recent
روايات مكتبة حواء

رواية عشقت طفولتي الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

رواية عشقت طفولتي الفصل السادس 6 بقلم دهب مبروك

 البارت السادس..

مريم بصت بصدمه... وقالت اي جابك هنا
رحيم... امسكي فونك اهوو نستيه قولت اجي اجبهولك
مريم.. جت ترد
معتز... احمم حضرتك مين
رحيم.. هو احنا هنتكلم من علي الباب كده
معتز... اتفضل
ودخلوا الصالون...
معتز... اتفضل اعد
رحيم... قاعد وقال الف سلامه عليك يا بطل
معتز.. الله يسلمك بس انتا مين بردوا
مريم... فاكر الولدين والبنت اللي بتكلم عنهم علطول
معتز.. اها مالهم
مريم.. ده رحيم
معتز... واللهي فينك يا ابني من زمان ده دايما تدعي انها تقبلكم
رحيم.. ادينا اتجمعنا اهو وهي اصلا السكرتيره الخاصه بتاعتي
معتز... واي كمان
رحيم... وسلمي اللي تفعت عنها هي البنت اللي معانا
معتز... لا اي الصدمات دي
مريم.. اصدمت يا روح امك
رحيم.. اي الالفاظ دي
الام من المطبخ.. بتقولي حاجه يا مريم
مريم.. بقول انك ست الكل
رحيم ومعتز....هههه
رحيم... بقولك يا مريم تبقي كلمي سلمي اصل عايزه تطمن علي معتز
مريم.ايوه انتا عرفت العنوان منين
رحيم... من السيفي يا ظريفه
معتز... هو اي الاطفال دي
مريم... اصمالله عليك انتا اللي كبير اووي يعني
رحيم.. هو انتي لسك بقاا طويل كده ليه
مريم.. انا كبرت وكل ما بكبر لساني بيطول هههه معتز... دمك سم
رحيم... احمم استأذن انا بقاا
مريم... يكون احسن برضوا
رحيم..نعم
معتز.. معلش اصلها واحده قليله الذوق انا مش عارف انتا مشغلها معاك علي اي
مريم.. علشان انا مفيش زي في الشغل
رحيم.. انا ماشي وانتا يا معتز ربنا يصبرك يارب
مريم.. امشي يلا يلا من هنا
رحيم... الذوق لي ناسوا برضوا
مريم...فتحتلوه الباب وقالت اتفضلوا الزياره خلصت
الام خرجت من المطبخ..وقالت احمم متيجي تعشا معانا ياابني
مريم.. هو مش فاضي يا ماما
معتز... يابت المجنونه اسكتي
رحيم.. الحقي يا طنط ده بيشتم عليكي
معتز.. لا انا متعور ياماما بعدين بقاا
رحيم ومريم...هههه
مريم..قفلت الباب وقالت لرحيم اتفضل بقاا علشان تدوق اكل ماما
رحيم.. هو انتي مش كنتي بطترديني من دقيقه
معتز.... ونبي ابعد بعيد عنها علشان ده مش بترسي علي كلمه
الام.. يلا اتعشوا وبعدين كملوا كلام
مريم.. تعالي ياماما نحط الاكل سواه
مريم ومامتها دخلو المطبخ...
رحيم.. الحمد لله امشي انا بقاا
معتز.. اخص عليك مش عايز تعشا معنا وانا اللي بقول انك هتبقاا صحبي وكده
رحيم..اومرك يا باشا
معتز.. انا مفيش حيل اشدك فا انتا تعالي امشي معايا يالادب يا ام هسلط مريم عليك
رحيم... وليه مريم بس انا همشي وراك ذي الالف معتز....ههههه
وقعدوا علي السفره
ومريم ومامتها بداو يحطوه الاكل علي السفره لحد ما خلصوه كل الاصناف اللي عملنها ..
وقعدوا علي السفره وبداو ياكلو...
معتز... حبيتك ياولد يا رحيم ياريت فونها كانت نسيتوا من زمان
مريم.. ولد ههههه
رحيم.. وانا كمان واللهي ارتحتلك اول ما شفتك وحبيتك
وخلصوا اكل ورحيم استأذن
مريم... ما حضرتك قاعد شويه يا مستر رحيم
رحيم. بقولك اي بكرا تيجي بدري مش معنا اننا اصحاب وقريبين من بعض اووي انك تيجي بمزاجك مريم...حاضر هاجي بدري
معتز... الله علي مريم وهي بتسمع الكلام
رحيم.. انا ماشي بقاا تصبحوا علي خير
مريم.. وانتا من اهلوه وفي نفسها وربنا يا رحيم بالعند فيك لتأخر ووريني هتعمل اي بقاا..
معتز... روحتي فين
مريم.. انا بردوا يا بتاع سلمي
معتز.. بمناسبه سلمي
مريم.. مالها
معتز... انا بحبها
مريم.. ماشاء الله اخويا بيحب
معتز... بت رخمه اخص عليكي
مريم... انا هقول في حد في حياتها ولا لا متقلقش بس تجيبلي شوكلاته كتيرررجداا
معتز.. من عيني
مريم... ايو بقااا يا بت يا مريم يا مسيتره اني
الام... واطي صوتك يا بقره
مريم... يا كسوفك يا بقره
معتز.. بتشتمي نفسك
مريم... اسكت
معتز... انتوا عرفتوا بعض ازاي واتجمعتوا تاني
مريم.. حكت لمعتز انها سمعتهم وهما بيتكلموا وعرفت اسميهم وسالتم عن مريم وبعدين قالت انها هي ففرحوا اووي
معتز... انا فرحان اووي علشان انتي من زمان اووي مشفتكيش بتضحك كده
مريم... ربنا يفرحني دايماا ويفرحك انتا كمان...
وفضلوه يتكلموا شويه ويهزروا مع بعض لحد ما كل واحد راح اوضتوه وناموا...
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــ في فيلا النصار ــــــــــــــــــــــ
وخصوصا في اوضه رحيم...
رحيم في نفسه...ياها يارحيم كل دي فرحه جواك بمجرد انك قضيط يوم كمل وانتا شايفه قدام للدرجادي بتحبهاا اوووي كده هي لو جرالها حاجه ممكن تعمل اي يارحيم ومجرد ان التفكير ده جه في بالي لقه دموع نزلها ياها يارحيم ده مجرظ تفكير وعيطت ده انتا دايما اقوي من كده بس انا لازم اتقدملها في اقرب وقت بس اتأكد انها بتحبني زي ما بحبها ومن كتر التفكير نام.....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــ يوم جديد ــــــــ
عند سلمي...
محمود... سلمومتي
سلمي... قلب سلومتك
محمود... متيجي نخرج
سلمي... اممم ماشي بس هتكلم معاكي شويه
محمود... اتكلمي يا قلبي وانا سمعك
سلمي... احنا لقينا مريم اتجمعنا من تاني وعارف اخوه ده شهم اوووي كان في ولدين بيضيقوني بكلامهم راح هو دافع عني وضربوه بمتوه في بطنوه
محمود... نعم وهو عامل اي
سلمي... هو كويس الحمد لله خرج من المستشفي بس انا هروح اطمن عليه في البيت وعايزاك معايا
محمود... اكيد طبعا هاجي معاكي
سلمي.. تمام انا هروح الشركه لرحيم واعد مع مريم وهقضي اليوم معهم لو معندكش مانع
محمود.. شايفك فرحانه
سلمي.. علشان مريم
محمود.. وانا موافق يا حبيتي انك تقضي اليوم هناك يا قلب اخوكي
سلمي... هي دي الاخوات ولا بلاش
ونزلت...
محمود... ربنا يخليكي ليا يا روحي انتي اللي معوضاني عن موت همس تؤامي..
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــ في فيلا النصار ـــــــ
عند رحيم...
رحيم... صباح الخير
الام... صباح النور يا حبيبي
رحيم... عايزه حاجه يا حبيبتي انا رايح الشركه
الام... عايزه سلمتك يا حبيبي
رحيم.. باسها من دماغها
وخرج ركب عربيتوه واتحرك علي الشركه..
ــــــــــــــــــــــ
ــــــ عند مريم ـــــــ
معتز... اخلصي هتتأخري يا بت
مريم.. منا هتأخر عادي ميقدرش يكلمني
معتز... ليه ان شاء الله
مريم... علشان انا اشطر سكرتيره في شركه الامل جروب
معتز... يخريبت الثقه
مريم... اسكت بقاا خليني اكمل الاغنيه
معتز.. ماشي انشاء الله تدرفدي وانا مالي يعني مريم... بدات تغني مع الاغنيه وتقول من يوم ما جت عيونوه في عنيا وضحكتوه الجميله ديه بحلم بيوم ما يبقا ليه وابقا ليه واصحا القي حبيبي حوليا..
معتز... مرررررررريم
مريم.. نعم
معتز... بصلي صوتك القز ده وغوري علي شغلك مريم... انتا تفهم انتا في الاغاني دي خليك انتا في عمر كلاب بتاعك ده
معتز... احلي من حماقي مليون مره
مريم... قرف يخدك انتا وعمرو كلاب بتاعت ده وسابته ودخلت تلبس
ولبست وخلصت
مريم... انا نزله يا ماما
معتز... غوري
مريم... قولت ماما مش معتز
الام... انزلي يامريم وسيبك منوه كفايه تأخير
مريم... حاضر يا ست الكل دايما نصراني كده
معتز.. انزلي يا زفته يلا ده انتي متأخره وهتتهزقي من رحيم..
مريم... ملكش دعوه وسبتوه ونزلت...
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــ في شركه الامل جروب ــــــــ
رحيم.. بقا كده يا مريم تتأخري عند علشان قلتلك متتأخريش وربنا لتشوفي انا هعمل اي فيك يا مريومتي وفتكر موقف حصل وهما صغيرين...
فلاش باااااااااك••••••••••
سليم... هنبقا احنا كلنا في فصل واحد
سلمي... انا مش هبقاا معاكم
مريم... متزعليش بقاا
سلمي... مش زعلانه
وصلوا سلمي لحد فصلها وروحوا حما التلاته علي فصلهم...
سليم ورحيم قعدوا جمب بعض..
ولد.. شوفت البنت اللي هناك دي قمر ازاي انا هتجوزها لما اكبر وشور علي مريم
رحيم... انتا بتعكسه وضربوا بالبوكس في وشوه
وقت الميس دخلت الفصل
الميس.. في اي ياولاد
رحيم... الواد ده بيعاكس خطيبتي وانا ضربتوا
مريم... كانت واقفه تتفرج وهي مبتسمه
الميس... عيب يا حبيبي اللي عملتوه ده
الولد.. انا مقولتش حاجه يا ميس
رحيم.. ده كداب علشان انا سمعتوه بيقول انها قمر وهتجوزه لما يكبر
الميس.. ابتسمت وصلحتهم علي بعض....
بااااااك •••••••••
رحيم... اي المفاجأه القمر دي
لؤلؤ... اي رايك بقااا يا حبيبي
رحيم.. احلي مفاجأه يا حبيبتي بجد كنتي قولي انك جايه
لؤلؤ.. منا عملتهالك مفاجأه
رحيم.. حبيبيتي
لؤلؤ... هو انتا بتحبني يا رحيم
رحيم... طبعاا بحبك يا قلب رحيم
مريم.. في الوقت ده كانت وصلت وسمعت كل ده..
ودخلت مكتب رحيم وعنيها مالينه دموع..
مريم.. حضرتك ده استقالتي ممكن تمضيها
رحيم... انتي بتعيطي ليه
مريم... وحضرتك مالك بيا امضي الاستقاله وسبتوه ومشيت....
رحيم...مالها دي
وخرج وراها.....
google-playkhamsatmostaqltradent