recent
روايات مكتبة حواء

رواية ملاك اوقع شيطان الفصل الخامس 5 بقلم ريم محمد

رواية ملاك اوقع شيطان الفصل الخامس 5 بقلم ريم محمد

 دخل مالك واتصدم من منظر ملك فكانت بتبكي بشده فجري عندها وقال بخوف شديد: ف أي مالك يا ملك

ملك بدموع:: تعبانه أوووي ي مالك ومسكت فيه جامد  وقالت بدموع:: تعبانه حاسه أني هموت .. ..
مالك بخوف: بس متقوليش كده أنا هروح أجيب الدكتور وجاي وخرج بسرعه..
((بعد مرور من الوقت)) ...
جيه مالك ومعه الدكتور ..
الدكتور كشف عليها وقال //متقلقش هي عندها شوية مضاعفات مش أكتر ..
مالك بقلق :: يعني ف خطر ع حياتهاا.
الدكتور: لا خالص هي تتغذي حلو وتاخد الأدويه وهتكون بخير أن شاء الله هتكون بخير بعد أذنك وخرج...
ملم بضعف/مالم.
مالك بلهفه/ مالك حاسه بوجع أروح أجيب الدكتور ..
ملك بابتسامه/لا أنا الحمدالله بخير بس بس .
مالك بقلق/ف أي ..
ملك  بزهق/أنا هخرج من المستشفي أمتي ..
مالك بحنان/أن شاء الله قريب جدااا ي حبيبتي نامي أنتي دلوقتي وأنا هجيلك ع بليل..
ملك بملل/طيب تصبح ع خير بقي ونامت . فابتسم بحب .رن فونه رد وقال بقسوه/ف أي عايزه أي ي زفته خلاص أنا جااي سلام وخرج بسرعه ...
عند يزن كان بيفكر ف بتول قطع تفكيره خبط ع باب غرفته فقال/أدخل.. دخل زين.واعد بهدوء..
يزن بمرح  حتي يخفف عنه / أي ي عم ساكت ليه...
زين بدموع/جيلان ي يزن الدكتور قال أن حالتها مش مستقره وأنها رافضه ترجع للحياه واعد يبكي ..
يزن بحزن ع حالة أخوه //بس أهدي أن شاء الله هتكون بخير ..
زين //أن شاء الله وأنت عامل أي ما لوما..
يزن //لوما مين ي عم أخوك خلاص أتعدل وقرر يتجوز ..
زين/ بجد قررت تتجوز مين بقي.
يزن بعشق/ بتول أسمها بتول عسل و رقيقه وأنا بعشقها بس.
زين /بس أي.
يزن قاله ع عيلتها وبنتها ..
زين /أنت بتحبها صح ..
يزن بعشق/مش بحبها بس دا أنا بموت فيهااا..
زين/تمام لو بتحبها بجد يبقي تقف معاها دايما تكون سندها علطول تحسسها أنها ملكه اه هتواجهه صعوبات بس لو بتحبها زي ما بتقول يبقي أستحمل عشانها ...
يزن كان لسه هيتكلم فونه رن .
يزن //أوووف.
زين/مالك ي بني ..
يزن/ لوما بترن ..
زين/ رد عليها شوف عايزه أي.
يزن رد وقال/خير ي لوما لا مش هاجي. مش فاضي سلام وقفل ..
زين/كانت عايزه أي.
يزن/ كانت عايزاني أخرج معاها قولتلها مش فاضي ..
زين/ يزن أنت لازم تقطع  علاقتك بيها..
يزن/عارف ي يزن متخافش أنا هبدأ من جديد.
زين أبتسم وقام وقال/ تصبح ع خير .
يزن/ وأنت من أهل الخير..
 ((ف مكان آخر))
كان يقف مالك ويقول بقسوه/ عايزه أي تاني ..
الفتاه بدلع/حد يقول لمراته حبيبته كده..
مالك بقسوه/قصدك طليقته مش مراته أنجزي عايزه أي ..
الفتاه/ بحبگ ي مالك وعايزه نرجع لبعض.
مالك ضحك بسخريه.وقال // ههههه ضحكتني والله نرجع لبعض لا ي حبيبتي أرجع لوحده خاينه وزباله زيك يبقي بتحلمي واه قولي لأخوكي يبعد عني وعن أخواتي وإياكي تتصلي بيا تاني. ومشي..
فقالت بحقد/اه ماشي ي مالك والله لوريك من ماهي واتصلت ع حد وقالت بعصبيه /تعالي أنت وزفته حالا ف مكان اللي بنتقابل فيه وقفلت ....
عند مالك  فونه رن فقال/ خير يا رافت أي مستشفي أي طيب أنا جاي ..
ف المستشفي وصل طائف المستشفي...
لقى فاطمه اعده ف الأرض بتبكي بقوه فراح عندها وقال/رافت فين..
نعمه بدموع/ رافت...
مالك بصدمه // ((نسيبهم ونروح عند ماهي)
عند ماهي كانت تقول بحقد/أحنا لازم ندمر ولاد المهدي ..
الشاب/طب هنعمل أي ي ماهي .
ماهي بعصبيه/ بفكر ي غبي أنت مش عارف تعمل حاجه لطائف والغبيه التانيه مش عارفه توقع يزن واعدت تفكر وقالت بشر////
الكل ضحك بشر ...
عند زين دخل غرفه جيلان وأتصدم ...وقال...
عند بتول كانت اعده بتلعب مع بنتها الباب خبط فراحت فتحتت وبصت بخوف شديد وقالت بخوف
جيلان سمعت كلامه وهو بيقول. بوجع/ ليه ي جيلان أنا بحبگ وعمر مالك ما حبك ليه بتعذبني ليه ي جيلان .. أتصدمت بشده وقالت بدموع/ بيحبني بس أزاي وهو ولا مره قالي أنه بيحبني بس أنا مش بحبه بس مش عايزه أخسره أعمل أي ي ربي أنا هدخله ودخلت لقيته ماسك صورتها بصتله بندم فقالت بدموع/زين.
زين بصلها وسكت .
فقالت بدموع /أرجوك رد عليا..
زين ببرود/
نسيبهم ونروح عند بتول ف المستشفي ..كانت بتبكي وتقول/أهو مش بيحبك ي هبله وتضحك عليكي أنا لازم أمشي أنا مش هستني أنا هعيش لبنتي قامت بضعف شديد ومشيت....
عند مالك و ملك ❤❤
فتحت عيونها ببطئ وضعف وقالت/مالك.
مالك بعشق شديد/قلبه  ..
ملك بضعف/عايزه ماما ..
مالك بحنان/حاضر هتصل برأفت وخليي يجيبها حاضر من عيوني ي قلبي ❤
ملك بصدمه/قلب مين ..
همس بعشق/قلبي ..
ملك باستغراب./مالك أنت سخن أو حاجه أنت مش طبيعي خالص ..
أبتسملها بحنان وقال بحب/لا مش سخن وطبيعي جدااا
أبتسمت بحب ❤
عند يزن راح المستشفي اللي كان فيها بتول وراح غرفتها ملقاش حد فقال بخوف شديد/هتكون راحت فين بس ي ربي الغبيه أهلها ممكن يوصلولها طب أعمل أي ي ربي وأعد يفكر وبعدين مشي ...
عند عمر و هبة
هبة بسعاده/أنا حامل ي عمر .
عمر بصدمه/حامل بجد
هزت راسها بنعم فشالها وقال بسعاده/الله هبقي أب ي الله أنا فرحان أوووي ولف بيها.جامد
فاضحكت وقالت بضحك/نزلني ي مجنون أنا حامل يخربيتك ..
نزلها برقه وقال بحب/أنا بعشقك يا هبة وبحبك جداااا وعمري ما حبيت غيرك..
هبة بحب /وأنا كمان بحبك ياحبيبي ..
أبتسملها بحب شديد....
ف مكان جديد وهو فيلة الراوي .
عادل كان بيتكلم ف الفون ويقول/ف المستشفي طيب راقبهم علطول طيب سلام وقال بقسوه/نهايتك ع إيدي ي طائف وابتسم بشر.......
نروح عند رأفت
رافت دخل لمراته وقال /أنتي ي زفته هنروح المستشفي ..
فاطمه بخضه/أي ليه بنتي حصلها أي ..
رافت بعدم أهتمام/ عملت العمليه..
فاطمه بشهقه / ي لهوي وقامت بسرعه ولبست أي حاجه وقالت بدموع/ طب يلا.بسرعه.
رافت بقرف/يلا ومشيوا.....عند زين وجيلان.
زين ببرود/نعم عايزه أي ي جيلان .
جيلان بحزن/أنا أسفه أني زعلتك ..
زين ببرود/عادي مزعلتش أنتي عندك حق أنا مليش حق فيكي وأنتي مش صغيره وأختاري براحتك ..
جيلان بوجع/زين. قطعها زين وقال ببرود/ تصبحي ع خير ي جيلان.
جيلان بصتله بحزن وخرجت أما هو أتنهد بحزن .. وقال بوجع/لازم أتعامل معاكي كده عشان تفوقي من الوهم اللي أنتي عايشه فيه .. واعد يفكر فيها .
أما هي راحت ع غرفتها وأعدت تبكي...
ف المستشفي تحديدااا ف غرفة ملك ..
دخلت الأم وقالت بدموع/حبيبتي عامله أي دلوقتي تعبانه أو حاجه ...
ملك بضعف/الحمدالله بخير ي ماما ..
الأم بارتياح/طيب الحمدالله.
ملك بصت على رافت وقالت بوجع/بابا أزيك..
رافت بقرف/كويس ..
ملك بصتله بحزن..وأعدوا يتكلموا كتير لحد ما مشيوا..
مالك بحب/نامي دلوقتي يا ملوكتي عشان الوقت أتأخر ..
فقالت ببراءه/بس أنا مش عارفه أنام.. أبتسم بحب وقال/خلاص أحكيلك حدوته..
ملك بصدمه/هاااا.
ضحك وقال بحنيه/يبقي احكي وقالها ع حدوته جميله جدااا.
فنامت بتعب فابتسم بحنيه وأعد يلعب ف شعرهااا ......
عند بتول كانت أعده عند صديقتها وكانت بتفكر ف يزن وبتبكي ..فقالت بنتها بطفوله/مامي أنتي بتبكي ..
بتول بحب/لا ي قلبي .
فقالت/أومال أي الدموع دي ..
بتول بحنيه/ دي حاجه دخلت ف عيني عشان كده واجعني قطع حديثهم خبط ع باب .
فقالت بتول/خليكي هنا وانا هشوف مين علي  الباب وفتحت الباب وقالت بصدمة يزن
يزن أقترب منها وقال بعصبيه شديده/ أنتي مشيتي من المستشفي ليه يا بتول 
بتول بتوتر/أنت أزاي عرفت مكاني ...
يزن بهدوء مرعب/ردي علياا أنتي مشيتي من المستشفي ليه..
بتول بدموع/ وأنت مالك ...
يزن بغضب/نعم طبعا مالي مش أنتي  حبيبتي وهتكوني مراتي ..
بتول بدموع/ بلاش كدب بقي ي يزن أرجوك أنا عارفه أنك كنت بتضحك عليا ومش بتحبني و قطعها وهو يقترب منها ويهمس لها بعشق شديد/بالعكس أنا بحبك وبعشقگ ومش بضحك عليكي ولا حاجه ..
بتول بحزن/ أرجوك بس . قطعها وهو يقول بصدق/ والله بحبك أقسم بالله بحبك بس حصل مشكله عشان كده مجتلكيش ولازم تثقي أني بحبك وعمري ما هسيبك..
أبتسمت وقالت بحب/يعني عندك أستعداد أنگ تتجوز أرمله وعندها بنت ..
أبتسم بعشق وقال/ عندي .
فقالت /عندك أستعداد تقف أهلي وتقول أنك بتحبني وعايز تتجوزني ...
قال بحب/ عندي أستعداد أني أحبك وأتجوزگ وأخليكي أستعد وحده ف الدنيا..
فقالت بخجل/بحبك..
يزن بحب/ بحبك..
نسيبهم ونروح عند مالك وملك
كان أعد بيأكلها ويقول بحب/ ملوكتي أنتي حلوه أوووي ..
فقالت بصدمه/مين ..
فضحك ع شكلها وقال / أنتي حلوه جدااا وشكلك طفولي وجميل ❤
فقالت بخجل/ ميرسي ..
فقال بحب/أنتي بقي عندك أصحاب ...
فقالت بسعاده/اه سلمي وعلياء دول أكتر أتنين بحبهم وكملت بحزن واحشوني أوووي ..
فقال بحنان // طيب لو قولتلك أنك لما تروقي وتشدي حيلك كده هتروحي عندهم ..
قالت بسعاده/بجد..
فقال بحب/بجد.
حضنته وقالت بفرحه/ ميرسي يا مالك
مالك بحب/حيات مالك.
بعدت عنه وقالت بخجل/ أسفه أتحمست شويه.
أبتسملها بحنان وقال بحب / عادي ولا يهمك  نامي أنتي دلوقتي وأنا هروح مشوار وجاي ..
ملك بطاعه/ حاضر وغمضت عيونها . فابتسم بحنان وخرج ❤
 ف احدي المطاعم المشهوره..
لوما بغل/ شوفت يزن مش بيرد ع مكلماتي ...
الشخص ببرود/ لوما أنا هقولك ع خطه تعمليها تمام ..
لوما بانتباه/ها قول..
الشخص......
لوما بشر /تمام ي فندم وضحكت بشر 
ف قصر المهدي.
كانت جيلان أعده ف غرفتها سمعت فقالت/أخيرا جيه لازم أتكلم معاه .. نزلت وأتصدمت لما شافت زين وبنت .. وقالت/مين دي ي زين ..
زين ببرود/مراتي ..
جيلان بصدمه/أي مراتك.
زين بنفس البرود/اه مراتي مالك ف أي ..
جيلان بدموع / مفيش ي زين و أغمي عليها... جري وقال بخوف/ جيلان جيلان فوقي ..
وشالها وطلع ع فوق وأتصل ع الدكتور ...
عند عمر و هبة
وقالت/عمر أنا عايزه عند أهلي واحشوني جداااا.
عمر بضيق/تمام بكره هوديكي ..
هبة لاحظت أنه مضايق فقالت/طيب أنت مالك ف حاجه .
عمر بضيق ./ مفيش ...
هبة/عموري لو ف حاجه .قطع كلامها وهو يقول بقسوه/قولت مفيش أي بهيمه..
هبة بصتله بدموع وعتاب وجريت.
فقال بغضب/غبي أهو زعلتها منك ي رررب وطلعلها ...
لقاها بتبكي.. فراحلها وقال بندم/أنا أسف يا هبة معلش سامحيني
فقالت بدموع/بتتأسف ليه  ما أنت عندك حق أنا فعلا مش بفهم ..
ندم بشده وقال/ متقوليش كده تاني أنا اللي بهيم ومش بفهم .عشان زعلتك أني أسف يا هبة سامحيني.
هبة /هسامحك بس بشرط.
فقال/أي هو.
فقالت/أنا جوعت وعايزه أكل رنجه.فقال بقرف/عايزه تاكلي أي .
فقالت بابتسامه/رنجه ي حبيبي يلا بسرعه جعانه.
فقال بقرف /رنجه طيب ي ختي هروح أجيبها وخرج.فابتسمت بحب.ف المستشفي ..
كانت ملك نايمه بعمق ..
دخل عليها شخص وقال بقسوه/امممم هي دي اللي مالك المهدي أتغير عشانها  بس عنده حق أنت قمر الصراحه واعد يبصلها كتير وخرج بهدوء.....
ف فيله المهدي ..
كان يجلس وهو يبكي بشده وهو يفتكر كلا م الدكتور أنها أتعرضت لصدمه شديده خليتها تدخل ف غيبوبه مؤقته..
فقال بدموع/جيلان أنا أسف أنا متجوزتش والله قومي ي جي جي قومي عشان خاطري وأعد يبكي 💔💔
عند رأفت ف البيت .
فاطمة كانت داخله المطبخ لقيت باب الأوضه مفتوح ومفيش صوت لرأفت فاستغربت وراحت عند الباب وأتصدمت ..
عند مالك وصل المستشفي ودخل الغرفه وأتصدم


google-playkhamsatmostaqltradent