اخر الروايات

رواية احببت مسلمة الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا

رواية احببت مسلمة الفصل الثالث 3 بقلم ياسمينا


 احببت مسلمه /بقلم ياسمينا (الفصل التالت )

عند ايه كانت بتجهز بعد مامتها بلغتها أنهم قبضو علي جاك
هنادي بصدمه : قبضو عليه
ايه وهي بتلف الطرحه : اه ياطنط وأخيرا هياخد عقابو
هنادي بحزن : بس
ايه بصتلها بضيق وقالت : انا معرفش هو ابنك ازاي ولا اعرف قصتك بس حابه اقولك انا مبسوطه فيه جدا وهتشوفي لسا الي جاي اصعب
ايه خدت شنطتها ومشيت من قدام هنادي وهنادي قعدت علي سرير بحزن ...
___________________________________
في قسم الشرطه*
جاك وصل القسم وكان وراه ليو ودخل مكتب الظابط الي ماسك القضيه وليو استنه برا هو وشهاب
* في المكتب *
الظابط : فك الكلبش
العسكري فك الكلبش من ايد جاك
الظابط : هاتلو كوبايه لمون
العكسري : حاضر ياباشا
العسكري مشي وظابط قال لي جاك : اتفضل اقعد
جاك بستغراب : ايه الاحترام ده
الظابط : ليه هو انت ابوك اي حد
جاك : طب انا عايز اخلص انا مستحيل ادخل السجن
الظابط : متخفش هنطلعك
جاك : ازاي
الظابط بهدوء : باباك زمانو جاي وهنعرف تشرب سجاره
جاك بضيق : مبشربش
الظابط بستغراب : غريبه
جاك بصلو بضيق وسكت أما ادوار وصل القسم وبعدين وقف قدام شهاب وقال : جاهز للي جاي
شهاب ببرود : انت الي جاهز
ادوار بشر : جاهز جدااا يلا ياليو ندخل
شهاب بغضب : تدخل ايه مشمعنا هو
ادوار بصلو بستحقار وقال : هتجيب نفسك ليااا ايه مش شايف المقامات
ليو بضيق : خلاص يابابا عيب كدا
ادوار بضيق : يلا
ادوار وليو دخلو وشهاب كان واقف برا وقلقان جداا وخايف من أدوار أما عند ادوار
ادوار : بص ياجاك احنا شوفنا الفيديو وظابط شريف بعتهولي مش باين حاجه غير انك خبطها بس في راسها ودخلتها العربيه
الظابط : يعني الاغتصاب متصورش
ادوار : علشان كدا انت في المحكمه هتقول انت وهي كنتو متصحبين وعلطول سوا لا ومش بس كدا علشان هي مسلمه وانت مسيحي ومش هينفع تجوزو ف مشيتو معا بعض
ليو بغضب : ايه القرف ده انت كدا هتفضح البنت وهنأذيها اكتر دي هتبقا قضية رأي عام
ادوار ببرود : ابوها مخفش علي سمعتها لما قدم البلاغ انا بقا هخاف
شريف : وبعدين هو حضرتك مش عايز اخوك يطلع منها
ليو : اه بس مش بشكل ده
شريف : علفكره انا كنت ممكن احذف الفيديو وخلاص بس للاسف معايا ظابط تاني ماسك القضيه
ليو : لا انا مش موافق علي ده
أدوار : مش مهم انت المهم جاك
جاك كان سرحان وبيفتكر يوم الحادثه ...
فلاش باك ❤️
جاك كان سايق العربيه وكان مشغل اغاني ومعليها جدا ومعه ازازة فيها خمره وعمال يشرب وبعدين مشي من طريق كان مقطوع تقريباً وكان بليل مكنش مركز قدامو كان عمال يفتكر شكل مامتو لما سبتهم علي قد ما ببكره مامتو علي قد ما نفسو يروحها وينام في حضنها ...جاك وهو ماشي بلعربيه لقه ايه واقفه وباين عليها الخوف شكلها استفزو تقريبا بتلبس زاي مامتو والخمور بدأت تلعب في دماغو ووقف العربيه ونزل منها وايه كانت بعيده عنو شويه وشافتو وخافت وهو قرب منها ووقف
جاك : ايه هما عملو فرع جديد وبقو للمحجبات
ايه بضيق : نعم مش فاهمه
جاك قرب منها اوي وهي جت تبعد بس هو مسك أيدها وقال : تعرفي البنات الي بيبقول مستنين حد يشقطهم
ايه بخوف : لا والله انا مش كدا لوسمحت سبني
جاك : متسحيل
ايه بدموع ؛ ابعد عني
جاك حط ايدو علي طرحتها وشدها وهي صرخت
جاك بغضب : اوعي تعملي نفسك شريفه كلكم زباله
ايه بدموع : اخرس وسبني في حااالي
ايه بدات تصوت وتستنجد بجد وجاك بص علي رقبتها لقها لابسه سلسله علي شكل مصحف وايه كانت لسا بتصرخ وجاك ضربها في راسها وفقدت الواعي وبعدين شالها ......
انتهاء الفلاش باك ❤️
جاك حط ايدو علي راسو مش قادر يفتكر حصل ايه بعديها.......
ادوار : ها ياجاك
جاك ببرود : انا مش موافق
ادوار : نعم هو ايه الي مش موافق
جاك : انا مش هقدر اعمل كدا
ليو : برافو ياجاك
جاك : عايز افهمك اني مستحيل اقتل شخص مرتين وبذات بقا اني حاسس بندم الي عملتو صعب
ادوار بغضب : وانت من امتا ياخويا بتحس بذرة ندم في أي حاجه بتعملها
جاك بغضب ؛ انا قولت الي عندي شوف حاجه تانيه ولا اقولك متشوفتش هو انت اصلا مش خايف غير علي اسمك
ادوار بغضب : اخررررس
ليو : ممكن تهدو احنا ممكن نتكلم معا ابوها ونحاول معه
ادوار : مستحيل انا انزل لي مستوا الراجل ده
ليو بضيق : مالو مستواه ايه مش انسان زاينا
ادوار : يعني ده اخر كلام عندك ياجاك
جاك : ايوا اخر كلام
أدوار بغضب : يبقا معا نفسك بقا
ادوار مشي من قدام جاك وطلع من المكتب وليو بص لي جاك وقال : الي انت عملتو صح
جاك : عارف المهم هنعمل ايه انا مستحيل اتسجن
شريف : متخافش ادوار باشا مش هيسيبك المهم انا لازم دلوقتي اخد اقوال ايه
جاك بصلو وقال: اسمها ايه
شريف : اه ايه شهاب
جاك : طيب
ليو : انا هخرج وانتو كملو
ليو خرج من المكتب ولقه بنت لابسه فستان طويل وحجاب واقفه جمب شهاب ومريم كانت جمبها ف عرف انها ايه
ليو : عايزينك جوا
ايه بصتلو بقرف ودخلت وشهاب بص لي ليو
شهاب بسخرية : ايه ابوك هيعمل ايه ياتره هيقتلنا ولا مثلا
ليو قطعو وقال : لو عمل كدا انا الي هقفلو متخفش ياريت تفهم اني مش زايو واني غيرو
شهاب بضيق :يعني ايه
ليو : يعني متخافش مفيش حاجه هتحصلك انت وبنتك
شهاب بضيق : أما نشوف
ليو بصلو بهدوء وسكت
أما عند جاك كان بيبص علي ايه الي كانت بصالو بكره
شريف : يعني انتي متاكده أن جاك هو الي اغتصبك
ايه بصت لي جاك بكره وقالت : طبعااااااا
شريف بخبث : سؤال بس هو انتي كنتي صاحيه وهو بيغتصبك
ايه بصتلو بصدمه وقالت : لا بس ده ايه علاقتو
شريف بسخرية : حضرتك كنتي نايمه وجابه تقولي انك اغتصبتي طب ازاي
ايه بغضب : انا مسمحلكش تكلم معايا بطريقه دي عندك الفيديو بيثبت ده كنت صاحيه كنت نايمه ده ملوش علاقه انا عايزه حقي وبس
شريف : علي العموم هتتعرضي لطبيب الشرعي وهو هيبين كل حاجه
ايه : انا محاميه علفكره وعارفه كويس انك واخد فلوس علشان تطلعو منها باين اوي بس انا هعمل المستحيل علشان اجيب حقي وطبيب الشرعي هو الي هيظهر الحقيقه
شريف بغضب ؛ كلمه تانيه وهحبسك
ايه : خليك شريف زاي اسمك واسجن الي خد شرفي
ايه بصت لي جاك وجاك بصلها بتحدي
جاك : وانا مش هتحبس وياانا ياانتي
ايه قامت ومسكت شنطتها وقالت : هنشوف
ايه مشيت من قدامو بثقه ايه كانت خايفه من جواها اوي بس لازم تبقا شجاعه وخرجت من المكتب
مريم : ها عملتي ايه
ايه : كل خير متخافيش المهم لازم نروح لطبيب الشرعي
شهاب قرب من بنتو وقال :اكيد ياحبيبتي يلا
ليو عجبو جدا علاقه شهاب ببنتو واتمنا أن أبوه يبقا كدا شهاب وايه مشيو ومريم وقفت قدام ليو وقالت : هاااالووو
ليو فاق من شرودو وقال : اهلا
مريم : بتفكر في مامتك وباباك صح
ليو بصدمه : عرفتي ازاي
مريم بابتسامه : لاني كل ما بشوفهم بكون عايزه اهلي يبقو كدا
ليو بفضول : مالهم اهلك وبعدين انتي ازاي بتكلميني حلو كدا يعني انتو
مريم بهدوء : احنا المسلمين قصدك
ليو : ايوا مش بتحبونا
مريم : مستحيل تعرف انا عندي صحاب مسيحين من احسن ناس صدقني والله ما بكرهم بحبهم اوي بس انتو هناك في امريكا بيربو الاطفال علي أن احنا ارهابين خلي بالك احنا مش كدا
مريم مشيت من قدامو بس هو وقفها وقال : اومال انتو ايه
مريم لفت وبصتلو وقالت : شايف الحجاب الي انا لابسه ده ده اسمو تاج شايف الفستان الي سترني ده يعني أنا دلوقتي ملكه بتاجي والي هو حجابي
مريم لفت علشان تمشي بس ليو وقفها تاني : وايه تاني
مريم بابتسامه : مش دلوقتي الطريق لسا قدامنا طويل سلااام
مريم مشيت من قدامو وهو كان واقف محتار كلامها بياثر فيه جدا وبعدين افتكر معاد طيارة جيسي ......ليو دخل مكتب شريف
ليو : ها
شريف : هيتعرض علي نيابه بكرا وطبيب الشرعي هو الي هيحدد القضيه كلها
ليو قرب من جاك وقال : جاك متخافش
جاك : يابني انا مش خايف عادي
ليو : لازم اروح دلوقتي جيسي جايه بعد شويه
جاك : لا روح شوفها ومتخفش عليا
ليو : طيب هجي بسرعه متخفش
جاك بابتسامه : مبخفش طول مانت جمبي
ليو ابتسملو وحضنو وبعدين طلع من المكتب وكلام مريم لسا في دماغو وعمال يفكر فيه كتير ......
_________________________________________
اما ايه راحت لطبيب الشرعي عشان تكشف وبعد ما خلصت قرارت ترجع البيت وتكلم اسلام وتحاول معه ايه وصلت البيت وطلعت شقتها وخبطت علي الباب ومحدش رد خبطت تاني وبعدين اسلام فتح ببرود وقال : ها
ايه : اسلام كنت عايزه اكلمك في موضوع
اسلام ببرود : مش فاضيلك
ايه : معلش ممكن تدخلني
اسلام بغضب : ماقولنا لا
ايه ركزت في وش اسلام ورقبتو وقالت : هو ده روج الي في رقبتك ده ولا انا متهيقلي
اسلام قفل الباب في وشها وهي اتصدمت حست ان كرامتها انجرحت بس لازم تصبر ......
_________________________________________
اما ليو وصل مطار القاهرة ودخل المطار وفضل مستني جيسي وبعد ٥ دقائق شافها وهي بتخرج وهي شاورلتو وكانت لابسه لبس قصير جدا وقربت منو وحضنتو بسعاده
جيسي-I missed you so much😍
(كنت افتقدك كثيرا)
ليو بضيق = How can you come with this outfit?
(كيف يمكنك أن تأتي مع هذا الزي؟)
جيسي_
What's wrong! This is what i used to
wear.
(ما هو الخطأ! هذا ما كنت أرتديه)
ليو بغضب=Don't you see how the people are looking to you? We're in Egypt and it's not ok to wear like that.😒
(ألا ترى كيف ينظر إليك الناس؟ نحن في مصر ولا مانع من ارتداء مثل هذا)
جيسي بضيق -Fine, buy me new clothes!🙄
(حسناً ، اشتري لي ملابس جديدة)
ليو =Ok, and speak Egyptian Arabic so you get used to it.
(حسنا وتحدثي المصرية العربية حتى تعتادي عليها)
جيسي بابتسامه-I can speak it very well, my mother is Egyptian 😇
(استطيع التحدث بها جيدا امي مصرية)
ليو : طيب يلا
ليو وجيسي طلعو من المطار وركبو العربيه وتحركو وراحو فيلا ادوار .....أما ايه كانت نايمه عند هنادي و كانت حاسه ان فيه حاجه وان اسلام مخبي عنها حاجه واتمنت أن جاك ياخد عقابو بكرا وتجيب حقها وعده اليل عليهم كان منهم الي ندمان ولي مخبي اسرار كتير .....
_________________________________________
*تاني يوم في المحكمه *
جاك كان في القفص وادوار وليو وجيسي قاعدين وشهاب ومريم وايه كانو كمان قاعدين كل واحد كان قاعد علي اعصابو
جيسي بستغراب : هي زعلانه ليه يعني ليه ترفع قضيه
ليو : علشان خد حاجه هي مش عايزه تدهالو
جيسي بضيق : غبيه بجد
ليو بصلها بضيق وبعدين بص علي مريم الي قاعده بعيد كل مره لما يشوفها بيعجب بلبسها جداا رغم انو محتشم بس فعلا مطلعها ملكه
القاضي : دلوقتي انا هشوف تقرير الطب الشرعي وده الي هيحكم بنكم
جاك كان عارف انو خلاص هيتسجن
القاضي مسك الورقه الي فيها النتيجه وقال بصدمه : الطبيب الشرعي بيقول أن ايه شهاب بنت بنوت ............
الكل بصو لبعض بصدمه
شهاب بغضب : اكيد زورو الورق اكيد
القاضي : ممكن تهده
ليو بص لي أبوه وقالو : انت الي عملت كدا
ادوار بصدمه : لا مش انا صدقني
ايه بدموع : صدقني ياسيادة القاضي ده الي اغتصبني
القاضي بهدوء : بس انتي قدامي بنت بنوتي وطبيب الشرعي بيأكد كدا علشان كدا جاك ادوار هيطلع براءه
ايه بصريخ : مستحيل لا ظلم والله ظلم ظلمم
شهاب حضن بنتو بحزن وهي فضلت تعيط في حضنو ومريم كانت واقفه بتعيط علي صحبتها
القاضي بصوت عالي : سكووووت
ايه طلعت من حضن باباها وقربت من القفص الي فيه جاك وخبطت علي قفص جااامد وقولت بوجع : اعترف انك عملت فيا كداااااا اعترف انك سرقت شرفي وفرحتي وحياتي اعترف انك كسرتني اعترف انك حيواااااااااان علي شكل انسان اعتررف اعمل حاجه صح في حياتك ربنا ينتقم منك ياشيخ
جاك بصلها بحزن وهي وقالت بتعب : حسبي الله ونعمه الوكيل
ايه محستش بنفسها غير وهي واقعه في الارض وفاقده الواعي
شهاب بصدمه :بنتيييي..........وهنعرف بعدين

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close