recent
روايات مكتبة حواء

رواية احفاد منصورالفصل الثامن 8 بقلم رنا احمد

رواية احفاد منصورالفصل الثامن 8 بقلم رنا احمد

البارت الثامن من احفاد منصور

♥️♥️♥️😘😘😘😘😘😘
في شقه منصور :٠٠٠٠
رنا بسعاده:مش قادره اصدق ي بابا انكم رجعتوا لبعض ياه ده كان لازم يحصل من زمان.
شجن بوجع :رنا متقلبيش في الي فات ي حبيبتي الاهم اننا مع بعض.
منصوره بسعاده :الف مبروك ي ولاد رجعوكم لبعض ده كان روحي رجعت ليا من جديد.
محمود بسعاده:ربنا يبارك فيك ي عمي ربنا يباركلنا فيك.
ميرفت بسعاده:يلا ي جماعه بقا نسيبهم مع بعض بقا.
صباح :عندك حق يلا احنا بقا جوه يلا ي بابا.
منصور : يلا ي بنات.
محمود بحب وعشق:ايه هتفضلي ساكته كده كتير.
شجن بدموع وندم:بستحقر نفسي اوي ي محمود ازي كنت زباله كده معاك ازي مقدرتش النعمه الي كنت فيها ستات كتير ببتمنا ضفر راجل زيك انا اسفه ي محمود انا اسفه.
محمود بعشق:خلاص انسي كل حاجه ي شجن علشان خاطر رنا انا كل ده كان اختبار مني وانتي نحجتي فيه كنت براقبك زي ضللك وتأكدت انك ندمتي ي شجن وتوبتي انا عارف اني الي شوفته علي ايدك مش قليل بس انا بحبك وقررت اسامحك وانسي علشان خاطر رنا وخاطرك.
شجن بسعاده عامره :بحبك بحبك ي اجمل راجل في عنيا ٠
*****************************************************
في امريكا :٠٠٠٠٠
من داخل النايت كلب الذي ملك ل صوفيا ٠٠
سما بقلق:دي شكلها ست لبش ايه الاشكال دي.
رعد بغيظ: ي عني احنا جاين نقبض على شيخه دي تاجره مخدرات ودعاره هيزاعها تبقا عامله ازي.
سما بغيظ: اه كل مبفتكر الموضوع ده ببقا عايزه اولع فيها بقا الزباله دي عامله صفحه علي النت وبتحرض البنات انها تهرب وتاخدهم تشاغلهم في الدعاره والمخدرات دانا عايزه اولع فيها.
رعد بمرح :ي واد ي جامد انت.
لتقاطعهم صوفيا بدلع وتمايع وهي تنظر بجراه واعجاب ل رعد.
صوفيا بدلع :اهلا وسهلا نورتوني في نايت كلب صوفيا لكل انواع الدلع.
رعد بغمزه:انا قولت كده برضه واحنا جايين علي ننبسيط بس مدام طلعوتوا مصريين وولاد بلدي انا لازم اعمل معاكم الواجب بس مش هنا.
سما بضيق :امال فين انشاء الله.
صوفيا بمكر ودلع:بكره في فليتي هعمل معاكم احل واجب يلا هسيبكم تتبسوطوا باي ي مززز.
رعد بانتصار:حلو اوي كده واضح ان المهمه هتخلص بدري بدري.
سما بغيظ وغيره:دي زباله وقليله الادب وبجحه دي تستاهل حبس مدا الحياه.
رعد بغمزه:انتي غيرتي منها ولا ايه.
سما بغضب:نعم انا اغير من دي ده أنا احلي منها بكتير.
رعد بخبث:يبقا غيرتي منها عليا بقا.
سما بغيظ:نعم اغير علي مين انت اتجننت ولا ايه انا رايحه اشوف اي حاجه اعملها في المكان ده.
رعد بهمس وحب :اول مره احس الاحساس ده معاكي ي سما اخلص بس من الي احنا فيه وساعتها مش هتبعدي عن حضني ابدا٠
******************************************************
في شقه احمد وصفاء:٠٠٠٠٠٠
صفاء بقلق:مالك ي بت ي مروه فيكي ايه.
مروه بخوف:مفيش ي ماما شويه مشاكل في الشغل.
صفاء بعدم اقتناع: ماشي ي مروه هسيبك براحتك بس افتكري ان امك جاتلك وانتي رفضتي تصرحيني.
مروه برعب وخوف :صدقيني ي ماما لو فيه حاجه هقولك ٠
******************************************************
في فيلا مراد ورشا ٠٠٠٠
في غرفه ناديه :٠٠٠٠٠٠
كانت تجلس بدموع ورعب وجسد متصلب وهي تمسك بيدها اختبار الحمل الذي تتطلع له بصدمه ورعب لتعلم انها تحمل في احشائها طفل من زوجها ولكن خطاها الوحيد هو عدم علم من حولها
ناديه بدموع وصراخ: ي يارب ي يارب اعمل ايه في المصيبه دي انت الي عالم ي يارب اني مغلطش عمار جوزي بس للاسف خطفنا الحظه دي زي الحراميه اخطف واجري من غير محد ي عرف ي يارب انا لازم اكلم عمار لازم ينزل بسرعه ونتجوز لازم لتقوم بالاتصال علي عمار لياتيها الرد سريعا.
عماربزهق :ايوه ي ناديه خير انا لسه مكلمك الصبح فيه ايه.
ناديه بدموع :الحقني ي عمار مصيبه مصيبه.
عمار بقلق وارتباك:مصيبه ايه اتكلمي.
ناديه بدموع :انا حامل ي عمار حامل.
عمار بصدمه:ايه طب وعيزاني اعملك ايه.
ناديه بضيق:ي عني تعملي ايه ي عمار لازم تنزل علشان نتجوز قبل مبطني تبان.
عمار بضيق : انزل ايه انتي اتجننتي انا مقدرش انزل انا لونزلت هيجيبوا حد مكاني ده انا مصدقت اتصرفي انتي قوليلي لاهلك ايه المشكله انتي مراتي.
ناديه برعب :لا طبعا انت عيازني اقولهم ايه ي عمار انا اتجوزت وحامل وده كل من وراكم انت بتقول ايه ٠
عمار بزهق: يوووووه بقا انا زهقت منك بقا بلا ارف عملالي زي العيال الصغيره كل حاجه لا لا اعملي الي انتي عيزاه حاجه تقرف.
ليغلق عمار الخط لتصعق ناديه مما سمعت وتشعر بان الحياه توقفت من حولها ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
في السعوديه :٠٠٠
في شقه عمار ٠٠
عهد زوجه عمار:ايه ي عمار مالك كنت بتكلم مين.
عمار بزهق وضيق:ناديه حامل.
عهد بغضب:نعم حامل هو ده الي اتفقنا عليه ي عمار هتجوزها علشان اكسب رهان اصحابي في الكليه وبعدين ارميها مش ده كلامك.
عمار :وانا ي عني مكسبتش الرهان ي بنت خالتي ناديه كان كل الشباب هيموتوا عليها في الكليه راهنت عليها اني اوقعها واخلي ابوها يوافق علي جوازنا من واحد علي قده زي بس بصراحه قولت اتبسط شويه بجميلتها بقا بس مقولتش انها هتحمل من اول مره كده.
عهد بحده:طب وهتعمل ايه ي عمار..
عمار :هي الي هتعمل هي خيبه وضعيفه هتتخلص من الحمل ده وانا بعدين هطلقها وكان مفيش حاجه حصلت ٠٠
***************************************************
في احدا الاماكن الفخمه :٠٠٠٠
دعاء بصدمه :ايه الصور دي ي إياد.
اياد بوجع لحالها لكنه مضطر :ايه ي حلوه دي شويه صور كده حلويين اكيد سليم باشا هيتبسط منها اوي.
دعاء بدموع ووجع :انت ليه بتعمل كده ي اياد انا عملت فيك ايه حرام عليك..
اياد :بصي بقا ي حلوه بصراحه نفسكي فيكي ملاقتيش غير الطريقه دي تخليكي تحت أمري وقت ماحب والا الداخليه كلها هتعرف فضيحه سليم باشا وبنته وكله في ايدك.
دعاء بدموع ووجع :في ايدي ازي ي عني.
اياد :تكوني تحت امر وقت ماحب.
دعاء بقوه وثبات:مش هيحصل ي اياد اعمل الي عايزه تعمله بالصور دي بس مستحيل اكون رخيصه كده انا بنت سليم شاكر فاهم لترحل دعاء ليبتسم اياد بارتياح لجمال معشقوته الناقيه ليقسم انها ستكون اله قريبا ٠٠٠
*******************************************************
في احد الكمائن :٠٠٠٠
الظابط بغضب:استني ي هانم انتي مش شايفه الكمين ولا ايه.
سمر بضياع:انا مش شايفه اي حاجه اصلا.
الظابط بغضب:نعم ي روح امك طب انزلي معايا كده وانا اخليكي تشوفي كويس فتشلي ي ابني العربيه دي ٠
العسكري بجديه: في كميه كبيره من الهيروين سعادتك.
الظابط بغضب:الهم صلي علي النبي مخدرات كمان دانتي ليله اهلك سوادء خودها علي القسم.
من داخل القسم المعادي :٠٠٠٠٠
الظابط بغضب:خوشي ي روح امك نادر باشا عايزك تظبطلي الحلوه دي.
نادر بصدمه:سمر ٠٠
لتذكير طبعا نادر ظابط اخو صديقه سمر وبيحبها جدا طبعا انتوا اكيد فاكرين مشهدهم الوحيد في الجامعه هنشوف حكايتهم هتبقا ايه.
*******************************************************
في شركه الراوي :٠٠٠
في مكتب رافت ٠٠
رافت بعشق:شكلك مبسوطه اوي النهارده.
رنا بسعاده: جدا جدا الحمد لله بابا وماما راجعوا لبعض بعد العذاب ده كله ٠
رافت بابتسامه:الحمد لله جهزي نفسك بقا علشان نروح لدكتور.
رنا :مصمم برضه نروح.
رافت بتصميم:ايوه مصمم انا وعدتك انك هتعملي العمليه ودي اهم حاجه عندي دلوقتي فاهمه ٠
رنا بسعاده :فاهمه بس بصفتك ايه.
رافت بغمزه:جوزك ولا نسيتي ي مدام انا قولتلك انك ليا وهتعرفي كل حاجه بوقتها ماشي.
رنا بثقه وارتياح:فاهمه ٠
*******************************************************
في فيلا ربيع الدميري :٠٠٠٠٠
من داخل المخزن ٠٠
روجين بدموع :ارحموني بقا حرام عليكم سيبوني انا وبنتي كفايه بقا حرام عليكم.
مريم بالم :صدقيني والله غصبن عني انا كمان محبوسه زيك نفسي اخرجك واخرج بس اعمل ايه مش بايدي ابدا.
ورجين بدموع :حرام عليكم بنتي بتموت اتصرفي ابوس ايدك احنا لازم نخرج.
مريم بقيله حيله :ي ريت كنت اقدر بس اعمل ايه مش في ايدي حاجه اعملها ٠
روجين بدموع :اتصرفي في تلفون حتي اتصرف انا حافظه رقم عامر خليني اكلمه ابوس ايدك.
مريم بتفكير :هحاول هحاول صدقيني هعمل اي حاجه علشان نخرج من هنا.
*******************************************************
في شركه الراوي :٠٠
في مكتب سيف :خير مالك جايه علي الصبح ليه كده.
مروه بارتباك:جاي علشان ارتاح من الي انا فيه واشوف حضرتك ناوي علي ايه.
سيف بمكر :ابدا شيك صغير هتمضي عليه بتمن الخاتم.
مروه بثبات :بس انا مش هقدر ادفع المبلغ ده.
سيف : يبقي انتي الي اختارتي تتضحي بنفسك قصاد مبلغ تافه زي ده.
مروه :وانا موافقه.
سيف بصدمه :اييييه ٠
******************************************************
في شقه منصور :٠٠٠
عامر الراوي بخوف:سليم بيه انا جيه وحاكتلك من الاول كل حاجه لاني هموت من قلقي على مراتي وبنتي سنين مش عارف ارجعهم ولما ياست جيه وقولتلك علشان تساعدني ٠
سليم :عامر بيه من اول مجيت حكاتلنا علي الي عمله ربيع بخطف بنتك ومراتك واحنا بنعمل المستحيل علشان نوصل لاي حاجه توصلنا ليهم ساكتين عليه لحد منعرف هما فين واكيد هنعرف المهم الخطه ماشيه تمام حتي انا في الاداره محدش يعرف ان ربيع عايش مكتم علي كل ده علشان نقدر نوصلهم.
عامر :تمام هو بقا شبه متاكد ان خطته ماشيه في اذيه بناتكم باستخدام ولادي وانا اسف مضطر امشي وراه انا وولادي علشان نعرف مكان مراتي وبنتي فين ده جاحد وممكن يقتلهم بدم بارد علشان كده غصبت علي ولادي الخطه دي بدافع اني انتقم منكم قصاد الي عملتوه في ربيع.
اسد بحده:مش سعادتك برضه ل هربتوا وبعدين ليه متسلموش ل البوليس وتخلص وساعتها ببساطه تقدر تعرف هما فين.
منصور :مش هيقولهم ي اسد بالعكس هيعند اكتر انه يموته بحرقته عليهم لانه معندوش حاجه يخسرها.
عامر :بالظبط كده.
سليم بتنتهيده:تمام المهم ي بنات الخطه ماشيه تمام..
دعاء :اطمن ي بابا اياد بقا شايف بالصور دي ان الي طلبه منه ابوه شبه اتنفذ.
رنا :ورافت برضه ي عمي شايف انه كده عمل نفس الحكايه لما ماضماني علي ورقه الجواز الي هو متأكد انها مش حقيقيه ولما رحتله البيت وكنت علي اتصال بيكم اتاكد انه مش ممكن ياذيني.
مروه :وسيف كمان سيبته مصدوم بس حاسس انه هياخد الي ابوه طلبوه منه وهو تتدميري.
مروه :وسما عارفه هتعمل ايه كويس مع رعد الواضح ان كلهم متفقين علي نفس الخطه انهمم يحمونا ومنه انهم بينفذوا خطه اونكل عامر ٠
دعاء :كلهم عاوزين يحمونا علشان كده مصممين علي ان الخطه الي عملوها مع اونكل عامر تكون مظبوطه.
سليم :خليكم معاهم وخالو بالكم من نفسكم وسيبوهم يحسوا ان خططتهم ماشيه ربيع لما يتاكد من تتدميرنا هيخرج ساعتها هنعرف نصرف ونقضي عليه ونرجع روجين وامها تمام.
الفتيات :تمام. يتتتتتتتتبع ٠٠
*******************************************************
😂😂😂😂😂😂ايه رايكم في دماغي سم مش اي كلام دول احفاد منصور برضه مش اي حد انتظروا القادم انشاء الله لانه الاقوي هستنا رايكم ي غالين دمتم في رعايه الله وحفظه.
احفاد منصور :٠٠
بقلمي رنا احمد :٠٠

google-playkhamsatmostaqltradent