recent
روايات مكتبة حواء

رواية شغف الفصل الثالث 3

رواية شغف الفصل الثالث 3

 لقيته مكنش حاضن بنت وبس كان بيبوسها وقفت وهما مكانوش حاسين بوجودي اصلا عيني كانت بتعيط بس انسحبت من الاوضه كلها بل من الشقه كلها كمان كنت بعيط وطلعت فوق شقتي وقفلت بالمفتاح وحطيته في الباب عشان ميعرفش يفتحه ودخلت اوضه بابا وماما وجبت هدومهم وقعت اعيط وحشوني لو كاانو كوجودين كان زماني مش مجوزه نادر لو كانو موجودين مكنش عمي هيفتري عليا عشان بنته مكنتش هواجه العالم دا وانا مكسورة فضضلت اعيط لحد الصبح ونمت من كتر التعب..

_بقلك اي تقي لو مطلعتش دلوقتي متلومش غير نفسك
-وانا اي الي هيجيب تقي عندي المفروض انها مراتك انت
«اهدي بس ينادر انت دورت كويس وطلعت شقتها
_مطلعتش شقتها بس هي عارفة ان مانعها تخرج واكيد هتخاف تخرج يحازم
طب بردو تعالي نطلع نشوفها فوق
طلعو وكان نادر حاسس انو غبي جه يفتح الباب لقه المفتاح جوا عرف ان هي جوا فضل يخبط كتير..
صحيت عل صوت خبط قوي عل الباب
قمت بسرعه فتحت لقيت نادر فوشي وكان متعصب وشه كله احمر وعروقه بارزه رجعت لورا في خوف
_خايفه اوي مخوفتيش لي وانت بتسيبي البيت
=دا بيتك عمره ما هيكون بيتي حتي لو مراتك وبعدين عيز مني اي روح للي كانت معاك امبارح
وقعت عل الارض بعدها
=بتضربني طب تمام ينادر اطلع برا
_مش طالع وتعالي
كان بيشيلني ورايح ناحيه الاوضه انا خوفت بس سهيله وكان معاها واحد كدا(ايوة حازم)
=سهيله الحقيني
~سيبها
«نادر متتهورش وبطل غباء بق
نادر بصلهم ورماني جامد في الارض ضهري وجعني اوي ساعتها بس مش زي قلبي
_هسيبك دلوقتي بس انا عيزك تجهزي يعروسه
ونزل حسيت ان الدنيا كلها ضلمت وسهيله كلن بتنده عليا جامد بس محستش بحاجه بعدها..
اول ما قمت لقيت نفسي في مستشفي ولقيت سهيله جمبي
=اه سهيله
~ياه اخيرا صحيتي
وحضنتني وعيطت وانا كمان عيك وحضنتها جامد دخل بعدها نادر الي اول ما شوفته بصتله بصه كره وكسره وجع
=عايز اي يبن عمي
_سبينا لوحدنا شويه يسهيله
=سهيله لا
_هتطلعي ولا اطلعك بمعرفتش
سهيله طلعت وهو قرب وقعد مكانها وبصلي
_بصي يتقي انت بنت عمي وبس حتي واحنا متجوزين دلوقتي مش هعتبرك مراتي وانا حر اعمل الي عايزه
=طب طالما حر مانا كمان حرا واصاحب الي عايزاه حتي لو شوفتني ببوس راجل تاني ملكش دخل
مسكني من شعري
_بصي يما المطالبه باالمساوه دا مش عندي وانت كل الي ليكي عندي لقمتك ومصاريفك وبس
=انا بكرهك بكرهك ومش هكره قدك
_مش مهم انا مش مستني حبك اجهزي عشان نروح
سابني وخرج بس روحي كمان خرجت خرجت من كسرتها ووجعها المها الي هي متستحقوش بعدها قمت حضرت كل حاجه وروحت دخلت نمت بعدها علطول ومحستش باي حاجه...
عدا شهرين بدون اي حداث غير انو كل يوم يجيب بنت الشقه وانا كنت بتقهر في كل مره
_نازله بدري فين كدا
=رايحه الكليه
_طيب كويس
=طيب
_طيب استني هوصلك في طريقي
=شكرا هاخد تاكسي انا وسهيله
_برحتك غوري
مشيت عديت عل سهيله وروحنا الكليه..
«سرحان في اي يصاحبي
_ها لا مش سرحان
«عليا بردو ينودي دا انا زومه احكي احكي
_حاسس اني بظلم تقس وان هي ملهاش دخل في الي ابوها وعمي عملوه حاسس انها تقريبا الحاجه الوحيده الحلوة في العيله دي حاسس ان روحي بتروح مني لما اسمع عياطها او اشوفها حزينه بكره نفسي اوي
«حبيتها ينادر؟
_لا هي صعبانه عليا بس
«متكابرش قدامك انا كابرت ومعترفتش واهي راحت مني راحت مني شر روحه بس الحاجه الوحيده الحلوة انها بين ايد ربنا اي نعم بعدها قاتلني بس ربنا ريحها
_سمر كانت ظروفك انت وهي غير ظروفك غير لا هي بنت الراجل ااي اتفق عل قتل اختك وابوك وقتلهم
«بس انت عارف ان تقي ملهاش ذنب
_ليها بق ولا لا انا باخد حقي
«برحتك يصاحبي سلام انا هشوف الشغل
_طيب وانا هروح
«ماشي
قومت نزلت وانا بفكر في كلامه وصلت البيت وفتحت الباب اتصدمت من الي سمعته
يتبع
#شغفي_انت
=وحشتني اوي يحبيبي
_بتكلمي مين
=دا
مستناش اكمل كلمتي وخد الفون قفله ومسكني من شعري
_كان له حقي عمي يقول عليكي فاجره كان له حق يوسخه يتربيه وسخه
=انت فاهم غلط والله دا
_اخرسي مسمعش صوتك وانا هطلقك اول ما اخد ورثي
وتف عليا
انا مصدومه هو بيشك فيا بجد بيشك فيا..
_الو مين معايا
-انا حسن سقراط انت مين
_عم حسن
-انت مين
_ها انا نادر ابن عم تقي
-اه ازيك ينادر عامل اي
_الحمدلله حضرتك عامل اي
-الحمدلله هي تقي مقالتش ليك ان جاي ولا اي
_ها لا اصلها تقريبا نسيت
-نسيت ازاي دا انا لسه مكلمها
_عادي بق يعمي
-طب تمام عايزين اي حاجه من اسطنبول
_لا شكرا ياونكل
-تمام سحبيبي سلام
قفلت معاه وانا حاسس بذنب اكتر ودخلت الاوضه بتعاتها
=اي خير جاي تشوف في راجل معايا ولا لا
_تقي اتلمي
=لما تتلم انت الاول هبقي اتلم
_وانا مش ملموم ازاي بق يرحمك
=اسال نفسك🙂
_سالتها وملقتش اجابه قولي اخلصي
=يعني ما كل يوم مع بنت مجتش عليا لو حبيت حد عل الاقل مش هحب واحد بطريقتك المقرفه
_وانت عايزة تحبي واحد شكله اي يست تقي
=عايزة واحد يبقي حنين عليا واحد يقدرني واحد لما ازعل يقوم الدنيا كلها مش واحد كل يوم يجرح كرامتي كست ويبقي كل يوم مع عايزة واحد يعاملني باللين والطيبه مش اي حححاجه ينعر في وشي زيك كدا
_انا بنعر يتقي
= اه بتنعر
_بصي يتقي انا عايز نتكلم سوا بالعقل
=طبب طالما هنجوز بالعقل اتجوزتني لي ومكمل لحد دلوقتي وانت مستلم ورثك من شهر
_تقي انا مش عايز اجرحك مش عايزك تحبيني لاي سبب حتي لو كاخ انا بس عايزك تفهمي ان ففي حجات كتير متعرفهاش انا كنت مفكر اني ممكن انتقم منك بس طلعتي انقي من انقي كائن حي خلقه ربنا انا بحبك يتقي عارف انك ممكن تتصدمي بس انا مش عايزك تحبيني انا سايبك مراتي لاني مش هستحمل ان اي حد يقرب منك ويوم الي عمك دخل علينا فيه دا كان فيه عريس متقدملك وكنت قاصد يشوفنا كدا عشان اجوزك كان عايزك تروحي تشوفي العريس كان عايزك تبقي مرات حد غيري انا اسف فكرت اني اقدر اخد حق اختي بانتقامي منك
اتميت في حضنها وانا بعيط وهي ضمتني وطبطبت عليا
=اهدي ينادر انا عارفة ينادر ان اختك وباباك ماتو بسبب عمي وبابا وعارفة انك انت اللي كنت مقصود مش هي
حضنتها اكتر حسيت اني غايب عن الدنيا في حضنها مبسوط بطريقه مش طبيعيه
_تقي انا عايز اسالك سؤال
=قول
_تقبلي تكملي معايا العمر كله
=صعب ينادر انت كسرتني وكسرت قلبي ومش سهل اسامح
_عارف يس كنت غلط اسف وهعوضك والله وما في حاجه تاني هعملها تزعلك ولو عملت اي حاجه قوليلي عليها عشان اعرف الي بيدايقك
=طيب يابيه
_طب بصي يبنت عمي بطلي الكلمه دا عشام مخلعش لسانك الي بينطقها دا
=ادي اول حاجه بدايقني ياستاذ تتعصب عليا وتزعق
_اسف بس متقوليش ابيه تاني
=يسطا انا كنت بحترمك بش اكتشفت انك متستحقش احترمك يلا نشوف هطفحك اي
_فين تقي فين تقي الملاك البرئ الي اتجوزتها
=رااحت لامها اتعتع يلا يجدع قدامي نعمل اكل
قومنا نعمل الاكل...
في مكان اخر
مجهول١:يعني هي قالت عايزة كدا
مجهول٢:اه قالت وهنساعدها
مجهول١:طب تمام هننزل مصر امتي
مجهول٢:كمان يومين..
بعد مرور يومين
_علفكره انت فاشله كنت بتاكلي ازاي وانت لوحدك
=انا فاشله ينادر🙂
_اه
=دا انت يومك اسود اسود
دلقت عليه الميه وطلعت اجري
_تعالي هنا يبت والله ما هسيبك
=نادر يحبيبي اعقل
_بتقولي حبيبك وعايزاني اعقل
الجرس رن
=طب روح افتح شوف مين
_لا مش مهم المهم امسكك يقطه تعالي
=يسي خرا افتح
_ماشي انا هفتح وهوريكي بعدها
فتحت الباب ولقيت ولد باين عليه في العشرينات
‹احم تقي موجوده
=اياد
وجريت حضنته..
يتبع
#شغفي_انت


google-playkhamsatmostaqltradent