أخر الاخبار

رواية وردة قلبي ( جاسر وورد ) الفصل الثاني عشر 12 بقلم صباح سامي

رواية وردة قلبي ( جاسر وورد ) الفصل الثاني عشر 12 بقلم صباح سامي 

"وردة قلبي" البارت ال12 .

بقلم/صباح سامي غمري .
جاسر بصوت واطي : ورد افتحي بسرعه .
ورد فتحت و دخلته معاها الحمام .
سعيد : انتي صحيتي ياورد .
ورد من جوا الحمام : ايوا يجدي باخد شاور هخلص و جايه .
سعيد : تمام يبنتي .
ورد : اتفضل برا .
جاسر قرب من ورد لحد ما لزقت ف الحيطه .
ورد : ف ايه ما تبعد .
جاسر بدأ يتنفس ف وشها : انا اسف ، اسف اني قربت غظب عنك ، لكن مش اسف عليكي عشان انا عاوزك و كنت بتمني دا .
ورد وشها احمر من محاصرة جاسر ليها .
جاسر : كنت ناوي اليوم التبقي فيه مراتي بجد اخليكي تلبسي الطرحه ، ممكن ! .
ورد : وانت تتحكم فيا ليه .
جاسر : ورد هتلبسيها ، هستناكي تحت .
و طلع و سبها .
**********
مها : كنت فين يجاسر بليل .
جاسر : كنت بايت ف المكتب .
مها : وهو المكتب بيخلي هدومك كدا و بيخليك كمان مبلول .
جاسر : وانتي اي اليخصك .
مها : اسمع يجاسر مش مها اليتلعب بيها ، دنا العب بيك و بعشرة زيك .
جاسر قرب منها مسكها من شعرها : كله لي وقته يمها وانتي وقتك انتي و امك قرب معايا .
مها : مستحيل تقدر تعمل حاجه ، يوم لما تفكر هتكون ف السجن قبلها ولا نسيت .
جاسر : مانتي متعرفيش ان الورق بقي معايا يقطه ! .
مها : مستحيل .
جاسر : تبقي تركزي .
***********
ورد طلعت فستان من ال لون الكشمير الهادي و طلعت طرحه من ال لون الابيض و بدأت تلبسها قدام المرايه و حطيت قليل من الميكب .
بدأت تنزل من علي السلم وهي بتاخد نفسها ، كانت مستنيه ررد فعل جاسر لما يشوفها.
جاسر اول ما شافها مقدرش يمنع نفسه قام و قرب منها باس ايديها و اخدها علي الكرسي جمبه .
جاسر : انا مش مصدق نفسي ، انتي حوريه من حوريات الجنه بالطرحه ياورد ، عقبال الخمار .
ورد بفرحه : شكرا يجاسر .
سعيد : الله اكبر ياورد جميله اخدي القرار دا امتي.
ورد : كنت بفكر فيه من فترة و بصراحه جاسر شجعني .
مها : شايفاكي كنتي بشعرك احلي .
ورد : مانا عارفه كفايه اني هبقي بيه ادام جوزي مش الناس تتفرج عليا .
مها بضحك : العيله بتقول حكم .
جاسر بصلها بأرف : تعرفي تطفحي وانتي ساكته .
***********.
سمر طلعت الورق من الدورج الكان فيه : ما هو الورق زي ما هو اهو يمها .
مها : ياماما والله هو قالي كدا اعمل ايه بس نا قولت مستحيل بردو .
سمر : مش عارفه هو بيتوهك ولا ايه .
**********
جاسر ف التلفون : كويس انه الجهاز اشتغل ، اول ما يمشو من المكان هتجبلي الورق دا يكريم .
كريم : حاضر يجاسر بيه .
جاسر : مش عارف من غيرك كنت هعمل ايه ، انت اخويا بجد .
كريم : ربنا يعلم انا بعزك ازاي .
جاسر : ف انتظارك .
قازم دخل فجأه : انت ازاي تسحب مني الشغل بالطريقه دي ! .
جاسر : صوتك يوطي وانت بتكلمني .
قازم : انت شكلك اتجننت علي الاخر .
جاسر : اتجننت يوم لما فكرتك صحبي ، صحبي البتمشيه وحدة ست !! .
قازم بتوتر : يعني ايه البتقولو دا.
جاسر : لعبتك اتكشفت من سنين و لكن كنت سايبك بمزاجي بس جه الوقت الكل حد يعرف فيه حجمه ، انت مطرود من الشغل ياقازم و ياريت متورنيش وشك .
قازم : انت بتطردني ، طيب يجاسر .
************
"عدي شهرين" .
قازم اختفي و الورق المع سمر اصبح مع جاسر ، جاسر بيمنع نفسه دايما من ورد و بيبات ف المكتب .
ورد مسكت تلفونها بترن علي جاسر .
جاسر : الو .
ورد : انت ليه بتبعد كدا ، لحد امتي .
جاسر : لحد ما اعمل الف دماغي .
ورد : فهمني .
جاسر : مستني اليوم المميز النتجوز فيه بجد ياورد و تكون ملكي ادام كل الناس ، مستني نعيش حياتنا بدون اي ضغوط او مشاكل .
ورد : انا تعبت يجاسر .
جاسر : استحملي يوردتي .
ورد حسيت بوجع ف بطنها و قفلت طلعت تجري علي الحمام .
ورد : هو كل يوم معدتي توجعني كداا انا هروح للدكتورة الصبح .
********
"ف الصباح" .
ورد : ها يدكتورة طمنيني .
الدكتورة : بصي انا شاكه ف حاجه بس مش هنتأكد غير بتحليل دم .
ورد عملت التحليل و فضلت مستنيه ساعه ف توتر .
الممرضه : النتيجه اهي اتفضلي .
ورد مسكت الورقه و بدأت تفتحها .
ورد : ينهار اسود .
ورد روحت البيت و دخلت اوضتها و فضلت تعيط .
ورد : هعمل ايه ياربي ، دا محدش يعرف غير ماجد و جدي و محدش يعرف انه لمسني ، طب و جاسر مش هيوافق بيه و بدات تبص لبطنها : بس انا عاوزاك ، انا هضحي بأي حاجه عشانك حتي لو هربيك بعيد عنه .
الباب بيخبط .
ورد بدات تمسح دموعها و تفتح .
جاسر : ورد وحشتيني .
ورد : انت كمان وحشتني .
جاسر بيقرب منها .
ورد : ابعد .
جاسر : ف ايه .
ورد : مينفعش يجاسر .
جاسر : مالك يورد ؟؟ .
ورد : جاسر انا حامل ف شهرين .
جاسر بصدمه : من مين ؟؟ .
وردد:.....
بقلم/صباح سامي غمري .

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close