recent
روايات مكتبة حواء

رواية ملاك اوقع شيطان الفصل الثامن 8 بقلم ريم محمد

رواية ملاك اوقع شيطان الفصل الثامن 8 بقلم ريم محمد

ماهي كانت فعلا هتقتلها بس ف حد مسكها من إيديها ف بصت بصدمه وقالت بخوف مالك

مالك خبطها ف مكان معين ف رقبتها ف أغمي عليها فشالها وخرج بهدوء
عند عادل كان سهران عند أصحابه ومبسوط معاهم فونه رن فرد وقال بملل/خير عايزه أي ي لوما (أوباااا نسيت اقولكوا ان لوما هي اللي مشتركه معاهم ضد عيلة المهدي تعالوا نشوف هتقول أي❤)
لوما بخوف وتوتر/ألحقني ي عادل انا نفذت اللي قولتيلي عليه بس بس الطلقه جات فيها مش فيه ...
فقال بغضب/أنتي متخلفه يعني أي اللي بتقولي دا وكمل بسخريه ولا يكون بتحبي يزن عشان كده ضربيتها ف البت..
لوما بتوتر: لا طبعا مش بحبه وقفل بقي وقفلت السكه ..
فقال بخبث/اقطع دراعي لو مكنتيش بتحبي ي لوما وبعدين راح يكمل السهره (بصوا اللي ضرب النار عليهم هي لوما بأمر من عادل  فهمتوا كده )))..
عند عمر وهبة..(ف المستشفي)
عمر اعد جنب هبة اللي بتبكي بشده .فقال بحنان/ي حبيبتي اهدي متعمليش ف نفسك كده دا قضاء ربنا..
فقالت بدموع/انا مش قادره استوعب انه مات انا كنت لسه بجيب هدومه يموت أنا كنت فرحانه اوووووي ي عمر ..و أخسروا مره وحده واعدت تبكي بوجع حضنها وقال بحب/حبيبتي متزعليش دا قضاء ربنا ثم أحنا لسه صغننين والعمر قدامنا ..
فقالت بدموع/يعني هيكون عندي أولاد وهكون ام..
حضنها بقوه وقال /ان شاء الله..
عند صهيب و رودينا (بصوا رودينا مش مجرد بنت عاديه لا هي ظابط شرطه تمام أما صهيب هو هو حارس الشخصي زي ما هو بس حصل موقف وعارف  أنها ظابط.فساعدها وكمان صهيب عنده خبره ف المجال دا.. وبقي كل مهمه تعملها يبقي صهيب معاها .. وتعرفوا مين اللي خبط فيها هي رودينا بس عملوا نفسهم ميعرفوش بعض عشان محدش يشكك فيهم واتخطفت من الناس عايزه تقتلها 
صهيب بخوف/حد عمل فيكي حاجه ..
رودينا تجاهلت سؤاله وقالت باهتمام:فين البت ..
فقال بغباء/بت مين..
فقالت بحسره/بت مين أي لولا ي صهيب بنت صحبتي ..
فقال بتركيز/اه متخافيش معملهاش حاجه هو كان مركز فيكي أنتي ..
فقالت بارتياح/الحمدالله..
. وكملت بتسأل /أحنا هنهرب من هنا أزاي .
صهيب كان لسه هيتكلم سمع صوت الراجل وهو بيقول بسخريه/اووو  صهيب باشا أزيك.
صهيب ببرود/اممم أنت بقي سيد..
سيد/اه سيد سيد اللي هيقتلكوا دلوقتي ..
صهيب ضحك بسخريه وقال :امممم طيب تعالي راجل لراجل . ورمي السلاح اللي معاه .سيد وافق ورمي سلاحه هو كمان ..واعدوا يضربوا ف بعض ورودينا خايفه ع صهيب جداا لحد ما سيد أغمي عليه من كتر الضرب..
رودينا راحت لصهيب وقالت بخوف/ حاسس بوجع أو فيك حاجه بتوجعك واعدت تبكي .
فابتسم بحب وقال /متقلقيش أنا بخير يلا نمشي .
هزت راسها بنعم وراحوا يمشوا صرخت بقوه .اتخض وقال بخوف/مالك ي رودينا ..
رودينا بصت ع رجلها اللي مجروحه جامد وقالت بألم شديد/بتوجعني .
فشالها فاتخضت وقالت بخجل/أنت بتعمل أي ي صهيب.
صهيب أبتسم ع  خجلها وقال/أنتي مش هتقدري تمشي عليها عشان كده شيلتك  واسكتي بقي عشان عايز اروح أنام لأني جعان نوم فابتسمت بخجل.و مشيوا...
عند طائف كان واقف قدام ماهي اللي مربوطه قدامه .وكان يتابعها بقسوه...
فاقت وقالت /أنا فين لحد ما أفتكرت اللي حصل فرفعت عيونها لطائف وقالت /والله يا مالك... قطعها وهو...يقول/أقسم بالله لو ما قولتي الحقيقه لأقتلك.
فقالت بخوف توتر/أصل .قطعها وهو يقول بزعيق/اخلصيييييييي.
فقالت بحقد/اه كنت عايزه أقتلها لأني بكرها جداااا.كان هيتكلم رن فونه بأسم يزن فرد وقال/ف أي ي يزن وقال بصدمه/أي طب أنا جاي وقفل وقال لماهي هرجعلك ي ماهي اصبري عليا وومشي
فقالت بخوف/شكله هيقتلني شكله أي دا فعلا هيقتلني طب أعمل أي نسيبها تفكر مع نفسها)
عند هبة وعمر خرج عشان يحيب حاجه ورجع علطول وداخل الأوضه واتصدم بخوف شديد//////
ف المستشفي وصل مالك واعد يجري بخوف ع أخوه  لحد ما شاف يزن وراح عنده وقال بخوف/ف أي .
يزن بدموع
عند عمر دخل واتصدم لما شاف هبة بتبكي جري عندها وقال بخوف/اهدي ي حبيبتي مالك بس .حضنته وقالت بدموع/أنت مش هتسبني صح.ابتعد عنها وقال بحب/مستحيل ابعد عندك عارفه ليه لأني ببساطه بحبك لا بعشقگ أنتي روحي وقلبي أنا من غيرگ أموت أنتي عمري كله اللي بموت فيها ..حضنته جامد وقالتله/بحبك ي عمر بحبك اووي ..ابتسم بحنان وقال/وأنا كمان بحبك جدااا ي قلب عمر..
ابتعد عنها وكمل بحب/أكلتي ولا لأ..هزت راسها بمعني لا ..
بصلها بحنان وقال /طيب هروح اجيبلك أكل وجاي..
هبة لا مش عايزه اكل ..
عمر بأمر/لا هتاكلي يا هبة معلش عشان تبقي شاطره وتخرجي بسرعه من المستشفي .هزت راسها بمعني ماشي فابتسم وخرج بعد شويه جيه وجاب الكرسي واعدها جنبها وقال بحب/يلا بقي عشان أنا هأكلك .واعد يأكلها وهي مبسوطه جداا وبعدين خلصوا ونامت فابتسم واعد يبصلها بحب..🌹
عند مالك ويزن
مالك بخوف/مالك ي يزن ف أي...
يزن بدموع/بتول بتول خايف عليها اووي الدكتور قال أن حالتها خطيره وأنا خايف أخسر..
مالك/متقلقش ي يزن هتكون بخير ..
يزن /يا رب تقوم بالسلامه أنا من غيرها أضيع ...
واعدوا يتكلموا ومالك فهم منه أنه ميعرفش مين للي ضربهم بنار لأن وشي مكنش باين.. وبعدين مالك مشي ...أما يزن اتنهد بحزن
أما عند صهيب .دخل بيته وهو يحمل رودينا اللي نايمه ودخل أوضته ونايمها برقه وحب وقال بعشق/اه لو عرفتي قد أي بحبگ ايوه بحبك بس للأسف أنتي مش بتحبني واتنهد بحزن ووجع وخرج أما هي فتحت عيونها  وقالت بدموع/ مش هينفع ي صهيب صعب جدااا ي ريتني أقولك أي السبب مش هقدر واعدت تبكي بوجع...
(ي تري أي هو السبب)
عند عادل خرج من شقة صاحبه ومكنش مركز ف الطريق. فخبط ف وحده ..
فقالت بأسف/سوري مخدتش بالي ..
اتصدم من جمالها الهادي والبرئ وقال بهيام/ولا يهمك.
عرفت أنه سكران فبصت بقرف ومشيت فقال بعصبيه أنا عادل الراوي حتت تبصلي  كده والله لوريها من عادل الراوي وخرج وهو متعصب جامد(ي تري هيعمل فيها أي الغلبانه ربنا يستر 😂💔))
عند لوما ندمت ع اللي عملته حسيت قد أي هي وحشه وكمان أمها مش بتحبها خالص كرهت نفسها وقررت  تقول  الحقيقه لطائف وتعترف ع نفسها فهل ي تري هتقوله ولا هيحصل حاجه تمنعها ❤
(عند مالك راح عند ملك لقاها بتبكي وفاطمه بتحاول تهدي فيها .اتخض جامد وقال بخوف/ف أي يا ملك مالك..
بصتله بعتاب وقالت بحزن/أرجوك متتكلمش معايا .
بصلها باستغراب وقال/ليه هو أنا عملت حاجه تضايقتك..
بصتله بغيظ وقالت بدموع/اه سيبتني بقيت اليوم لوحدي ..
أبتسم بحب وشاور لفاطمه أنها تخرج فخرجت راح عند ملك اللي مضايقه ع الأخر وقال بعشق/قلبي مضايق ليه..مردتش .فقال بصدق/والله كنت مشغول جداا أسف ليكي ي ستي طب اطلبي طلب وانا هنفذه..
 باندفاع/شيلني ولف بيا .
بصلها بصدمه وضحك جامد.
فقالت بضيق/بتتضحك ليه.
قرصها من خدودها وقال بحنيه/خلاث مش هضحك وحاضر ي ستي وقام وشالها ..
ملك بخجل/أنت بتعمل أي..
ابتسم وقال/شيلتك زي ما نتي عايزاه ولف بيها بقوه فاضحكت جامد ..
فقال بعشق/بحبك..
فقالت ملك بصدمه/هااا
ضحك جامد وقال بعشق/بحبك ي عمري ..ابتسمت وقالت /وأنا كمان..
مالك بعدم تصديق/بجد.
هزت راسهااا بنعم فاحضنها بشده وقال /بحبگگكگ.
فاضحكت نزلها برقه وقال بجديه/لازم أقولك ع حاجه .
ملك أتوترت جامد وقالت /قول ..
مالك بتوتر/أناااااا.

التاسع من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent