recent
روايات مكتبة حواء

رواية خادمه بعقد شرعي الفصل السابع 7 بقلم القلم الذهبي

رواية خادمه بعقد شرعي الفصل السابع 7 بقلم القلم الذهبي

 الفصل السابع

خادمه بعقد شرعي
تاليف #القلم_الذهبي ..
قفلت صفيه باب اوضتها ورايحه
تقعد علي سريرها واتصدمت لما شافت ورقه علي السرير _مسكتها وكان مكتوب فيها .
بعتي نفسك بالرخيص لمنصور يا واطيه.
قعدت علي السرير مضايقه وغضبانه وبتقول لنفسها. يا تري مين اللي دخل اوضتي وحط الورقه دي . وازاي عرف اني كنت مع منصور بيه .. غريبه
فضلت لوقت تفكر كتير وبعدها قامت خدت شور وغيرت هدومها.
ونزلت رايحه المطبخ وقبل ما تدخل المطبخ سمعت سناء بتتكلم بالتليفون جوه المطبخ وبتقول .
_ ايوه يا قاسم بيه انا عايزه المبلغ اللي اتفقنا عليه تحطهولي في البنك الاول وبكدا اضمن ان حقي مش هيضيع وبعدها هنفذ كل اتفقنا عليه وهخلصك من منصور بيه وحسن.
صفيه اتصدمت من اللي سمعته ورجعت لوراء بهدوء.
طلعت علي السلم بسرعه قبل ما تطلع سناء من المطبخ وتشوفها ..
وقفت صفيه عند غرفة دلال هانم
بتخبط علي الاوضه مرتين مفيش حد بيرد بتستني شويه وبعدين بتفتح الاوضه .
انتابتها حاله زهول من المنظر اللي بتشوفه
دلال واقعه من علي الكرسي بتاعها علي الارض وجمبها زجاجه الوسكي ويبدو عليها انها في حاله مش طبيعيه.
_ قربت منها صفيه وقالت بصوت عالي !
دلال هانم دلال هانم مالك فيه ايه ؟ !
وايه اللي وقعك كده وتقرب الكرس وبتسند دلال بصعوبه وتقعدها علي الكرسي.
دلال دفعت ايد صفيه وبعدتها عنها.
---اوعي كده سبيني مبحبش حد يسندني انا بعرف اقوم لوحدي لالالا اسنديني انا مشلوله مقدرش اقوم لوحدي اه انا مشلوله بسبب الحادثه ايو الحادثه اللي ضيعت حياتي كلها ودمرتني .
كمان انتي عارفه مين السبب في الحادثه دي مفيش غيره الكلب اللي اسمه منصور ربنا ينتقم منه. اقولك علي حاجه انا انتقمت منه بسبب اللي عمله وحسسته انه ولاحاجه
ههههههه هههههههه ايوه ولا حاجه كان حتة خدام عند بابا موظف كحيان ولايسوي حاجه وبعد منضفته وخليته كل حاجه واتجوزته خاني ومع مين مع واحده كحيانه زيه من عينته. هههههه هههههههه بس انا مسكتلوش ردتله القلم قلمين بس هو انتقم مني اشد انتقام هو السبب ايو هو السبب في اللي انا فيه...
انتي مين وايه اللي جابك هنا وازاي تدخلي عليه الاوضه من غير متستاذني امشي اطلعي بره... بره.. لا تعالي انا عارفاكي انتي طيبه وانا بحبك عارفه انا حاسه انك انتي اللي هتساعديني وتخلصيني من كل اللي انا فيه ساعديني بقي وطلعيني علي ااكرسي وهاتيلي كأس تاني غير اللي وقع اتكسر.
--حاضر ياهانم بس اهدي الانفعال مش كويس علي حضرتك تعالي اطلعي علي الكرسي وانا هعملك اللي انتي عايزاه.
---انتي اسمك ايه.
--صفيه اسمي صفيه ياهانم.
--اسمك حلو قوي وانتي كمان حلوه قوي وسعديه كانت حلوه زيك كده وكانت بتسمع كل الكلام اللي بقولها عليه بس الظالم المفتري موتها منه لله هاتي بقي الكاس عايزه انسي كل حاجه انا تعبانه قوي تعبانه ونفسيتي زفت عايزه ارتاح
نفسي اخرج من هنا ..
-- كفايه شرب ياهانم علشان خاطر صحتك حرام عليكي.
---انتي مالك انتي انتي تنفذي اللي بقولك عليه وبس.
---حاضر ياهانم اتفضلي.
--انتي زعلتي معلش حقك عليا بس انا مبحبش اللي يعارضني.
--مزعلتش ياهانم انا تحت امرك. تليفونك بيرن ياهانم اتفضلي.
--الو الو مين ايوه ياقاسم انت فين وليه مبتتصلش بيه انا كنت هتجنن انت وحشتني قوي ياقاسم انا خلاص مبقتش قادره ابعد عنك ولا بقيت قادره اعيش في القصر ده يوم واحد لا زم تخلصني من هنا يا قاسم لازم ونعيش مع بعض فاكر يا قاسم فاكر ليالينا الحلوه اللي قضيناها مع بعض فاكر كل الحاجات الحلوه اللي كانت بينا لازم كل حاجه ترجع زي ما كانت الاول لازم يا قاسم لازم تخلصني من منصور باي طريقه لازم ..
وبتقفل التليفون وبترميه وبتنهار في البكاء.
--صفيه بتقرب منها اهدي ياهانم اهدي ارجوكي.
--انتي بتعملي ايه هنا اطلعي بره بره مش عايزه اشوف حد ولا حد يدخل هنا كلكم خاينين منصور مسلطكم علشان تموتوني ويخلص مني وياخد كل حاجه بس لا انا اللي لازم اخلص منه واتجوز قاسم واعمل العمليه واعيش حياتي مع قاسم...
خرجت صفيه من عند دلال وعرفت انها علي علاقه بقاسم ودي اللي عايز يعرفه منصور من زمان.
وقفت لحظات صفيه بره قدام اوضة دلال وقالت لنفسها.
_ انا مش هينفع اسكت لازم منصور يعرف كل حاجه وكمان لازم اقوله علي الورقه اللي لقيتها علي السرير. شويه وسمعت صريخ وصوت عالي ..
نزلت بسرعه علي السلم ولقيت سناء ..
يا تري صفيه لقيت سناء مالها !!!


google-playkhamsatmostaqltradent