recent
روايات مكتبة حواء

رواية احفاد الحديدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا احمد

رواية احفاد الحديدي الفصل الرابع عشر 14 بقلم رنا احمد

 البارت الرابع عشر من احفاد الحديدي :

👏👏👏👏♥️♥️♥️♥️
في شركه الحديدي ٠٠٠
كان يسير صالح ذهابا وايابا بغضب وغيظ شديد بعدما علم بحرق ثلاث مصانع من مصانع الحديدي فهو يعلم جيدا من الذي قام بذلك لكن لم يكن يتوقع ان الرد سيكون بذلك السرعه ليتحدث زين بمحاوله تهدائته..
_اهدي ي عمي اهدي ضغطك كده هيعلا اهدا واحنا مش هنسكت واصل ليتحدث الاخر بغضب جحيمي.
_عملها شريف صفوان بيتحداني عاد وهو الي جابه لنفسه هندمه ندم عمره وهحرق قلبها عليه.
_هي مين دي ي عمي.
قالها زين بتساؤل ليقاطعه الاخر بغضب.
_ملكش صالح انت ي زين المهم روح شوف موضوع المصانع وصل ل حد فين وخبرني.
_حاضر ي عمي حاضر ليسرع زين الي موقع المصانع ويبقا الاخر يفكر في الصراع القادم ٠٠٠٠
❤️❤️💜💜💜💜💜🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
في الفيلا الخاصه ب شريف ٠٠٠
كانت هي الأخرى تمسك بالهاتف وقد علمت بخبر حرق مصانع الحديدي ليحاورها الشك لتنزل في عجاله الي الاسفل ٠
في الأسفل ٠٠٠
كان يجلس شريف وهو ينظر بشماته بعدما قام بحرق مصانع الحديدي لتقاطعه الاخري وهي تتتسال بثبوت وقوه مصتنعه.
_مين الي عمل كده.
_صباح الخير ي عروسه انا الي عملت كده والدليل معايا لو عيزاه خدويه واعملي صبق صحفي هينفعك قوي علي فكره.
قالها شريف بسخريه لتتطلع الاخري له بنظرات ثابته وانتقاميه.
_اطمن صدقني قريب اوي نهايتكم كلكم هتبقا علي ايدي وهدفعكم تمن الي اتعامل فيه ليتاطلع لها الاخر بنظرات ثابته.
_ابقي تعالي قابلني ي حلوه شريف صفوان مش هيقع ابدا خليكي فاكره كلامي واه تقدري تروحي لابوكي بس متتاخريش فاهمه سلام ي حلوه ٠
ليرحل ويتركها بغضبها لتتوعد للكثير بالانتقام ٠٠
🌿💜💜💜💐💐💐💐💐💐💐💐💚💚💚💚💚
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠
في غرفه ليث ٠٠٠
كانت تجلس حور على السرير وهي تسرح شعرها الحريري ليقاطعها معشوقها وهي يقبلها بهدوء في عنقها لتشعر بالخجل الشديد ليحتتضنها سريعا فهو اصبحا يعشقها بشده ليتحدث بنبره حانيه.
_حبيبه قلبي هتوحشيني جوي جوي لاني لازم اسافر الاكاديميه عاد كفايه كده الاجازه.
_واه هتسبني عاد ي ليث.
قالتها بضيق ليبتسم هو بشده علي معشقوته التي اصبحت تعشقه ولا تريد ابتعاده عنها ليتحدث من بين ابتسامته الساحره.
_معلش عاد ي نبض قلبي لازما ارجع الاكاديمه كفايه كده وهرجعلك اخر الاسبوع ي قلب ليث ماشي عاد عايز اشوف الابتسامه العسل الي بتنور حياتي كلها لتبستم له بشده ليقبلها بعشق وحب ليذهبوا سويا الي عالمهم الخاص الملئ بالعشق ٠٠٠٠
في الاسفل ٠٠٠٠٠
كانوا يجلسون الجميع بوجود بهانه وبدران الذي كان يجلس باستغراب فزوجته قد اصرت علي مجيهم الي هنا رغم وجودهم بالامس لكنها اصرت اما الاخري كانت تجلس بدموع فهي ستنفذ رغبه والددتها فهي بالعفل عقابا قاسيا لكنها تعلم جيدا انها اخطات.
اما سلمي وصفيه كانوا ينظرون لبعضهم بغمزات فهم يشعرون وكان الامر ليس علي مايرام ليقاطعهم نزول سليم من اعلي الدرج ليقترب منهم باحترام.
_اهلا وسهلا ي عمي بدران اهلا وسهلا ي خالتي بهانه نورتونا.
_بنورك ي سليم ي ولدي.
رادوا الاثنان معا ٠
_ربنا يباركلك ي ولدي ليرد بدران باحراج.
_معلش ي سليم ي ولدي انا احنا جينا كده من غير ميعاد.
_واه عاد ي بدران انت بتقول ايه عاد ده بيتك وبيت بناتك كمان تيجي في اي وقت.
قالها صالح بترحيب لترد بهانه بثبات ٠
_تشكر ي حاج صالح اسمع ي سليم ي ولدي شمس بنتي حكاتلي علي الي حصل بناتكم وانا سميت بدنها بالكلام بس هي هتعتزرلك ي ولدي اخلصي ي بت كادت شمس ان تتحرك بكسريها المتحرك وهي تحاول بمسك يده ليعلم جيدا سليم ماذالك العقاب المهين بالنسبه لها ليقف بغضب شديد ليتحدث.
_اظن ان الموضوع خاص بيا انا ومراتي وانا ليمكن اقبل انها تتهان كرامتها بالشكل ده دي مراتي يعني كرامتها من كرامتي ومتقلقيش عاد ي مرات عمي ده سؤء تفاهم وهيروح لحاله ٠
_راجل صح ي سليم.
قالها صالح بفخر بابن أخيه اما سلمي فكانت تستشيط غضبا لعشقه الواضح في عيناه اما الاخري كانت تؤد وان تقترب منه تحتضنه بعشق تخفيه بين ضلوعها لكن يتحدث قلبها ليوعده بالتعويض عن ذلك بالعشق والسعاده الغامره ٠❤️❤️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
في غرفه شهد وزين ٠٠٠٠٠٠
كان يجلس زين علي كرسيه الهزاز وهو يفكررفي القادم لتقترب منه شهد بحنان وهي تلمس علي شعره بنعومه لتتحدث بحنان ٠
_مالك ي زين قلبي فيك ايه عاد احكي لشهدك.
ليبتسم زين بابتسامه ساحره وفي لمح البصر أصبحت بين يداها يحتتضنها بعشق ليتحدث ٠
_زينك شايل حمل كبير جوي ي شهد تعبت جوي مش عارف اعمل ايه عاد.
لتتضمه الي احضانها بعشق وحب لتتحدث.
_زيني طول عمره قده وقدود ربنا يحميك ي حبيبي َتفضل شايل عائله الحديدي كلها يارب وبعد عمرا طويل ل عمي صابر هتكون انت كبيرها انشاء الله ليقبل يدها بعشق ليتحدث.
_ربنا ميحرمني منك ابدا ي قلب زين اسمع بقا عاد فيه دكتور شهاب دكتور قلب وجاي من باره بكره هنروحله مش هنستنا تاني واصل لازما نروحوا علطول.
_حاضر ي نور عيني الي تامر بيه يتنفذ.
ليحتتضنوا بعضهم بعشق شديد.
❤️💜💜💜♥️♥️♥️♥️😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا علي الشناوى ٠٠٠
كانت تقف ببرود في غرفتها وهي تعد اغراضها لينصدم علي مما تفعل ليتحدث.
_ايه الي بتعمليه ده ي نور انتي رايحه فين مش خلاص المهمه خلصت.
_رايحه لبيت جوزي معلش ي بابا سنه الحياه بقا.
ليمسكها بغضب من يدها ليتحدث بغضب وصراخ.
_انتي بتقويلي ايه انتي جرا لعقلك حاجه ولا ايه لتنفض يده بغضب شديد لتتحدث بمراره ووجع.
_لا مش بخرف هي دي الحقيقه وده الي حصل وعارف من امتا من زمان اوي من ساعه مامي ماتت وانت مبقاش في دماغك غير الشغل وبس عمي امير يعرف عني كل حاجه اكتر منك زمان واحد زباله كنت بحاول اني اوقعه حاب ينتقم مني خلاني ادمن وعمي عرف وفضل ماسكها عليا وبيستغللني علشان انتقم من عائله الحديدي الي انا عايزه اعرف فيه ايه بينكم وبينهم فحطاني قدام شريف صفوان علشان انتقم لكن الي حصل ان كلكم انتقمتم مني انا انت تعرف كل ده ي بابا تعرف حاجه عن بنتك صحيح شريف تاجر مخدرات وزباله ومش عارفه جوازي معاه هتكون نهايته ايه لكن تصدق شريف انضف منك انت واخوك على الاقل شريف واضح والله اعلم بالظروف الي وصلته ل كده بس الحقيقه الوحيده دلوقتي اني خلاص بقيت مرات شريف صفوان وفهم اخوك انه ينساني ويبعد عني وعن حياتي لتسحب شنطتها سريعا وترحل ليتقبض قلب الاخر بشده فكل ذلك تعرضت له ابنته.
_بابا في ايه ايه الي حصل مالها نور.
قالها مراد بقلق شديد ليرحل علي سريعا ولم يتفوه باي كلمه تحت صدمه الاخر وقلقه مما يحدث ٠٠
♥️♥️♥️♥️😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍😍
كان يقف الاخر وهو ينظر له ببرود بالغ ليتحدث الاخر بغضب شديد.
_مالكش دعوه ببنتي ي امير واخر مره هحذرك صدقني مش هسكت.
لياتفت له الاخر بنظره باهته ليتحدث ٠
_تصدق ي اخي انا مش قادر افهمك انت مش عايز تنتقم من عيله الحديدي مالك نور هي الحل الوحيد وهي الي هتشفي غليلنا وتكمل انتقامنا شريف صفوان ابن صالح يعني انتقامنا من شريف هيكون كسره ل صالح مش ده الي احنا عايزينه.
ليتحدث الاخر بشراهه وغضب ٠
_ايوه بس مش على حساب بنتي يامير وبعدين انا خلاص الي بيني وبين عائله الحديدي نسيته من زمان وهدي خلاص اتجوزت والموضوع خلص ومش عايز افتحه تأني انا جيت مصر واتجوزت رشا الله يرحمها وخلاص الماضي نسيته.
قالها علي بوجع والم ليطلق الاخر سهامه ليصيب الهدف ببراعه ليتحدث.
_حتى لو عرفه ان سلمي بنتك وتبقا اخت نور ومراد.
ليتتطلع الاخر اليه بصدمه عارمه...
❤️💐💐💐❤️❤️🌸🌸🌸😢💞💞🙏🙏🙏🙏🙏🙏
في مستشفي شهاب ٠٠٠٠
كان يجلس بتركيز وهو يتابع ملفات مرضاه لتقاطعه معشقوته بابتسامه ساحره.
_ازيك ي شهاب وحشتني.
ليرفع الاخر راسه اليها بسعاده وابتسامه ساحره.
_نيفين عامله ايه انتي كمان وحشتيني اوي.
لتقترب منه وهي تمسك يداه لتتحدث بحنان وابتسامه.
_انا موافقه ي شهاب موافقه علي الجواز موافقه اكمل معاك عمري كله وانسا الماضي كله بوجعه والمه.
ليقبل يدها بعشق وحنان ليتحدث.
_يااه يروحي دانتي رضيتي فيا الروح اوعدك ي حبيبتي انك هتنسي معايا كل الي فات اوعدك ي روحي.
لتوامي له بابتسامه ساحره لتتحدث ٠
_انا متاكده من ده ي شهاب علشان كده انا هسلمك روحي.
ليبتسموا لبعضهم البعض ابتسامه ساحره ٠
😘😘❤️❤️😘😘😘😍😍😍😍😍😍😍😘😘😍😍
في فيلا ليو ٠٠٠٠
كانت تجلس بغضب وخوف علي ابنها لتتحدث بغضب شديد.
_وانت بقا سايبه يعمل كده وفرحان بيه سايبه يعادي ابوه بالشكل ده.
_صالح مش ابوه فاهمه شريف ابني انا ي فاتن ثانيا بقا انت مسمعتيش انا قولت ايه ولا ايه بقولك هو الي بداء ومصمم يضيعنا بعد معرف ان شريف ابنك صالح الحديدي مش طيب زي مانتي فاكره لسه فيه القوه والجبروت من زمان متغيرشي واحنا بقا مش هنسكت هنرد الضربه بعشره.
قالها ليو بغضب شديد.
_هو ده الكلام ي بابا.
ليلتفتوا ليروا شريف وفي يده نور لتنظر لها فاتن بتقيم لتتحدث.
_مين البنت دي ي شريف.
_مراتي ي ماما.
قالها شريف ببروده المعتاد ولكن وقعت عليهم كالصاعقه ليتحدث ليو بغضب.
_البنت دي مش البت الصحفيه الي كانت بتخبط فينا انا فاكر شكلها كويس من المواقع..
_هي ي بابا نور الشناوى سابقا ودلوقتي بقت نور شريف صفوان كل حاجه هحكيلكم عليها ليستدير الي نور ليحدثها.
_الفيلا طبعا فيلتك والجناح ده بتاعنا اطلعي غيري هدومك واستريحي.
لتذهب نور الي الاعلي تحت نظراتهم الصائبه لتتحدث الاخري بغضب.
_رد عليا عدل ي ابن فاتن انت اتجوزت البت دي ليه فهامني ي شريف.
_البت دي عمها يبقا البوص كان عاملين خطه عليا كانت عنده وطبعا بأجهزة التصنت الي في فيلا البوص قدرت اسمع بالخطه فكلفت رجالتي يخطفوها وعرفت اندمها ندم عمرها اغتصبتها كان لازم اعرفها مقامها كويس وان لسه متخلقش الي يلعب مع شريف صفوان.
_طب اما انت كنت عايز تنتقم منها اتجوزتها ليه.
قالها ليو ببسمه خبيثه ليرد الاخر بثقه تكون مصتنعه ولاول مره.
_خوفت خوفت اعيش نفس التجربه تاني خوفت اكون صالح الحديدي الجديد وتحمل وابني يلاقي المصير الي انا شوفته من تاني علشان كده اتجوزتها وقبل متتكلمي كلمه ي امي انا عارف كويس اني مش ابن حرام بس انا كان لازم اعمل كده لترد الاخري
_ربنا يجعلكم مع بعض دايما ي حبيبي انا هروح اشوافها انا لتقبله بحنان وترحل وهي تشعر بانها هذه ستغير شريف صفوان ٠٠٠
😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘😘
في فيلا الحديدي ٠٠٠٠٠
في غرفه سليم ٠٠
كانت تراقبه بهدوء وهو يبدل ملابسه فهي تريد ان تشكره تريد انا تنام في احضانه كاي زوجه لتتحدث اخيرا بحنان.
_شكرا ي سليم مش عارفه اشكرك كيف علي الي حوصل.
_مش محتاجه شكر انا عملت كده علشان كرامتك قدامهم انت مراتي وكرمتك من كرامتي قالها ببرود طاغي وذهب الي النوم لتتحدث بهمس.
_ماشي ي سليم اتقل براحتك بس انا برضه هخليك تسمحني وترجع ل حضني وارجع سليم حبيبي في حضني من تاني بوعدك ي سليم لتبستم بخبث ومكر وهي تستخدم اهم سلاح (العشق) ٠٠٠
❤️❤️❤️❤️❤️❤️💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
في فيلا البوص ٠٠٠
كان يجلس بكل غرور وهو يضع قدما علي قدم ليتحدث ٠
_اكده حوصل الي انا عايزه صالح هيفضل جوه الحرب دي ومش هيخرج منيها دلوقتي خالص ليتحدث الاخر باستفهام.
_انا نفسي افهمك طب انا وبحاول انتقم من صالح الحديدي بسبب الي عمله فيا وفي اخويا انت بقا ليه ده رباك انت واخواتك.
ليرد الاخر بغضب جحيمي.
_مصرفش علينا جنيه واحد من جيبه واصل ده كله فلوس ابوي ابوي الي قتله علشان يورثه ومكفهوش الي عنده طمع في فلوس اخوه وقتله. ليتحدث الاخر.
_بس انت ايه الي مخليك متاكد كده انه هو الي قتل ابوك.
ليتحدث الاخر بمراره ووجع لابشع ذكري في حياته.
_كنت صغير مش فاهم حاجه نازل اشرب عادي سمعته وهو بيدي القاتل الفلوس بعدم ماقتل ابوي وعرفه مكان مسدس عمي بدران وخليه يقتل ابويا بيه علشان يلبسه التهمه ولما المحامي عرف يخرج عمي بدران منيها بقا عامل فيها القلب الحنين الي زعلان علي اخوه قدام الكل بس انا كنت الوحيد الي عارف كل حاجه وووعدت نفسي اني لما اكبر هنتقم منه اشد انتقام انا لما كبرت وعرفت حكايتكم انت واخوك وانوا طردتكم من البلد واستولا علي مالكم وحالكم قولت ان انتوا الي هتقدروا تساعدوني ولما عرفت بموضوع شريف جاتلي الفرصه علي طبق من دهب خليهم يفضلوا في الحرب دي لما اشوف اخرتها بس نهايه صالح الحديدي هتكون علي ايدي انا ومبقاش زين الحديدي لما خدت بطار ابوي وقتلت صالح الحديدي ٠
يتتتتتبع ٠


google-playkhamsatmostaqltradent