وعدا مرحلة الخطر بس مش هنقدر نقولكم علي حالته غير بعد اربع وعشرين ساعه ادعوله
باسم : يعني ي دكتور مفيش اي خطر علي صحته
الدكتور : لا اتطمنو ......بعد اذنكم
باسم : اتفضل
وبعدين خرج لزهره لقاها قاعدة ف جنينة المستشفي بتعيط قعد جمبها وحط ايدة علي كتفها
باسم بحزن : زهرة انا ....
مكملش كلامه واترمت ف حضنه تعيط مكنش عارف يعمل اية بس كان مبسوط ضمها ليه
زهرة بعياط : انا اسفه ي باسم مكنش قصدي ارد عليك بالطريقه دي وكمان جرحت امنية صحبتي وهية ملهاش ذنب واستحملت كتير بس كنت خايفه علي اخويا
باسم بحنيه : ششش اهدي انا جمبك وكل حاجه هتتحل الدكتور طمنا علي احمد هوة بخير وعدا مرحلة الخطر
زهرة طلعت من حضنه بعد م استوعبت اللي عملته
زهرة بإرتباك : انا ...اااسفه عن اذنك
وطلعت تجري بقلمي اميرة محمد
باسم بإبتسامه : مش عارف هحبك اكتر من كدا ايه تاني ؟
ادم اتصل علي باسم
ادم بتوتر : ايوة ي باسم اية يبني يعني اختفيت من الشركه كدا بدون م حد يعرف
باسم بتنهيدة : معلش ي ادم بس احمد عمل حادثه وكان لازم اكون موجود
ادم بدون وعي : ولسه عايش ؟
باسم بصدمه : اييييييه؟؟؟
ادم استوعب كلامه بسرعه : يعني قصدي هوة عامل اية دلوقتي
باسم بإستغراب : الحمد لله عدا مرحلة الخطر
ادم بغضب : طيب تمام انا هحاول اجيلكم
وقفل مع باسم واتصل محروس
ادم بغضب : الو ي حيوان هوة دة اللي مستحيل يفلت منها اهوة فالمستشفى عايش لو شوفتك مش هرحمك
محروس بخوف : والله يباشا عملت اللي قولتلي عليه
ادم بعصبيه : اخرررررررس
وقعد يكسر ف كل حاجة قدامه وعنية بقت حمرا من الغضب
ادم : والله م هسيبك ي احمد ودي مش اخر مرة لسه اللي جاي احسن
• بعد وقت مش قليل احمد حالته بدات تتحسن قعد ف المستشفي اسبوع امنية مسابتوش للحظه وكانت جمبه دايما و النهاردة معاد خروجه خلصو كل الاجراءات ورحوا وباسم استاذن منهم ومشي
• جمال : يلا يبني عشان تطلع ترتاح ف بيتك
احمد بتعب : معلش ي بابا بس مش هرتاح غير ف شقتي
ام احمد بدموع: اية اللي بتقولة ده يبني م بيتنا هوة بيتك بقلمي اميرة محمد
احمد : عشان خاطري ي ست الكل سبيني علي راحتي
زهرة : متاكد ي احمد
احمد بإبتسامه وجع : ايوة ويلا عشان ترتاحو انتو كمان وامنية معايا اهيه
ام احمد : طلعت بنت اصول م سابتكش لحظه واحده ربنا يجبر بخاطرها خش ارتاح ي حبيبي
احمد : حاضر ي ماما
طلعو شقتهم واحمد وامنيه دخلو
امنية بتردد وخوف : م ..ممكن اساعدك؟
احمد بإبتسامه : تعالي
راحت عنده ولفت ايديها حولين ضهرة وحط ايدة علي كتفها بس فجاه حس بيها بترتعش وجسمها بيتنفض قام زقها بعيد عنه
احمد بصدمه : انتي بترتعشي كدا ليه
امنية بخوف : ه..هو ااانا...
احمد بصدمه : انتي خايفه مني ؟؟؟؟؟؟
امنية برعشه : ل..لا
احمد بدموع حاول يداريها : للدرجادي انا وحش
امنيه : ......
احمد بدموع وألم : ابعدي ي امنية حتي لو بعدك فيه تعبي مش عايز اكون سبب وجعك ولو حابه تتطلقي هطلقك شوفي الوقت اللي تحدديه وانا هنفذ
امنية قعدت علي الارض وضمت رجليها و....
يتبع ..