اخر الروايات

رواية وجه في الذاكرة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نرمين قدري

رواية وجه في الذاكرة الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم نرمين قدري

 سليم يعنى اقولك .....

غاده / قول بسسرعة ا خلص ياسليم انا بمووت
سليم / وانا مش مستعجل خلينا لبكرة يكون التمساح جاع شوية
غاده / من جوا ععاااااا لا لا انا بنهار الصراصير ماشية عليا ابوس ايدك بموووووت عاااااااا
سليم / مش قادر يفصل ضحك خلاص حقول
وارتسم الجدية
حتمضي علي انتقال الوصية جيسي ليا و انا حكون الوصي عليها بحكم اني عمها و و حتسافري من مصر خالص شوفي عاوزة تروحي فين اي بلد انا تحت امرك عاوزة ترجعي أمريكا تاني معنديش مشكله و نتقي شرك
انتي عارفه اني انا ممكن احبسك بالتسجيلات اللي معايا أنا مركب كاميرات من ساعة ما اياد وقع في البسين ..
وعارف كل تحركاتك ومكلماتك مع الكلب اللي تحت .
بصي بقي انا قدمت كل المستندات اللي تدينه للشرطه وأثبت أنه السبب في حريق الطيارة و موت زياد الشرطة حتيجي تاخده. كمان شويه
دلوقتي ،، الكرة في ملعبك شوفي عاوزة تروحي فين تسافري و ما شفش وشك خالص و لا تتسجني مع الكلب ده والتهم كتير .
بس انا شايف علشان خاطر سمعت بنتك تسافري وحكون كريم معاكي للآخر حسفرك و حديكي الفلوس اللي تعيشك هناك
بس واللهي العظيم يا غاده اي دقة نقص منك او محاوله انك تأذي اي حد يخصني لأكون مدخلك السجن ومتشوفيش النور تاني ولا حيهمني سمعة بنتك ولا جن خالي بالك ده انذار اخير وانتي عارفاني كويس وعارفه اقدر اعمل ايه مفهوم م ولا مش مفهوم انطقي
قدامك ساعه كمان تلعبي مع ضيوفك شوية .. باي ياغاده هانم. علي بال الاوراق متخلص علشان تمضي عليها
غاده. / سليم سليم عااا لا بقي طلعني من هنا
سبها ومشي
دخل سليم علي اياد و هو مع متخصصة التخاطب
اياد شاف سليم ببااا حجيه
سليم / اهلا يا حبيبي اية اخبار الجلسة
المتخصصه /الحمدلله مشاء الله الولد ذكي جدااا وبيتحسن بسرعة ملحوظه
سليم / يعني حضرتك شايفه وقت اد ايه ممكن ياخده
متخصصه / انا شايفة أن حضرتك موفرله زميلة تانيه فترة مساء و ومربية متخصصه في حالته .. انا بقول قدامة اسبوع وحتلاقي اياد بيتكلم كويس
سليم / الحمدلله وشكرا على مجهودك الرائع
دخل سليم علي فريده
سليم / ديدا مالك لونك مخطوف كده ليه
فريده / مش عارفه ياسليم الحمل المرادي مختلف تماما تعبانه قوي وحاسة اني تقيله جدااا
سليم ابعت أحيب دكتورة ياقلب سليم
في دخلت زوزو حاملة كوب لبن
زينب / لا قلب سليم ولا فشته هي حتشرب اللبن و حتكون تمام هي مش بتاكل خالص مش صح يافشته
ضحكت فريده
فريده / عمتي انتي مشكله مش قادرة اضحك
سليم / بقلق با انتي شكلك تعبانه بجد انا حكلم دكتورة تيجي حتي تطمنا
فريده / اللي يريحك ياسليم انا تعبانه ومش قادر اتكلم خالص
جاءت الدكتورة وكشفت علي فريده
دكتورة هي محتاجة راحة في السرير متححركش خالص الجنين في وضع مش ثابت واحنا لسه في الاول واضح أن المدام اتعرضت لضغوطات جامدة كانت ممكن تسبب اجهاض الجنين لاقدر الله بس الحمد لله وضعه كويس وفي حاجة كمان حضرتك اجازة اليومين دول
سليم /يعني ابه اجازة مش فاهم
زينب / يعني تبطل محن وتبعد عن البت
دكتورة / هههههههههههه فهمت يعني اجازة
سليم /لحد أمتي يعني مش فاهم
الدكتورة / لحد الجنين ما يثبت بس قول يارب لو اللي في بالي شكلك حتريح شويه حلوين
انا بس محتاجها تجيلي العياده ضروري عاوزة اعيد الكشف بالسونار اصل شاكة في حاجة مش حتبان غير مع الأشعة التليفونونيه .
سليم / بقلق شاكة في ايه دكتورة
دكتورة / متخفش مافيش حاجة تقلق بس مقدرش تجزم غير بالأشعة
زينب / ضحكت وانا كمان شاكة في اللي شاكة في يا ست الدكتورة
دكتورة / طبعا حضرتك الخير و البركه يا حاجة
زينب / اسمي زوز. ياقمر
سليم في ايه يا زوزو طمنيني هي شاكة في ايه
زينب هو علطول معندكش صبر كده قلتلك اصبر
وصل سليم الدكتورة وشكرها
ورجع بسرعه لفريده
جلس سليم في حضن فريده
سليم / ديدا حبيبي عاملة ايه يا قلب سليم من جوا الف سلامة شوفتي بقي دكتورة قالت مش عاوزة توتر فاهمة ياقلبي راحتك بالدنيا.
شوفي ايه عاوزه وانا حعمل كل حاجة وبسها من شفتيها
زينب / وبعضين بقي في قلت الحيا دي انت ياواد هي مش الست دكتورة لسة قيلالك اتركن شوية لحد منطمن علي البت مبتسمعش كلام ليه افهم
سليم / وهو يحضن فريده داخل حضنه
بقولك ايه يا ديدا انتي عارفة حل عمتك ايه
فريده / بضحك ايه ياقلبي
سليم / نجوزها ونخلص منها
فريده / هههههههههههه وعريسها عندي
سليم / انا حخمن ناجي المحامي صح
.
فريده / طول عمرك لاماح
سليم / انا اخدت بالي من ساعة ورق العنب قلت الباشا بيرسم عيب عليكي جوزك بيفهمها وهي طايرة
بصي بقي يافريدة علشان عاوزك في موضوعين مهمين
فريده / خير ياقلبي
سليم / اولا احنا مش عاوزين توتر
غاده كلها كام ساعة وتخرج من حياتنا خالص جيسي بقت امانه عندك حتقدري تصوني الامانه دي ولا ايه
فريده / عيب عليك يا سليم جيسي معزتها من معزة اياد ربنا يعلم اني حعملها بما يردي الله دي بنت زياد ياسليم
ابتسم سليم ولكنه شعر بنوع من غيرة فور ذكر اسم زياد
أحست فريده بيه
فريده / انا كمان شايلة حته منك البيبي ده حيربط بين جيسي و اياد انا بحبك قوي يا سليم بحبك قوي وحضنتة سليم انت حاسس بالي عاوزة واصلهواك
سليم / وهي في حضنه أدمعت عينيه من فرط المشاعر. حاسس يا قلب سليم بحبك قوي بعشقك كل نبضة من قلبي بدق علشانك وحضنها جامد
سليم / في حاجة تانية حابب اعرفهالك انا اتفقت مع دكتور تجميل علشان وشي هو قالي أنه ممكن يداوي الجروح دي ايه رايك
فريده / اولا انا اخدت علي وشك كده وبعشق كل تفصيلية في ،
ولكن لو ده حيريحك اللي تشوفه ياقلبي بس تكون واثق في دكتور
سليم ده دكتور جاي من امريكا في مؤتمر طبي ومسافر. تاني فقلت فرصه قبل ميسافىر
فريده / علي البركه ياقلبي انا بحبك في كل احوالك الشكل مش مهم خالص المهم الجمال اللي من جوا وانت جميل قوي حنين لدرجة اني بحسك ابويا وانا بنتك عندك حب يكفي العالم ده كله
سليم / بصي يابت الناس انا في إجازة منك بأمر الدكتورة الله يسعدك خفي عني كلام حلو ده احسن انا ضعيف قدامك و خايف اتهور ..
انا حقوم احسن اشوف غاده شكلها استوت علي الاخر
فريده / مش حتقولي بردو عملت فيها ايه
سليم / بلاش ياقلب انتي قلبك رقيق مش حيستحمل انتي من صرصار متموتي
فريده / احنا فيما من صراصير لا يا مامي انا بخاف ياسليم اوعي تكون مقعدها مع صرصار. اخس عليك
ضحك سليم لحد ما أدمعت عينيه صورصار وقدر قلبك ينطقها لا ياحبيبتي انا طيب مش شرير كده علشان اقعدها مع صرصار واحد انا مقعدها مع جيش صراصير
فريده / يالهوي بتهزر صح
سليم / فريده انا نازل زمان البت ماتت مش استوت
نزل سليم المخزن ومعاه ورق التنازل عن وصيه جيسي و تنازل عن كل أملاك زياد
فتح الباب لقي غاده مغمي عليها وقعة في الميه يععع وعليها كل حشرات ربنا يع يع
سليم اوف حسن حسن
جري حسن نعم سليم بيه وايده علي مناخيرة من الريحة
سليم / تعالي شلها معايا بس الاول هات جردل مايه ننزل الاقرفه من عليها
مجرد ما الجردل انقلب عليها شهقت وفافت ورجعت تصرخ تاني
سندها سليم ووقفت
غاده / مشيني من هنا ابوس رجلك وايدك
سليم / بوسيهم. يا غاده مستنيه ايه انزلي علي رجلك وبوسي رجلي
ركعت غادة في مايه العفنه وباست رجل سليم راح مادت أيده ودي كمان باستهم
غاده اطلع خلاص
سليم. لسة ياقطة امضي التنازل
مضت غاده علي كل الورق

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close