recent
روايات مكتبة حواء

رواية تزوجت يهودي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

رواية تزوجت يهودي الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم ياسمينا

 تزوجت يهودي 2(امال الزين ) بقلم / ياسمينا

الفصل التاني ❤️
زين : انتي ولدتها لوحدك
امال بسخريه : ايه سوبر مان انا
زين شال امال وهي قالت : تعرف افتكرت حتة الولاده دي
زين بسعاده : يعني انتي امال
زين قعد امال علي العربيه ورجليها كانت بتنزف
امال بدموع : خلاص انا هموت منك لله
زين بضحك : ايه يابنتي هتموتي من طلقه
امال بغضب : حيوان اكرم كان بيعاملني كويس جدا كان بيخاف عليا من الهوا الطاير
زين بغضب: صحيح مين بقا اكرم ده
امال : اخويا
زين بصدمه : اخوكي غريبه
امال : هحكيلك كل حاجه بس ودني المستشفي همووووووووت
زين : طيب
زين شال امال ودخلها العربيه وتحرك ...
_________________________________________
*عند اكرم كان في المستشفي دخلوه اوضه العمليات كان مغمض عينو بس حاسس بكل حاجه وافتكر الي حصل من 6 سنين
فلاش باك *
امال بعد ما فقد الواعي في الحمام اكرم جاه في لحظه دي وشافها وقرب منها بهدوء وبدأ يفكر بشر وقال : فيها ايه لو وجعنا قلبو مرتين مش مره واحده
اكرم شال امال بهدوء وطلع برا البيت هو ورجالتو وبعدين ركبو العربيات وتحركو وبعد ربع ساعه اكرم وصل مكان مهجور وكان باقي رجالتو هناك وكان معاهم بنت
اكرم : رنو عليه
رجالة اكرم رنو علي زين واكرم حط امال في العربيه وولعو فيها وبعدين قفل تلفون وطلع امال مكنش النار لسا لمستها وبعدين بص علي البنت الي كانت واقفه وقال : تعرفي هي مستهلش تموت تعرفي ليه
البنت بغضب : انت عايز مني ايه ايوا بخونك وهخونك كل مره اشوف فيها راجل علشان انت تستاهل
اكرم ابتسم وقال : حطوها في العربيه
رجاله اكرم خدو البنت ورمها في الولعه وهي كانت بتصرخ واكرم بص علي امال وحاول يفوقها بس امال مكنش قادره تفتح عينيها من تعبت وبعد محاولات كتير فتحت عينيها وبصت علي اكرم الي شيلها
امال بخوف : نزلني
اكرم نزلها وهي وقعت في الارض من تعب
اكرم بهدوء : مش كنتي حامل
امال بصتلو برعب : ها
اكرم : راح فين الي في بطنك
امال اطمنت انو مشفش بنتها
امال قامت من الارض بهدوء وقالت : عايز تموتني موتني انجز يلاااا
اكرم ببرود : مش دلوقتي
امال فضلت ترجع برجليها لي وراها واكرم فهم دماغها وسبها وهي جريت بتعب وهو سبها تجري عايز يعذبها بكل الطرق امال كانت بتجري بتعب مش عارفه تروح فين المكان مهجور أما اكرم ركب عربيتو وفضل يمشي وراها بلعربيه وهي بتجري كان هدفو أنها تتعب وتجيب آخرها هو متأكد انها مش هتقدر تهرب امال وقفت بتعب وبصت علي العربيه وقالت بصريخ : يلا اخبطني
إكرم بهدوء : عنيا
اكرم اتحرك بالعربيه وهي غمضت عينها بخوف وهو قرب منها جامد وخبطهاا وابتسم بشر وامال وقعدت في الارض فاقده الواعي واكرم نزل من العربيه ونزل لمستواها وابتسم بخبث وقال : ولسا الي جاي اقوه هو انتي لسا شوفتي حاجه
امال كانت راسها بتنزف اكرم شالها وحطها في العربيه وبعدين اتحرك علي المطار وقدر بمعارفو ووصتاتو يحط امال في نعش ورجالتو حطو النعش في طياره الخاصه بتعتو وسافر ألمانيا وبعدين وده امال المستشفي
* في مستشفي *
اكرم دخل اوضه كان فيها بنت واول ماشافتو حضنتو بسعاده
اكرم : حبيبتي عامله ايه
البنت : مبسوطه انك جيت
اكرم بابتسامه : خلاص ياقمر جبتلك القلب وخلاص هتعملي العمليه وكل حاجه هتبقا تمام
قمر : ها يعني ايه يااكرم جبت القلب منين
اكرم بهدوء : مفيش من حد لسا متوفي
قمر بسعاده : هييييييييييييه كدا هعيش طبيعيه
اكرم : طبعا ياحبيتي
قمر : انت احلا اخ في دنيا
اكرم ابتسم وحضنها وبعدين طلع لدكتور الي هيعمل العمليه وتفق معه ينقل القلب بتاع قمر لي امال وقمر تاخد القلب السليم ...وفي نفس اليوم العمليه اتعملت والدكتور عالج جروح امال ......
انتهاء فلاش باك ❤️
اكرم غمض عينو وبدأ يفقد الواعي بسبب البنج
( ملحوظه واحده هتتذاكاه تقول بيفتكر كل ده وهو في اوضة العمليات وواخد رصاصه 😂انا اتعودت علي تعليقات دي كتير هقولها انتي لما تفتكري موقف بتقعدي قد ايه دقيقه وأقل كمان صح 🙂)
_______________________________________
* في اسكندريه *
زين وصل مستشفي ودكاتره خدو امال ودخلوها اوضه العمليات وزين كان قاعد يفكر امال ازاي فاقدة الذاكره وازاي اكرم مموتهاش وكان جمبو امال بنتو كانت ماسكه تلفون امال مامتها زين بصلها وخد منها تلفون بهدوء
زين : معلش ياحبيبتي عايز اشوف حاجه خدي تلفوني اوك
امال : اوك يابابا
زين ادها تلفون وهو فتح تلفون امال ودخل الاستوديو لقه صور كتير ليها ولي اكرم اضايق جدا وبعدين لقه ملف فيديوهات مكتوب عليه ذكرياتي زين فتح وفتح اول فيديو لقه امال قاعده في اوضه
امال : اووووف مش قادره بجد كمية ملل مش طبيعيه استاذ اكرم اخويا ده الي معرفش طلعلي منين مش بيخرجني مش عارفه اعمل ايه عايزه أخرج اشوف ناس نفسي بجد اخرج طول الوقت حاسه اني نقصني حاجات كتير اوووف معقول هفضل كدا
الفيديو خلص وزين كانت مضايق اوووي ولو اكرم كان قدامو دلوقتي مكنش رحمو
زين فتح فيديو تاني ونصدمت لما لقه امال واقفه قدام التلفزيون
امال : احم شخصي المفضل هو اه شكلو حلو بس بحبو اوي معرفش ليه بس بجد مذيع شاطر جدا انا نفسي اكسب بطولة الجمهوريه في سباحه وأشوفو
فجاه دخل عليها اكرم وهي نسيت تقفل الكاميرا
امال :اكرم حبيبي مالك
اكرم بغضب : انتي مشغله ايه
امال بحماس : ده زين مذيع مشهور اوي وبحبو جدا ونفسي اكسب انهارده ويستضفني في برنامجو
اكرم بغضب : اسكتي وروحي ادربي علشان تكسبي انهارده وسيبك من زين
امال رمت التلفون علي سرير بغضب وطلعت من الاوضه ونزلت البحر أما اكرم طلع من جيبو دوا وجاب العصير الي علي ترابيزه وصبو في كوبايه وحط برشام فيه وامال رجعت تاني وقالت بضيق : جت اخد حاجه وهمشي
اكرم قرب منها بهدوء وقالها : اشربي العصير
امال خدت العصير وقالت بسخرية : هو انا بعمل حاجه غير اني اسمع كلامك
امال شربت العصير وزين استغرب ورجع الفيديو ووقفو علي الحته الي فيها اكرم بيحط برشام وكبر الصور وخد اسم الدوا وراح جوجل وبحث عنو ونصدم لما لقه دوا للقلب وفي لحظه دي الدكتور طلع من اوضه العمليات وزين قرب منو بسرعه
زين : عايزك تكشف عليها تشوف عندها مشكله في القلب ولالا
الدكتور : طيب
الدكتور مشي وزين راح قعد علي كرسي وهو بيفكر أنو من ساعت مادخل حياة امال وهي معشتش يوم حلو مبسوط أنها رجعت مبسوط اوي بس حاسس انو سبب في كل الي بيحصلها.. وبعد ساعه الدكتور طلبو ونقلو امال اوضه عاديه وامال بنتو كانت نايمه شالها ودخل اوضه امال حبيبتو لقها نايمه وباين عليها تعب نيم بنتو جمبها علي سرير وابتسم بحزن وبعدين طلع وراح مكتب الدكتور خبط ودخل بهدوء
الدكتور : مرات حضرتك عندها القلب وكمان في مرحله متاخره
زين بحزن : والحل
الدكتور : للاسف مفيش حل هي في مرحله متاخره جدا
زين بهدوء : ينفع تعمل نقل قلب
الدكتور : اه ينفع جدااا
زين : تمام انا هنقلها قلبي
الدكتور : ايه لا طبعا
زين بضيق : انا قولت الي عندي بس مش دلوقتي
الدكتور بضيق : تمام فكر تاني من هنا لغيت لما تعملها
زين بص قدامو وقال : مش هفكر ثانيه واحد انا ممكن اديها روحي مش قلبي وبس ......
_________________________________________
*في مكان تاني *
كان شبه معسكر كان فيه شباب كتير بيدربو علي نشال وكمان اطفال عندهم 15 سنه وستات منقبه كمان كان مكان كبير اووووي وفيه ناس كتير اوي وكان بيتابعهم ابو معتصم ابو معتصم هو الكبير بتاعهم وهما بيثقو فيه جدا وهو شخص اناني واستغلالي بيلعب في عقولهم بأسم الدين .....
اما عند ستات كان فيه بنت بتضرب نار كويس جدا كانت لابسه نقاب وعبايه سوده خلصت تدريب ودخلت البيت كانت وحيده ومش بتكلم حد دخلت اوضتها بهدوء وقفلت الباب وبصت علي الي قاعد علي سرير قربت منو وحضنتو وقالت : وحشتني
البنت رفعت النقاب وقالت : امتا نخلص من القرف ده
احمد بهدوء : قربنا زين زرعنا هنا علشان نعرف نجيب معلومات عنهم
يارا : ونجيب حق امال
احمد : ومش حق امال وبس وحق كل واحد مات بسببهم
يارا بابتسامه : ازاي بتعمل كل ده ومصر مش بلدك اصلا
احمد : يارا الإرهاب موجود في كل مكان مش في بلد معينه وانا ظابط وده واجبي
يارا بحب : حبيبي ياحمودي
احمد بضحك : طب انا ماشي لحد يشوفنا
يارا : اوووك خلي بالك من نفسك
احمد : وانتي كمان
احمد خرج ويارا فضلت تدعي ربنا ينجيهم وينجحو في مهمه دي...
_______________________________________
*في مستشفي *
امال فاقت لقت امال بنت زين جمبها ابتسمت وقالت : قمر والله لو انتي فعلا بنتي مش هسيبك ابدا
في لحظه دي زين دخل وامال بصتلو بضيق وهو قرب منها وقعد علي سرير قدامها
امال بصتلو وقالتلو : تعرف انا هفضل اغني شعبي لغيت لما تزهق
زين بابتسامه : غني
امال بضيق : مش عايزه
زين قرب منها وباسها في خدها وقالها : وحشتيني
امال بصدمه : انت اتجننت
زين : اه مش انتي بتحبيني
امال : احم كامذيع
زين : مانتي مراتي
امال بضيق : لا انا اسمي قمر مش امال ومش مراتك
زين قرب منها وقالها : عيني في عينك كدا قولي انك مش شاكه أن إكرم ده اخوكي وان امال بنتك واني
امال : وانك ايه
زين بابتسامه : حبيبك
امال : احم اه أنكر
زين : كداااابه
امال بضيق : طيب
زين حضن امال بحب وهي اضايقت
امال بضيق :بتحب اتلزيقة صح ابعد عني
زين بحب : لا عمري ما هبعد عنك تاني انا بحبك اوي
امال بصدمه : لحقت تحبني
زين : لا حبيبتك من زمان اووووي ولسا بحبك
امال ابتسمت متنكرش أنها حست معه بلامان الي محستهوش معا اكرم
زين : لو تفتكري قصة حبنا بجد كانت جميله اوي
امال : فكرني
زين طلع من حضنها وقالها هوريكي
زين قام وفتح الشاشه الي في الاوضه وجاب وصله ووصل تلفونو بشاشه وفيديو اشتغل كان اول لقاء بنهم
زين : ده جبتو من كاميرا الي كانت قدام الفيلا بتعتي كان أول لقاء كان لسانك طويل بس قمر
امال ابتسمت وفضلت تتفرج بتركيز وبعدين ضحكت وقالت : لا دانا كوميديا كمان
زين : وشوفي ده كمان
زين فتحلها فيديو تاني
زين : ده لما كنا في فلسطين معا بعض في القدس كنا راكبين عجل
امال بستغراب : فلسطين
زين : اه بلدك الحقيقه
امال : بجد بلدي
زين بابتسامه : ايوا
امال : طب في ايه تاني
زين شغل فيديو تاني ليوم فراحهم امال ابتسمت لما شافت نفسها لبسه فستان الفرح وزين حضنها
زين بخبث : ايه عجبك الحضن
امال بضيق : فصلتني
زين : تعرفي اني بعرف اغني
امال : أحلف
زين : والله
زين قرب منها وقعد قدامها
زين : هغنيلك
امال بحماس : يلاااااا
زين : كل يوم بيفوت عليا ليك بحن في كل ثانية صعب اعيش في الدنيا ديا إلا بيك إحساسي إنك حبيبي واني مش شايفك بعيني قد إيه مشتاق لحضنك مش لاقيك
حتى وانت بعيد عليا لسه بتحلم بيك عينيا نفسي ترجع تاني ليا انت فين
امال بصت في الارض بخجل وزين رفع راسها وقالها : وحشتيني
امال بحزن : ياريت افتكرك
زين بابتسامه : هستنا لغيت لما تفتكريني
امال : مش هتزهق
زين : انا استنيتك 6 سنين معقول هزهق دلوقتي وانتي قدامي
امال : وافرض مش افتكرتك
زين : هخليكي تحبيني من اول وجديد
امال بهمس : تخليني احبك ايه بس مانا حبيتك ووقعت واقعه منيله
زين ضحك وقال : لا بجد
امال : احم لا بست
زين بضحك : لا والله
امال : احم احممممم ممكن سؤال
زين : اسألي
امال : هو انت لما كنت بتحضني انا كنت بعمل ايه
زين بخبث : كنتي بتبوسيني
امال بصدمه : ليه هو انا كنت جريئه اوي كدا
زين ابتسم وافتكر لما باسها وهي ضربتو بلقلم
زين : جدااا كل دقيقه بتبوسيني
امال بضيق : مستحيل ايه القرف ده ابوسك ازاي يعني
زين بخبث : هوريكي ازاي
زين قرب منها بس مال زقتو بغضب : لا فوق الي فات حماده ولي قدامك ده حماده تاني خالص اتلم أحسلك
(والله البت امال دي فقربه😂🙂)
زين بضحك : خلاص اهدي مش هقرب
امال بضيق : ايوا كدا نتلم
زين حضنها تاني
امال بضيق : استغفر الله العظيم يارب انت متاكد يابني أن احنا متجوزين مش عايزه اشيل ذنبوب
زين بضحك : متخفيش
امال بضيق : مش مطمنه
زين طلع من حضنها ومسكها من خدودها وقال : تعرفي احنا لما كنا متجوزين خدودك دي كانت كبيره اوووي
امال بصدمه : نهار اسود ليه وسيب خدودي لوسمحت
زين بضحك : من البوس
امال شالت ايدو بغضب وبصت حواليها
زين : بدوري علي ايه
امال : بحاجه افتح بيها راسك
زين بضحك : اهون عليكي ياقلبي
امال بغضب : مش عايزه قلة ادب
زين : حاضر سكت اهو انا محترم والله
امال بصتلو بضيق وسكتت
زين : ادخلي شويه عايز انام
امال بضيق : هنبدا تلزيق بقا
زين : ادخلي بقا
امال دخلت شويه وسرير كان كبير
امال : طيب اهو بس اوع تقرب من رجلي بتوجعني
زين راح ونام علي كتفها وهي ابتسمت وهو بصلها بحب
امال : متبصليش كدا
زين بابتسامه : ليه
امال : احم مفيش
زين بخبث : ايه عيني بتسحرك
امال : اللهم ما طولك ياروح
زين : غنيلي يااموشتي
امال بصتلو وابتسمت وقالت : اممم ماشي علشان بس بحب الغنا مش علشان بحبك
زين : قوليها تاني
.امال : اقول ايه
زين ؛ بحبك
امال : احم هغني
امال بدأت تغني :عايشه في حبك أنا أجمل يومين إحساس
وإن قولت أنا بعشقك ده مش كلام وخلاص إنت الحياة كلها أجمل سنين عشتها مش عايزه غيرك ليا أنا من وسط كل الناس
زين : ليا انا ده
امال : تؤتؤ
زين مسك أيدها وطلع الدبله من جيبو وقال : كنتي بتقلعي دبله علشان تختنتي بعد الحمل ومبقتش تدخل في ايدك اظن انك لازم تلبسيها دلوقتي
زين لبس امال الدبله ورجع حط راسو علي كتفها وهي حاسه انها مبسوطه بس ناقصها الذاكرة ترجع شافت الوجع في عين زين والحب كمان
امال : تعرف رغم اني مش فكراك بس الست عبيطه اوي ممكن تحب شخص من اهتمامو
زين : لا هي بتحب حبو ليها الست علشان تملك قلبها لازم تبقا راجل معها تبقا قد كلمتك وكمان لازم تعاملها اكنها ملكه
امال بصتلو وقالت : يعني ده طبيعي انت خطفني وانا عادي مبسوطه بده
زين : لا علشان بتحبني مبسوطه
امال ابتسمت وقالت : يمكن
زين : طب ايه
امال بستغراب : ايه
زين : مش هتقولي بحبك يازين الشباب
امال : هو انا زمان كنت بقول بسرعه كدا ولا كنت بغلبك
زين بضحك : لالا دانتي كنتي بتقوليها كل دقيقه
امال بضيق : دانا كنت مدلوقه اوي
زين بخبث : اووووي
امال بضيق : طيب هقول
زين : وبوسيني كمااان
امال بضيق : اووووف
زين : يلاااااا أحسلك بدل ماابوسك انا
امال بضيق: طيب بحبك
زين بابتسامه : البوسه بقا وتقولي بحبك بضمير
امال : طيب انا بحبك
امال قربت من زين وباستو وهو ابتسم وقال : ايوا كدا ارجعي امال الي اعرفها
امال : متاكد اني كنت بعمل كدا
زين بخبث : واكتر
امال بغضب : الاكتر ده عندك امك
زين بضحك : الله يرحمها كانت بتعشقني
امال بضيق : طب ادخل شويه عايزه انا
زين قرب منها وقال : كدا
امال بصوت عالي : ياخربيت ام برودك
زين حضنها بحب وقالها : نامي في حضني
(صحيح في بنت بردو هتقول هي ازاي كدا امال ضحكت معه ونسيت انو خطفها مفروض تزعق وتقولو بكرهكككك احب اقول للبنت دي ليه نعمل عقد كدا انا بحب البساطه ومش بحب نكد بتحب حد تقولو فورا هي لسا هتقعد تزعق مش كفايه 6 سنين فراق 🙂وانا حره )
امال بضيق : مش شايف الأمور اتطورت اووووي
زين : وراكي وراكي لغيت لما تطور اكتر
امال بهمس : قليل الادب
امال نامت في حضنو بضيق ومسكت ايد بنتها وغمضت غنيها وبدأت تنام وزين قفل النور وفضل يفكر فلي جاي وقال بهمس : الحرب بدأت وياانا ياانت يااكرم ......

الثالث من هنا
google-playkhamsatmostaqltradent