رواية فتاة التنمر الفصل الرابع 4 بقلم ياسمينا
فتاه التنمر /بقلم ياسمينا (الفصل الرابع )
ملك فضلت تلف بلفستان وتقول : ايه رأيك حلوه صح
مراد : هو انتي خسيتي ف فجرتي
ملك بصدمه : نعم
مراد : ايه الي انتي لابسه ده
ملك مسكت الفستان وقالت : حلو صح
مراد : طيب سيبك من الفستان انتي بقتي كدا ازاي
ملك بسعاده : قرارت اشوف نفسي وأخس وروحت لبنان وعملت عمليه
مراد بستغراب : وليه مقولتليش
ملك بسخرية : هو انا اعرفك
مراد بضحك: كل ده ومتعرفنيش
ملك بابتسامه : انت سبب اني اخس اصلا انت نصحتني وانا اخدت بنصحتك وعملت عمليه
مراد : المهم تكوني عملتي ده علشانك انتي مش علشان الناس
ملك : لا متخافش وكمان انا مبسوطه اوووووي اوووي
مراد بابتسامه : يارب دايما ها ناويه تعملي ايه
ملك بخبث : هنتقم من اي حد اتريق عليا واول حد يشوفني بشكل ده انت علشان انت الوحيد الي متريقتش عليا
مراد : تمام انا معاكي دايما في أي حاجه
ملك جايه ترد عليه بس قطعها دخول مليكه
مليكه بصدمه : مين دي
ملك بذكاء : كنت جايه اقدم بلاغ ف حد كان بيحاول يعتدي عليا
مليكه بتركيز : وبعدين
ملك بتمثيل : ولا قبلين كنت خايفه اوي اوي ومراد باشا هيجبلي حقي هو قال كدا
مليكه بحزن : أيوا يامراد لازم تجيب حقها من الكلب ده
مراد بص علي ملك وملك غمزتلو وقالت : احم لازم امشي بقا بجد نفسيتي تعبانه
مليكه : ماشي ياحبيبتي لو حابه مراد يوصلك مفيش مشكله
ملك : لا كتر خيرك بحد هاخد تاكسي
مليكه ابتسمتلها وملك خرجت من المكتب ومليكه بص على مراد وقالت : احم
مراد : عندي شغل
مليكه بحزن : انا اسفه صدقني مش قصدي
مراد بضيق : انتي عارفه كويس اني بحبك وبحبك قد ايه كمان صدقيني لو قدامي بنات العالم كلو مش هختار غيرك
مليكه بدموع : طب مش كفايه خصام بقا دول اسبوعين
مراد : والله كنتي مفروض تصالحيني
مليكه بضحك : طب حاضر والله هصلحك
مراد بخبث : نحدد معاد الفرح ونهارده ها ايه رأيك
مليكه : موافقه المهم مش تسبني تاني
مراد مسك أيدها وحضنها وقال : متسحيل اصلا اسيبك وانا لو مش بحبك مش هكون لسا عايز اتجوزك اصلا
مليكه : حبيبي يامراد المهم تعال بقا علشان تتفق معا بابا
مراد : يلاا.........
_________________________________________
*أما ملك وصلت شقتها ودخلت الشقه بحذر مكنتش عايزه رامي يشوفها كانت فرحانه اوي وحاسه نفسها فراشه وفي نفس الوقت تقدر تلبس الي هي عايزاه .... ملك فتحت باب الشقه بلمفتاح الي معاها ودخلت بسرعه علشان تفرح مامتك وكان باب الأوضه مقفول ف فتحتو بهدوء بس انصدمت من الي شافتو
ملك بصدمه : ماما مين ده
الام فتحت عينيها بضيق وقالت : ايه ايه
ملك بغضب : فوقيلي كدا مين الي نايم جمبك ده
الام بصت جميها وقالت : ده عمك حكيم جوزي اتجوزتو من يومين
ملك بصدمه : نعم
الام : هششش اطلعي برا
ملك بصوت عالي : قوميلي انتي ام انتي انا غايبه عن البيت بقالي اسبوعين سألتي فيا هااا رد عليا
الام بغضب : بقولك اطلعي برا مش عايزه صداع
ملك : وكمان اجي القيكي جايبه راجل في البيت انت بجد اسوء ام شوفتها في حياتي
الام بلا مباله : تمام اخرجي واقفلي الباب وراكي
ملك بصتلها بقرف وبعدين خرجت من الاوضه وبدأت تعيط
ملك بدموع ؛: كنت بحسب أن أكبر مشاكلي هي التخن مكنتش اعرف ان حياتي كلها مدمره قلبي وجعني اوووي بجد دي مش ام متسحيل تبقا ام اصلا
مليكه دخلت أوضتها وجابت شنطه كبيره وحطت فيها حاجاتها المهمه وبعدين خدت الشنطه وطلعت برا العماره كلها .........
_______________________________________
عند مراد وصل الفيلا هو ومليكه ودخل لقه مامتو قاعده معا هاني ابو مليكه
مليكه بابتسامه : عايزه اقولكم خبر حلو
مراد : أن ومليكه قرارنا نتجوز يوم الخميس الجاي
مليكه بصتلو بصدمه
مراد : يعني فاضل يومين علي الفرح ها مش هتقولو مبروك
هاني بصدمه : نعم
مراد بابتسامه : موافق صح قول موافق
هاني : انت مجنون صح
مراد : مهو انت يااما تجوزني بنتك يااما هخطفها انت حر
عبير بابتسامه : خلاص سبهم براحتهم
هاني : طيب ياسيدي أما نشوف اخرتها
مراد حط ايدو علي كتف مليكه وقال : اخرتها عنب صح ولا ايه
مليكه : مجنون
مراد : مجنون بحبك
مراد تلفونو رن وكان سليم ورد
مراد : الو
سليم : مراد الحقني
مراد بقلق : مالك
سليم : تعال بس عايزك
مراد قفل التلفون وقال : هشوف سليم شكلو واقع في مشكله
مليكه : طب ابقا طمني
مراد قرب منها وباس رآسها وقال : خلي بالك من نفسك
عبير كانت قاعده مضايقه حاسه ان مليكه خدت قلب مراد ومش بس كدا خدت مكانها كمان ....
مراد مشي ومليكه طلعت اوضتها .....
_______________________________________
عند ملك وصلت الاوتيل وطلبت اوضه من ريسبشن بس قلولها مفيش اوض فاضيه
ملك بضيق : لو سمحت انا محتاجه بس اوضه
الشخص : معلش مش هينفع الاوتيل تقريبا مفيش اوضه فيه فاضيه
ملك بغضب : قولت تقريبا مش اكيد
فجاه سمعت صوت شخص بيقول : انتي بتعلي صوتك ليه
ملك لفت وبصت علي شخص ده بس انصدمت لما شافتو
ملك : بسم الله مشاء الله كل ده جسم
الشخص بصدمه : انتي
ملك : احم اهده مالك
الشخص بغضب : انتي ازاي تعلي صوتك كدا في الاوتيل ده مكان عام
ملك بغضب : ليه كان اوتيل امك
الشخص بصلها بغضب وقرب منها اوي وكانت قدامو اكنها عصفوره
ملك بخوف : خلاص خلاص همشي
ملك جرت شنطتها ومشيت من قدامو بس هو مسك أيدها وقال : مش هسيبك انا مصدقت القيكي
ملك خافت منو اوي ووقت ايدو وجريت من قدامو بس اتخبطت في مراد
ملك بصدمه : مراد
مراد بستغراب : انتي ايه الي جابك هنا
ملك: مراد الحقني الراجل عايز يقتلني
مراد بص علي شخص وقال بسخرية : يقتلك ايه بس هو ميقدرش يقتل نمله اصلا
الشخص بغضب : مرااااااااااااد
ملك : هو انت تعرفو يعني كل جسم ده فيك
مراد : هو علشان خسيتي يعني هتتنمري علي الخلق
ملك بضيق : مش قصدي بس ده طويل اوي وضخم اوي
مراد بهمس : بيلعب رياضه وبعدين هو انا كل ما اروح حته اشوفك في وشي
الشخص بضيق : عايزك في موضوع
مراد : حاضر ياسليم لحظه
مراد بص علي ملك وقال : استني هنا اوعي تمشي
ملك : تمام
مراد مشي معا سليم بهدوء وبعدو شويه عن ملك
سليم : معقول انت تعرفها
مراد : مهي دي البنت الي راجل بتاعك حطلها المخدرات
سليم بسخرية : حظها وحش اوي
مراد بسغراب : ليه
سليم : طيب هحكيلك بس متتعصبش
مراد : يلا اشجيني
سليم : فاكر من اسبوعين قولتلك هسافر لبنان علشان الالماس الي مفروض نهربها
مراد : ها كمل
سليم : احم الصراحه انا فعلا هربتها
مراد : مش قولت انك معرفتش
سليم بضيق : مهو بطريقه مش هتعجبك
مراد بغضب : سليم أنجز
سليم : عارف دكتور هيثم طبعا عارفو هو شغال معانا كان بيعمل عمليه لبنت تدبيس معده علشان نقدر نهربو حطينا الالماس في كيس صغير وحطناه في معده المريضه وفضلنا نراقبها بعد العمليه وهي مصريه ونزلت انهارده مصر بس تاهت مني معاني كنت باعت حد يراقبها
مراد بصوت عالي : انت اتجننت
سليم : واطي صوتك الناس هتسمع
مراد بغضب : ازاي تعمل كدا
سليم بخبث : وانت خايف علي الماس ولا علي البنت
مراد : البنت طبعا ايه مفكرني معنديش قلب
سليم بص علي ملك وقال : البنت موجوده اهي وانا هعمل المستحيل علشان ارجع الماس