recent
روايات مكتبة حواء

رواية احببت مسلمة الفصل الرابع والعشرون 24 والاخير بقلم ياسمينا

رواية احببت مسلمة الفصل الرابع والعشرون 24 والاخير بقلم ياسمينا

 احببت مسلمه /بقلم ياسمينا (الفصل الأخير )

اسر بهدوء : تمام واحنا هنتكلم معا الناس
مالك : بظبط
شهاب : في صحافه برا كتير اصلا بعد ما عرفو انكم هنا دي بقت قضيه رأي عام
مالك : طب دخلهم
سليم : لا طبعا تعالو نسافر اي حته
مالك : ليه هو احنا عملنا حاجه غلط علشان نهرب
اسر : وبعدين احنا هنواجه
اسر بص لي شهاب وقال : علشان نبقا رجاله ونواجه اي مشكله في حياتنا
مالك : ومش بس كدا ونكون قد المسؤوليه صح ولا ايه
شهاب بابتسامه : صح
اسر : يلا دخلهم
مالك : ماما خدي البنات واطلعو
ايه : ليه يعني
مالك بضيق : شوف مراتك
اسر بضحك : لا دي عنيده زاي جوزها
مريم : احنا كمان هنواجه المشكله دي
سليم : وانا معاكم
مالك بضيق : طيب
شهاب طلع وبلغ مدير المستشفي انو هيدخل الصحافه وطبعا المدير وافق علشان المستشفي بتاعتو تتشهر اكتر وشهاب دخل الصحافه كانو كتير اووووي ودخلو اوضه اسر ومالك وبدأو يصورو
مالك : مبدأيا كدا اي اساءه او سؤال مش لطيف هنطلعكم
الصحفي : تمام ممكن تقولنا ازاي اتجوزت مسلمه وانت مسيحي ولا كانت مسلمه بلاسم ولا ايه
مالك بذكاء : زاي مانت مسلم بلاسم مش الوشم الي في ايدك ده حرام ولا انا مش واخد بالي
الصحفي باحراج : احم يعني
مالك قطعو وقال : مش عارف ترد صح بس انا هرد علي سؤالك مريم تبقا مدام مالك سليم انا اسمي مالك وكان اسمي ليو وكنت مسيحي
الصحفي : واسلمت علشانها
مالك بهدوء : ابدا اسلمت لاني ارتحت لي دين الإسلامي وتجوزتها وانا مسلم
مريم : وكمان هو لو كان اسلم علشاني كنت رفضت ومتجوزتهوش
الصحفي : طب اخوك الي اتجوز ايه الي كان متهم باغتصابها
اسر : فعلا ده الي حصل بس الطبيب الشرعي كان عندو رأي تاني وفعلا انا مقربتلهاش
الصحفي بضيق : وهي ازاي تجوزك بعد كل ده
ايه : والله هو اتغير ودي حاجه كويسه حد اتغير ايه مش منسامحوش إذ كان ربنا بيسامح
اسر : عايز افهمك حاجه احنا كنا مفكرين أن الدين الاسلامي كلو ارهابين طبعا مش كل مسيحين مفكرين كدا لا ابدا بس امريكا هناك بيقولو أنكم ارهابين
مالك : وطبيعي احنا عايشين في امريكا كان لازم يبقا سلوكنا كدا بس قبلت شخص غير فكرتي تمامااا وعندو لحيه ولابس عبايه
اسر : خلنا نفهم أن مش كل الي بلحيه وعبايه يبقا ارهابي
مالك : وان كمان ده كان لبس الرسول صلي الله عليه وسلم
اسر : عليه افضل الصلاه وسلام .... وجاه ناس شوهو صوره المسلمين فهمنا كل ده
مالك : بس ده مش الي خلنا نأسلم
الصحفي بتركيز : طب ايه الي خلكم تاسلمو
مالك : القران اول ما سمعتو آكنو دخل قلبي فورا
اسر : بقيت احب اشغل قران قبل ما انام
مالك : احنا مش زاي ماقولتو علينا وتكلمتو كمان في شرف وعرض البنات
اسر : في ايه في القران بتقول (إِنَّ الَّذِينَ يَرْمُونَ الْمُحْصَنَاتِ الْغَافِلَاتِ الْمُؤْمِنَاتِ لُعِنُوا فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ) صدق الله العظيم..
مالك : الاسلام مش بلاسم طب علي الاقل احنا أسلمنا واهو بنحاول نقرب من ربنا انتو بقا مسلمين بلاسم انك تجي دلوقتي وتتهم واحده شريفه أنها مشيت معا واحد يبقا انت رميت المحصنات
اسر : لازم ننضف قلوبنا نركز معا نفسنا حتي لو احنا وحشين سبنا للي خلقنا ياسيدي السوشيال ميديا بقت حاجه مقرفه اوي
مالك : كل واحد بقا يشتم ويرمي المحصنات آكنو واثق من الخبر ده سؤال هي الشتيمه مش حرام شوفو عيوبكم قبل ماتشوفو عيوب الناس
اسر : ركزو في حياتكم بقا وبلاش عنيكم الي راشقه في حياة الناس ..... انا مسلم وافتخر واخويا مسلم وبابا مسلم
مالك : كام واحد مسلم فاتح كباريه
اسر: كام واحد مسلم بيغتصب بنات
مالك : كام واحد مسلم بيشتغل في المخدرات
اسر : ياتره سيدنا محمد راضي عنا اكيد لا عيب اوي لما تكون مسلم وتعمل كل ده لان أمة محمد مش كدا
مالك : أمه محمد مش مسلمين بلاسم بس ياريت نحاول نغير من نفسيا
اسر : ومنحاولش نبقا زاي الأجانب ونقلدهم
مالك : انا اجنبي وبقولك أن ده طريق مظلم هناك كل حاجه مباحه مفيش راجل بيغير علي شرفو مفيش رجوله اصلا
اسر : كدا احنا خلصنا ولي بيشوفونا دلوقتي وشتم علينا رجعو نفسكم اكيد عملتو حاجات كتير غلط
مالك : وقتكم خلص يلاااا
الصحفي : انا اتعلمت منك كتير وهكتب عن اسلامكم شكرا علمتوني كتير
اسر : احنا تحت الخدمه دايما
الصحفي ابتسم والكل خرج من الأوضه وعدنان دخل
اسر بصدمه : عدعوده
عدنان بضحك : اهلا يا رجاله
اسر : شوفت انا عملت ايه اظن كدا انت فرحان بيا
عدنان قرب من مالك وقال : راجل يابني راجل
اسر بضيق : وانا
عدنان: عيل
اسر : برا ياراجل انت من هنا
عدنان بغضب : نعمممم
اسر : احم تحب تشرب ايه
عدنان ابتسم وقال : وحشتني والله ياواد
اسر بسخرية : واد ماشي
سليم : شهاب عايز اقولك انك ربيت بنتك كويس جدا وانك اب بمعنه الكلمه وقفت معا بنتك في اصعب موقف ممكن بنت تتعرضلو
شهاب بهدوء : كنت واثق في تربيه بنتي وواثق في تربيتي
شهاب قرب من مالك وقال : فزت عليا يابني
اسر : انا مفوزتش ولا ايه مالكم ياجماعه لغين وجودي ليه
مالك بثقه : لاني انا بطل القصه
اسر : لا دا عند امك هنادي انا الي قصه بدأت بيا
ايه : بظبط كدا القصه بدأت بينا احنا
اسر : شاطره يامزتي
مريم بضيق : لا علفكره القصه دي اتعملت علشان انا ومالك نشوف بعض
سليم : انتو الاتنين واحد علفكره
اسر : لا معلش انا عايز اعرف من البطل
مالك بضحك : انا الي حبيت مسلمه الاول
اسر بضيق : علفكره انا حبيتها واحنا في القسم
مالك : تؤتؤ مفيش دليل
اسر بغضب : متعصبنيش
ايه قربت من أسر وقال : حبيبي مش لازم تكون بطل القصه المهم انك تكون انت بطل قصتي انا
مريم بضيق : يامحني طيب يا ميكو انت بطل حياتي وقصتي
ايه بغضب : انتي عايزه تعلي عليا ولا ايه
اسر بغضب : اديها متسبهاااااااش
مالك : لا لم مراااااتك
عدنان بغضب : الكرباج هيتشتغل اخرسو صدعوتنا
اسر : لا مانا لازم اعرف مين البطل
سليم : لا اله الا لله
اسر بضحك : ابو جهل اسلم
سليم بغضب : نعم
اسر بضحك : بهزر بهزر
سليم : طيب البطل ماااالك
مالك بغرور : حبيبي يابابي
اسر بضيق : ماشي عادي وماما معايا صح ياماما
هنادي قربت من أسر وقالت : طبعا ياروح ماما
اسر : عدعودي حبيبي
عدنان : هشش يااااض
اسر بهمس : هجلك ستات وهظبطك
عدنان بهمس : احم بجد
اسر : اه اسمع كلامي بس
عدنان : احمممم احمممم هختار
اسر بسعاده : ايوااااا
عدنان : مالك اكيد ياسافل ديل الكلب عمرو ما هيتغير
اسر بغضب : خاااااااين
عدنان : نعمممم
اسر : بضيق : لزق فيا ليه روح لي حبيبك
عدنان بصلو بضيق وبعدين قرب من مالك
ابن : حبيبي يابابا هاااا حبيبي
شهاب بابتسامه : بنتي حبيبتي مقدرش اسبها
اسر : حلو كدا تلاته وتلاته
مالك بتفكير : والحل بص يااسر انا البطل وخلصنا من ام القصه دي
اسر بغضب : مستحيل
مالك بذكاء : خلاص ناخد راي الكاتبه
اسر : اممم ياسمينا
فجاه دخلت عليهم ياسمينا الكاتبه 🙈😂انا💃
ياسمينا : احم السلام عليكم
اسر : وعليكم ورحمه الله وبركاته ها مين البطل في ام القصه دي
مالك : اه يلا قوللنا بسرعه
مريم : اكيد اكيد مالك صح
ايه بضيق : لا اسر لأن احنا اول اتنين ظهرنا في القصه
مريم بغضب : بس احنا الاصل
اسر : لم مراتك أحسلك
مالك بغضب : مخلاص بقا سبوها تكلم
ياسمينا : اهدو هو انا اول ما كتبت القصه دي قولت البطل ليو الي هو مالك
مالك : ظهر الحق ياااارب الحمدالله
ياسمينا : احم بس حبيت جاك الصراحه
اسر : الله يخليكي انا كل الناس بتحبني
ياسمينا : قولت يبقا هو البطل
اسر : زوجتي التانيه اهي
ياسمينا بضحك : بس يعني ليو انسان ذكي وهادي وبيحب اخوه جدا
مالك : حبيبتي كملي
ياسمينا : بس كمان جاك الي هو اسر بردو شخصيه حلوه اوي ودمو خفيف
اسر ومالك في صوت واحد : ماتنجزي قولي مين البطل
مريم بضيق : جايه تعاكس وبس
ايه : يلا يااختي مش فاضين
ياسمينا : البطل هووو ليجاك
اسر مسك المخده الي علي سرير ورمه علي ياسمينا وقال بغيظ : براااااااا يابت من هناااااا
ياسمينا بغضب : والله لموتك في روايه
اسر بغضب : امشي يابت غووورري من وشي كاتبه فاشله متعرفش مين البطل
ياسمينا بصتلو بضيق ومشيت
مالك بضحك : مخلاص ياعم انت البطل
اسر : ايوا كدا
سليم : يلا نتصور صوره عائليه
اسر بغرور: يلا الكل يتصور معا البطل
ايه قربت من أسر واسر غمزلها وقالها : بحبك ياشمش عمري
ايه بضحك : شمش
اسر بضحك : يس
ايه قربت منو وباستو من خدو وهو ابتسمت ومريم وعدنان قربو سرير مالك علي اسر ومريم قعدت جمب مالك
مالك بهمس : بحبك يااجمل بنت شفتها عيني
مريم بحب : وانا بحبك اووووووووي
سليم وقف جمب هنادي وطلع تلفونو وبدأ يصور سلفي
سليم بهمس : كنت بحبك ولسا بحبك وهحبك اكتر
هنادي حطت أيدها علي كتفو وقالت : وانا محبتش غيرك
سليم. ابتسم وصورهم صوره عائليه ......❤️❤️تمت
google-playkhamsatmostaqltradent