recent
روايات مكتبة حواء

رواية احفاد منصورالفصل السابع 7 بقلم رنا احمد

رواية احفاد منصورالفصل السابع 7 بقلم رنا احمد

 البارت السابع من احفاد منصور :

♥️♥️♥️♥️☝️☝️☝️😘😘
في شقه منصور :٠٠٠
منصور بقلق:مالك ي شجن فيكي ايه ي بنتي.
شجن بوجع :مفيش ي بابا مخنوقه شويه.
منصور بخوف:من ايه قوليلي احكي ل ابوكي ريحيني.
شجن :صدقني ي بابا عادي بس قلقانه علي رنا الي مش عارفه فيها ايه.
منصور بتنهيده:اطمني انشاء الله رنا هتبقي زي الفل المهم امها.
شجن بالم :ي يارب انشاء الله هبقا كويسه ي حبيبي متقلقش.
منصور بتمني : انشاء الله ي ضنايا.
شجن بلهفه: رنا حبيبتي عامله ايه ي روحي.
رنا بابتسامه :انا تمام ي ست الكل اطمني كنت مخنوقه شويه بس دلوقتي احسن بكتير ٠
شجن بسعاده:دلوقتي بس اقدر اطمن عليكي ي ضنايا شايفه السعاده في عينيكي ربنا يسعدك دايما ي ضنايا.
منصور بفرحه:ربنا يكرمكم ويسعدكم ومشوفش فيكم اي حاجه وحشه.
*******************************************************
في شركه الراوي :٠٠٠
مروه برعب :ي نهار اسود ومنيل الخاتم كان هنا ي نهار اسود علي دماغك ي مروه هعمل ايه ي ربي هعمل ايه.
سيف بمكر:ها ي مروه فين الخاتم.
مروه برعب:ها الخاتم.
سيف بغضب:ايه مالك فيكي ايه الخاتم فين.
مروه بدموع:مش عارفه والله كان هنا معرفش راح فين.
سيف بغضب:نعم ضيعتي خاتم تمنه 200الف جنيه.
مروه بصدمه:كام ي نهار اسود ارجوك سمحني صدقني كان هنا انا اسفه.
سيف بغضب:وانا هعمل ايه باسفك انشاء الله.
مروه بدموع:طب حضرتك عايز مني ايه اي طلب هعملوهالك حتي لو هشتغل ليل ونهار علشان اسد الفلوس.
سيف بضحك:ههههه هتشتغلي قد ايه بقا علشان تسدديهم.
مروه بدموع :اي حاجه بس ارجوك انا اهلي على قدهم.
سيف بخبث:اي حاجه اي حاجه.
مروه بخوف:اي حاجه.
سيف بخبث:خلاص سبيني افكر واقولك.
*******************************************************
من امام الجامع :٠٠٠٠
متولي بابتسامه :حراما ي عمي منصور.
منصور :جماعا انشاء الله ي متولي ي ابني عامل ايه.
متولي بابتسامه:عايشين بحسك ي راجل ي طيب كنت عايز افتحك في موضوع.
منصور بترقب:خير ي ابني.
متولي :كنت عايز اطلب منك ايد ست الكل شجن.
منصور بصدمه:شجن بس لااسف ي ابني شجن اتقدملها كتير وهي دايما بترفض.
متولي بحزن:ارجوك ي عمي منصور فتحها بس يمكن ده هي املي الوحيد في الدنيا من زمان.
منصور بقيله حيله :والله ي ابني هقولها وربنا يقدم الي فيه الخير.
متولي بسعاده :تشكر ي ابا الحاج انشاء الله هتوافق.
*******************************************************
في شقه منصور :٠٠٠
شجن بعند في محمود :انا موافقه على جوازي من متولي ي بابا.
منصور بصدمه:بتقويلي ايه موافقه غريبه اشمعنا.
شجن بقوه:كده نصيب بدات افكر في كلامكم كلكم واشوف اني لازم اشوف حياتي بقا واعيش.
رنا بحزن:ايه الي بتقوليه ده ي ماما هتجوزي.
شجن بوجع والم:امال عيزاني اعمل ايه استنا ل حد مابوكي يتجوز ويقهرني وهو ده الي هو عايزه.
منصور بحده:بلاش ظلم ي شجن محمود عمره مكان عايز يقهرك ولو كان عاوز يتجوز كان اتجوز من زمان.
شجن بالم:محمود مش موضوعنا دلوقتي انا بتكلم عن نفسي وموافقه علي جوازي من متولي كلمه ي بابا قوله ان كتب الكتاب النهارده بهيصه وزيطه الناس كلها تتكلم عليها.
رنا بصدمه:النهارده ي ماما.
شجن بعند:ايوه النهارده.
منصور:تمام ي شجن الي انتي عيزاه هيحصل.
لتشعر وكانها ورطه نفسها بنفسها لكن لامفر الان ٠٠٠٠٠
*******************************************************
في امريكا :٠٠٠٠
من داخل غرفه رعد وسما٠٠
سما بغضب:نعم ي عني ايه احنا الاتنين ننام في اوضه واحده ازي ي عني.
رعد بغيظ:ي خربيت غبائك ي شيخه انا مش قولت اننا قدام كل الناس متجوزين انا مش عايز حد يشك فينا خلينا نخلص من المهمه الزفت دي.
سما بغيظ:طبعا ماهو الموضوع جاي علي هواك.
رعد بقرف:جاي علي هوايا ليه انشاء الله تكوني فاكره نفسك بنت بجد روحي بصي ل نفسك مش هتلاقي غير راجل وشكله غبي كمان واتخمدي بقا خلينا نخلص.
سما بغيظ:راجل وغبي كمان ماشي ي رعد انا هوريك مين هي سمااسد.
******************************************************
في شقه حازم :٠٠٠٠
حازم بخبث:ها ي نور عيني ارتاحتي دلوقتي.
سمر وهي تستنشق اخر ماتبقا من جرعه الهيروين:اوي ي حبيبي ارتاحت اوي.
حازم بوقاحه:طب متريحيني انا كمان.
سمر بعدم فهم :مش فاهمه.
حازم بخبث :تعالي معايا وانا هفهمك.
في غرفه النوم :٠٠٠
حازم بخبث:شوفتي انا وانتي اتبسطنا ازي.
سمر بغباء :عندك حق كده كده انا عمري مهكون غير ليك وانت بتحبني ي عني كده كده هنتجوز صح ي حبيبي.
حازم بكدب :طبعا ي روحي طبعا انا هسيبلك كميه كبيره من الهيروين خليهم معاكي.
سمر بغباء :ماشي ي قلبي.
*******************************************************
في فيلا الراوي :٠٠٠
في غرفه اياد ٠٠٠
اياد بمكر:يااه كده صورتك هتبقا احلي بكتير ي دعاء والله وهتقعي في ايدي وتكوني تحت امري للابد يبقا يوريني بقا سليم باشا هيعمل ايه.
*****************************************************
في الاداره :٠٠٠
في مكتب اللواء سليم شاكر زوج داليا ووالد دعاء واخو اسد ٠٠٠٠
خالد صديق سليم :مالك ي سليم فيك ايه من ساعه معرفنا شحنه المخدرات دي الي دخلت البلد واحنا مش عارفين من الي مدخلها وانت ساكت وسرحان.
سليم بتفكير :الموضوع ده فكراني ب ربيع الدميري وشحنات المخدرات الي داخلها البلد والي شربنا المر علشان نعرف نقبض عليه.
خالد بزهق: يااه ي سليم ايه الي فكرك ب الزفت ده اله يجحمه مطرح ماراح المهم خلينا في الي احنا فيه ونشوف مين الي دخل الشحنه دي البلد.
سليم بتركيز: عندك حق خلينا في الي احنا فيه..
******************************************************
في فيلا ربيع الدميري ومريم مراته :٠٠٠٠
طبعا للتذكير مريم كانت متورطه مع ربيع واتحكم عليها ب عشر سنين فخرجت قبل ربيع واتقابلوا لما ربيع هرب واتقابلوا وعايشين في الفيلا دي ٠٠٠٠
ربيع بانتصار :اول شحنه مرت بسلام ونرجع نلعب بالفلوس لعب التجار الي كنت بتعامل معاهم قبل مادخل السجن اتعانوا معايا ونرجع لفلوس والنغنغه من تاني.
مريم بتعب:انت هتفضل حابسني هنا لحد امتا انا هفضل كده انا عايزه اروح ل ابني مراد.
ربيع بغضب:مراد مراد الي راح اتجوز بنت منصور واتعاون مع اسد وسليم وشاكر وسبنا مرمين في السجن ومسالش فينا مش عايز اسمع اسمه.
مريم بغضب ودموع:انا ماليش دعوه بكل ده انا عايزه ابني عايزه اعيش معاه الي فاضل من عمري سبني اخرج وصدقني مش هقول ل حد انك عايش بس سبني.
ربيع بغضب: بقولك ايه انا مش ناقص ارف انا مش هرجع السجن تاني بس شويه زباله زيكم فاهمه كفايه الزفته وبنتها الي في المخزن دول الي فارقني.
مريم بحده:حرام عليك ي اخي سيبهم ي خرجوا بنتها معاقه وعايزه تتعالج انت ايه معندكش قلب بس هقول انا وانت ربنا هيرمينا في جهنم حدف بسبب كل الي عملنا زمان بس انا بقا عايزه اتوب ولو علي جزء بسيط من ذنوبي يمكن ربنا يسامحني.
ربيع بسخريه:توبي ي اختي توبي بس بعيد عني.
مريم :طب سيبالي الموبايل انت وخده ليه.
ربيع بغضب :غبي انا علشان اسيبك التلفون تكلمي حد وتوديني في داهيه مش كده انت تترزعي هنا وتسكتي خالص وطفي الي تحت دول وابعدي عني وحسك عينك تفكري في حاجه انتي عارفه انا ممكن اعمل ايه ٠
******************************************************
في شقه منصور :٠٠
في غرفه شجن :٠٠٠
ميرفت بحده:انتي متاكده من الي بيحصل بره ده ي شجن.
شجن بحزن:معنديش بديل ي ميرفت سبيني.
رشا بحده :في ايه ي ميرفت متسبيها تعيش حياتها مع بنادم بيحبها زي متولي.
ميرفت بغضب:والنبي ايه ده على اساس ايه ان محمود مكنش بيحبها انتوا بتاكدبوا علي نفسكم.
صباح:وبعدين معاكي ي ميرفت سيبيها بقا محمود خلاص حياتهم مع بعض انتهت من زمان سيبها بقا.
ميرفت بتنهيده:انا مش قصدي انا كل الي يهمني سعادتها ربنا يكرمك ويسعدك ي شجن.
صباح:يلا بقا الناس مستنيه والماذون والعريس قاعد هتجنن ي ي عروسه ي قمر.
رنا بحزن تجاهد لاخفائه :مبروك ي ماما ربنا يسعدك ي حبيبيتي ويعوضك.
في الخارج :٠٠٠٠
متولي بسعاده عامره :الف مبروك ي عروسه ربنا يقدرني واسعدك ي ست البنات.
منصور :مبروك ي ضنايا.
رنا :مبروك ي ماما.
شجن وهي تحدث نفسها:عملين تبركولي على ايه ده انا جوايا نار قايده بس محمود جرحني اوي وخلاص كلامه بياكد ان مستحيل نرجع لبعض ي يارب من عندك ساعدني انت فين ي محمود.
ليستجيب الله لدعاها ليدخل فارسها بغضب شديد لما يحدث فهل سيزوجون معشقوته ل غيره فهو لان يسمح ابدا بذلك الشي مهمها حدث.
محمود بغضب:ايه ي عمي منصور طب مش هتعزمنا ولا ايه.
منصور بقلق:معلش ي محمود ي ابني مانت شايف انها علي القد.
محمود بحده:وانت ي عريس طب مشكنت تقولي وتستاذني الاول.
متولي بغضب:واستاذنك ليه انشاء الله.
محمود بغضب: مش المفروض تستاذني قبل متجوز مراتي ٠
شجن بصدمه:مراتك.
رنا بدهشه:مراتك ايه ي بابا قصدك طليقتك.
محمود بتملك:امك عمرها مكانت طليقتي ي رنا طول عمرها مراتي انا ردت شجن تاني يوم طلقنا خوف تكوني ل غيري علشان كده ردتها انتي مراتي ي شجن مش طليقتي.
لما تشعر بذاتها الي وهي تختبي في احضانه ليشدد هو من احتضنها تحت نظرات السعاده ممن حولها واخيرا اجتمعوا العاشقان (محمود وشجن) يتتتتتتتتتتبع ٠٠٠


google-playkhamsatmostaqltradent