recent
روايات مكتبة حواء

رواية منجدي الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير

رواية منجدي الفصل الثاني 2 بقلم مريم سمير


 الفصل الثانى

_م محمود!!
مسك ايدي بقوه، لقيت احمد مسك ايدي التانيه وسحبني نحيته ووقفني ورا ضهره
_اي يباشا مش خير؟ داخل زريبه انت ولا اي
=ابعد من وشي احسنلك
_لا الأحسن ليك انك تمشي من هنا بدل مخبط على الشقه دي اصل فيها ظابط ساكن جديد ونشوف مين الي هيمشي فينا
بلع ريقه=انت مش قدي
ضحك_لي انت عندك كام سنه؟ مش عاوز اشوف وشك هنا ولا تقربتلها تاني عشان انا لو قلبت عليك هتزعل اوي
مشي وانا رفعت حاجبي وبصتله
_انت طلعت جامد اوي
=عجبتك؟
_برافو عليك
=مبحبش اتكلم عن نفسي كتير
_لا مش للدرجاتي
=انزلي انزلي اوصلك
_لا هاخد تاكسي
=بخت يكون مستني تحت
_احمد وصلني الاه!!
ضحك وقفل الشقه ونزل معايا، اي الشخصيه الجدعه ام دم خفيف دي بس
_اتفضلي اركبي
=حاضر
ركبت ووصلني لغايه البيت
_بجد مش عارفه اقولك اي
=ولا حاجه المهم انك كويسه
_شكرا جدا بجد
=العفو بجد
ضحكت_بجد
=بجد
_انا نازله بقى
=متنسيش تفسخي الخطوبه
_انا لسه لابسه الدبله لي اصلا!!
=جدعه
نزلت وابتسمتله ومشي، هو كده خلاص! مش هشوفه تاني طيب! منك لله بمحمود
دخلت وحكيت ل اهلي على الي حصل وفسخت الخطوبه، الحمد لله انه تتكشف دلوقت
دخلت اوضتي وخدت نفسي وضحكت هو بجد معتش في حياتي!! الحمد لله والله، هي فين شنطتي!! دي دي في شقته!! دي فيها بطاقتي وفلوسي وكله، انا جبت الفون لي مكنت اسبه بالمره
ضربت جبهتي ب ايدي =اعمل اي انا دلوقت!!
لقيت فوني بيرن
_ألو مين؟
=بردو متعصبه
_احمد؟
=همشي انا ألم وراكي حاجتك بقى
_شنطتي معاك؟
=ايوه وعاوز 100 الف جنيه بدل متخطيها فاضيه
_بس يجدع
=50 ج طيب
_كتير بردو
=ادفعلك انا؟ هتخديها ازاي، ثواني يمريم انتي كاتبه رقمك في ورقه! فيه حد مش حافظ رقمه!
_مش انا محفظتوش
=ايوه
_يبقى فيه
=لا اله الا الله
_محمد رسول الله، عارف كافيه صباح القهوه؟
=عارفه اه
_الكافيه دا بتاعي، هاتلى الشنطه هناك معلش
=حاضر هجبهالك بكره بس على شرط
_اي هو؟
=هتعزميني على قهوه
_بس كده عيوني
=تسلميلي، نامي يلا عشان اكيد تعبانه
_تصبح على خير
=وانتي من اهله
قفلت الفون ونمت
صحيت الصبح وانا حاسه اني انسانه تانيه وهبدأ حياه جديده، لبست وروحت علي الكافيه، مش عارفه لي كنت مستنياه على طول، مستنيه الباب يفتح واشوفه وابتسم و.. اي دا انا مالي!!
بعد شويه لقيته داخل بس مع بنت!! مش عارفه لي الابتسامه اتحولت ل تتنيح اه والله كنت متنحه
قعد على الطربيزه وانا شويه ورحتيله
_اتفضلي
=شكرا جدا
_العفو، امل دي مريم، مريم دي امل
=تشرفنا، اختك؟



_لا خطيبتي
=اهلا وسهلا نورتوا والله، حسام شوفهم عاوزين اي والحساب مدفوع
_انتي صدقتي انا كنت بهزر حتى انا واد فييس
ضحكت=دا أقل واجب، بعد اذنكم
مشيت روحت قعدت في مكتبي، انا مالي كده في اي! انا فعلا مكنتش بحب الزفت محمود، يمكن دا يكون انبهار او إعجاب مش اكتر، دا انسان خاطب ف فوقي كده
لقيت رساله مبعوته على الواتس
_شكرا على القهوه طعمها حلو جدا
=انا الي عامله الخلطه على فكره
_عشان كده جميله، شكرا
=العفو يا احمد شكرا ليك انت
كان كل يوم بيجي الكافيه يشرب قهوه ويمشي، مكنتش بعمل حاجه غير اني قاعده في المكتب وهو يبعت رساله يقول ان القهوه حلوه اوي وانا ابتسم
_حسام
=نعم
_احمد طلب قهوه؟
=ايوه يفندم
_استنى هعملها انا
=افندم!!
_هعملها انا ،وحشني اني اعمل قهوتي
=اتفضلي يفندم
عملتها كانت مظبوطه جدا ومعموله ب حب ورسمت على الوش اسمايل وخرجت بالفنجان وقدمته وهو مكنش باصص بس لما شاف الاسمايل بصلي
_انتي الي عملاها؟
=ايوه
_لي تتعبي نفسك
=بقالي اكتر من سنه معملتش قولت اعملك
_دا انا مميز اوي بقي
=اكيد مش أنقذت حياتي، اشرب وقولي رايك
شرب شفطه_تسلم ايدك، ممكن تعتبريها مجامله بس هي حقيقه انا عمري مشربت قهوه طعمها حلو كده والله
=بالهنا
_مريم
=نعم
_لو طلبت منك طلب تعمليه؟
=اكيد قول
طلع من شنطته دعوه وادهالي
_دي دعوه فرحي هبقي مبسوط اوي لو جيتي


google-playkhamsatmostaqltradent