اخر الروايات

رواية ملاك اوقع شيطان الفصل السادس 6 بقلم ريم محمد

رواية ملاك اوقع شيطان الفصل السادس 6 بقلم ريم محمد

 فتحت الباب وقالت بخوف:مين أنت.

الشخص باحترام/متخافيش حضرتك الأستاذ يزن قالي أديكي الفستان دا ومد إيده بالفستان ولو حضرتك عايزه تتأكدي رني ع الأستاذ يزن..
بتول بتوتر/احم بصراحه مش مصدقه حضرتك و قطعها صوت بنتها وهي بتقول/ماما فونگ بيرن.
بتول أخدت الفون ولقيته رقم يزن فردت وقالت /يزن.
يزن بحب/أي رأيك ف الفستان.
بتول / دا طلع بجد اممم أنت مجنون صح..
يزن باستغراب/مجنون .
بتول/اه مجنون ي بني أنت لسه مكلمني من شويه وقولتليلي أنك هتنام ..
يزن/بصراحه لقيت نفسي مش عايز أنام و فاضي فقولت أخرج مع برنسيسة قلبي بتول وكمل بحماس/ يلا خدي الفستان من صهيب عشان نص ساعه وهكون عندك..
فقالت بحب/طيب سلام.
فقال لصهيب/أنا أسفه أني مصدقتش حضرتك بس قطعها وهو يقول باحترام/عارف حضرتك كل دا وأتفضلي الفستان.خدت الفستان ..
صهيب/بعد أذنك ومشي ..
بصت ع الفستان وابتسمت بحب ..
عند صهيب وهو ماشي خبط ف وحده.
فقالت بضيق/أنت غبي ..
صهيب باحترام/أنا أسف لحضرتك و فقطعته وقالت بزعيق/طيب غور من وشي..
فقال بغضب مكتوم/حضرتك أنا قولت أسف ليه الغلط..
بصتله بقرف ومشيت ..
فقال /ربنا يهديها ومشي ...
ف المستشفي تحديدااا عند مالك وفاطمه
مالك بصدمه/ مات ..
 فاطمه بدموع/اه مات مات بسبب جرعه زياده خدهااا واعدت تبكي ..
فقال بهدوء/أهدي بس وادعيله .بس المهم ملك مش لازم تعرف دلوقتي خالص أنتي هتيجي تاعدي عندي ويومين وملك هتخرج بس مش لازم تعرف خالص ..
فاطمه بدموع/حاضر مش هقولهاا .
مالك /تمام أنتي هتجيي معايا المستشفي وتقوليلها أنك جيتي تزوريها ولما تسألك على رافت  تقوليلها أنه ميعرفش أنك جيتي.
هزت راسها بنعم ومشيوا...
عند زين دخل غرفة جيلان وأتصدم لما شافها مفتحه عيونها جري عندها وقال بفرحه/جيلان أنتي فوقتي أخيرا ي حبيبتي أنا كنت بموت من غيرگ.
بصتله بعتاب وسكتت .فقال بدموع وندم/أنا أسف والله أسف أنا متجوزتش أنا أنا بحبگ أنتي ردي عليا ي جيلان.
جيلان بدموع/أنا بحبگ ي زين أنا كنت بسمعك وأنت بتتكلم معايا بس مكنتش بقدر أقوم بس أنا بحبگ جداا وأكتشفت أني مش بحب مالك
زين بصدمه/بتحبني بجد..
جيلان بدموع/اه بحبك..
مسحلها دموعها وقال /بحبك ي جي جي ..
فابتسمت بحب ....الباب خبط.
يزن/أدخل.
يزن دخل بسرعه وقال/كنت متأكد أني هشوفك هنا عشا سكت لما شاف جيلان فقال بفرحه/جيلان أنت فوقتي الحمدالله أخويا كان قلقان عليكي أوووي ي جيلان وأحنا كمان كنا قلقانين عليكي ..وكمل باستعجال/بص أنا هتأخر سلام ومشي.
جيلان بضحك/هو مستعجل كده ليه..
سرح ف ضحكتها وقال بحب/ضحكتك حلوه..
فقالت بخجل/ميرسي..
عند بتول خلصت لبس وكانت عسل جدااا. الباب خبط فتحت وقال رورو وحشتيني .
رورو بابتسامه /وأنتي كمان وحشتيني أووي. ودخلت وقالت/واو أي القمر دا كله رايحه فين ي بت..
بتول بسعاده/هخرج مع يزن..
بتول/اممم ي سيدي ي سيدي.
فضحكت وقالت/بصي بقي ي رورو هو أنا أحتمال أتأخر هتعبك معايا هتعدي مع لولا .
رورو/بس ي هبله أتأخري براحتك أنا أصلا بحب أعد مع لولتي ..
حضنتها بتول وقالت /شكرا ي قلبي ..فونها رن بأسم يزن فردت وقالت/طيب أنا نازله سلام ونزلت.
أما رورو أعدت تلعب مع لولا(رورو أسمها الحقيقي رودينا ودي صاحبة البيت اللي اعده فيه بتول  وعندها 22 وبتتكلم قبل ما تفكر أمها عايشه أبوها لا معندهاش أخوات خالص)/
ف فيله الحديدي ..
كانت هبة أعده تعبانه جداا من بطنها وعمر نزل أول يوم شغل بعد الأجازه وهي أتصلت بيه عشرين مره بس مش بيرد.
فقالت بوجع/ اه بطني مش قادره بطني واجعني أووي وأعدت تبكي بشده ومن كتر الوجع أغمي عليهااا....
عند يزن و بتول أخدها لمكان جميل جداا وهادي ومليان ورد بجميع الألوان ..
بتول بسعاده/الله المكان دا تحفه أوووي ي يزن شكرا بجد..
يزن بحب/تسمحيلي بالرقصه دي ..
هزت راسهااا بنعم .ومسك إيديها وراقصوا ع أغنيه جميله .
فركع قدامها وقال /تتجوزيني ..
فقالت بصدمه./هاا.
فقال /تتجوزني.
فقالت /مستعد تتجوز وحده عندها كمية المشاكل دي ..
فقال بدون تردد/مستعد.
فقالت بحب/موافقه.فابتسم بسعاده ولبسها خاتم هادي ورقيق وقال بحبگ..
فابتسمت بحب..
فقال /بس عايز أقولك حاجه..
فقالت باستغراب/قول.
يزن///
عند عمر راح فيلته ودخل لقاها مرميه ف الأرض جري عندها وقال بخوف/هبة هبة مالك .خاف جداا فشالها  وجري بيهااا وركبها العربيه ومشي...
ف المستشفي. وصل وقال بزعيق/دكتوووووووور بسرعه..
الممرضه/أهدي ي أستاذ بس مفيش دكاتره دلوقتي..
قطعها وقال بزعيق/دكتورررر بسرعه مراتي بتموت أي مش بتفهمي..
الدكتور خرج وقال بهدوء/ف أي.
عمر بخوف/مراتي ي دكتور مش عارف مالها .
الدكتور/ ندي.جهزي أوضة العمليات بسرعه
الممرضه/حاضر وبعد مرور من الوقت هبة دخلت العمليات..
عمر بدموع/ي رب يكونوا بخير ي رب بعد ساعتين خرج الدكتور.
جري عنده وقال بخوف/خير ي دكتور..
الدكتور/لأسف.......
نسيبهم ونروح عند مالك وصل هو وفاطمة المستشفي داخلوا غرفةملك واتصدموا....
عند رورو نايمت لولا وكانت لسه هتنام الباب خبط فتحت وقبل ما تتكلم حد رش عليها مخدر.(ي تري مين الشخص دا
عند مالك وصل إلي المستشفي هو وفاطمه وداخلوا الغرفه واتصدموا لما شافوها فاضيه ..
مالك بخوف:ملك ملك ملقاش رد خاف أكتر .فاطمه بخوف:فين بنتي يامالك
مالك بصلها بمعني أنه هو كمان مش عارف وخرج بسرعه وقال بزعيق: فين المدير اللي هنا.
خرج الدكتور: حضرتك بتزعق ليه.
مالك بعصبيه: بقولك فين الزفت اللي هنا..
الدكتور بغضب مكتوم:حضرتك ي ريت تقولي أي المشكله من غير غلط ...
مالك كان لسه هيتكلم سمع صوتها وهي بتقول باستغراب: مالك ..مالك بصلها بارتياح وجري عندها وقال بخوف:كنتي فين يا ملك خضتني عليكي ..
ملك بخجل/احم أنا بس كنت زهقانه ف خرجت مع الممرضه أتمشي شويه ..
مالك ببرود/احم طيب قطعته ملك وهي تقول بفرحه /ماما وراحت حضنتها واعدت تبكي.
حضنتها أمها وقالت بحب /وحشتيني ي حبيبتي وحشيتني جدااا..
ملك/وأنتي كمان ي ماما وكملت باستغراب/هو بابا فين ..
فاطمه بدموع/أبوكي قطعها مالك وهو يقول مسرعا/رافت سافر يا ملك سافر ..
ملك باستغراب/سافر سافر ليه
مالك/انا بعته عشان الشغل ..
ملك بعدم تصديق/طيب ..
مالك/عندي ليكي مفاجأه ..
ملك بفضول/أي .
ضحك ع فضولها الواضح وقال/وهتخرجي قريب جداا ..
ملك نفخت بضيق وقالت بملل/هي دي مفاجأه وأنا احسبلك هتقولي أني هخرج دلوقتي ..
ضحك بشده وقرصها من خدودها وقال / لمضه..
ابتسمت وقالت بغرور مصطنع/عارفه وضحكوا ..
عند يزن و بتول ..
بتول كانت حاسه أن ف حد بيرقبهم .بس محبتيش تقول ليزن ..
يزن باستغراب/مالگ ي بتول شكلك مضايقه ف حاجه..
بتول /لا خالص مش مضايقه ولا حاجه بس ممكن نمشي عشان تعبانه شويه..
يزن بخوف/مالك فيكي أي ..
بتول بابتسامه/متقلقش دايخه شويه..فقام وقال بحنيه/طيب ي حبيبتي يالا نمشي ابتسمتله وكانت لسه هتتكلم شافت حد رافع المسدس ع يزن ..
فقالت بخوف/يزن ودفعته بقوه و.....
عند عمر ف المستشفي ..
الدكتور /لأسف فقدنا الجنين .
عمر بصدمه/أي وكمل بتوتر طب هبة.
الدكتور/الحمدالله مدام كويسه وممكن تدخلها ..فدخل وقال بدموع/أنا أسف معرفتش أحميكي أسف واعد يبكي بوجع. .
فتحت عيونها وقالت /عمر انت بتبكي ..
عمر بدموع/هبة
هبة حطت إيديها ع بطنها وقالت بدموع/ابني ابني ي عمر لا مستحيل واعدت تصرخ الدكتور دخل هو والممرضه ..
الدكتور/الأبره بسرعه..
الممرضه/حاضر حاضر واديتلها الابره ونامت ..أما عمر مش بيتكلم واقف مصدوم ...
ف مكان ما ..نري رورو مربوطه وقدامها شخص ويقول بسخريه/وأخيرا لقيتك ي حضرة الظابط ..
رورو بصتله بقرف وقالت /مستحيل تقدر تعملي حاجه ..
ابتسملها وقال /امممم واثقه اووي .
ابتسمت بثقه وقالت/طبعاا.
فقال باستفزاز/اممم طيب أمشي أنا وهجيلك تاني بس متحاوليش تهربي عشان مش هتعرفي وخرج..
فقالت بغضب/اموت وأعرف هو فين لحد دلوقتي .قطعها صوت وقال/أنا جيت ي حضرت الظابط.
فابتسمت بثقه وقالت/ كنت متاكده أنك هتيجي ي صهيب ...
عند ماهي كانت واقفه وتقول بغضب /اه أغبيه متعرفوش تعملوا حاجه ..
الراجل بملل.ف أي ما نا روحت اقتله جات فيها أنا ذنبي أي..
فقالت بغضب/عاااااادل  أخرس مش عايزه أسمع صوتك ومسكت المسدس وقالت أنا هعمل مشوار وجايه وضحكت بشر وخرجت..
عادل بملل // اوووف أنا زهقت وكمل بخبث:أروح أسهر أنا بلا شغل بلا قرف..
ف المستشفي تحديدااا ف غرفه ملم كانت فاطمه نايمه هي وملك
فدخل عليهم حد وقالت/ أخيرا هقتلك يا ملك وكانت فعلا هتقتلها بس حد مسك ايديهاا . بصت بصدمه وقالت/

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close