recent
روايات مكتبة حواء

رواية احببت مسلمة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا

رواية احببت مسلمة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم ياسمينا


 احببت مسلمه/ بقلم ياسمينا (الفصل23)

*في المستشفي *
كانت مريم وايه قاعدين قدام اوضه العمليات وكانت حالتهم صعبه ومريم مسحت دموعها وفتكرت الي حصل .....
فلاش بالك❤️
مالك : نطي من العربيه
مريم : مستحيل اسيبك
مالك بهدوء : متخافيش لو مكتوبلي اموت هموت
مريم بدموع : مستحيل
اسر فتح باب العربيه ومالك هده سرعه العربيه
ايه : بتعمل ايه
اسر مردش عليها وزقها ووقعها من العربيه وهي صرخت باسمو ومالك فتح باب عربيه مريم
مريم بصريخ : مستحيل
مالك زق مريم وهي كانت ماسكه فيه بس اسر شال أيدها ووقعه من العربيه .....
مالك بص لي أسر وأسر طلع قدام
مالك : احلا حاجه أني لو مت هموت معاك
اسر : انت مكنتش مجرد اخ انت المنقذ ليا
ملك : عارف وانت ابني
اسر بهدوء : يبقا متزعلش هنموت سوااااا
وفجاه العربيه اتقلبت ........
انتهاء الفلاش باك ❤️
في اوضه العمليات كان الدكتور بيعالج الاتنين في نفس الوقت الاتنين كانت حالتهم صعبه
الدكتور : في واحد بيفوق وتقريبا ده معندوش اي جروح خطيره
الدكتور بدا يشوف الجرح الي في راسو ويعقمو وأسر بدأ يفتح عينو وبص جمبو لقه مالك نايم وحوليه دكاتره كتير اسر قام بتعب وقال : هو مالو
الدكتور نيم اسر تاني وقال : اهده
اسر نام علي سرير وعينو كانت علي اخوه ...وافتكر أيامهم سوا وكلامهم وضحكهم
ليو : جاك استنا
جاك : فاكره لما تقولي هسيبك يبقا انا هجري وراك
ليو بضحك : يابني
جاك : ابعد وبعد قلبك عني روووووح متكلمنيش انت مسحتنيش لا ومحبتنيش
ليو بضحك : مصر غيرتك اوي
جاك : مهو انا شويه كدا وهدخل في مهرجانات
ليو : طيب يلا نمشي نروح في أي داهيه تخدنا
جاك : يلا ياعم ولا عندنا أهل يسألو علينا ناس فاضيه
اسر عينو دمعت وقال بصوت مسموع : ليو أو مالك انا عارف انك عمرك ماهتسبني لوحدي انا عارف انك بتحبني اوي وحياتي عندك لتفوق انا بحبك اوي ومقدرش اعيش من غيرك
اسر غمض عينو بوجع وافتكر كلام مالك ........
جاك : انا ولا مريم
ليو بضحك : يخربيتك ياشيخ
جاك بضيق : رد
ليو بابتسامه : الحب بيتعوض إنما الاخ مستحيل اعرف انك اكتر شخص بحبو في حياتي وممكن اعمل المستحيل علشانك......
اسر بدموع : ليووووو
اسر غمض عينو بحزن .........
وبعد ساعه اسر ومالك طلعو من اوضة العمليات ودخلو اوضه عاديه وكانو في نفس الاوضه.....ومريم جريت علي سرير مالك وقعدت جمبو
اسر بتعب : هنبدا الزقه بقا ابعدي عنو لوسمحتي
ايه قربت من أسر وحضنتو بحب وقالت : انا بحبك اوي
اسر أنصدم وقال : بجد
ايه : بجد وبجد كنت نفسي في حد يخاف عليا اكتر من نفسو ولي عملتو ده خلني احس أن معايا راجل فعلا
اسر حضنها جامد وقال : وانا بحبك اوي من اول ماشوفتك في القسم لما كنتي بتبصيلي بكره بصيت علي كل تفصيله فيكي وشك ولبسك لقيتك مختلفه عن اي بنت شوفتها
ايه بدموع : اصلا كل ما افتكر اني كنت هسجنك وان بابا كان هيموتك بعيط
اسر : ليه
ايه : علشان انا مكنتش اعرف انك هتبقا في حياتي حاجه مهمه كدا تعرف ربنا وقعني في مصيبه كبيره اوي علشان يختبر ايماني ويختبر بابا ويشوف ردت فعلو وعلشان انت تأسلم شوفت تلت حاجات في حاجه واحده
اسر مسك وشها بحب وقال : احلا حاجه اصلا اني شوفتك المهم اهدي والله انا كويس ....
أما مريم بصت علي مالك ومسكت ايدو وهو بدأ يفوق بتعب
مريم بدموع : مالك
مالك بصلها بتعب وقال : انتي كويسه
مريم : اه المهم انت
مالك : لا المهم انتي
مريم بدموع : خوفتني
مالك: اهدي أنا كويس
مالك افتكر اخوه وقال بلهفه: اسر...اسر فين
اسر بسخرية : انا اهو ياقلب اخوك بس انت مش مركز معايا
مالك : انت كويس
اسر بتمثيل : شالولي الطحال
مالك بصدمه : ايه
اسر : وقالو القلب في مشكله
مالك حاول يقوم وقال بلهفه : بجد
مريم بضيق:ده كداااااب
اسر بضيق : بتقطعي رزقي ليه
مالك : الحمدالله
سليم وهنادي دخلو في لحظه دي
هنادي بدموع : ولادي
اسر : اهدي ياماما
سليم قرب من أسر وقال : انت كويس يابني
اسر ابتسم وقال : ممكن متزعلش مني انا بحبك اوي
سليم بصدمه : بجد
.اسر : ايوا بحبك ومبسوط اني شبهك
هنادي ابتسمت بسعاده ومالك مسك أيدها بتعب وقال : وبنحبك انتي كمان
اسر : احنا عايزين نعيش في عليه مستقره
مالك : عيله كلها حب وود
مريم : عيله تبقا سند وآمان
ايه : عيله تكون كلها سعاده وراحه
سليم : وعد مني اني هعيشكم الجو ده
هنادي بحنان : وانا كمان
اسر مد ايدو علشان يمسك ايد مالك ومالك مد ايدو ومسكو ايد بعض
اسر : دايما معا بعض
سليم قرب من هنادي ومسك أيدها وقال : ومش هنسيب بعض ابدا
مالك بهدوء : كتف في كتف وفي ضهر بعض
هنادي : وهنعوض السنين الي راحت
اسر بحب : بظبط كداا
فجاه شهاب دخل عليهم
ايه : بابا
شهاب : في مصيبه
ايه بقلق : ايه
شهاب مسك تلفونو وقال : شبين من امريكا ميسحين اتجوزو بنتين مسلمين
مالك بصدمه : ايه ده
.شهاب : ده الي حصل وده ترند علي فيس بوك وصوركم كلها علي فيس بوك والناس متعصبين وعمالين يشتموكم في كومنتات والبرامج كلها بتكلم عن الموضوع ده
سليم بصدمه : ازاي كدا بس هما اسلمو
شهاب بحزن : للاسف حتي صور مريم وايه علي فيس والكل عمال يتكلم علي شرفهم
الكل بصو لبعض بصدمه ..... وهنعرف بعدين

google-playkhamsatmostaqltradent