recent
روايات مكتبة حواء

رواية احببت مسلمة الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمينا

رواية احببت مسلمة الفصل السابع عشر 17 بقلم ياسمينا


احببت مسلمه /بقلم ياسمينا (الفصل 17)
عند امير كان قاعد قدام لاب توب بتاعو وعلي وشو ابتسامة خبثه وقال : ياحرام محدش هيجي في رجالين غير جاك يااما عدنان يقتلو يااما البوليس يمسكو حالتو صعبه ....
امير مسك تلفونو ورن علي شخص ورد
امير : قدامك ٥ دقايق تكون حطيت الشاشات في بيت عدنان
امير قفل التلفون معا الشخص ده وشغل اغنيه وفضل يبص في لاب توب كان شايف قصر عدنان من جوا
_____________________________________
*عند جاك *
جاك : حبيبتي ياايه لدرجه دي بتحبيني
ايه بصدمه : نعم
جاك بخبث : مكنتش اعرف ان الحادثه هتعمل كدا ليها مفعول فعلا
ايه بغضب : نعم
جاك : مانتو الستات بتعشقو الراجل الي يخونكم ويعذبكم وغيرو وغيرو
ايه بغضب : صبري خلص
جاك غمزلها وقال : ايه عايزه ايه يعني
ايه بصدمه : مش طبيعي
جاك : طب هقولك مثال وانتي تحكمي
ايه : احنا لسا هنرغي
جاك : اوباااا بنات مصر بحسبهم بيتكسفو طلعو غير كدا خلاص عندك حق مفيش وقت لرغي
ايه مسكتو من هدومو وقالت بغيظ : دماغك دي عايزه تتنطف عيب الكلام ده انا قصدي اني عايزه اشرحلك
جاك : ياحبيبتي انا عارف كل حاجه تشرحي ايه
ايه بصريخ : صبرني يااارب
جاك بضحك : خلاص بهزر يابنتي علفكره مبحبش النكد تمام
ايه : تمام اسمع بقا
جاك : ايوا يلا اسمع
ايه ابتسمت وقالت : والله ماهعرف اشرح كدا
جاك بصلها وقال : ايه ياحبييتي عيني بتسحرك ولا ايه صحيح انا بقيت جوزك صح يبقا لازم تغنيلي ليه بنادي الناس باسمك وببقا خايفه اني اخاصمك حاسه اني بقيت بقسمك بلهوا الي بعيش عليه
ايه بضحك : والله انت مجنون
جاك بابتسامه : عينك بتقول انك موافقه علي الجوازه دي
ايه بتوتر : يعني
جاك قطعها وقال : علفكره انا موافق جدا يعني
ايه بسعاده: أحلف
جاك غمزلها وقال : والله العظيم بس ايه رأيك في العبايه الي انا لابسه دي
ايه بضحك : شبه الاطفال والله
جاك بضيق : منو لله الي كان السبب
عدنان من برا بصوت عالي : سامعك علفكره
جاك بصدمه : نهار اسود ده لسا برا
جاك قرب من الباب وقال : عيب علفكره كدا
عدنان : ياشيخ اتنيل وانت شبه البنات كدا
جاك بغضب ؛ ماشي امشي بقا عايز ابقا معا عروستي لوحدنا
عدنان : عارف لو مفتحتش هكسر دماغك
جاك فتح الباب وعدنان دخل وزقو وقال : ماشي تعالي يأايه هنا
جاك : استنا بس كدا ايه دي بتعتي
عدنان وقف وسطهم وقال : اخرس دانا هموتك
جاك بص لي ايه وقال : بنقرب كتيرررر وبنبعد اووووي وبنحلم نطير بجناح مش اوي
عدنان بغضب : انت هتغنيلي
جاك : مانت موقف المراكب السايره وبتبعدنا عن بعض
عدنان بصلو بضيق وايه ضحكت وعدنان مسك أيدها وجاين يطلعو من الأوضه
جاك : استنووووووو
عدنان وايه بصو لي جاك وجاك حط ايدو علي قلبو وقال : ليه مستنتيش لو قولتلك حبك خلاص متصدقيش جوايا عايز يحضنك جواكي شئ بيردني جوانا صوت عايز يعيش
عدنان بص جمبو لقه فازه مسكها وقال : هخليها تحضنك حاضر
عدنان رمها علي جاك وجت جمبو وجاك ابتسم وقرب من ايه ومسك أيدها وقال : من دلوقتي انا هكسب وقتي ولازم ابدا افوق ايوا كفايه ابص ورايا ولازم ابص لي فوق
ايه بضحك : هيموتنا
عدنان مسك مسدسو وضرب نار جمب جاك
جاك برعب : قطعتلي الخلف كدا ياعدعوده أنا زعلان منك
عدنان بغضب : هتجنني
جاك : معلش حماده هلال لحس دماغي اتفضل خدها
جاك زق ايه علي عدنان وعدنان بصلو بضيق وطلع من الأوضه....
______________________________________
*عند ليو*
ليو بضيق : يعني كل دي لعبه
مريم بابتسامه: بس بقيت مراتك
ليو ؛ متثبتنيش
مريم بضحك : خلاص بقيت مراتك ياليو مش مهم اتجوزنا ازاي
ليو ضحك وقال : وانا الي كنت بقول انك مبتحبنيش
مريم ابتسمت وقالت : انا بحبك اوي
ليو بصلها بصدمه وقال : علفكره دي اول مره تقوليها
مريم قربت منو وقال : وهقولها كل يوم لانك خلاص بقيت جوزي وحلالي شوفت الحلال حلو قد ايه
ليو بص حواليه وقال : هو انا لو حضنتك ممكن القي عدنان طلعلي من اي حته
مريم بضحك : لا متخافش
ليو حضنها وقال : يبقا احضن بضمير بقا
فجاه الباب اتفتح وجاك دخل
جاك : انت لسا بتحضن دانا قولت هجي القيك مخلف مروان
ليو بصلو بغضب : اخرس ياسافل
جاك قرب من مريم وزقها وقال : حبيبيتي لازم تعرف أن ده اخويا شقي يعني ولا مليون مريم يقدرو ياخدو مكاني تمام
مريم بضيق : علفكره ده جوزي
جاك قلد مريم وقال : علفكره ده اخويا وانا الي هشيل نعشو مش انتي
ليو : يخربيتك بتفول عليا
جاك : بعد شر عنك بس بفهمها بس مكانتها
مريم بضيق : بص حضرتك ده جوزي مالكش دخل انت تمام
جاك.بغضب : جوزك مين يامره
ليو بصدمه : نهار اسود ايه الالفاظ دي
جاك : البت عايزه تاخد مكاني ومفكراني هسكتلها
ليو : لا تسكتلها ايه تيطلع صفيحة الزباله صح جاك لم نفسك ونبي لغيت لما نمشي من هنا
جاك بضيق : طيب مانت اتجوزت خلاص نسيت اخوك الي من لحمك ودمك عادي جدا علفكره ندل وراح
ليو : انا ندل ماشي
فجاه سمعو عدنان وهو بيقول بصوت عاااالي : رناااااااااا
ليو : مالو
جاك : مش عارف
جاك وليو ومريم طلعو من الصالون واول ماجاك طلع لقه حد حاطت المسدس علي راسو
جاك بصدمه : في ايه
رنا نزلت من علي سلم وبصت علي جاك بصدمه لقت نادر حاطت المسدس في راس جاك
ليو بغضب : نزل الزفت ده
عدنان قرب من رنا ومسكها من طرحتها
عدنان بغضب : حطتي راسي في طين
رنا برعب : ايه يابابا في ايه
عدنان بغضب : كنتي تعرفي جاك وبتمشي معه
رنا بصت لي جاك بصدمه وجاك غمض عينو بحزن
فجاه فيديو اشتغل تاني علي شاشه الي امير ركبها وكان أمير مراقب كل ده والكل بص علي الشاشه لقو رنا واقفه معا جاك في النادي والغريب أن رنا كانت لابسه حجاب وجاك حط ايدو علي كتفها وطلعو من النادي امير اتصدم من الفيديوهات دي مش الفيديوهات الحقيقه وكمان مقصوصه ........
ليو ابتسم بخبث وقرب من اخوه وقال بهمس : جاه دورك انقذ الموقف
جاك ابتسم وقال : متشكر يانيوتن
ليو غمزلو وقال : انا موجود معاك دايما
جاك : كدا ياحج والله زعلان منك انا فعلا عارف بنتك وفي اليوم ده بنتك كانت تعبانه جدا وكلو باين في الفيديو سندها وطلعتها برا النادي وهي أصرت تمشي لوحدها
رنا بسرعه : ايوا بظبط ده الي حصل وحضرتك عارف ان عندي السكر ف جالي هبوط يوميها
عدنان بصدمه : بجد يابنتي
رنا بدموع : ايوا
عدنان نزل مسدسو وقال : معلش يابنتي والله مكنش قصدي
شهاب : قولتلك ياعدنان اسمع من بنتك بس مسمعتش الكلام
نارد نزل المسدس وقال : انا اسف يا رنا بجد
رنا زاد صوت عيطتها هي مش بتعيط علشان شكو فيها هي بتعيط لان شكهم كان صح بتعيط لأنها ضيعت نفسها وشرفها ...... أما جاك كان ندمان علي كل لحظه قضها معا رنا حب عدنان اوي وحاسس انو خانو
عدنان بص لي جاك وقال : انا اسف يابني
جاك قرب منو وقال : اوع تتاسف انا الي اسف
عدنان : انت عملت ايه بس انا الي راجل متسرع وهمجي
جاك مسك راس عدنان وباسها وبعدين قال : خلي انت بالك من بنتك بس
جاك مشي من قدامو وليو مشي وراه وايه كانت واقفه وهي مضايقه أو بمعنه أصح غيرانه ......
جاك طلع جنينه القصر مكنش قادر يستحمل كمية الكذب الي كانت بيحصل
ليو من وراه : كنت لازم اغير في الفيديوهات لأن الفيديو كان جايبكم سوا
جاك بضيق : اه
ليو : وطبعا سهل اخليها تلبس حجاب ومحتشم واقص مشاهد بنكم
جاك بغضب : خلاص ياليو عرفنا
ليو حط ايدو علي كتفو وقال : تعرف ياجاك الستر حلو وربنا عايزها تنستر وكل ماتقع في مشكله ربنا بيستر عليها يعني متحسش بذنب
جاك بغضب ؛ حاسس اني بخون عدنان
ليو : اولا كلو كان بمزاجها ثانيا بقا انت مكنتش تعرف ان ده غلط ولما عرفت اهو حاسس بذنب وندمان وده في حد ذاتو حاجه حلوه
جاك : بتحبني اوي كدا ياليو
ليو : اوي اووي ياجاك
جاك : انا ولا مريم
ليو بضحك : يخربيتك ياشيخ
جاك بضيق : رد
ليو بابتسامه : الحب بيتعوض إنما الاخ مستحيل اعرف انك اكتر شخص بحبو في حياتي وممكن اعمل المستحيل علشانك
جاك ضحك وقال : طب قابل
مريم بغضب : الحب بيتعوض هاااااا
ليو بص لي جاك بضيق وقال : اهااا ياواطي
مريم بغضب : طلقني
ليو قرب منها وقال : ياحبييتي والله بهزر
مريم بضيق : انا اتعوض ياليو انا اتعوض
ليو بضحك : لا طبعا دانتي قلبي
ايه قربت من جاك وقالت : حلو اوي صورتك معا رنا
جاك بخبث : بجد عجبتك
ايه بضيق : جدا
جاك بسخرية: واضح
ايه بغضب : علفكره كدا مش عدل
جاك : هو ايه
ايه بضيق ؛ انت هتبقا اول شخص في حياتي بس انا مش اول واحده
جاك بضحك : واسلام ده كان ايه
ايه بغضب : احنا لازم نطلق
جاك بضحك : معنديش حاجه اسمها طلاق ياروحي مش هقولك غير كلمه واحده
ايه بغضب : ايه
جاك : هو انا اه كان في حياتي بنات كتير اوي ومن صغري بس عمري هااا ركزي عمرررري
ايه بزعيق : عمرك ايه
جاك بحب : عمري ما حبيت حد قدك
ايه بصدمه : أحلف ده بجد
جاك بضحك : يلهوي دانتي واقعه يابنتي
ايه بغضب : فصلتني
جاك بحب: عمري ما حبيت غيرك
ليو بضيق : شوفتي خرب بيتنا واهو رايح يعمر بيتو
مريم بضيق : اسكت أحسلك مش طيقاك
ليو قرب منها وباسها في خدها وقال : طب وكدا
مريم بصدمه : هي وصلت لي كدا
ليو: واكتر كمان
مريم جايه ترد بس فجاه سمعو صوت عربيات بتقف قدام القصر
ليو بسغراب : في ايه
فجاه عساكر كتير دخلو القصر ودخل وراهم عادل
عادل : استنوا مدوروش جاك شكلو قلبو كان حاسس ان احنا جاين ناخدو ف مستنينا في جنينه
ليو بغضب : نعم ايه الكلام ده
جاك بسخرية : هو انا مال حظي زفت كدا
عادل بحده : مطلوب القبض عليك
جاك بضيق : والتهمه ايه
عادل : قتل اسلاااام
الكل بصدمه : اييييييه .............. وهنعرف بعدين


google-playkhamsatmostaqltradent