recent
روايات مكتبة حواء

رواية عشقت الندي الفصل الثالث 3 بقلم مروة جلال

رواية عشقت الندي الفصل الثالث 3 بقلم مروة جلال

عمر بصدمة : انتي عملتي ايه دلوقتي

ندي بتحدي وغضب : ضربتك بالالم ولا ننوس عين ماما مش عارف الألم عامل ازاي
عمر بغضب شديد : انتي عارفة انا مش همد أيدي عليكي علشان انتي ست لكن اقسملك بالله اني هندمك
ندي بسخرية : لا محترم اوي يا حضرة
مي بتوتر : احنا آسفين اوي يا أستاذ عمر
عمر بخبث : أسفك مقبول بس عاوزها هي تتأسف
ندي بصراخ: لا انت بتحلم بقي انا عمري ما اتأسف لواحد مش محترم زيك انت فاكر يا أستاذ علشان انت جاي من تركيا فكل حاجة سهلة
عمر بغمزة : ده انتي متابعة بقي
ندي دق قلبها بشدة ما عرفتش ليه من الخوف ولا من ايه بس اتكلمت بكل غضب : لا مش متابعة بس المحترمة اختي هي اللي قالت
لتنظر إليها بكل غضب : يلا نمشي يا هانم
لتغادر مي معها بخوف
مازن : ايه يا عمور مالك ؟!
عمر بخبث: فيه واحدة كده دخلت دماغي عايزك تجيبلي عنها كل حاجة علشان عاوز اعرفها انا مين
مازن بحيرة : ده شكل الموضوع يخوف
عمر بضيق: انا كده كده باعت رجالتي وراها مستغني عن خدماتك
ليغادر عمر ويترك مازن والخوف يتملكه فما مصير هذه الفتاة ياتري ؟! فهو يعلم صديقه ليس سهلا البتة
________________________________________
مي بتأفف : أخيرا وصلنا
ندي: تعاليلي هنا بقي
مي بتوتر: مفيش حاجة حصلت يا نودي
ندي بغضب: فيه واحدة محترمة تخلي واحد يمسكها من وسطها كده
مي بتوتر: انتي اللي متهيألك بس
ندي : آه فعلا انا اللي بيتهيألي بس هديكي نصيحه الرجالة كلهم مالهومش أمان
مي بضيق: مش علشان تجربتك الفاشلة تحكمي علي الرجالة كلهم بكده يا ندي
ندي وقد بدأت الدموع تتراكم في عينيها : تجربتي الفاشلة
لتغادر وتدخل غرفتها بسرعة
مي في نفسها بحزن "يعني كان لازم أقولها كده "
لتردف مرة أخري " بس فعلا ندي اتغيرت اوي الاول ماكانتش بتحب المشاكل لكن دلوقتي بقت بتدور عليها منك لله يا حسام "
لتدخل عليها الغرفة
مي : انا آسفة يا ندي بس انتي لسة في بداية حياتك وما تنسيش انك متجوزة وانتي صغيره مش لازم تقفلي كل حياتك علي الكلب ده
ندي بحزن شديد: تعرفي معني انك أكتر واحد تأمنيله يخدعك ده شعور وحش اوي يا مي ومن تجربتي بقولك أن الحيوان اللي قابلناه تحت كان مجرد انسان شهواني حقير وعايز يتسلي ببنات الناس وبس
مي بضيق : ما تحطيش حسام بمقارنة مع عمر يا ندي أنا مقدرة احساسك بس عمر ده ملاك
ندي وهي تمسك المخدة وتحدفها بها : ملاك طب غوري من وشي بقي
مي بمزاح: عنيفة اوي ياندي
_____________________________________
نعمه بفرحة : انا حامل يا حسام يا حبيبي
حسام بفرحة هو الآخر : بجد!!
نعمة بابتسامة: أيوة البت سعدية جابتلي شريط لما لقتني دايخة وعرفت اني حامل
حسام بفرحة : طب بصي انا مش عاوزك تتحركي من مكانك كل حاجة هتجيلك لحد عندك فاهمة يا أحلي ما شافت عيني
نعمه بضحك : فرحان ؟
حسام بغمزة : اوي اوي
نعمة بضيق : لا انا تعبانة دلوقتي
حسام بضيق: البيبي ده هيخسرنا كتير بس مش خسارة فيه
نعمه بابتسامة: انت هتغير ولا ايه
حسام بهيام : انا بغير عليكي من هدومك
لتضحك نعمه بصوت يشبه الراقصات
حسام بضحك: العب
____________________________________
= ألو يا أستاذ عمر انا عرفت كل حاجة عنهم دي واحدة مطلقة واسمها ندي وأبوها ميت وهي جاية هنا علشان تعيش في بيت جدها
عمر بابتسامة خبيثة: قربتي يا حلوة
ليغلق الهاتف ويقود سيارته الي حيث الشركة
ليدخل عمر بطلته البهية
لتتهامس جميع الموظفات علي جماله
عمر بابتسامة للسكرتيرة : ايه يا دودو الحلاوة دي
السكرتيرة بدلع : مش احلي منك يا عمر باشا
عمر بخبث : طب حصليني ع المكتب في شوية اوراق عاوزين نراجعها سوا
السكرتيرة بابتسامة: من عيوني
ليدخل عمر الي مكتبه
ليتبعه مازن بسرعة
عمر بضيق: كذا مره اقولك تخبط.
مازن بخوف : مش وقتوا يا عمر شركتنا خلاص بتنهار شكل محمد الديب حطنا في دماغه
عمر بصدمة : الديب ؟!
يتبع ...........

google-playkhamsatmostaqltradent