رواية فتاة التنمر الفصل الرابع عشر 14 بقلم ياسمينا
فتاه التنمر /بقلم ياسمينا (الفصل 14)
مراد طلع من اوضه العمليات لقه سليم وتنسيم قدام اوضه العمليات
مراد: انتي هتفضلي معاها
تسنيم: ليه انتو رايحين فين
مراد بص لي سليم وقال: بعدين هقولك يلا
مراد مشي هو وسليم وتسنيم قالت بضيق: ايه الرجاله الي معندهومش دم دول....
_________________________________________
*عند مليكه كانت قاعده في اوضتها وماسكه البوم صور الي بينها وبين مراد وجت قدامها صوره في عيد ميلادها ومراد سعتها لبسها خاتم الخطوبه... مليكه ابتسمت بحزن وفتكرت...
فلاش باك....
مليكه كانت واقفه في الحفله ومتعصبه
مليكه. بغضب: اتاخر كل ده يبقا بيخوني
هاني: يابنتي اهدي زمانو جاي وبعدين روحي شوفي صحابك
ملؤكه: لا مراد اهم
فجاه لقت حد حط ايدها علي عنيها وهي قالت بسعاده.: مراد
مراد شال ايدو من علي عنيها وحضنها من ضهرها وقال: وحشتيني
مليكه بضيق: كنت فين
مراد: اممم كنت بجيب حاجه
مليكه بغضب: حاجه ايه
مراد مسك ايدها وطلع الخاتم وقال: ده
مليكه بسعاده: حلو اوي
مليكه مدت ايدها علشان تاخد الخاتم
مراد: تؤتؤ لازم البسهولك انا
مليكه: يلااا
مراد مسك ايدها ولبسها الخاتم ومليكه حضنتو بحب وقالت: بحبك
مراد: وانا كمان بحبك
انتهتء فلاش باك...
مليكه فاقت من شرودها علي صوت عربيه ف طلعت البلكونه بسرعه وبصت لقت مراد نازل من العربيه بتاعتو ابتسمت بسعاده ومسكت البوم الصور ونزلت ومراد دخل الفيلا هو وسليم
مراد بصوت عالي: هااااااني
مليكه نزلت من علي سلم وقالت: مراد
مراد بصلها وقال: ابوكي فين
مليكه قربت منو وقالت: مجاش لسا
مراد بص علي ايدها لقها ماسكه البوم صورهم ومليكه فتحت الالبوم
مليكه بحزن: دول صورنا
مراد بضيق: اه
مليكه بضيق: ممكن اشوف تلفونك
مراد: نعم
مليكه طلعت تلفونو بسرعه من جيبو وقالت: ياتره الباسورد بتاع تلفونك ايه
مراد حاول يخد منها الفون بس هي بعدت عنو وقالت وهي بتكتب الباسورد: مليكه
مليكه بصت لي مراد بسعاده: التلفون فتح
سليم بص لي مراد بضيق وقال: الكلب هيفضل طول عمرو كلب
مراد بصدمه: نعم...
مليكه دخلت المعرض لقت صور كتير ليها ولي مراد وقالت بسعاده: واوووو كلو صوري
مراد بغضب: هاتي تلفون
مليكخ قربت منو وادتلو تلفون وقالت: اوك خدو انا شوفت الي انا عايزاه
فجاه سمعو صوت هاني وهو بيقول: مش هيفيد بحاجه ياحببيتي لاني مستحيل اجوزك الكائن ده
مراد بص علي هاني وقال: اهلا واخيرا جيت ونورت بيتك
هاني بسخريه: اه شوفت بقا مين الي كسب في الاخر
مراد بهدوء: اه بس لو القنوم مجبش حقي وحق ناس كتير اذتها بسبب الزفت ده يبقا انا اجيبو
مراد صوب المسدس علي هاني
مليكه بغضب: مراد لا
مراد بغضب: مسمعش صوتك احسلك
هاني : برااافو لا برااافو ها وبعدين
مراد: رحاب دي ام ملك تعرفها منين
هاني بصدمه: رحاب
مراد: اه ياخويا رحاب انجز تعرفها منين
هاني بتوتر: معرفش حد بلاسم ده
مراد بغضب: بلاش كدب دي اول ماشفتني هربت
هاني بغضب: برا بيتي ولعلمك بقا بنتي فراحها الاسبوع الجاي
مليكه بصدمه: ايه مستحيل
مراد بغضب: انت هتهرب ولا ايه
سليم: انجز قووول
هاني بضيق: قولت معرفهاش
فجاه دخلت عليهم رحاب
مراد بسخريه: واضح انك متعرفهاش
رحاب بغضب: بتسلمني ياهاني مش انت قولت ان مراد مش هنا
هاني بغضب: اخرسي
رحاب: بس انا هفضحك
مراد بذكاء: بظبط كدا هو الي جبني
رحاب بصتلو وقالت بشر: انا اعرف سر خطير
مراد بتركيز: ايه هو
رحاب بصت لي هاني
هاني بغضب: اخررررسي
رحاب تجاهلتو وقالت: ابو ملك مات بعد ولادة ملك ب سنتين المهم قابلت باباك وتجوزني عرفي
مراد بصدمه: مستحيل
رحاب: اسمع للاخر وحملت منو وجبت عمر ابني ١٦ سنه دلوقتي
مراد بغضب: مستحيل بابا يتجوز علي ماما ومين عمر ده
رحاب: بس دي الحقيقه وعمر ده يبقا اخوك واخو ملك يعنب من لحمك ودمك
مراد بغضب: اخرسي
سليم: اهده. يامراد وانتي كملي
رحاب بتوتر: وبعدين هاني اتفق معايا ان احنا نقتل باباك والتمن انو يدني فلوس والصراحه انا بحب الفلوس جدا واصلا باباك كان هيطلقني وياخد عمر مني وفعلا حطنالو السم في الاكل ومامتك عارفه انو مات مسموم وعرفاني كويس بس مكنتش تعرف ان هاني معايا وقرارت تقولك انها موته عاديه علشان متفكرش في الانتقام
مليكه بصدمه: مش معقول بابا انت عملت كدااااا
مراد مكنش قادر يفكر ومسك مسدسو وصوبو نحية هاني وقال: هقتل
سليم مسك ايد مراد وقال: اوع تتسرع
مراد بغضب: قتلو ابووويااااا وسععع
مراد زق سليم وصوب المسدس نحية هاني وضغط علي زناد بس مليكه زقت ايدو والرصاصه جت في رحاب
سليد بصدمه: مراد
مراد بص علي رحاب لقها واقعه في الارض سليم قرب منها ومراد كان واقف مصدوم وهاني جري برا الفيلا
سليم: قولي فين مكان عمر
رحاب بتعب: في مدرسه داخليه اسمها ....
رحاب كانت بتاخد انفسها لاخيره... وبعدين ماتت
سليم: مراد الرصاصه شكلها جت جمب القلب وماتت
مراد بص لي مليكه بغضب وقال: ازاي تعملي كدا
مليكه بدموع: مهما كان ده ابوياا
سليم: يلا بينا
مليكه بخوف: هتسبوني لوحدي هنا
سليم: هتيجي معانا
مراد طلع برا الفيلا بحزن مش قادر يستوعب الي حصلو اما مليكه وسليم طلعوا وراه وركبو العربيه وتحركو
سليم: مراد متخافش مفيش اي دليل ممكن بوليس يلقيه
مراد بغضب: قتلووو ابويا ياسليم قتلو ابووووووووووويا
سليم: والله هننتقم منو اهده
مراد بصلو بحزن وسكت ومليكه كانت ساكته. خالص كانت خايفه لمراد بتعصب عليها
سليم: هنروح لعمر ده ولا لي ملك
مراد: ملك طبعا
سليم: طيب..........
________________________________________
*عند ملك طلعت من اوضه العمليات وتسنيم جريت علي الدكتور
تسنيم بلهفه: ها يادكتور حالتها عامله ايه
الدكتور بهدوء: الحمدلله قدرنا نطلع الالماس وبعد شويه هتفوق من البنج
تسنيم براحه: الحمدالله
الدكتور مشي وتسنيم دخلت اوضه ملك وقعدت علي سرير وقالت: سليم حكالي قصتك لما تفوقي بقا هنتكلم كتير ونبقا صحاب اكيد......
________________________________________
في مكان تاني كان عمر قاعد في حوش المدرسه عمر شخصيه شقيه وذكي جدا وكمان شاطر جدا في دراسو بس بيحب المقالب ...
عمر مسك تلفونو وبعت لي صحبة عمرو...
عمى كتب: بقتي كويسه
نور: لا لسا تعبانه
عمر بضيق: انتي بتكدبي علشان متجيش صح انا عارفك كويس
نور: اتعلمت منك يابيبي
عمى: طب انتي هتروحي weekend معا باباكي
نور: للاسف وانت مامتك مش هتيجي تخدك ولا ايه
عمر كتب بحزن: لا المهم هروح اكمل دارستي وانتي كملي تمثيل
عمر قفل التلفون بحزن بقالو سنين مشفش مامتو ومحبوس في المدرسه الداخليه بس نور صحبتو دايما كانت جمبو.......
________________________________________
*عند مراد وصل المستشفي ودخل المستشفي بسرعه ومليكه قالت لي سليم : هي مالها ملك دي
سليم: تعبانه شويه
مليكه بضيق: اه
مليكه وسليم دخلو المستشفي ووقفو قدام اوضه ملك
سليم: هنفضل هنا مش عايزين مشاكل
مليكه بغضب: يعني ايه
مراد بضيق: صوتك توطيه احسلك
مراد سبها ودخل الاوضه وقرب من ملك بلهفه
تسنيم : اهده هي لسا هتفوق
مراد: الدكتور قال ايه
تسنيم: قال ان العمليه نجحت
مراد بص لي ملك ومسك ايدها بهدوء وقال: الحمدالله
تسنيم بتوتر: هو سليم فين.
مراد: برا معا مليكه
تسنيم بغضب: نعممممم
مراد بستغراب: مالك
تسنيم بغضب: دا ليلة امو سوده
تسنيم مشيت وخرجت برا الاوضه.... ومراد بص علي ملك الي بدات تفوق وبعدين حط ايدو علي شعرها وقال بهمس: معقول بنا انا وانتي اخ مشترك
ملك فاقت وبصت لي مراد
مراد: اهدي
ملك بتعب: هو انا لسا عايشه
مراد بابتسامه: اهدي انتي بقتي كويسه جدا
ملك حاولت تقوم مراد سندها وجاب مخده وحطها ورا ضهرها
ملك بتزكر: انت قولتلي حاجه قبل مافقد الواعي
مراد بخبث: حاجه ايه لا مقولتش حاجه
ملك حطت ايدها علي بطنها بتعب وقالت: متتعبنيش معاك قول
مراد بهدوء: قولت بحبك
ملك ابتسمت بسعاده: انا عارفه انك. مش بتحبني نفس حب مليكه بس بكرا هخليك تحبني اكتر
مراد بضحك: ايه الثقه دي
ملك: انت متعرفش قدراتي
مراد ابتسم وملك حست ان مراد فيه حاجه ف قالت: مالك يامراد
مراد: ها لا مفيش
ملك: لا في حاجه والله انا حاسه
مراد بضيق: ياملك مفيش
ملك باصرار: قول
مراد بتوتر: طب هحكيلك
مراد بدا يحكلها الي قالتو رحاب بس طبعا مقلهاش انو ضربها بنار وماتت
ملك. بصدمه: مستحيل
مراد بحزن: قتلو ابويا ومش بس كدا طلع عندنا اخ مشترك
ملك بدات تعيط وتقول: كنت نفسي اوي يكون ليا اخ ازاي تحرمني منو وتحرمو مننا
مراد بضيق: انا مش هعتبرو اخويا اصلا
ملك: لا يامراد اوع تعمل كدا هو ذنبو ايه يعني
مراد: معرفش بقا
ملك حاولت تقوم
مراد: رايحه فين
ملك: اكيد محتاجنا هو عندو كام سنه
مراد: ١٦
ملك بدموع: ياحبيبي عاش السنين دي كلها لوحدو
مراد: اهدي ياملك وقعدي
ملك بصتلو وقالت: انا عارفه كويس انك هتجيب حق باباك بس ده اخونا يامراد ازاي هنسيبو بجد هو اكيد محتجلنا انا كنت متوقعه منها كل حاجه ف انسا الماضي المهم نشوف اخونا
مراد بكزن: طيب بس لما تقومي بسلامه
ملك نزلت من علي سرير وصرخت اوي ما حطت رجليها في الارض
مراد بغضب: انا قولت ايه
مراد شال ملك وملك قالت: ايوا كدا شلني ويلا بينا
مراد بغضب: لا
ملك: ورحمة ابوك ياشيخ
مراد بصلها بحزن وقال: طيب.......
مراد طلع برا الاوضه وملك انصدمت لما شافت مليكه
مراد: سليم خلي بالك من البنات
سليم: انت رايح فين
مراد: بعدين
مليكه كانت باصه علي ملك بكره وملك بصت لي مراد وقالت بهمس: يومك اسود استنا عليا
مراد: احم انا رايح
مراد مشي من قدامهم وتسنيم قالت بضيق: هنروح فين بقا
سليم بهدوء: بيتي
مليكه: بيتك ازاي
تسنيم: لو مش عجبك امشي ويكون احسن بقا بصراحه
مليكه بصتلها بضيق وتسنيم قالت بهمس: ابو شكلك ياشيخه
سليم ابتسم وقال: يلا بينا....
________________________________________
اما مراد ركب ملك العربيه وهو ركب وتحرك كل واحد كان عندو شعور مختلف ملك مبسوطه انها عندها اخ طول الوقت كان نفسها يبقا عندها اخ ويبقا سندها.... اما مراد مكنش حاسس انو مبسوط ان عندو اخ من ام تانيه وشايف ان ابوه غلط لما اتجوز علي مامتو.... وبعد ربع ساعه وصلو المدرسه ومراد شال ملك ودخلو المدرسه
ملم: نزلني انا امشي
مراد بغضب: اخرسي خالص فيها ايه لو كنا استنينا
ملك: اخويا يابني افهم مستحيل اسيبو
مراد بصلها بضيق ودخلو مكتب المديره ومراد قعد ملك علي كرسي
مراد بص للمديره وقال: كنت عايز اسال حضرتك عن طالب اسمو عمر هاشم
المديره بهدوء: اه طبعا دا اشطر طالب عندنا
ملك. بابتسامه: طب ممكن نشوفو
المديره: حاضر بس انتو مين
مراد وملك في صوت واحد: اخواتو
مراد طلع بطاقتو ودها للمديره وقال: اسمي مراد هشام
المدير بابتسامه: تمام هجبهولكم حالا
المدير قامت وخرجت برا المكتب
ملك بسعاده: متحمسه اوي
مراد بضيق: معرفش ليه كل ده
ملك: طول حياتي قاعده لوحدي وحاسه بيه والصراحه كدا احنا محتاجين بعض
مراد جاي يرد بس قطعو دخول عمر
ملك ومراد بصو لي عمر
ملك بسعاده: ده شبهك اوي يامراد
مراد بضيق: مش اوي
عمر بستغراب: انتو مين
ملك: احنا اخواتك ياحبيبي
عمر بسخريه: ده مقلب من صحابي صح بينتقمو مني
مراد: اهده كدا واسمع انا اسمي مراد ودي ملك مراتي
عمر بضحك: لا نكته حلوه اوي انتو الاتنين اخواتي ومتجوزين بعض
ملك: وفيها ايه
عمر بغضب: انتو جاين تشتغلوني يعني انتو خواتي ماشي نمشيها انما اخ يتجوز اختو انتو مجانين
ملك ومراد بصو لبعض بصدمه وبعدين ضحكووو