recent
روايات مكتبة حواء

رواية قاسي امتلك قلبي الصفل السادس 6 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل السادس 6 بقلم نرمين قدري



 الفصل السادس بقلم نرمين قدري

ريما / ايه الواد المز ده بجد يجنن لا ودكتور برستيج بردو بصراحة يتاكل الحق اعلقه قبل ام اربعه وأربعين متشوقه بصراحة ميتسبش وانا مش حسيبه
بقلم نرمين قدري
دخلت ريما السرايا وهي علي وجهها ابتسامة اعجاب وهي ماشية حالمه لقت رنا في وشها
رنا / ااايه متحسبي مالك كده ماشية و مش شايفه حاجة تقرف
ريما/. هو انتي مش تعرفي تقولي كلمة حلوة بجد انتي مريض. نفسبة ربنا يشفيكي
رنا / ريما بطلي بقي شغل النعومية ده وانزلي علي أرض الواقع ياختي ايام زمان خلاص راحت وانتي دلوقتي هنا يعني تبطلي بقي غرورك ده
ريما بصتلها /بجد مريضة
لسة رنا حترد
دخل غسان
غسان/ انا شايف تقومو تضربو بعض احسن في ايه هو احنا مش حنخلص من الاقرف ده كل يوم
جرت رنا عليه تتحسوك بدموع مصطنعة
رنا /طايب اعملها ايه بس يا غسان هي حطاني في دماغها و بتغير مني موت انا معملتش حاجة كل اللي عملته اني بقولها حاسبي وانتي داخلة كانت داخله مش باصة قدمها و خبطتني جامد في أيدي حتي شوف بتوجعني حتي ماهنش عليها وتعتذر و استمرت في البكاء .. ولا عشان انا يتيمة و انت مقعدني انا وماما عندك في من حقكم تعملو فينا كده .
غسان /خلاص يا رنا بطلي كلام اللي ملهوش لازمة ده ريما متقصدش كل ده ولا إيه يا ريما
ريما أ/بيه غسان هوانا بجد صدقت اللي شويتين اللي عملتهم .. اتصدق إذا كنت أنا معاها من شوية صدقت اللي قالته حقك تصدق أنا طالعة انام احسن
طلعت ديما علي غرفتها وبقيت رنا مع غسان
رنا غسان صحيح هو انت بقي مش ناوي تتجوز حتفضل كده طول عمرك
غسان/ رناااا قلتلك ميت مرة متدخليش في الملكيش فيه مالك انتي اتجوز ولا متههبش انتي مالك وسبها ومشي
رنا./ في نفسها فاكر يعني لما تعمل الشويتين دول ححل عنك لاء انا بتحلم انا لازم اكون انا صاحبة السرايا دي ولما احط حاجة في دماغي يلا السلام دانا تربيت. فوزية هانم
مع نزول فوزية
فوزية/ انتي بتجيي سرتي ليه ..
وخلاص اتجننتي بتكلمي نفسك في ايه يا بنت بطني قولي
رنا/ مافيش ياست الكل بس ابن اخوكي لسة راكب دماغة ومش شايفيني خالص
فوزية /اصبري أنتي عارفه عقدته من ساعة امه ما سابته وسافرت و اتجوزت هناك
رنا /منا عارفه وانتي عارفه مين كان السبب
فوزية/ بس هو ميعرفش وان عرف يبقي تنسي موضوع جوازك منه خالص فا اصبري كده لحد ميلين
رنا /يغني اصبر لحد ما تيجي واحدة تلطشه مني وتشيل الجمل بما حمل
فوزيه/ هههههههههههه واحدة مين أن شاء الله انتي عمرك شفتني اي واحدة دخلت سرايا أو المزرعة كلها انتي حتستهبلي و حتي لو ده حصل متاخفيش امك موجوده وكفيله باي حد يخش هنا
رنا /و غلبت عليها علامات الغل طايب و الزفته اللي فوق دي حنتحملها لحد أمتي
فوزية/ اهدي بقي كل شيء بوقته حلو
نرجع بقي للست مليكة طلعت مليكة الاوضة وهي في قمة غضبها وبعدين في البني ادم ده مش شايف غير نفسة فاكر نفسة هو الحاكم بأمر في ايه هو انا دخلت السجن وانا مش واخده بالي انا حموت من الجوع
زمانك يا كلب البحر مقضيها شوية من عند سميرة وشويه من عند احلام باطني اااه
انتبهت علي خبط في علي الباب
فتحت لقت عامل من المطبخ مطلع لها وجبه خفيفه
عامل /حضرتك دكتور مالك
مليكة /أيوة
عامل/ اتفضل الشيف سمح لحضرتك بوجبه استثنائية لحد معاد العشا
مليكه /بجد بجد شكرا جدا بس ايه اللي خلاه يغير راية و لا وكمان يطلعه لحد هنا .. انا علي حد علمي أن ممنوع اكل يطلع الاوض
عامل /مش عارف انا ينفذ أوامر وبس
فلاش باااك
غسان الو ايوه يا شفنا اخبارك ايه
الشيف نادر / غسان باشا عشا من سمع صوتك
غسان معلش مشاغل انت عارف ايه طمني الشغل تمام معاك ولا في حاجة مضياق
(نادر صديق غسان من ثانوي بس هو دخل سياحة وفنادق وبعد كده غسان عينه في مطعم )
نادر / ايه سر مكالمة الغريبة دي
غسان/. ليه عندك طلب عارف الدكتور اللي جيه اتخانق معاك من شوية لانه جعان
نادر / اه طبعا وصعب جدا عليا بس بصراحة خفت أخالف القوانين علشان عارفك
غسان /بس ممكن تخالفها انهارده من ورايا
نادر/. نعم ازاي يعني من وراك
غسان / حطلع اكل الاوضة بتاعته علي اساس أنه صعب عليك ودي حاله استثنائية
نادر/ افهم الاول وبعدين انفذ
غسان/ مش لازم تفهم نفذ وانت ساكت
نادر /وانا تعرف عني كده
غسان بجد مش وقته بعيدين حقولك
نادر ،/ تؤمر ياكبير
باااك
مليكة انا مالي انا ليه اكل ولا بحلقه انا جعانه جداااا
اخدت مليكة الاكل و بداءت تاكل بنهم شديد في كانت جاعانه فعلا
دخل محمد الاوضة
محمد. / اده اللي انا شمه ده في ريحت اكل هنا
مليكة /. بسملة اتفضل
محمد /هو انا اللي انا شايفة ده حقيقة ولا انا بحلم
مليكه ههه لا بتحلم استغطي بقي كويس علشان الكوابيس
محمد/ لا بجد عملتها ازاي دي يابن اللعيبه انت ما بقلكش يوم و كسرت القواعد انا هنا من خمس سنين معرفتش اعملها
مليكة,/ دي قدرات يابني
محمد/ لابجد عملتها ازاي
مليكة / لما تكبر حقولك وسبني احسن حموت من الجوع
وبعد الاكل شعرت بالتعب وناامت في سباق عميق من كتر التعب
وفي مساء دخل غسان المطعم العمال وقت العشاء و عنية تبحث عنها وان يجدها
غسان في نفسة هو ايه الهبل اللي انا بعملة ده متفوق لنفسك كده انت حتضعف ولا ايه لاوفوق دي واحده ست ست فوق عارف يعني ايه ست
انتبه غسان لدخولها المطعم وكان واضح عليها التعب شديد
ملكية ذهت للشيف
مليكة/ شيف نادر شكرا بجد علي اللي عملته معايا واسف أن كنت ضايقتك بس انا كنت جعان فعلا و الشغل كل مرهق للغاية
نادر / ولا يهمك ياكتور بس خليها في سرك احسن لو غسان بيه عرف فيها جزا عليا
مليكة / سرك في بير متخفش مش حقول للحاكم بأمر حاجه
ضحك نادر بشده علي الحاكم بأمر
مليكة / ايه عجبتك مع. فعلا عامل زي الحاكم بأمر اللي حرم علي الناس اكل الملوخيه
نادر ،/. خلاص يابني حموت من الضحك
كل ده تحت أنظار غسان الغاضبة
هي ازاي تضحك كده مع حد متعرفهوش هي حكايتها البت دي
ذهب غسان عند نادر
غسان في ايه مضحكوني معاكم
نظرو ملبكه و نادر لبعض و ضحكو بشده
غسان بغضب أو غيرة
نعم غسان دخل في قلبه غيره وهي أول همسات الحب فاالحب يهمس للقلب بنبضات الغيرة حتي ينبه
غسان / مش نشوف شغلنا ياشيف كل العمال في انتظار الاكل و انت يا دكتور يلا اتفضل شوفلك تربيزة علشان متجيش بعد كده تعيط وتقول ما اكلتش
مليكه / ورفعت حاجبها انا معيطش علي فكرة أنا كنت شغال في زريبة ساعتك و الوقت سرقني وانا بنقذ بهايم ساعتك احسن يموتو يعني مكنتش بدلع
غسان / انت بتقول ايه
مليكة /و عرفت طبعا أنها لبخت كالعاده لاء مش بقول انا باخد صنيتي ورايح اكل تسلم ايدك ياشيف
ا
بتسم غسان ابتسامة غريبه
نظرات نادر له كلها تساؤل
نادر/غسان غسان كان غسان متابعها بعينه وعلي وجه ابتسامة وكل العمال نادرا ما يشوفو غسان يبتسم
انتبه غسان لصوت نادر
غسان نعم يا نادرخير
نادر/ انا اللي خير بردو انت حكايتك حكاية .. ليكون كرهك للستات خلي ميولك أستغفر الله العظيم حقول ايه
غسان و قد ماسكته كريزة ضحك هههههههههههه اههههههه
انتبه العمال قال أحدهم غسان باشا بيضحك احنا اساسا مش بنشوفو يبتسم لا ده بيضحك شكل القيامة حتقوم استر يارب
ملليكة / الدراجاتي
العامل /واكتر
غسان / نادر نت اتجننت ايه اللي بتقوله ده
محمد / ماهو اهتمامك بلدكتور ده غريب يعني أنك تكسر قواعد عمرك في حياتك مع عملتها و انك تيجي في الوقت ده المطعم و تاكل وسط العمال ده بردو عادي و الغيرة الواضحة في عينك لما لقتني بضحك معاه بردو عادي
غسان حيلك حيلك ايه كل ده
دخل عليهم مازن وقد سمع كل كلام نادر
مازن / قلبي قلبي هو كلام علي مين كل ده
غسان / ااه دي القاعده شكلها عليا انا قايم
نادر / لا ورب العرش ميحصل مش حتقوم قبل ما افهم دا انا اموت فيها
مازن / وانا كمان انت عملت كل ده مع دكتور الجديد صح
نادر / صح انت كمان لاحظت شغل الجامد ده
مازن / انت بجد كسرت قواعد زي ما سمعت نادر بيقول
انا لما سءلت وعرفت انك هنا بجد استغربت ازاي غسان باشا يتنازل و يجي يتعشي في مطعم عمال
نادر / شوفت شوفت اهو هو كمان مستغرب الحكايا فيها إن وانا لازم اعرف
قام غسان من مكانه وبصلهم باستغراب كأنهم كانتات هبطت من الفضاء وسابهم ومشي
وفي مساء طلعت مليكة غرفة
ملليكة / مساء الخير
زياد/. مساء النور تعالي يا يا مالك حفرجك علي فيديو تاريخي تعالي بس وشدة زياد علي سريرة و كان زياد طبعا في وضع النوم وعارفين هو بينام ازاي
مليكة /. زياد هو في ايه يا اخي مش عاوز اتفرج
زياد/ بقولك تاريخي افهم يا جدع
دخل محمد الاوضة ايه مالكم صوتكم عالي ليه
زياد / واد يا محمد معايا فيديو تاريخي
محمد / احلف كده فرجني بسرعة
فضول مليكة اللي حيموتها حبت تشوف ايه هو الفديو تاريخي ده
مليكة خلاص حتفرج معاكم
زياد طايب قوم اخلع كده علشان تتفرج براحتك دي حتبقي ليله فل الفل
مليكة / مش فاهم ايه علاقات ده بده
محمد / ماتبقاش قفل علشان تقعد راحتك وغمزله و لا ايه
طبعا مليكة زي الهبله وعمله فاهمة راحت غمزة له ولا ايه
اتفرج الاول و بعضين اغير
محمد / براحتك يلا بقي يا زياد اخلص و تتجمع تلاته علي الاب توب و شغل زياد فيديو
مليكه برقت و فتحت بوقها و مش عارفه تتحرك ولا تقول اي. رد فعل
الفيلم طلع فلم قليل الادب طبعا
شهقت مليكة بصوتها
انتبه محمد وزياد
زياد / اده انت صوتك عمل كده ازاي
ملكية انتبهي لاء اصل اصل الفيلم جامد الصراحة
انا شوفته قبل كده .
زياد / مش قلتلك تاريخي تاريخي لاء شكلك واصل و اتفرجت عليه كمان بركاتك يا دكتور
مليكة/ و قد عدلت من وضع نظارة صح انتم عندكم حق
لازم الواحد يتفرج براحته حروح اغير
زياد/ يعني اوقف الفلم لحد ماترجع
مليكه/ لاء انا شوفته اتفرجو انتم ودخلت مليكة حمام
مليكة بالهوي يالهوي يا لهوي حعمل ايه مع جوز الخراتيت اللي برا دول لو عرفوا بس اني بت مش بعيد ياكلوني صحيا
يارب عدي الليله دي بقي
بقلم نرمين قدري
وصباح اليوم تاني نزلت مليكة تمارس عملها دخلت ريما عليها
ريما/ صباح الخير دكتور
مليكة /صباح النور آنسة ريما في حاجة ممكن اسعدك فيها
ريما/ بصراحة لاء انا كنت جاية عشانك
مليكه /و قد ماسكة نظارة فهي حركة لا ارادية بتعملها لما تتوتر جاية علشاني ليه خير يا انسة
ريما /بصراحة أنا دايقت من أبيه غسان امبارح و اللي عمله معاك
مليكة/ ولا يهمك يا آنسة عادي هو صاحب الشغل ومن حكم في ماله ما ظلم
ريما ا/نت طيب قوي وسامحتو كده طوالي
مليكه /اه عادي صحيح كنت عاوزة اسءل حضرتك هو فين مكان عصافير علشان في لقاح لازم باخدو
ريما/ يهيام بس كده تعالي معايا
واخدته ريما عند العصافير وهي بتكون جمب سرايا
مليكة/ الله السرايا تحفه من قريب. كأنها لوحة
ربما/ و من جوا حلوة اكتر انا كنت مبهوره زيك كده اول ما شفتها بس بعد ما قاعدت فيها قلت يارتني ما شفتها
مليكه /ليه. هو انتي مكنتيش قاعده هنا
ربما/ لاء انا كنت مع مامي في تركيا عشت هناك عمري كله و لسة راجعة من تلات سنين بس بعد وفاه مامي
مليكة وقد اشفقت علي ريما
مليكة/ معلش ربنا يرحمها انتي لو احتاجتي اي حاجة في أي وقت حتلاقيني جمبك
خفق قلب ريما في صغيرة و جمال دكتور مالك ساحر الصراحة
لمحتهم رنا من الفرندا
رنا/ الله الله دي حلوة قوي الفرصه جاتلي علي طبق من فضه شوفي بقي يا ريما هانم لما اخوكي يعرف انك بتتكلمي مع راجل غريب في جنينه لوحدكم
اقل حاجة حيقول انك طالعة لامك خاينه ويرمبكي برا اصل مش حته عيله تيجي و تاخد العز ده كله مني
يلا بقي با نونو ابديء
ذهبت رنا عند ربما
رنا /يالهوي ايه اللي انا شيفاه ده ريما البت المحترمه تعمل كده فين اخوكي يجبي يتفرج علي اللي مستغفلاه و بتدي مواعيد للعمال
طايب اعملي حساب لاخوكي و ابعدي شوية مش تجبيه ركن عصافير جانب سرايا وكانك بتقولي للكل طظ مش هاممني
ربما / انتي عارفه انتي بتقولي ايه انتي حقيرة
مليكة /في ايه بس صلى علي نبي كده محصلش حاجه لكل ده يا آنسة حضرتك فاهمة الوضع غلط
رنا /وبصوت عالي علشان غسان يسمع
رنا / اي و وضع يا حضرت اللي فهمته غلط اي وضع يسمحلك انك تقوف تتمرقع مع اهل البيت و الضحكة من هنا لهنا وطبعا الست هانم عاجبها الوضع ده بس حنقول ايه اقفي القدرة على قومها تطلع البت لامها
كل ده وسط عيون مرقباهم من الاول
رنا/ لقت قلم نزل علي وشها فجاءة
بقلم نرمين قدري

google-playkhamsatmostaqltradent