recent
روايات مكتبة حواء

رواية جاهلة (حسام وقمر ) الفصل الثامن عشر 18 بقلم زوزة

رواية جاهلة (حسام وقمر ) الفصل الثامن عشر 18 بقلم زوزة

جاهله. البارت ١٨.

_ قمررررر ايه ده .
- في ايه يا حسام .
_ كتاب مين ده ومن المدرسه بتاعت لبنان اللي كنت عايزك تروحي فيها .
- ها..
_ ردي يا قمر كتاب مين ده .
- ها اصلاث يعني ...
_ ما تخلصي يا قمر كتاب مين ده .
• ده كتاب كان عند صديقه ليا كانت في المدرسه دي وانا اخدت منها الكتب عشان اذاكر لقمر فيهم اعذرني يا حسام لو مضايقنك انا ممكن ارجعهم تاني بقلم زوزه .
_ وهو ينظر إلي قمر وارتباكها ثم نظر إلي شمس وقال متاكده يا شمس .
• ها طبعا يا حسام لو مضايقنك ممكن ارجعهم .
_ لا عادي خليهم ثم نظر إلي قمر وقال مالك متوتره كده ليه .
- ها ابدا مفيش حاجه .
• قمر اكيد توترت لما شافتك كده متعصب عشان الكتاب وهي بتخاف انت عارف بقلم زوزه .
_ وهو ينظر إلي قمر معلش يا قمر اعذريني بس انا انصدمت بس .
- ها ولا يهمك .
_ ماشي هروح اعمل الفشار واجيبه ليكم وتركهم وذهب الي المطبخ مره اخري .
- اخذت تلتقط أنفاسها بعد أن غادر وتحاول أن تهدأ من أعصابها كي لا يلاحظ عليها ثم نظرت إلي شمس وقالت شكرا يا شمس انك انقذتيني بقلم زوزه .
• العفو يا قمر بس الموضوع ده هيتكشف مش هيفضل مداري وحبل الكذب قصير خليكي فكره كده لازم تقولي لحسام يا قمر .
- مش عايزه أقوله غير لما اخلص يا شمس .
• براحتك يا قمر بس انا بقولك الصح انتي شوفتي هو لما شاف كتاب خاص بالمدرسه اتعصب ازاي علي أنه جيبلك كتب ومش معترض علي تعليمك بس هو عرض عليكي المدرسه دي وانتي رفضتي فهو لما يعرف انك كل ده بتكذبي عليه فأكيد هيزعل يا قمر بقلم زوزه .
- عارفه يا شمس بس انا مش عايزه أقوله عايزاها تكون مفاجئه ليه .
• براحتك يا قمر انا قولتلك بس انتي براحتك .
- خير يا شمس خير .
_ انا جيييت وعملتلكم شويه فشار انما ايه بقلم زوزه.
- بضحك باين عليه محروق يا حسام .
_ ابدا ده انا بعرف اعمل اكل متنسيش اني عشت في غربه سنين .
-ايوه طيب خلينا نأكل بقا ونتفرج .
_ ماشي ومتشكرنيش عشان بتكسف .
• بضحك ده محروق يا حسام 😂😂
_ استري عليا يا شمس دول كام واحده محروقه بس .
- بضحك كام واحده يا حسام قول ده كام واحده سليمه بس بقلم زوزه .
_ ماهو انا مبعرفش اعمل فشااار .
- امممم وايه تاني ما انت كنت قاعد في غربه قول قول متتكسفش😂.
_ بت انتي اسكتي اصلا كنت مقضيها دليفري واكل من برا 🤦🏻‍♀️.
- ااااه قول كده طيب كنت قول وانا كنت قومت عملت فشار بدل ما ناكله محروق كده بس اقولك يا حسام طعمه حلو عشان انت عامله بقلم زوزه.
• طعمه ايه ياختي انتي بتطبلي ليه عشان ابن عمتك لكن أنا لا ثم أكملت بضحك معلش يا حسام بس الافضل معتش تدخل المطبخ نهائي 😂.
_ بت انتي وهي قوموا ناموا يلا بدال الفشار مش عجبكم .
- بضحك خلاص خلاص .
_ أيوه اسكتوا خلينا نتفرج بقا .
- هووووووس .
وظلوا يضحكون سويا وسهروا سويا
بعد مرور ثلاث سنوات .
: الحلوه اللي نتيجتها هتظهر بعد يومين وان شاء الله هتتعين في احسن جامعه بقلم زوزه .
- جامعه ايه ياعدي مجبتليش سيره عنها.
: بصي يا ستي المدرسه بتاعتنا بما انك عدي تلات سنين وبتجيبي الاول وان شاء الله النتيجه بعد يومين هتظهر وهتكوني الاول فالمدرسه بتقدم منحه للطالب الناجح زيك كده وجايب الاول لجامعه الولايات المتحدة الأمريكية بيروح يدرس هناك في منحه في دي حاجه هتخليكي أعظم دكتوره.
- بس أمريكا لا يا عدي انا هاخد الجامعه هنا او في مصر .
: بس يا قمر .
- مقدرش اسافر لبلد اجنبيه لوحدي وبعدين انا عايزه ارجع بلدي بقا .
: يعني ايه ترجعي بلدك طيب وانا يا قمر.
-انت ايه يا عدي هنفضل أصدقاء واكيد هاجي لبنان واشوفك بقلم زوزه.
: تيجي وتشوفيني يا قمر انتي عايزه تسبيني يا قمر لمين .
- يعني ايه اسيبك مش فاهمه يا عدي .
: قمر الصراحه انا بحبك وكنت عايز اتقدملك بعد ما تنجحي ونتجوز واخدك الجامعه دي تحققي حلمك بقلم زوزه.
- بصدمه ايه بتحبني انت بتقول ايه ياعدي انت بتهزر .
: مش بهزر يا قمر انا بحبك بجد قمر اوعي تسبيني عشان حسام هو مش بيحبك انا اللي بحبك يا قمر .
- انت بتقول ايه يا عدي لا فوق انا مبحبكش انا اعتبرتك زي اخويا انت بجد صدمتني ياعدي انا بعتبرك زي اخويا وبس واكملت بدموع انت ازاي تفكر كده وانا من اول مره قولتلك اني بحب حسام ازاي تفكر اني ممكن احبك وبعدين حسام اللي بيحاول علي قد مايقدر أنه يسعدني بقالي قاعده في لبنان اربع سنين وهو ميعرفش السبب بس سابني براحتي انا مش هلاقي احسن من حسام يا عدي انا اعتبرتك اخ وعمري ما فكرت فيك غير كده وظلت تبكي .
: بدموع يا قمر انا بحبك ولله العظيم بحبك معرفش امتا حبيتك بس حبيتك لا ده انا بقيت بعشقك بالله عليكي يا متسبنيش انا هسعدك هعملك كل اللي نفسك فيه بس متسبنيش يا قمر انا بحبك ولله العظيم بحبك وبعدين حسام ده مش بيحبك مش فاكره لما هانك وقالك انك جاهله ومبتعرفيش تقراي او تكتبي لكن أنا مهنتكيش ولا عمري جيت عليكي يا قمر انا بحبك اووعي تبعدي عني 💔.
-بدموع انت ليه تفكر كده ليه تضيع الأربع السنين اللي بينا بتفكيرك ده لييييييه يا عدي ليييييه انا كنت بعتبرك اخ وصديق ليه تضيع كل حاجه بنا بتفكيرك ده لييييه انا حبيتك بس زي اخويا ليه تبوظ كل حاجه حلوه بينا حرام عليك يا عدي .
: غصب عني حبيتك غصب عني لقيت نفسي مش قادر استغني عنك ثم قام ورقع أمامها فهم كانوا يجلسون في حديقه المنزل الخاص بقمر وقال قمر تتجوزيني انا بحبك واوعدك اني عمري ما ازعلك يا قمر انا بحبك اوعي تبعدي عني بقلم زوزه .
_ في هذه اللحظه دخل حسام وراي المنظر وقال ....
جاهله.
بقلم_زوزه.

google-playkhamsatmostaqltradent