recent
روايات مكتبة حواء

رواية حكاية قمر الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين علي

رواية حكاية قمر الفصل التاسع 9 بقلم ياسمين علي

 ● الجزء التاسع ●

#حكاية_قمر🌜💕
#بقلم_ياسمين_علي ••
نسترجع آخر أحداث الجزء اللي فات مع بعض
قمر واقفة مستغربة
اسر : عامله ايه
قمر : انا كويسة ... لو جاي لتونة .. ف تونة مش موجودة
اسر فهم قصدها : لا انا مش جاي لحد غيرك
قمر باستغراب : عاوزني انا ! خير
اسر : خير متقلقيش .. بس تعالي معايا
قمر : اجي معاك ع فين
اسر : تعالي هنركب العربية وهنمشي بعيد عن الفيلا ..
قمر : بعيد عن الفيلا ليه . . هو في ايه يااستاذ اسر .. ماتنطق
اسر : ياستي قولتلك متقلقيش .. كل الحكاية مش عاوز ليل تشوفنا مع بعض
قمر بتبص حواليها : ليل .. هي فين ليل
اسر : متقلقيش انا اطمنت عليها انها ركبت وزمانها ع وصول .. ف ياريت تيجي معايا قبل ماتوصل وتشوفنا
قمر : طيب اتفضل وانا جاية وراك
اسر : ماشي متتأخرش
________________________________
احمد : مساءالخير ياعايدة
عايدة : مساء النور يابيه .. تأمرني بحاجة
احمد : هما الولاد هنا
عايدة : كريم بس اللي ف اوضته يابيه
احمد : ونور فين ! !
عايدة : خرجت من حوالي ساعة كدا وزين بيه خرج وراها وأسر من الصبح مجاش اظاهر كدا ف الكلية
احمد : طيب روحي شوفي شغلك
عايدة : تحب احضرلك العشا
احمد : لا لما يجوا
عايدة : تحت امرك يابيه عن اذنك
____________________________
قمر ركبت العربية مع اسر
قمر : خير يااستاذ اسر
اسر : مبدائيا احنا نشيل كلمة استاذ دي مالهاش لازمة
قمر : ياخويا ودا وقته ماتنطق
اسر : ايه التحول دا
قمر : ماهو انت مجرجني كدا وانا مش فاهمة حاجة .. وايشي موضوع مهم وايشي مش عاوز ليل تشوفنا .. هو في ايه
اسر : ايشي !! طيب انا هدخل ف الموضوع علطول ماشي
قمر : ها اخلص
اسر : بصي ياستي انا خدت بالي من نظراتك ليا ول ليل .. وحاسس بخوفك عليها
قمر : طب الحمدالله انك طلعت عندك دم وبتحس كدا
اسر : احم احم .. ممكن اكمل طب
قمر : اتفضل كمل
اسر : انا جيت علشان اقولك انك تطمني انا مش عاوز آذيها
قمر : اومال عاوز ايه
اسر : بصراحة انا اول لما شوفتها اعجبت بيها .. وبعدها ف موقف حصل بينا كدا خلاني مبقاش طايقها
قمر : معلش بس انا مش فاهمة حاجة ممكن تحكي من الأول
اسر : هحكيلك..
_________________________________
نور سلمت ع سائر ببرود وقعدت
سائر : تحبي تشربي ايه
نور : شكرا مش عاوزة
سائر للجرسون : طيب اتفضل انت دلوقتي
نور : ممكن اعرف ايه الكلام الي عاوز تقولو
سائر مسك ايدها : عاوز اقولك انك وحشتيني يانور
نور شدت ايدها : لو سمحت ياسائر .. اللي بتعملوا دا مالهوش لازمة
سائر : انا مش بعمل حاجة .. انتي وحشتيني بجد
نور : وانا قولت مالهوش لازمة !!
سائر : حرام عليكي يانور .. انا راجع مخصوص علشانك انتي
نور : حرام عليا انا !! وراجع علشاني ؟؟ ولما انت راجع علشاني مشيت وسبتني ليه من الأول
سائر : انا مسبتكيش .. انتي عارفة انا مشيت ليه
نور : لا سبتني ياسائر ..
سائر : مسبتكيش .. بس مكنتش هقدر اعيش هنا وابقا مرتاح .. وانتي عارفة ليه كويس اوي ..
نور : عارفة ليه .. بس انا كان زنبي اييه ف كل دا .. انت مفكرتش فيا .. انت فكرت ف نفسك وف راحتك . . سألت نفسك هل انا هكون مرتاحة ولالا .. طبعا لا المهم راحتك
سائر : صدقيني مكنش عندي حل تاني .. انا فقدت امي وفجأة لقيت بابا جايبلي واحدة تانية وبيفرضها عليا .. وعاوزها تاخد مكان امي .. مكنش قدامي حل غير اني ابعد عنهم
نور : كان ممكن تواجهه كل دا بس انت معملتش كدا ..انت بتهرب من غلطك .. واخد باباك وجوزاه شماعة تعلق غلطك عليه .. وانا مكنش ليا ذنب وخلتني مذنبة زيهم فاكر آخر مقابلة بينا لما اعترضت ع سفرك علشان مش عاوزك تبعد عني قولتلي ايه ؟؟
سائر سكت
نور : قولتلي انتي أنانية.. مش بتفكري غير ف نفسك.. عاوزة راحتك وسعادتك ع حسابي .. مشيت وسبتني من غير ماتسمعني ٨ سنين معرفتش عنك حاجة فيهم .. قررت تبعد عن الكل حتي انا .. جاي دلوقتي تقول راجع علشاني ؟ بعد ايه
سائر : انتي عندك حق ف كل كلمة .. انا خدتك بذنبهم .. انا كنت كارهه حياتي حاولت ابعد قولت انسا الكل .. مكنتش عاوز حاجة تفكرني بمصر .. وحاولت انساكي .. بس معرفتش انساكي .. كنت هكمل دراستي وارجع اتجوزك ونسافر .. بس مقدرتش استحمل لحد مااخلص دراستي .. نزلت مخصوص قبل عيد ميلادك علشان اكون معاكي .. اديني فرصة تانية يانور واوعدك مش هزعلك تاني
نور : وانا مش موافقة
سائر : ليه مش موافقة يانور .. انا متاكد انك بتحبيني
نور : اه لسه بحبك ومحدش دخل حياتي بعدك ولا كان حد هيدخل.. بس انا معنديش استعداد لصدمات تانية .. خلي شوية الحب اللي فاضلينلك ف قلبي ومتضيعهمش
سائر : صدقيني مش هضيعهم .. والله انا مش عاوز غيرك اديني فرصة تانية ..
نور : انا لازم امشي
سائر : بس انتي مردتيش عليا
نور : بعدين ياسائر بعدين .. عن اذنك
________________________________
قمر باستغراب : ليل كدبت عليك .. طب ليه
اسر : انا مش عارف وهي مردتش تقول السبب .. بس دا مش موضوعي هو حاجة وعدت وانا نسيتها و ...
قمر سرحت : معقولة ياليل مش عاجبك حياتنا .. انتي تكدبي .. مش مصدقة .. طب ليه كدا .. اه صح احنا فقره .. بس مكنتش بحرمك من حاجة .. اللي معايا كله كان ليكي.. ليه كدا ياليل ليه
اسر : قمر .. قمر .. انتي سمعاني
قمر : هاا
اسر : سرحتي في ايه
قمر : ولا حاجة كمل
اسر : بصي بقا نهاية الموضوع واللي انا عاوزه وجايبك هنا علشانه .. انا عاوز اخد الاذن منك اني اتقرب من ليل ..
قمر : وبعد ماتتقرب من ليل
اسر : هتجوزها ان شاءالله
قمر : طب لما انت عاوز تتقربلها ماتتقدملها علطول.. ايه لازمة المشي البطال من الأول
اسر : مشي بطال ايه بس يا قمر افهمي . . مش هينفع اتقدم دلوقتي
قمر : ليه بقا ان شاءالله ممعكش تمن الشبكة .. بسيطة اسلفك .. مش لازم نوسعها اوي هو دبلتين حلوين
اسر : لا ويت كدا شبكة ايه اللي ممعيش حقها .. انا بتكلم ع نقطة تانية
قمر : نقطة ايه بقا
اسر : انا علشان اتقدم لازم انجح السنادي ع الاقل علشان بابا يوافق .. وكمان ليل لو اتقدمت دلوقتي مش هتوافق اصلا دي مش طايقني
قمر : ولما هي مش طايقك .. حاطتها ف دماغك ليه
اسر : مش طايقني دا موضوع طويل .. بس انا متأكد ان هي كمان معجبة بيا .. بس بتكابر ..
قمر : عندك حق والله دي عنيدة ورأسها جزمة زيي
اسر : شوفتي بقا .. علشان كدا محتاج وقت علشان نتقرب من بعض يكون المشاكل اللي حوالينا هديت .. وانا بستأذنك ف الوقت دا .. واعتبري ان انا كدا بتقدملها ياستي .. بس المهم هي متعرفش بالحوار اللي دار بينا دا خالص
قمر : طب افرض هي اساسا مش عاوزك
اسر : لا متقلقيش هي هتموت عليا
قمر : لا ياشيخ تامر حسني بسلامتك
اسر : لا اسر الألفي.. مافيش بنت مش بتحبني اصلا ..
قمر : ونبي تتوكس .. وترجعني الفيلا .. قبل مالبت تيجي
اسر بيضحك : حاضر
قمر : قال مافيش بنت محبتنيش قال .. مانا جنبك بقالي ساعة اهو مش نزلي من زور .. سوق سوق
___________________________________
سامح : عملتي ايه مع البت يا نجلاء
نجلاء : قالتلي هفكر
سامح : يعني ميالة للموضوع
نجلاء : ومتميلش ليه ياسامح .. الواد كويس و محترم
سامح : طيب ع البركة .. نادي عليها يلا تأكل معانا
نجلاء : ماشي هجهز الاكل وادخلها
________________________
ليل : تونة .. اصحي
تونة : عاوزة ايه سبيني انا عاوزة انام شوية
ليل : فين قمر طيب
تونة قامت نطت تجري دخلت المطبخ وطلعت : مش جوا
راحت الحمام : مش ف الحمام كمان .. اوعي كدا رجلك يا ليل .. مش تحت السرير كمان .. اومال راحت فين
ليل : انتي بتعملي ايه ياهبلة
تونة : بدور عليها
ليل : وهي ايه يدخلها تحت السرير
تونة : انا اش عرفني يمكن عاوزة تفجعنا
ليل : الحركات المتخلفة دي انتي اللي تعمليها
تونة : يابنتي لمي لسانك
ليل : بنتك ايه يامفعوصة دانا لو اتجوزت هجيب قدك
تونة : تتجوزي ايه يابايرة هو انتي حد معبرك
ليل : لسانك دا هقطعهولك ف مرة
تونة : وريني كدا علشان اخزقلك عينك دي
قمر : فيييه ايه صوتكم عالي ليه
تونة : تعالي شوفي اختك .. الحق عليا اني دفعت عنها و مسبتهمش يقطعوها
قمر : بس ياتونة عيب كدا .. محدش يقدر يعمل لأختك حاجة
ليل : انتي كنتي فين ياقمر
قمر : كنت بشتري حاجة
ليل : هي فين الحاجة دي
قمر بتوتر : مانا ملقتهاش بقا
ليل : غريبة يعني طلعتي وسيبتي تونة لوحدها
قمر : عادي وهي اول مرة
ليل : جايز
قمر : انا هدخل اسخنلكم الاكل
_______________________________
حازم قاعد سرحان وبيفكر ف كنزي وافتكر أن رقمها معاه من وقت ماكانت ف القسم وقرر يكلمها
كنزي رديت : الو مين معايا
حازم : انتي مش مسجلة الرقم ولا ايه
كنزي : لا والله انت مين
حازم : انا حازم
كنزي : انت حازم الظابط
حازم : انتي تعرفي كذا حازم غيري ولا ايه
كنزي : لا والله انا معرفش حد اصلا بس اصل ماما
حازم : مالها ماما
كنزي : انا لازم اقفل ياحازم
حازم : استني بس متقفليش
كنزي : ياحازم والله مش هينفع
نجلاء دخلت فجأة : هو اييه اللي مش هينفع يابت
كنزي حدفت الموبايل واتنطرت : ماما .. استني هفهمك
نجلاء : تفهمني ايه دانتي خلاص مبقاش حد قادر عليكي .. انا هناديلك ابوكي
كنزي مسكتها : استني ياماما ونبي والله انتي فاهمة غلط
نجلاء : ولا كلمة زيادة.. والعريس هتوافقي عليه ياكنزي غصب عنك ومافيش قعاد ليكي هنا .. هتتجوزي وترجعي المنصورة ..
كنزي : بس انا مبحبهوش ياماما .. حرام عليكي
نجلاء : حرمت عليكي عيشتك يابت .. اومال بتحبي مين يابت بتحبي حازم
كنزي : أيوة ياماما بحب حازم
نجلاء : اخرسي كمان اتجرأتي تقوليها ف وشي من غير كسوف كدا .. كان عندها حق عايدة
كنزي : وست عايدة قالت ايه
نجلاء : مالكيش دعوة قالت ايه كلامي هو اللي هيمشي عليكي .. انا عملالك قيمة واقول البت كبرت وعقلت وانتي اتهبلتي اكتر .. بتحبي اللي اخره يكلمك من ورانا بس وسايبة اللي شاريكي ومتقدملك .. هو الزمن جرا في ايه بس
كنزي : وانا بقا هتحكم ف قلبي اقولو يحب مين وميحبش مين
نجلاء : أيوة ياعين امك من هنا ورايح هتتحكمي فيه .. وحسك عينك تقولي لا ع خالد .. انتي فاهمة
كنزي بزعل : فاهمة
نجلاء : يلا قدامي علشان تأكلي
كنزي : مش عاوزة اكل ..
نجلاء : احسن بردك
كنزي قعدت تعيط وتفكر ف كلام مامتها .. وحازم كل دا لسه مقفلش وسمع كل الكلام والعريس اللي متقدملها وأتضايق .. ياتري هيعمل ايه ؟ ...
_________________________________
احمد : نور كنتي فين ياحبيبتي
نور : كنت .. كنت مع سائر
احمد : مش موضوع سائر دا اتقفل من زمان ..
نور : ....
احمد : مالك يانور
نور عيطت جامد : انا لسه بحبه يابابي ومش عارفة اعمل ايه
احمد حضنها : طيب اهدي ياحبيبتي اهدي .... واللي انتي عاوزة انا هوافق عليه
_________________________________
سامح : اومال فين البت يانجلاء
نجلاء : قالتلي عاوزة تنام مش عاوزة تأكل
سامح : وانتي سبتيها تنام من غير اكل يا نجلاء .. حرام عليكي ..
نجلاء : انت رايح فين طيب مش هتأكل
سامح : رايح اجيبها تأكل معانا .. مش هسيبها تنام كدا
نجلاء : براحتك .. اكل انا
____________________________
زين : صباح الخير
الكل :صباح النور
زين : اسر تعالي عايزك
اسر : خير يا زين
زين : انا طالبة معايا انهاردة ننزل حمام السباحة تيجي
اسر : ماشي معاك بس انت مش عندك شغل
زين : لا هفكس للشغل النهاردة .. العوم وحشني اوي
اسر : ماشي انا جاهز
زين : اشطا هكلم حازم يجي
___________________________________
قمر : أيوة ياعربي .. ازيك ياولا والحارة اخبارها ايه
عربي : الحارة وحشة من غيرك ياست قمر والله .. انتي هترجعي امتا
قمر : والله ياعربي ما عارفة اذا كنت هرجع ولالا
عربي: معناه ايه الكلام دا ياست قمر
قمر : يعني اللي ربنا عايزه هيكون ياعربي.. المهم اسمعني ف اللي هقولو كويس .. ومش عاوزة حد يعرف حاجة انت فاهم
عربي : خير ياست قمر .. محتاجة فلوس
قمر : لا ياولا فلوس ايه انت حيلتك حاجة .. انا عاوزة خدمة منك هتعرف تعملها ولا اشوف غيرك
عربي : هعرف طبعا آمريني
قمر : انا عايزك ترقبلي حد وتنقلي كل أخباره خطوه بخطوة من غير مايحس
عربي : حد ! حد مين دا
قمر : هقولك ...
____________________________________
هدي : حبيبتي مش هتنزلي تفطري معانا
صافي : ماليش نفس ياماما
هدي : ليه كدا مين زعلك
صافي : اسر مش بيرد عليا بقاله يومين
هدي : اكيد عملتي حاجة قولي عملتي ايه
صافي : بصراحة عملت ياماما .. في بنت بقالها فترة متقربة منه
هدي : مانتي عارفة ياصافي ان اسر حواليه بنات كتير
صافي : أيوة بس انا مش مطمنة ل دي بالذات دي كمان سكنت معاه ف الفيلا كمان ..
هدي : بجد .. طب انتي عملتي ايه علشان يزعل منك
صافي : اتفقت انا وسهر ع ليل دي وضربنها و ...
هدي : استني يا صافي مين ليل دي
صافي : ماهي ليل دي البت اللي بتكلم عنها ياماما
هدي : اسمها ليل !!
صافي : اه هو ف حاجة
هدي : لا لا مافيش كملي
صافي : اكمل ايه انا خلصت .. خلاص مالك ياماما في حاجة
هدي : لا ياحبيبتي مافيش .. انا من رأي تحاولي تاني مع اسر لحد ما يرد وتعتذريله
صافي: حاضر
هدي بتوتر : انا همشي بقا علشان افطر بابا ..
صافي باستغراب : اتفضلي
_____________________________________
قمر : كنزي .. اتفضلي ياحبيبتي
كنزي : هي ليل هنا
قمر : اه نايمة اهي ادخلي صحيها
كنزي : لا خلاص اجيلها وقت ماتصحا
قمر : لا والله ابدا ادخلي نصحيها ولو مصحتش انا موجودة اهو اقعدي معايا ..
كنزي بابتسامة : متشكرة اوي
قمر : العفو ياحبيبتي دانتي تنوري ..
قمر : بتت ياليلل .. فوقييي .. انتي يابتت
ليل : ايه الصوت دا ع الصبح .. في ايه ياقمر
قمر : اصحي كنزي عايزكي
ليل : صحيت خلاص اهو .. خير يا كنزي
كنزي عيطت : انا مخنوقة اوي
قمر جريت حضنتها : ايه دا ايه دا مالك
ليل : يعني انتي مصحياني علشان تنكدي عليا ع الصبح
قمر : بس ياباردة انتي .. مالك يا كنزي مين مزعلك بس
كنزي : ماما
قمر : مالها ياحبيبتي
كنزي : مش حاسة بيا خالص .. وعاوزة تجوزني لواحد مبحبهوش وترجعني اعيش مع عمتي وابعد عنهم .. اهئ اهئ انا عاوزة اعيش هنا جنب بابا وماما
قمر : طيب ياحبيبتي فهمي نجلاء براحة وهي اكيد مش هترضا تزعلك
كنزي : لا ياقمر ماما خدت قرارها خلاص .. عاوزه تبعدني عنهم .. عارفة احساس يعني ايه تعيشي بعيد عن اهلك مع انهم عايشين ..
قمر : عارفة ياحبيبتي
كنزي : لا اكيد متعرفيش الاحساس دا .. ومحدش هيحس بيا
"قمر أتضايقت وسكتت وليل لاحظت وفهمت ليه أتضايقت "
قمر : طيب ياحبيبتي اهدي ومتزعليش .. كل حاجة هتتحل ان شاءالله
كنزي : يارب
تونة : ايه دا مين مات ع الصبح
قمر : موت ايه بس ياتونة بعد الشر
تونة : اومال قلبينها مناحة ليه كدا .. لا انا مبحبش النكد انا بحب الفرفشة
ليل : ااايوة الفرفشة .. فرفشووني .. يلا نشغل اغاني .. لا لا .. قمر تغني الاغنية اللي بتغنيهالنا دايما
تونة : أيوة أيوة يلا تافتيفي تا تا تا
كنزي : انتي بتغني ياقمر
قمر : يعني شوية دندنة كدا
ليل : دندنة ايه دي صوتها جميل اوي .. اسمعي بس واحكمي يلا
قمر : طب استنوا نفطر طب
الكل : لا دلوقتي يلا
قمر :البنات البنات .. الطف الكائنات
غنوا يا تلميذات ..
الكل بيسقف وبيلفوا حوالينا بعض : تافاتيفى تاتاتا
قمر : قولوا يابختنا ..
الكل : يابختنا يابختنا
قمر : قد ايه كلنا ..
الكل : كلنا كلنا
قمر : فرحانين اننا اتولدنا بنااااات
البنات حنينين .. كلهن طيبين
همهم خدمه بلدهم .. زيهم زى البنين
البنت زى الولد .. ماهيش كماله عدد
في الاحتمال و الجلد .. مذكوره ف المعجزات
البنات ناصحين تمام .. يسألو الحاجه بكام
ينفعو وزراء ماليه .. وإقتصاد مافيش كلام
البنت عين امها .. وابوها يحبها
والكل معجب بها .. في الحي والبلكونات
ياسلام على البنات .. الأروبه المدهشات
ذاكره فوتغرفيه .. كمبيوتر معلومات
يابنت يامؤدبه .. ياحلوه يامرتبه
وبحتة الموهبه .. كم فينا من مبدعات
البنات البنات الطف الكائنات .. غنوا ياتلميذااات
الكل : تافتيفي تاتاتا .. تافتيفي تاتاتا ... هييييه
____________________________
اسر : هما بيعملوا ايه جوا
زين بتريقة : فاتحين حضانة جوا
اسر : بقولك ايه انا شايف اننا نروح النادي أو اي مكان تاني بدل مانبقا ف وشهم كدا .. وممكن يتكسفوا يطلعوا
حازم : انا بقول كدا بردك علشان منقيدش حركاتهم
زين : لا طبعا لا نادي ولا زفت انا مش هتحرك من هنا ..
اسر : طب خلينا ف البسين التاني بعيد عن هنا
زين : لا هو دا الاكبر علشان نعرف نتحرك براحتنا
حازم : هو عند وخلاص يا زين
زين : اه هو كدا .. قال تتكسف قال دي وش كسوف دي
حازم : ع فكرة هو قال يتكسفوا مش تتكسف يا زين
زين : عاوز ايه يعني
حازم ضحك : ولا حاجة ياحبيبي طلعها من دماغك بس
زين : اطلع مين
حازم ضحك ومشي بعيد
زين : خد هنا بس انت تقصد مين .. استنا
____________________________
كنزي : لا حقيقي صوتك حلو .. وبجد فرفشتوني وانا كنت مخنوقة
ليل : اي خدمة انتي بس متعيطيش علشان ربنا يكرمنا
تونة : ايه داااه بصوا بصووا .. دول بيعملوا اييه دول
ليل وكنزي راحوا يبصوا : هما هينزلوا البسين ولا ايه
تونة : ياخرابي ع الحلاوة .. دول طلعوا مزز اكتر من ماكانوا
ليل حطيت ايدها ع عين تونة : بس يا تونة عيب كدا ماتبصيش
تونة زقت ايدها : ياسلام ياختي عيب ليا وحلال ليكي اوعي كدا .. نشوف عضلات الظابط
كنزي : ماتتلمي يا تونة بقا في ايه .. متبصيش عليهم
تونة : مبصش عليهم ولا ع الظابط يابتاعت الظابط انتي ... ونعمة لاروح اقول لامك نوجة اللي معرفتش تربيكي
كنزي : استني بس انا ناقصة.. خلاص بصي براحتك
قمر : انتو بتعملوا ايه عندكم
كلهم اتنطروا : مممم مبنعملش حاجة ياقمر
قمر : وسعي انتي وهي كدا .. ينيلك انتي وهي بتتفرجوا عليهم .. ادخلي ياختي انتي وهي بطلوا قلة أدب
تونة : قولتلهم كدا مسمعوش الكلام والله ياقمر
ليل : يابت ياكدابة انتي . . والله ياقمر هي اللي كانت بتبص
قمر : بس انتي وهي ادخلوا جوا يلا
زين : اهي اللي بتقول هتتكسف اهي واقفة وبتتفرج ..
قمر شدت الستارة
حازم : شوفت ظلمتها ازاي
اسر : اكيد أتضايقت ما بلاش هنا يازين
زين : تولع اعملها ايه يعني مش عاجبها تمشي هي مش احنا
_____________________________
تونة طلعت تتسحب وهما بيأكلوا وفتحت الباب وطلعت بسرعة ..
زين : دي جاية تهبب ايه دي كمان
تونة : اسلموعليكوو
زين : عاوزة ايه يابت انتي
تونة : طب رد السلام طب دا السلام لله
زين : عاوزة ايه اخلصي
تونة : انت مالك ياجدع انت انا جيت جنبك.. دانت حشري بصحيح
اسر : براحة يا زين .. عاوزة ايه ياتونة
تونة : عاوزة سلامتك ياحلو يامسمسم انت يابو عيون حلوة
اسر بيضحك : انشالله يخليكي ياشيخه
زين : عجبتك حلو ومسمسم
اسر : اه اوووي بصراحة ..
زين : طب خلص وانزل وسيبك منها
تونة : اللهم طولك ياروح
اسر : معلش امسحيها فيا انا .. ها عاوزة ايه
تونة : عاوزة انزل بلبسين
زين : بلبسين يعني ايه بلبسين
تونة : مش هرد عليك ها بقا ..
اسر : أيوة جدعة خليكي معايا انا
تونة : هتنزلني بلبسين وتعلمني العوم
اسر : عيوني ليكي بس مش دلوقتي علشان احنا عاملين مسابقة مع بعض لما نخلص هبقا اخليكي تنزلي براحتك
تونة : بيجاااد
اسر : ايووةة بيجاااااد
ليل : تونة .. انتي يابت ايه موقفك هنا
تونة بتغيظ ليل : اصل اسر قالي هيعلمني العوم واتحايل عليا وانا وافقت
اسر : انا
تونة : اه انت
ليل : لا ياشيخة طب يلا ع جوا بقا بدل ماناديلك قمر تجيلك بالشبشب
تونة : لا مش هدخل انا عاوزة اتفرج
زين : تتفرجي ع ايه ياباردة يابجحة انتي .. ادخلي محدش هنا عاوزك
ليل : انا هدخل اجبهالك ماشي ماشي
تونة : انت شكلك مش هتتلم ف ليلتك دي
زين : لا مش هتلم .. وريني هتعملي ايه.. *بيضحك بتريقة* صرصار بيهددني
تونة : طااااايببب .. جريت خدت هدومه وحدفتها ف البسين
زين : يابت المجنونةة .. استني
تونة خدت البورنص وطلعت تجري بيه وزين وراها وعمالين يلفوا حوالين حمام السباحة وحازم واسر ميتين ضحك
زين : والله ماهسيبك ياعفريته انتي .. راح وقع اتزحلق ع ضهره
تونة : هاهاهاها مش عيب ع طولك دا ... اءاءاء مش هتعرف تمسكني وطلعت تجري ع البيت وقفلت الباب وراها
زين قام وطلع يجري وعمال يخبط جامد ع الباب
قمر فتحت بصدمة : انت ازاي تخبط علينا وانت بالمنظر دا
زين : لا وانتي وش كسوف اوووي انتي واخواتك وبالذات الجزمة الصغيرة .. مانتي واقفة قدامي اهو بكل برود
قمر اتعصبت ورزعت الباب ف وشه
زين خبط تاني جامد : افتحي بدل مااكسره ع دماغكم
قمر فتحت حدفت البورنص بتاعه ف وشه ورزعت الباب تاني ووقفت ورا الباب وهي متعصبة من كلامه
تونة طالعة من ورا الكنبة : ها مشي
قمر قلعت الشبشب وحدفته عليها : انتي اللي جيبالييي الكلام يامفعوصةة
________________________________
عدا اليوم ع أبطالنا ونبدأ يوم جديد
كنزي : ليل استني ياليل .. انا جاية معاكي الكلية
ليل : انتي ف هندسة
كنزي : لا ف تجارة بس قولت امشي ع سكتك ..
ليل : ماشي يلا
اسر : لو رايحين الكلية تعالوا اوصلكم
ليل لسه هتمانع كنزي قطعتها
كنزي : اه اه ياريت يااسر
اسر : يلا اركبوا
______________________________
قمر : صباح الخير
عايدة : ست قمر صباح النور
نجلاء: صباح النور ياحبيبتي
قمر : مالك ياعايدة بتبصيلي كدا ليه
عايدة : لا مقصدش بس اصل مستغربة وجودك معانا ف المطبخ
قمر : لا متستغربيش .. انا وحشني الطبخ قولت اجي أساعدكم
عايدة : ياسلام تنوري وتشيلي عني شوية
نجلاء : لا طبعا ياعايدة ميصحش كدا
قمر : ليه بس يانوجة انا قعدة زهقانة قولت اجي اساعدكم وندردش مع بعض شوية
نجلاء : دردشي اه انما تساعدينا لا دا شغلنا احنا
قمر : لا الاتنين يانوجة ..
نجلاء : اللي يريحك ياحبيبتي
قمر : مالك يانوجة حساكي زعلانة ..
نجلاء : والله ياقمر قلبي واكلني ع البت .. انهاردة نزلت الكلية والكلية جديدة عليها .. خايفة حد يضحك عليها وانا بنتي هبلة
قمر : لا يانجلاء مالكيش حق كنزي عاقلة والله .. بس انتي متشديش عليها وهي مش هتعمل حاجة من وراكي
نجلاء : مبشدش عليها والله
قمر : عليا بردك يانوجة
نجلاء : هي اشتكيتلك مني
قمر : لا مشتكتش بس بيبان عليها الزعل
نجلاء : طب ونبي قوليلي دي زعلانة ليه دي
قمر : زعلانة ليه
نجلاء : جيلها عريس زي الورد أدب ايه وأخلاق ايه.. ومش غريب يعني معرفة .. مش موافقة عليه
قمر : ماهو من حقها تقبل أو ترفض .. هو الجواز مش غصب يعني
عايدة : ومن امتا البنات كان ليها رأي يعني . . دانا عرفت اني هتجوز قبل فرحي بيوم واحد بس .. وعرفوني بس علشان استحما غير كدا مكنوش هيقولولي
قمر : احنا نسيبنا من العلاقة القذرة دي ياعايدة.. وخلينا ف دلوقتي .. البنات مبقتش زي زمان.. دلوقتي كل واحدة من حقها تحب وتتحب وتختار .. مش يتفرض عليها اي حد
عايدة : حب ايه بس اللي بتتكلمي عليه ياست قمر .. مافيش الكلام دا .. لما تتجوز تبقا تحبه
نجلاء : أيوة عايدة عندها حق ياقمر .. الحب يجي بعد الجواز
قمر : طيب نسأل السؤال المهم .. انتي ياعايدة مثلا جوزك حبك بعد الجواز
عايدة : ولا بيطيق يبص ف خلقتي حتي
قمر : طيب وانتي يانوجة بزمتك مكنتيش بتحبي عم سامح قبل الجواز
نجلاء : ها
قمر : أيوة أيوة اعترفي
نجلاء : بصراحة اه بس ايش جاب سامح لشباب الايام دي اللي بيتسلوا بالبنات .. دا عمك سامح اول لما شافني جه اتقدملي علطول ولا فكر يتصل بيا ف نص الليل ولا الحاجات اللي مالهاش لازمة الي بتحصل دلوقتي
قمر : الزمن غير الزمن يا نوجة . . بس لازم زي مانتي اختارتي وحبيتي سيبي كنزي هي كمان تختار
نجلاء : اختيارتها زي الزفت
قمر : ياستي هي البنت لسه اختارت
نجلاء : اسكتي ياقمر .. انتي متعرفيش حاجة
_______________________________
ليل داخلة الكلية هي واسر .. صافي كانت واقفة بعيد هي وسارة شافتهم
صافي بعصبية : هووو دا اللي بتقولي مبيتكلموش مع بعض
سارة : انا معرفش
صافي : اسكتي انتي خالص
سارة : استني بس راحة فين
صافي : هعرفها مقامها .. اوعي سبيني
" صافي داخلة ع ليل علشان تتهجم عليها وخربشتها ف رقبتها وايدها اسر مسك صافي " والناس اتلمت
اسر : انتي اتجننتي ولا ايه .. ايه اللي بتعمليه دا
صافي : انت لسه شوفت جنان ياسر .. انا هوريك ازاي تسبني علشان الجربوعة دي
ليل : انتي مريضة والله واخرتك مستشفي المجانين
صافي : انتي تخرسي خالص ..
اسر : سارة خديها من وشي دلوقتي حالا
صافي دمعت : بتبعد عني علشانها يااسر
سارة شدت صافي : يلا امشي الناس بتتفرج
اسر : يلا ياسارة مشيها بسرعة
صافي : ماشي يااسر همشي .. بس مش ههنيكم ببعض لحظة واحدة وهتشوف
اسر : ليل انتي كويسة . . ايدك بتنزل دم
ليل : انا كويسة
اسر : انا اسف والله انا السبب ف اللي بيحصلك دا
ليل : محصلش حاجة خلاص .. هي اللي مريضة .. انا مش فاهمة كنت بتحبها ازاي
اسر : انا مبحبهاش اصلا ولا عمري حبيتها
ليل : اهدي طيب .. اومال بتعمل كدا ليه وكأنكم متجوزين
اسر : هي كدا ومش هتتغير .. سيبك منها تعالي نروح نجيب علاج نوقف الدم دا
ليل : دا حاجة بسيطة متقلقش
اسر : لا يلا بس اسمعي الكلام
ليل : حاضر " مشيت وهي مبسوطة ان اسر طلع مش بيحب صافي "
___________________________________
سائر : نور .. انا مش مصدق .. اخيرا اتصلتي
نور : عامل ايه ياسائر
سائر : انا بقيت كويس اول لما سمعت صوتك
نور : انا بتصل بيك علشان اقولك اني فكرت ف اللي اتكلمنا فيه آخر مرة
سائر : نور لو سمحتي متستعجليش وخدي وقتك ومتتسرعيش انا والله بحبك وعاوزك ومش هبعد عنك تاني و ....
نور فرحت من كلامه : انا كنت عاوزة اقولك اني موافقة ياسائر
سائر بفرحة : بجد يانور
نور : اه بجد .. بس عندي شرط
سائر : انا هنفذ اي حاجة تطلبيها مني قولي
نور : انا وانت هنعيش هنا ومش هنسافر
سائر : اييه !!

google-playkhamsatmostaqltradent