recent
روايات مكتبة حواء

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الثاني وعشرون 22 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الثاني وعشرون 22 بقلم نرمين قدري


 الفصل الثاني والعشرين ملكه القلم نرمين قدري

سميرة/ بس انا زعلانه منك كده تسيب مراتك وتسافر شغل ومتكنش جنبها في اجمل لحظات لما عرفت انها حامل
غسان /تنح و بزهول اايه هي مليكة حامل
بقلم نرمين قدري
سميره / هي مقلتلكش . شكلها حتعملهالك مفجاءة
غسان / هز راسه اه بس ياريت يا ماما متقوللهاش اني عرفت علشان متبوظيش المفجاءة
سميرة / عنيا يا حبيبي ربنا يسعدكم ويهنيكم
غسان سبها ومشي وعينة عليها
ومليكة متجاهلاه خالص وكأنه مش موجد
وفجاءة وقف شخص جمب مليكة
ملكة القلم نرمين قدري
الشخص / مساء الخير ممكن اتعرف بحضرتك اصل انا اول مرة اشوف جمال كده واللهي مش بعاكس بس مشاء الله حضرتك حلوة قوي
مليكة / ممكن حضرتك تمشي بعد اذنك
الشخص / انا ماهر زين صاحب القاعة اللي معمول فيها الفرح يشرفني اتعرف عليكي
كله ده وغسان متابعة من بعيد و عينه بطق شرار من قرب الراجل ده منها
مليكة / لوسمحتي اتفضل و عينيها جت علي غسان اتكهربت ولكن ثابته وبعند
مدت أيدها اتشرفت بحضرتك مليكة
اول غسان ملقها مدت أيدها جري عندها
وقف وبص لماهر
خير في حاجة حضرتك
ماهر / ابدا انا كنت بس معجب با آنسة مليكة وعاوز اتقدم لها
غسان / نعم الانسة مليكة وعرفت اسمها منين و تتقدم لمين
ماهر / الانسة مليكة هي عرفتني بنفسها
حضرتك تقربلها علشان انا عاوز اطلب أيده
غسان / اه اقربلها تقريبا كده جوزها
ثم وجه كلامه لمليكة بعنف اتفضلي نسرين عاوزاكي
مشت مليكة بسرعة منعا لغضبه عليها قدام ماهر
غسان / انا غسان الكيلاني
ماهر / انا اسف واللهي مكنتش اعرف انها متجوزه انا شفتها واقفه لوحدها من ساعة ما الفرح بداء وغصب عني بصتلما لما لقيتها بتعيط لوحدها
غسان/ حصل خير عن اذنك
ذهب غسان لمليكة
غسان / ممكن يا آنسة مليكة حضرتك متتحركيش من جنبي ممكن ومش عاوز نقاش
مليكة. / مرضتش علية وقفت في سكات
انتهي الفرح و في الطريق مليكة واخده قرار أنها حتنام في أوضة تانية غير الاوضة بتاعته
ولكن المفجاءة أن سميرة وأحلام حيباتو معاهم ويروحو بكرة
ملكة القلم نرمين قدري
غسان/ ماما سميرة اعمل حسابك حتباتي معانا انهاردة وبكرة روحي
سميرة/ تسلم يا حببيبي
غسان / مليكة وري مامتك و الحاجة احلام الاوضة اللي حينامو فيها وتعالي علشان عاوزك
مليكة في هزت راسها ومشت
مليكة / اتفضلي يا ماما حتنامو هنا انتي
احلام / مشاء الله تبارك الله الاوضة شرحة وكبيرة
سمير.ه/ مليكة بلاش تقولي قدام العقربه علي موضوع حملك دلوقتي يا حببتي
مليكة / انا مش ناوية اقول لحد خالص وياريت انتي يا امي متقوليش لحد
سميرة / انا بردو يا بنتي اقول وهي تيجي عيب عليكي
مليكة / رينا يستر.
دخلت مليكة الاوضة لقت غسان غير هدومه وقا عد ماسك الموبايل
دخلت مليكة علي أوضة الملابس وغيرت وطلعت
غسان/ مليكة اسمعي الكلمتين دول علشان مش خكررهم تاني
مليكة/ وانا مش عاوزة اسمع انا عاوزة انام لو سمحت
غسان/ لاء حتسمعي لأن ده اخر كلام بينا
مليكة اتفضل
غسان / انا عديتلك اللي عملتيه في قاعة انهارده بمزاجي
اوعي حد يلمسك غيري اوعي فاهمة ده اخر تحذير في الموضوع ده
تاني حاجة احنا قدام الناس متجوزين لكن بيني وبينك زي محنا
مليكة/ بدموع حتي قدام الناس مش عاوزة نكون متجوزين
غسان / لو سمحتي بكل هدوء صوتك معيالاش علشان متعصبنيش
غسان/ في حاجة تانية ملكيش دعوة بعمتي ورنا مفهوم اياكي اسمع انك احتكتي بيهم
مليكة / في أوامر تاني علشان تعبانه وعاوزة انام
غسان بيلصله وعنيونه كلها لهفه وشوق هو كان ناوي يصلحها لكن حركة القاعة غضبته منها
غسان / تعبانه مالك مش فاهم ما انتي كنتي في الفرح زي. القرد وببتعرفي وتكويني صداقة
مليكة وشعرت بغسيان في معدتها
جرت علي الحمام بسرعة
ابتسم غسان وفي نفسه ياه حتكوني ام يالوكا زي القمر يا حببتي
خرجت مليكة وهي شاعرة بدوخة
غسان بخضه من منظرها
غسان / مليكة حاسة بحاجة اكلم جلال يجي
مليكة/ لاء انا عاوزة انام لو سمحت
غسان مش قبل ما نتعشي انتي مكلتيشة في الفرح
مليكة / بدون أن تنظر له شكرا عاوزة انام
ودخلت تحت الغطاء و نامت دون أي حوار بينهم
فضل غسان مستيقظ بيفكر في الجاي و حيعمل ايه مع عمته . هو مش عاوز يجرح مليكة اكتر من كده كفايا عليها قوي قرر أنه مش حيتجوز رنا بس لازم يشوف اي حاجة يرجع حقه منها
وعند عريسنا
حازم بيخبط علي الحمام
حازم / في ايه يا نسرين بقالك ساعة جوا بتعملي ايه كله ده
نسرين / خارجة في اية مش عارف اقلع الزفت ده
خازم / تعالي يابنت الناس وانا اقلعولك
نسرين / يا سلام يا خويا تقلعولي وتشوف جسمي وأحلام تدبحني شكلك بتهزر
حازم / اه يابت المجانين في واحدة تقول لجوزها يا اخويا وفي ليله مقترحة زي دي
نسرين / حازم انا حطلع بس بشرط تفتحلي السوسته وتمشي بسرعة
حازم / وفي عنية نظرة خبث ماشي يا حببتي حفتحها وانا مغمض عينيه واحطلع برا باب الاوضة علطول
نسرين /طايب احلف
حازم/ يخربيت ام جنانك حاضر وحيات عم زحلف اطلعي بقي بقالي ساعة واقف
فتحت نسىرين الباب ومدت راسها
حازم /اطلعي بقي ياستي خلينا نخلص
نسرين/ حاضر بس افتح واجري
حازم / تعالي بقي مجنونه حازم في نفسة قال اجري قال البت دي هبله
بداء حازم بفتح لها الفستان ويضع بصامت مليكته لها علي كل جزئية يفتحها
نسرين / حازم احنا متفقناش علي كده
حازم / امال اتفقنا علي ايه. هها في حد في أيده الجمال ده كله ويسيبه ده يبقي مجنون
ولفها ليه وا خد شفتيها في قبله طويله وقع
منها الفستان دون أن تشعر لف أيده حوليها وحملها برفق وحطها علي السرير
نسرين/ حازم انت عملت ايه بالهوي حقول لامي ايه احلام حتموتني حقولها ايه دلوقتي
حازم / يابنتي انتي هبله انا جوزك
نسرين/ ولنفرض انك جوزي سايبه هي اه حقولها شربتني حاجة اصفره محستش احلام تدبحني والنعمة
حازم / بطلي هبل وتعالي اقولك حاجة سر
نسرين / لا ياعم مش لاعبه حتقول ايه لا اوعي تيجي جمبي حصوت والمصحف
حازم/ تعالي بس حقولك
نسرين/ جرت اه حازم انا جعانه قوي عاوزة اكل
حازم/ بمغادرة صبر حاضر
جاب الاكل قاعدت نسرين تاكل ساعة
حازم /مش كفايا اكل انا زهقت
نسرين / الله جعان ما اكولش خلاص نفسي اتسدت شبعت
حازم/ انتي ناقص ناكليني انا
نسرين /لأ متقلقش نفسي مش حلوة للدرجاتي
حقوم اشيل الاكل
حازم /واللهي ما يحصل انا حشيلو
واول مطلع من الاوضة جرت وقفلت المفتاح
حازم/ افتحي يا مجنونه انتي انهبلتي
نسرين/ ياسلام اقتحلك وأحلام تموتني
حازم/ احلام مين في يوم زي ده افتحي واللهي خلاص مش حاجي جمبك حنام بس
نسرين /انا حلفت ماشي
وفتحت نسرين وفعلا حازم أخدها في حضنه ونامو
وفي الصباح استيقذو علي صوت خبط علي الباب
نسرين. /حازم حازم في حد بيخبط قوم افتح
حازم/ حاضر اومي بس خشي الحمام وغيري هدومك
نسرين/ قصدك اللبس هدومي هو انت سبت لي حاجة تتغير حضرتك
حازم/ بطلي لماضة بقي
ذهب حازم يفتح الباب
احلام/ صباحية مباركة يا حبيبي انا بس قلت اجي اباركلكم واطمن
حازم/ اه مباركة مباركة قوي اتفضلي يا حماتي و ياريت تعقلي بنتك شوية
سميرة/ يا خراشي يا احلام بتك شكلها جننت الراجل من اول ايون الله يكون في عونه
نسرين سمعت صوت امها برا
نسرين بالهوي دا صوت احلام قامت نطت من السرير حاتشوفتي كده ازاي يالهوي يالهوي منك لله ياحازم انت السبب اعمل ايه
دلوقتي استخبي في الدولاب و الااعمل ايه اه الحمام هو الحمام
وجرت نسرين علي الحمام استحمت ولبست هدومها بسرعة
خرجت نسرين لقت احلام وسميرة برا
احلام / الف مبروووك يا نيرو مبروك يا حببتي
نسرين / يعني مش حتزعقي يا احلام علشان انا
احلام / المهم طمنيني عليكي ايه خلصتي ولا كسفتينا عارفاكي فضايح
نسرين/ يعني الحكاية عادي ومش حتزعقيلي
احلام/ ازعقلك ايه يابت الهبله اوعي تكوني قلتي الجوزك كده
نسرين/ انا كل مليلمسني أقوله ماما حتزعق ليا بلاش
احلام وبعضين يخربيت حنانك عملتي ايه
نسرين / ولا حاجة نمنا. هو زهق مني ونام
سميره / من كتر الضحك يخربيت عقلك يا نسرين في حد يعمل كده ليله الدخله.
استهدي بالله كده خشي البسي قميص مشخلع كده وراضي جوزك يا حببتي ده حلالك ربنا حللهوولك
نسرين/ اعمل ايه ياسميرة مش احلام هي اللي كانت دايما تقولنا أوعو حد يقرب منكم بموتك
احلام / بس ده جوزك يا هبله عمتا انا اتاخرت انا حمشي عاوزة اسمع خبر حلو في التليفون
دخلت نسرين الاوضة و طلعت قميص حلو ولبسته
دخل حازم ايه هي ماما مشت و بيبص عليها
اده احنا ليلتنا عنب ولا ايه بركاتك يا حاجة احلام
وسحبها لحضنة
ودخلو عالمهم الخاص كل واحد يبث حبه للآخر
وبعد فترة من السعادة وبعد أن وضع صك ملكيتة وأصبحت زوجته امام الله
حازم أخدها في حضنة مبروك يا قلبي
نسرين / بكسوف و شها احمر شكرا
حازم يخلاثو علي العثل ايه يابت الكيوت ده
وفي سرايا الكل متجمع علي الفطار في صمت تام
غسان/ عمتي احنا اتفقنا زي ماهو بس حنأجله شويه
رنا/ يعني حتجوزني يا غسان
غسان/ وهو باصص في طبقة
أيوة يا رنا بس حنأجل لحد ما اخلص الصفقة اللي معايا اصل في نقص في السيولة و بدور علي شريك يخش معايا الصفقة دي
فوزية / ولمعة الطمع ظهرت في عينيها .انا ممكن اخش معاك يا غسان بس بشرط تكتب علي رنا
مليكة قامت من علي السفرة بدون اي كلمة وسحبت نفسها وخرجت من سرايا كلها
غسان و قلبه وجعة علي مليكة
غسان / بجد يا عمتي ممكن تخشي معايا شريكة بالنص
فوزية/ طبعا يا غسان مش انا عمتك اللي ربتك
بس المكسب كام يا حبيبي علشان بس اطمن
غسان/ اطمني يا حببتي متقلقيش الصفقة دي مضمونه يعني انا كنت مسافر شهر برا البلد بدلع دي مكاسبها مضمون جدا
فوزية/ علي البركة بس حنمضي العقدين مع بعض
غسان /عقدين ايه مش فاهمة
فوزية/ عقد جوازك علي رنا و عقد الشراكة
غسان /هو ده كلام يا اجمل عمة في دنيا
وسبتهم وقام وست نظرات ربما غير مصدقة أن ممكن اخوها يخون مليكة و بكسرها كده
فوزيه/ مش قلتلك اصبري علي امك اهو جه علي رجلينا هو وفلوسه
رنا /حببتي ياماما بس لاحظتي الزفته متكلمتش خالص ولا نطقت
فوزية/ شكل غسان ربها كويس أحسن تستاهل
رنا/ بس تفتكري حترضي بالأمر الواقع وتسكت علي جوزاه
فوزية /مش قلتلك غسان ربها
خرج غسان رآها من بعيد لاحظ دخولها الإسطبل دخل وراها لقها ماسكة المهر كراميل وقاعده جامبو
ملكية / شوفت يا كراميل غسان حيعمل ايه عاوز يتجوز واحدة تانية. . وبس اللي ميعرفهوش اني ممكن اموت فيها و اللهي اموت انا مش متخيله أنه ممكن يلمس واحده تانية غيري أنه ينام في حضنها مش حقدر واللهي ما حقدر انا حاسه اني بموت بلبطيء مش قادر روحي بتطلع وحطت أيدها علي بطنها
ده حتي لسة ميعرفش أن هنا في بيبي وأنه حيكون اب انا حبيت البيبي ده علشان حته منه . حتي بعد كل اللي عملوا فيها مش قادر اكره بحبه قوي
قولي يا كراميل اعمل ايه انا مخصماه زعلانه منه قوي وكمان عاوز يكمل عليا ويكسرني اكتر ة دمعها نزله
غسان كان نفسة يجري عليها وياخدها في حضنة واللهي وحيات كل دمعة نزلت علي خدك وحرقت قلبي من جوا لحعوضك يا ملكة فؤادي بس اصبري عليا يا روحي
وسبها وراح مكتب
دخل غسان لقي نسرين و حازم بيشتغل
غسان/ اده هو جوازكم كان مقلب و بتضحكو علينا
حازم/ ليه بس يا غسان ده الجواز ده يحح اجمل حاجة حصلتلي صحيح نشفت ريقي في الاول بس خلاص اخوك ادها
غسان/ ماهو واضح يا خويا علشان كده نزلتو من اول يوم
حازم / الشغل كتير قوي مش حينفع تأجل وهي حتروح مني فين لما توحشني بروح أسرق بوسة واجري
غسان /ماشي يا خويا سيبك بقي من نسرين شوية و ركز في كلام اللي جاي علشان اي غلطة في اللي حقول. حنروح ورا الشمس
حازم/ استرها يارب اتحفني براحة عليا انا لسة عريس جديد
غسان /بس ياسيدي انا قررت اخد حقي من عمتي
حازم /اخيرا بس اوعي تقولي حتجوز رنا يبقي منتهي الهبل
غسان/ لاء مش حتجوزها بس حعمل اني مصدقهم و موافق علي جوزا
المهم عاوزك تحضرلي ورق صفقة ميخرش الميه علشان ده بداية الطعم اللي حصتاد بيه
حازم / سهلة قوي والورق جاهز بتاع صفقة اللحوم الأخيرة اللي لاغيته و الورق كله سليم مافيهوش غلطة
غسا ن،/ تمام اللعب كده حيحلو انا مروح تعالو علشان نتغدي سوا
حازم /ماشي حنادي نسرين وجاي وراك
وعلي السفرة الكل متجمع
مليكة / يا يا كلب البحر رفعتي راسنا ولا نيلتيها زي عادتك
نسرين/ عيب عليكي نيلتها طبعا كنت حبيتة في صاله
مليكة/ قادرة وتعمليها
غسان/ كفياكم و شوشه وكلو وانتي يا مليكة خلصي أكلك شكلك تعبان
مليكة /هزت راسها و مبصتلهوش
نسرين/ مليكة فكيها شوية بقي
مليكة /بصت لنسرين علشان تسكت
لسة مليكة حتاكل معدتها قلبت جرت بسرعة علي الحمام
فوزية / انتبهت في نفسها هي ايه حكاية البت كل لقمة تجري علي حمام
دي مصيبة لتكون حامل لأن لو حامل كده الوضع اتغير لازم اخلص منها بسرعة غسان لو عرف للحمل ده مش حيتجوز رنا لازم اتصرف بسرعة
ملكة القلم نرمين قدري

google-playkhamsatmostaqltradent