recent
روايات مكتبة حواء

رواية هنا التقينا الفصل الثاني 2 بقلم ندي محسن

رواية هنا التقينا الفصل الثاني 2 بقلم ندي محسن


لحلقة 2

للكاتبة/ندى محسن عوض الله♕Noody♕

روز قاعدة في الأوضة بتفكر في تصرف غيث
Flash back
غيث: اي؟
روز: يعني بسألك لو كان في فعلآ لعنة....
غيث بصلها: تفتكري اي
روز بصتله: انت غامض مظنش الغموض في القصر الغموض فيك انت...
غيث ابتسم وعضلاته مازالت متيبسة وهي ملاحظة انفعالاته: انا عايزة افهم اي المقابر دي اي المكان المخفي من القصر دا
غيث بصلها بحدة ومسك وشها بعنف لدرجة ان صوابعه علمت في خدودها وهي بتبعد ايده: اااه انت بتعمل اي حاسب يا غيث
غيث قرب وشه من وشها واتكلم بهمس وتحذير: لو فضلتي تفكري في كل اللي بيحصل هنا هتبقى نهايتك اجاوبك بس على سؤال واحد في لعنة هنا؟اه في يا روز ازاي؟ الأحسن ليكي متعرفيش اي حاجه هخلي زينب تنزلك الأكل بس افتكري في اسباب كتيرة للعنة لو روح بس اتقتلت في مكان فهو لعنة
back
روز باصة للأكل اللي جبته زينب الخدامه وبتهز راسها بنفي: انا مش عارفة في اي بس هو شخص مستفز.... ومقدرش انكر ان غموضه دا... مخيف

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

سراج باصصلها بغضب وحاطت ايده على وشه مكان الألم اللي ضربتهوله
يحيى قرب مسك في غرام وحضن رجليها جامد
غرام قلقت من منظر سراج وانها ضربته بالألم شالت يحيى وبتبعد وهو دفن راسه فيها هتخرج سحب شعرها بعنف صرخت: سراااااج ابعد عني
سراج بغضب: انتي تمدي ايدك عليا انا انتي يا قذرة تضربيني انا انتي اتجننتي
غرام بصتله بصدمه وغضب صرخت فيه:انت اللي قذر
سراج ضربها بالألم:صوتك ميعلاش عليا انا انتي نسيتي نفسك بتتكلمي مع مين؟؟
غرام صرخت غصب عنها وشفتها بتنزف بسبب ضربته
يحيى عيط : ماما... ابعد عنها انتي اتعورتي حبيبتي
غرام بتبعد ايده عن شعرها: ابعد انت اتجننت
سراج بغضب: شششش انا مش عايز اسمع صوتك انا اللي فيا مكفيني ومش ناقصك
غرام دفنت راسها في يحيى وصوت شهقاتها عالي وهي بتكتمها
الباب خبط وهو فتح الباب ربع فاتحة
اوتار: اي يا سراج ماله يحيى
سراج: متخافيش بيعيط وهنراضيه
اوتار: طيب هاته طيب هقعد معاه انا وعز اسلام نام
سراج هز راسه بإيجاب قفل الباب وهي استغربت وبياخد يحيى من غرام مسكت فيه بعنف وهو مسك فيها جامد
سراج بغضب بيحاول يسيطر عليه: جدتك عايزاك يا يحيى وانتي بطلي شغل العيال دا متخلنيش اتهور عليكي
غرام بتعيط: مش هتاخده انت... مش هدهولك
سراج اتعصب:غرااام انا مش طايق نفسي
غرام بعدت:لو قربت هصوت انا هقول لعمي على كل حاجة ومش هسكت
هتخرج سحبها من شعرها وكتم بؤها بعنف ويحيى عيط وهو دافن وشه في رقبتها:ابعد عنها سيبها انت بتوجعها ابعد عنها
سراج همس لغرام:اي حاجة بينا متطلعش والا انا هطلقك واخد يحيى فاهمه وانتي عارفة اني اقدر اعمل كدا
غرام بصتله بدموع غضب واستحقار وهو شال يحيى وبصله بحدة:والكلام ليك انت كمان مش عايز حرف يطلع برا فاهم هتروح تقعد مع جدتك شوية
فتح الباب اوتار كانت بتتكلم في التليفون خلصت وبصتله وابتسمت:يا لهوي كل دي دموع مالك يا روحي بس تعالى قولي عايز اي بس وانا هعملهولك
غرام كانت قلقانة لينفذ تهديده اللي دايمآ بيهددها بيه:ملوش داعي تاخدوا...
سراج:هما عايزينه مش هيكلوه يعني
غرام بصتله وهتخرج سحبها زأته:انت عايز اي بقى انا مش طيقاك
سراج:انتي غبية ومش عايزة تفهمي دي شغل بس مش اكتر
غرام:شغل؟شغل انت شايف الكلام اللي بتقوله دا شغل انت كذاب وانا سمعت كل المكالمة يا سراج
سراج بغضب:ولنفرض اني اعرف هتفرق معاكي في اي
غرام بصاله بصدمه
سراج حاوط وشها وبيحاول يهدى:ولنفرض اني اعرف مش في اخر اليوم ببقى معاكي انتي مع ابننا ها؟انتي بس اللي مراتي يا غرام لي تفكري بالطريقة دي انتي مش شايفة قد اي انتي بعيدة عني ليه زعلانة اني ابص لحد تاني؟؟؟منتي اللي بعيدة
غرام زأت ايده بعنف وقرف:انت ازاي بالحقارة دي؟؟ازااااااي؟
سراج:غرام انا صابر معاكي والألم لو اتكرر تاني فأنا مش بعيد اقتلك
غرام بعدت بدموع وخوف
سراج بصلها ونزل بضيق
اوتار: بردو مفهمتش اي اللي مزعلك وبتعيط لي
يحيى: عايز ماما
اوتار: حاضر يا نور عيني هوديك لماما بس ممكن بقى كفاية دموع
عز سحبه ورفعه لفوق
يحيى: جدووو نزلني
عز ضحك: خليك فوق كدا لما تقول مالك تبقى تنزل بقى
يحيى: جدو نزلني
عز: مالك اي اللي مزعلك
يحيى دموعه نزلت ووقعت على وش عز استغرب ونزله حضنه بص لأوتار اللي عينها دمعت: هو ماله يا عز
عز بيطبطب عليه: طيب في اي لي بتعيط كدا وبهدوأ كدا عايز اي انت بس شاور واي حاجة عايزها تجيلك لحد عندك
اسلام:مالك يا يحيى
يحيى بدموع: عايز ماما
عز قلق: طيب تعالى
شاله وهيطلع سراج وقف قدامه: هاته
عز: وسع كدا هشوف غرام هو ماله في اي؟ انتو مزعلينوا؟
سراج: لا مفيش حاجة هاته
هيشيله يحيى مسك في عز جامد وعز بصله وبص لسراج:انت ضاربه؟؟ انت مديت ايدك عليه هو احنا مش اتكلمنا في الموضوع دا
سراج صرخ بضيق:انا لا ضربه ولا عامله ممكن بقى بلاش الدلع المرء دا ممكن كفاية وسيبني اربيه ها؟؟
عز:انت اتجننت يله ولا اي
اوتار:سراج اي الجنان دا متتكلم عدل
سراج هياخد يحيى عز زأه فأتعصب اكتر:خليهولكوا انا سايبهالكوا
مشي وعز بص لأوتار:هو ماله المجنون دا
اوتار:يمكن اتخانق مع غرام
عز:تعالي نشوف مالها
اوتار:طيب يلا
طلعوا خبطوا وغرام ردت:مين
عز شاور ليحيى يتكلم
يحيى:انا
غرام ابتسمت وفتحت واتراجعت لما شافت عز
عز استغرب
يحيى اترمى عليها
غرام حضنته:طيب متعيطش طيب معلش حقك عليا يا صغنن يا قمر انت حقك عليا
يحيى باس خدها وحضانها
اوتار:اي اللي حصل يا غرام وماله يحيى
غرام:هو كويس يا ماما
اوتار:لا في حاجة
عز حط ايده على كتفها وضمها ليه وهي شايلة يحيى:ممكن اعرف اي اللي حصل ضايقك كدا وضايق يحيى اوي كدا عمل اي سراج
غرام بصتله
عز ابتسم بحنان:اتكلمي يا غرام متقلقيش
غرام بصت ليحيى وحضنته

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

غيث باصص في المراية :انا وعدت....مهما حصل سر الكيلاني....عمره مهيظهر....
كريمة وهي وراه:غيث...
غيث بصلها
كريمة:عيلتك جاية بعد كام يوم اي مصير روز دي
غيث بصلها:يجوا اي المشكلة؟بالنسبة لمصير روز اممم هي انقذتني نوعآ ما الدنيا تهدى واضمن سكوتها وتمشي
كريمة:ودا ازاي؟
غيث:سيبيها بظروفها انا عايز البت دي
كريمة بصتله:غيث اللي بتفكر فيه دا مش صح دي مش واحدة من الكباريه فوق لنفسك
غيث بصلها:انتي دماغك راحت فين اكيد مش زي منتي فاكرة
كريمة بصتله:غيث البت مش قدك وباين عليها انها...
غيث واقف قدامها وبيوجهلها نظرات نارية:انها؟
كريمة بلعت ريقها بصعوبة:انها مش وش كدا وانها..محترمة....
غيث بصلها وضحك بتهكم:كوكي حبيبتي مفيش واحدة مش وش كدا انا رايحلها
كريمه:غيث
غيث بحدة:ابعدي عن الموضوع مش كل مرة تفتحيلي في نصايحك انا هضمن سكوتها ازاي مش مهم المهم انها مش هتتكلم
كريمة:انا اللي ربيتك ومن حقي
غيث قاطعها:تؤتؤ اصحي لكلامك انتي مش من حقك اي حاجة انتي بتاخدي مرتب يعيشك ملكة مش مربية وبس
كريمه بصتله بحزن:حالك بيسوء ليه مصمم تخنق قلبك وتعمل عكس اللي حاسس بيه
غيث قعد على سريره:اخرجي وسيبيني ارتاح...
كريمة:غيث....انت مكنتش كدا
غيث:محتاج ارتاح
خرجت واتنهدت بقلق

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

حور:ااااااادههههههههممممم
ادهم دخل الأوضة بسرعة وبخضة:اي يا حور في اي
حور:خد بنتك دي عشان مرمهاش في الشارع انا تعبت وهي ذن ذن ذن انا قرفت
ادهم شال كارما:وطي صوتك انت فزعتيها اكتر كدا
حور بصت لكارما بأسف:معلش يا كوكي بس خلاص بقى مفيش رضاعة تاني
ادهم:انتي قررتي خلاص تفطميها
حور:مهي قربت على سنتين يا ادهم
ادهم بص لكارما وباس خدها:الحلو اللي مجنن ماما
حور بصتله وابتسمت بحب ونامت تاني

#رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈#Nada_Mohsen

عز:اكيد في حاجه غلط سراج بطل المواضيع دي من اول متجوزك
غرام هزت راسها بنفي:لا هو مبطلش هو لسة بيعمل علقات مع...
سكتت بدموع وهي حاضنة يحيى
اوتار بضيق ولوم:غلط ان كل دا يحصل قدام يحيى
غرام:يحيى هو اللي قالي يا ماما....
اوتار بصت لعز بصدمه :طيب وبعدين احنا هنعمل اي؟
غرام:محدش يقول انه عرف حاجة بالله عليكوا...هو قال انه هيطلقني وياخد يحيى....انا مش عايزاه يبعدني عنه.....انا بحب ابني
اوتار حضنتها:متخافيش هو ميقدرش يعمل كدا
عز:محدش هيسمحله بكدا يا غرام

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

سامية حضنته بحب وباست خده:كنت واحشني موت
سراج باسها بعنف وهي ابتسمت
سامية:مالك يا حبيبي النهاردا شكلك متضايق
سراج بصلها وبص قدامه
ساميه خلته يبصلها:اي يا سراج في اي
سراج:مخنوووق
سامية:من الهانم بتاعتك
سراج:من الهانم فعلآ
سامية مسكت وشه وخلته يبصلها:لي يا سراج...سراج لي متكونش فترة وتروح لحالها
سراج:انتي اتجننتي ولا اي انا مخلف
سامية:متسيبهولها يا سراج
سراج بصلها وسكت
سامية ابتسمت وضمته:انا بحب كل حاجة فيك انا بعشقك
سراج ضمها ليه ودفن راسه في رقبتها :انا همشي
سامية هزت راسها بنفي:لا ليه....
سراج:مخنوق هاتي الورق
سامية قامت جابتله الورق وهو خده ومشي

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

روز زهقت من القاعدة لوحدها بقت تخبط على الباب ومفيش فايدة اتنهدت بضيق وقعدت وحست بحد ورا الباب والباب فجأة اتفتح بعدت بخضه واتنهدت براحة:انت....انا مش عارفة ازاي بتتحرك وانت تعبان كدا
فضل باصصلها وهي مستغربة:اي يا غيث
غيث قرب وقف قدامها وكأنه بيتحقق من ملامحها بس حست كأنه مش حاسس بألم وكأن جرحه التأم فضل باصصلها وهي مستغربة وحست كأنه اختلف
روز:في اي؟
غيث هز راسه بنفي:ولا حاجة....انتي..
سكت وبصلها اوي حست انه متغير مش طبيعي
روز:خرجني من هنا وانا قولتلك مش هتكلم او اقول اي حاجة
غيث بصلها سمع صوت وخرج وقفل الباب
روز:مش فاهمه في اي ماله دا....
الشباك اتفتح وهي صرخت بخوف واتنهدت لما عرفت ان الهوا فتحه وقربت وقفت قدامه وشافت المقابر دي حست بأيد بتحاوطها وحد بيهمس وهو حاطت راسه على كتفها:مظنش ان المنظر جميل تتأمليه
روز شهقت وكانت هتلف هز راسه بنفي:اثبتي زي منتي
بلعت ريقها بصعوبة وهو اتكلم:في اي قلبك بينبض بسرعه نفسك ضيق جسمك بيترعش
روز بصتله وهو مركز في عينها بعدت ايده وبعدت :خرجني من هنا
غيث:شكلك هتفضلي هنا
روز بصتله
غيث:هتبقي مربية
روز بتهكم:صح انت عايز تتربى من اول وجديد
غيث بحدة:بتكلم جد
روز:لمين مربية
غيث:لأبني
روز بصتله بصدمة:ابنك؟....انت مخلف....انت متجوز....
غيث:بلاش اسألة كتيرة ويلا
روز بصتله:انا مش فاهمه يلا فين وازاي ابنك ازاي انت
غيث:هخرجك من هنا
قفل الشباك وبصلها:يلا....
خرجها ركب الأسانسير وطلعوا بيه تلت ادوار مشيوا في اتجاه الجناح الغربي كان الممر بارد رغم الدفاية اللي كانت فيه حست بالفضول كانت بتبص حواليها مش مصدقة انها داخل قصر الكيلاني واللي اتحول لسجن ليها!!!حست انها مغصوبة على الوجود فيه ودا خلاها تفقد متعة الأستكشاف فيه ابتسمت بسخرية من يومين بس كانت بتحلم انها تعدي من البوابة بتاعته فاقت على صوته:فوقي سرحانة في اي
روز هزت راسها بنفي:ولا حاجة
غيث شاورلها على اوضة:هو جوا هنا عنده 5 سنين واسمه اياد
روز بصتله:بس انا مش موافقة...وبعدين انا لسة طالبة في الجامعة...
غيث:10000 جنيه في الشهر
روز بصتله بدهشة:انا مش موافقة اشتغل
غيث:20000 جنيه في الشهر...اظن كطالبة مفيش فرصة هتجيلك احسن من كدا
روز بصتله وبعدت نظرها عنه
غيث:مش هدخل تقدري تتكلمي معاه ها
مشي وسابها قبل متتكلم وهي دخلت شافت ولد نايم على السرير مركز في السقف بنفس لون عيون غيث الزرقا كان ولد جميل شعره اصفر وعيونه صفيا ابتسمت وقربت قدامه وهو باصصلها بإستغراب:انتي مين وازاي تدخلي كدا من غير متخبطي على الباب
روز ابتسمت:اممم انا اسفة يا سيدي بس افتكرتك نايم وعلى العموم انا المُربية بتاعتك
اياد بصلها من فوق لتحت وحست انها نفس نظرت غيث:باين عليكي صغيرة اوي على دور مربية دا هو بعتك تضحكي عليا
روز بصتله:اسمع انا المربية بتاعتك ودي حقيقة... ياريت تقولي اي اللي بيحصل هنا؟
اياد بصلها بشيئ من الغموض:اي اللي بيحصل تقصدي اي؟
روز:المقابر اللي هنا والأوضة السرية وابوك اللي محدش يعرف انه مخلف
ايان بصلها:بابا....
كشر ورمى كوباية المية في الأرض بغضب
روز استغربت:اياد؟دا غلط
اياد راح على السرير نط ونام وهي اتنهدت وقربت منه بقت تطبطب عليه بصلها بإستغراب
روز:مالك؟
اياد غمض:شكلك لطيفة مش من اختيار اللي اسمه بابا
روز بصتله:ليه؟
اياد غمض عينه وهي بتلعب في شعره وبتهمس لنفسها:الغموض في عيلة الكيلاني بالوراثة....

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

سراج دخل البيت ملقاش حد: كويس انها محكتش والا كنت هلاقي عز باشا مستنيني هنا
طلع وفتح الباب شافها بتذاكر وملتفتتش حتى ليه دخل غير هدومه وقعد جنبها وهي مهتمتش
سراج بصلها: قدامك كتير؟ عايز انام
غرام لمت حاجتها وهتخرج سراج سحبها: رايحة فين
غرام: هذاكر! رايحة بكرا الجامعة انت عايز اي
سراج اتنهد ورفع راسه لفوق بضيق: غرااام ممكن كفاية بلاش تزوديها عليا ارجوكي
غرام بصتله بصدمه
سراج بصلها بإستغراب : اي مالك شوفتي عفريت
غرام رفعت رقبته لفوق ومسحتها وبصت لأيدها وبصتله بصدمه: اي دا؟؟؟؟
سراج بص للروچ اللي كان في ايد غرام بصدمه
غرام شمته وبصتله: دا روچ!!
سراج بصلها: لا...
غرام بصوت مهزوز: انت... انت بتكذب دا اي اللي جابه على رقبتك؟؟مين اللي حضنك و....
سراج مسك ايدها بترجي:ششش ممكن تهدي بس اهدي
غرام زأته: ابعد عني انت متلمسنيش فاهم ابعد عني
زأته وخرجت وهو كان هيروح وراها لما لقاها قعدت وقف تليفونها رن وهي بصت حواليها مسحت دموعها وردت وسراج سامعها وشايفها: الو.... انا كويسة انت بتتصل لي دلوقتي.... انا كويسة.....
عيطت بإنهيار : انت معاك حق.. انا مش كويسة هو خاني سراج بيخوني... وهو بيقول عليا عيلة انا مصدقتكش بس دلوقتي دلوقتي انا اتأكدت هو بيخوني
سراج اتعصب انها بتكلم حد ونزل وهي حست بيه قفلت التليفون بسرعة سحبها بغضب: كنتي بتكلمي مين؟
غرام مسحت دموعها وهو سحب التليفون منها بغضب: كنتي بتكلمي مين؟
غرام: مكنتش بكلم حد
سراج بغضب: كذاااابة
غرام: انت اللي كذاب وفاكر ان الكل زيك انت
سراج سحب شعرها بعنف: بت انتي
غرام صرخت بألم: سيب شعري سيبني يا سراج
سراج بص في عينها بغضب: انتي بتتخطي حدودك يا غرام
غرام بدموع: سيبني
عز: سيبها
سراج غمض عينه بضيق: بابا لو سمحت
عز: انت خليت فيها لو سمحت؟ انت خليت فيها بابا اصلآ؟؟
سراج سابها وهي جريت على عز وحضنته: عمي هو رجع وهو كان... كان مع واحدة انا شوفت الروچ على رقبته و...
سراج صرخ: غراااام انتي تخرررسسسي خااالص
غرام هزت راسها بنفي: عمي انا عايزة اخد يحيى واروح عند بابا بالله عليك عايزة اروح عند بابا
سراج سحبها:تعالي معايا
هيطلع عز سحبها:انت بتعمل اي سيبها
سراج بصله:دي مراتي يا ريت تسيبنا نتفاهم
عز سحبه:تعالى معايا
سحبه على المكتب وغرام بسرعة طلعت جابت يحيى شالته ونزلت بسرعه خرجت واوتار ملحقتش توقفها نادت وغرام مردتش بهدوأ وقفت تاكسي ومشيت
سراج:نعم
عز:نعم اي انت اي اللي بتهببه الأيام دي انت رجعت اتهبلت؟وبعد مخلفت؟؟انت اتجننت يلة انت
سراج:اتجننت؟لي انا عملت اي انا مش مقصر في حاجة معاها هي اللي مقصرة هي مبتفهمنيش هي هي لسة عيلة
عز بيحاول يتمالك نفسه وغضبه بيزيد: انت دلوقتي جاي تقول عيلة
سراج:عايز واحدة تفهمني عايز واحدة تستوعبني هي لحد دلوقتي بتركز في نظراتي لما اكون معاها لحد دلوقتي لو مسكت شعرها تخاف لقطعهولها بتخاف مني انت عارف يعني اي بتراقب اقل اقل حركة وهي معايا انت فاااهم يعني اي بعاملها وكأنها حاجة رقيقة خايف عليها تنكسر؟؟ ومع ذلك لسة بتخاف مني لأمتى؟
عز:محاولتش تتكلم معاها ومستحيل تكون بتطمنها اكيد بتتقمص وانتي مش واثقة فيا والشغل دا
سراج بصله وبعد نظره
عز:انت بتحبها
سراج بصله:مبقتش عارف مبقتش عارف بجد انا بحبها ولا لاء......مش عارف انا عايزها ولا لا
عز بصله بخيبة امل:انت كنت مبهور ودلوقتي وبعد تلت سنين انت الأنبهار اللي كنت فيه راح وجاي دلوقتي تقول مش عارف بحبها ولا لا؟؟ اسمها اي اللي تعرفها
سراج بصله وبعد نظره
عز:اسمها اي يا سراج اعرفها؟
سراج:سامية...اه تعرفها
عز:الرقاصة بتاعت كباريه ابن الكيلاني؟
سراج هز راسه بإيجاب
عز ابتسم بصدمة وتهكم:ودي؟اللي بتفهمك؟هي دي اللي بتفهمك وتستوعبك لا لا عندك حق هي بتستوعب كتير فعلآ منهم ابن الكيلاني
سراج صرخ فيه:لو سمحت مسمحلكش
عز ضربه بالألم وبصله بغضب:انا لما اتكلم انت تخرس فاهم؟مهما كبرت مش هتكبر عليا يا سراج ومهما عليت مش هتعلى عليا فوق لنفسك انت قبل كدا مشيت ورا الخمرة وندمت ندم عمرك لأنك دمرت صحتك بس ربنا ادالك فرصة متتعوضش....والمرة دي ماشي ورا واحدة هتدمر حياتك...والحياة مبتتعوضش اطلع لمراتك وراضيها وانسى الرقاصة دي
سراج حاطت ايده على خده وبص لعز بغضب وخرج رزع الباب واوتار دخلت غمض عينه بإرهاق:صاحية من امتى
اوتار:من....من اول مقومت من جنبي....حسيت ان مينفعش اتدخل.....
عز:هو هيرجع هيراضيها
اوتار:عز غرام مشيت
عز بصلها بصدمه:اي؟؟

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

غرام خبطت جامد على الباب فتح ايان واتصدم:غرام اي اللي حصل واي اللي بهدلك في الوقت دا في المطرة
غرام بدموع:ايان....ايان بسرعة هات حاجة ادفيه بيها التاكسي معرفش يمشي في المطرة ونزلنا وهو كان بردان بسرعة يا ايان والنبي
ايان جري جاب دفاية وبطانية:هصحي بابا
غرام هزت راسها بنفي:لا...لا متصحيش حد يحيى حبيبي قوم يحيى
بتفوقه فتح عينه وابتسم بتعب واتكلم بخفوت:انا بردان يا مامي
غرام :ايان.... مش عارفة ماله وسخن فجأة كدا لي سخن كدا؟
ايان لمس وشه:دا مش طبيعي هو...هو تعبان اوي هكلم الدكتور..
اتصل بالدكتور وهي قلعته هدومه المبلولة ولفته بالبطانية وهي حضناه وبتبوس فيه:معلش انا غلطت اني اخدك بالهدوم دي في الجو دا اسفة
يحيى ضمها وهي ابتسمت وهو باس خدها:بحبك يا مامتي
غرام ابتسمت وايان مبتسم وهو شايف اد اي يحيى متعلق بغرام
غرام:ايان الدكتور؟
ايان:متقلقيش جاي...
غرام هزت راسها بإيجاب وهي ضامه يحيى بخوف
ايان:اي اللي حصل
غرام:انا خايفة....خايفة سراج يجي وياخده مني هو مبقاش بيحبني وبقى يخوني وكان مع واحدة النهاردا وسمعته بيتكلم وبيقول عليا عيلة....اللي مخليه معايا يحيى وبس هو مبقاش بيحبني يا ايان
ايان غمض بضيق:انا غلبت معاكي يا غرام انتي مبتسمعيش الكلام...
غرام بصتله بدموع:انا مش عارفة اعمل اي مش عارفة
يحيى بيمسح دموعها بتعب:متعمليش حاجه بس متعيطيش
غرام ضحكت وباست ايده الصغيرة بحب

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

غيث:ها وبعدين؟
روز:نام نيمته في سريره وخرجت
غيث:انا مش عايزك بكل اللطف دا معاه
روز:هو لسة طفل عايزني امسكله الخرزانه؟
غيث:اممم تعبير مناسب انسة روز...مش انسة بردو؟
روز بصتله بغضب:انا مكنتش متخيلة انك بالوقاحة دي؟انت ازاي بالجفاء دا مع ابنك
غيث بصلها بلامبالاة:انا عمومآ ميهمنيش امره اللي يهمني لو عاش يكون اد مسؤلية القصر اللي هيعيش فيه
روز بدهشة:لو عاش؟؟؟
غيث ابتسم بغموض وبصلها:محدش بيعيش هنا في قصر الكيلاني مدة طويلة دي لعنة....
روز:ازاي انت عايش؟؟
غيث ابتسم ورجع ضهره لورى:تقدري تقولي انا جزء من اللعنة اللي هنا كرييممممممة
كريمة جت:نعم
غيث شاور على روز:خوديها لأوضتها الجديدة
كريمة هزت راسها بإيجاب:تعالي معايا
روز بصتله بغموض

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

الدكتور:لازم يرتاح مينزلش من السرير وميتعرضش لأي تيار هوا واهم حاجه تهتمي بيه كويس وياخد الأدوية في معادها
غرام هزت راسها بإيجاب وايان وصله لبرا ورجعلها شافها ضماه بالبطانية وبتبوس فيه ابتسم وقعد جنبها وهي بصتله بدموع:خفت عليه اوي يا ايان....خفت عليه..
ايان ضمها ليه:اهدي وبلاش دموع
غرام بصتله: بالله عليك في اي وقت يجي سراج امنعه يقربلي مش عايزة اروح مش عايزة ارجعله انا عايزة دلوقتي يحيى وبس
ايان هز راسه بإيجاب:الدولاب فيه الهدوم اللي بتلبسوها لما بتباتوا هنا غيري ونامي يلا
غرام هزت راسها بإيجاب وجابت هدوم
ايان خرج واتنهد بغضب:كانت روحها فيك بس انت عملت اكتر حاجة ممكن تخلي اي واحدة تكرهك انت خنتها يا سراج
غرام بتلبس يحيى باسته:شطور وقمر
يحيى ابتسم ونزل تحت الغطا وهي غيرت ونامت جنبه وحضنته بحب:تصبح على خير يا صغنن
يحيى ابتسم وباس خدها: وانتي من اهله مامتي

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

عز:اتصلت على تليفون البيت وعرفت من ايان انها عندهم
اوتار:وبعدين...
عز:وبعدين ابنك بغبائه دا هيضيعها من ايده عمران بعد مكان هدي هيخليه ينفجر من تاني
اوتار:ربنا يستر
عز:اطلعي شوفي اسلام
اوتار:نايم يا حبيبي متقلقش
عز اتنهد وهز راسه بإيجاب
اوتار:قوم نصلي الفجر يا عز
عز هز راسه بإيجاب:يلا يا حبيبتي
اوتار باست خده وحضنته :ان شاء الله مش هيخسرها
عز ابتسم وباس ايدها:ان شاء الله

رواية_هـنـا_الـتـقـيـنـا
للكاتبة/ندى محسن ♕Noody♕
متابعة لصفحتي هنا 👈Nada_Mohsen

روز صحيت من النوم على خبط على الباب:مين؟؟
زينب:الفطار
روز:طيب مش عايزة افطر دلوقتي
زينب:دا امر غيث بيه بيقولك انزلي
روز استغربت اوي :طيب!
نزلت قعدت وهو بصلها وابتسم:صباح الخير
روز بصاله ومستغربة كل يوم بيختلف نظراته هيئته حتى عيونه الباردة :صباح النور...
غيث:افطري واطلعي لأياد حاليآ هو بيفطر في اوضته
روز:هو ليه مبيفطرش هنا؟؟
غيث بصلها وبان عليه الحزن واتنهد وبعد نظره عنها
روز اكتفت بالسكوت وهي بصاله بتتأمله شكله طريقته في الأكل تفاصيله العادية حست انها محظوظة عشان جمعتها واجبة بغيث الكيلاني كان نفسها تصوره وتتباها قدام صحابها ابتسمت وهي بتاكل وفجأة هو وقف وطلع على فوق عينها فضلت متعلقة بيه وشافته حاطت ايده في جنبه هي كانت قربت تنسى انه كان مجروح وجرحه متخيط من كتر مبيبان طبيعي سمعته بينادي:كرييييييمة كلمي ليلى خليها تيجي الممرضة ليلى
كريمة خرجت من المطبخ وابتسمت وهي بتهز راسها :حاضر يا غيث حاضر
روز استغربت اشمعنا ليلى بس اتجاهلت وشافت جابر في نفس الوقت شايل صنية اكل ونزل بيها من الباب السري وهي مستغربة يا ترى لمين الأكل؟
جت ليلى وابتسمت كانت بنت جميلة وشها مدور كانت زي القمر روز وقفت:انا هطلع لأياد...
طلعت وليلى طلعت معاها في نفس الأسانسير للدور التالت وليلى بتحط برفيم خنق روز بقت تكح وليلى ضحكت:اي مش للدرجة
روز بصتلها:انتي ممرضة؟دا شكل ممرضة دي واحدة جاية من كباريه
ليلى بصتلها بإستحقار:بيتهيقلي الخدامين ملهومش انهم يحكموا على اسيادهم هاا
روز بصتلها بغضب وقبل مترد الأسانسير اتفتح وليلى خرجت وروز وراها وقفت قدام اوضة اياد وليلى مكمله للجناح الشرقي في اتجاه اوضة غيث روز كانت هتروح وراها بس اترددت بس فضولها غلبها ووقفت قدام اوضة غيث اللي مكنتش مقفولة كانت بس مردوده ودا خلى روز تكشف جزء بسيط منه وهي واقفة وكان غيث قالع قميصه وكاشف الجرح وهي بتطهرهوله:مين اللي عمل فيك كدا
غيث سحب شعرها بعنف وهي غمضت بألم وابتسمت وهي بصاله
غيث قربها منه:انتي عارفة اكتر حاجة بكرهها اي؟
ليلى ابتسمت:الأسئلة
غيث:صح ولو اتكررت مش هتبقي مبسوطة ها
ليلى ابتسمت وهي مركزة في عينه بحب:انا مش عايزة حاجة غير انك تتبسط وبس
بصت لشفايفه وهو دفن راسه في رقبتها باسها وبعد همست بضحك:هو مبيفرقش عندك تعبان ولا لا
غيث ابتسم بتهكم:لا يختي مش انا اللي بتفرق معاه
روز عينها دمعت بغضب وبعدت حست بأيد حد على كتفها كانت هتصوت بس كتم بؤها وسحبها لبعيد :ششششش
روز بصتله:انت عايز اي
جابر:كفاية انتي لو كان حد شافك بتتجسسي عليه مش بعيد كانت رقبتك هتضيع ابعدي عن البيه فاااهمه
روز بصت لتحت
جابر رفع وشها وهز راسه بنفي:متضايقيش انا عامل عليكي تعالي
هينزلها هي بعدت:لا...المفروض اروح لأياد...
جابر بصلها:وكأنك لسة عند البيه تعالي
روز بتمسح دموعها
جابر حاوط وشها:في اي انتي بتعيطي كدا ليه؟اهدي اهدي
روز بدموع هزت راسها بنفي:مفيش...مفيش حاجة خالص
جابر حاوطها:طيب بس خلاص اهدي
غيث:اي اللي بيحصل هنا؟؟
جابر بعد بسرعة وهي مش واخدة بالها انه كان قريب منها:مفيش...هي كانت هتروح عند اياد بعد اذنك
انسحب ومشي وليلى بصت لغيث وهي بتعدل شعرها:سلام
مشيت وغيث بصلها مسح شفايفه وهي بصتله كانت لسة عينها مدمعة هتمشي وقفها صوته:يا ريت تعرفي سبب وجودك هنا انتي بس موجودة هنا عشانه ها عشان اياد
روز بصتله ومشيت في اتجاه اوضة اياد وهو بصلها بتقييم
كريمة:غيث
غيث بصلها
كريمة:انا مسافرة....
غيث بصلها بدهشة
كريمة ابتسمت ومسكت ايده:حبيبي....انا مش هتأخر...خالتي ماتت ولازم اكون في المنصورة
غيث بصلها وهز راسه بنفي:لا..مش لازم تمشي من هنا محدش بيسيب هنا فاهمه
كريمة هزت راسها بإيجاب:فاهمه بس انا هرجع
غيث:مش هترجعي....محدش بيرجع يا كوكي....
كريمة:بس انا مينفعش مرجعش لأني جزء من هنا
غيث هز راسه بإيجاب:انتي حرة...انتي عايزة تسافري
كريمة:انا لازم اسافر
غيث بصلها:مش لازم
كريمة ابتسمت:للأسف لازم
غيث بصلها:انتي حرة..
رجع اوضته وقفل الباب وهي ابتسمت بحنان:لسة زي منت....عمرك مهتتغير هتفضل زي الطفل بس اي طفل بيبقى متعلق بأمه انت متعلق بيا انا
روز:ازي اخبارك بقى يا قمر
اياد بيسرح شعره بحزن
روز:مالك يا جميل
اياد:اياد مش كويس
روز بصتله بإستفهام:لي بس كدا
اياد:عايز ماما
روز:ماما؟وفين ماما
اياد دموعه نزلت وبيمسحها بسرعة
روز هزت راسها بنفي وقعدت قدامه على الأرض:مالك في اي؟
اياد:متقوليلهوش اني عيطت متقوليلهوش
روز هزت راسها بإيجاب ودهشة:حاضر حاضر اوعدك مش هقول حاجه
هتحضنه بعد وهي استغربت بس قربت بحنان طبطبت على شعره وهو بصلها ابتسمت بحنان وضمته كان بيترعش مكنش بسبب برودة القصر بسبب برودة قلب صاحب القصر.....


الثالث من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent