recent
روايات مكتبة حواء

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل العشرون 20 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل العشرون 20 بقلم نرمين قدري


 الفصل العشرون بقلم نرمين قدري

رنا / يالهوي ياماما حتقتليها لاء مافيناش من الدم لاء
فوزية / اهدي يابت انا حعملها قضاء وقدر بس اصبري
رنا / طايب حتعملي ايه احكيلي
بقلم نرمين قدري
و في بيت أحلام ونسرين
غسان / يلا يا عريس طلع الشبكه علشان نخلص
حازم / في ايه ياعم هو احنا حاجزين مدة ولا مدتين ايه نخلص دي
غسان /انا مش فاضي ورايا كلام لسة مخلصتش
حازم /الصبر يارب اهدي واتقل كده بلاش اللهفه دي حتسؤ سمعتنا
غسان /انا عربس جديد مابقتليش كام ساعة
حازم / اللي بسهلو ياعم الف مبروووك ياصاحبي عقبال متفرج بخبر البيبي
غسان / ياارب يا حازم بجد مشتاق اكون اب في عيل من مليكة بجد انا بحبها قوي قوي
انضم لهم نادر / انتم سايبين الناس وقاعدين بترغو في ايه اخلصو ايه
حازم /طلع الشبكة وكانت عباره عن خاتم الماظ
حازم / بعد اذن حضرتك يا حاجة احلام انا عاوز كمان اسبوعين نكتب الكتاب و نتجوز
احلام / بسرعة كده يابني مش حنلحق نجهز حاجة
حازم/ ونستني ليه اولا انا عندي بيت صغير جوا المزرعة مفروش وجاهز ممكن بس نجيب أوضة نوم وبعدين احنا شغلنا احنا الاتنين في مكان وا حد يعني شبه مقيمين مع بعض وانا بصراحه مش حعرف اتعامل معاها غير . لما تكون مراتي
سميرة / مخلاص بقي يا احلام خير البر عاجله مبروك ياولاد سمعوها بقي زغرروطه يا بنات وعقبال البنوته القمر دي كمان وهي يتحضن ريما
مليكه/ الخاتم بصراحة وااو.ووو يا نيرو يجنن بجد الف مبروك ياحياتي ربنا يكملك علي خير
نسرين/ انا مش مصدقة نفسي بجد حد يلطشني قلم ولا يقرصني واخيرا اتعدلت و حتشال من قائمة العوانس ياولاد و حتجوز حتججوز
مليكة / بس يا هبله وطي صوتك العريس يسمعك يقول ضحكنا عليه وجوزنا واحدة عندها تخلف عقلي
نسرين / هو لسانك ده مش حيتحط مكانه ابدا
مليكة / لاء ليه هو مضايقك في حاجة لمواخذه
انتهت الخطبه علي خير
غسان/ مليكةيلا بقي اطلعي غيري هدومك دي خلينا نروح
مليكة / طايب متخلينا بيتين انهارده كمان عند ماما
غسان /معلش حببتي مش حينفع في شغل كتير متعطل واتصلوا بيا يقولو المهر كراميل شكله تعبان
مليكة / كراميل ماله لاء يلا بينا أنا حطلع اغير ولا اقولك مش لازم حروح كده
غسان /طايب تمام سلمي عليهم. ونادي ريما وشوفي نسرين وضعها ايه هي بردو عندها شغل كتير متعطل
مليكة / غمزتله حاضر اديني ثواني واكون عندك
غسان/ اشتقتلك مووت عاوز اطير اروح واخدك في حضني دانا حقولك كلام جديد لانج بورقته لسة
مليكة/ بكسوف انت قليل الادب بصراحة مبتشبعش
غسان / هو انا لحقت علشان اشبع و انتي لسة مشفتيش قله الادب حوريهالك بجد بس اصبري نروح وانا حبدع
مليكة/ غسان عيب بقي بتكسف بجد
شدها غسان لحضنة بتتكسفي مني انا اوعك يا لوكا انا وانتي بقينا شخص واحد ماحدش بيتكسف من نفسة وانتي نفسي.
انتي روحي يا ملكة الفؤاد والروح نفسي اخبيكي جوابا عن كل عيون الناس بحبك يا لوكه
مليكة / واحمرت غسان انا حاسة أن الدنيا دي كلها ملكي انا كمان بحبك قوي قوي
غسان/ اموت انا لو مدقتش شفايفك دي دلوقتي وحالا هو طعم الروچ ده ابه عاوز ادوقه
مليكة/ اتلم بقي احنا عند ناس
غسان / وانا بيهمتي وا خد شفتها في قبله رقيقه
مليكة /اوعي بقي انا حروح اشوف البنات علشان نروح
غسان / غمزلها بس ياريت بسرعو علشان مشتاق
دخلت مليكة جوا الف مبروك يا نيرو مبروك حازم ايه بقي مش يلا اتاخرنا وعندنا كلنا شغل الصبح
نسرين / هو انت كمان حروح معاكم
مليكة/ نعم ياختي هو مش حضرتك موظفه بردو ولا انا ببتهبقلي
نسرين/ بس انا عروسة هو في عروسة بتشتغل تاني يوم علطول كده
مليكة/ مالت عليها بصوت منخفض لتكون كانت دخله وانا مش واخده بالي بروح احلام أمشي يا كلبة البحر انجري غيري خلينا نمشي غسان مستعجل
نسرين / انتي فصيل حاضر اهو اوف
حازم /في ايه ياحبي
نسرين/ مافيش لوكا فصلتني وعاوزاني اغير علشان نرجع المزرعة
حازم /ما ده الطبيعي مش في شغل ولا ايه يلا بقي بطلي دلع احنا فعلا اتاخرنا و السكة طويله
غسان / يلا يا نادر و حازم . نستناهم تحت في عربية علشان مش حيلطلو رغي لو منزلناش
نادر قبل ما ينزل ر مي نظرة علي ريما نظرة وداع أو اشتياق
ريما وشها احمر تاني
مالت عليها مليكة اموت واعرف في ايه منا مش حنام غير معرف الوانات وشك دي من ايه بس سهله ساعة وتوصل
ريما / في ايه يا لوكا مافيش هو صحيح مين نادر ده
مليكة / قولي كده بقي اطلعي من دول وخوشي في دول بقي الحكاية نادر امممم
قطعة كلامه نسرين بلا بقي انا خلصت جاهزين
مليكة / لا تفصيل يا ختي امشي الرجاله سبقونا علي تحتنزلو البنات
ركبت نسرين مع حازم
وفي عربية غسان كان نادر قاعد قدام جمب غسان وفجاءة فتح عينه علي وسعها لما شاف ريما بتركب ورا مع مليكة
غسان/ ها يابنات كل تمام نمشي
ربما/ بصوت منخفض تمام يا ابيه امشي يلا
نادر في نفسة ابيه هي دي اخت غسان بتاعة تركيا يا دين النبي وانا بقول الحلاوة دي منين اتاريها مستورده
غسان / ايه رايكم أنا جعان متيجو نقعد في اي مطعم نأكل اهو بلمرة نحتفل لنسرين وحازم
نادر / فكرة حلوة طبعا انا حتصل بحازم
نادر الو يا عربيس خليك ورانا علشان حنقعد في قريه مشويات علي الصحراوي تجنن حنروح نتعشى هناك حلاوة خطوبتك يا كبير
حازم / قلبي نادر باشا أنا جعان فعلا بلا بينا
نسرين/ في حاجة يا حازم
حازم /لا ياقلبي صحابي بس بيوجبو معايا وعزمنا علي مشويات
نسرين / اشطه علشان انا عصافير بطني بتصوت
دخل حازم ورا عربية غسان فكانت قريه بتقدم اكل بدوي ومشويان
دخلو قاعدت نسرين جانب حازم و مليكة جنب غسان
ريما و نادر أمام بعض وبداءت حرب النظارات بينهم
غسان بيكلم مليكة وماسك أيدها و بيلتفت عنيه وقعت علي ريما كان وشها احمر من الكسوف .
راح باصص علي نادر لقاه في عالم تاني خالص اكنه مش قاعد معاهم كان سرحان في عنين ريما
غسان /مليكة انتي واخده بالك ايه التهريج ده
مليكه/ هو في ايه يا غسان انت اتعصبت كده ليه هما عملو ايه من الواضح أن نادر معجب بريما
غسان / بس ده صاحبي يجي يقولي مش يبص كده لاخت صاحبه متهيقلي عيب
بقلم نرمين قدري
مليكة/ نادر تقريبا عرف أن ريما اختك واحنا بنركب عربية دلوقتي بس فملحفش يقولك
غسان/ معني كده أنه كان معجبي بيها من واحنا فوق
مليكة / تقريبا و ما كنش عارف هي مين كان فاكرها صاحبة نسرين
غسان / طايب والعمل منا مش حعرف اعمل نفسي مش واخد بالي
مليكة/ اهدي كده وطنش لحد من روح
راحت مليكة غمزة ريما من تحت ترابيزة موطيه عليها
مليكة/ لمي نفسك شوية اخوكي اخد باله وشايط
ربما / وشها جاب كل اللوان الطيف
ريما/ يالهوي هو قالك إيه يعني انا رحت في دهيا غسان حيموتني
مليكة اهدي يتخرببت عقلك عيله خربانه
وبدون مقدمات نادر قام قعد جمب غسان
نادر / غسان انا عاوز اقولك علي حاجة
غسان عمل اهبل طبعا
غسان /خير يا نادر
نادر/ انت تعرف في الاول معزتك عندي احنا اصحاب من ايام المدرسه. بس كليه هي اللي فرقتنا وعارف عيلتي كويس و عارف اني من عيله كبيرة وانا اللي اخترت اني اشتغل في مجال الطبخ بمزاجي انا كنت ممكن ماسكت شركة ابويا وانت عارف
غسان / قصر ليه كشف الهيئه ده كله منا عارفك من زمان وعمر الفلوس ما بتعمل راجل . وانت ياصاحبي راجل حتي من غير. متعمل المرشح الطويل في التعريف علي عيلتك وأنك مقتدر وكله ده .انا عمري ما حلاقي لأختي راجل وجدع وصاحب صحبه زيك
نادر/ بكسوف ادهم انت كنت عارف حكلمك في ايه
غسان / عيب عليك يلا انت تربيتي و عارفك ابو رجوله
حازم /دخل في النص انتم بتقولوا ايه
غسان/ ولا حاجة. الضلع التالت عاوز يكمل نص دينه هو كمان
حازم/ احلف وحيات امك نادر حيجوز نادر رمز العزوبيه
وحنروح بعيد ليه ما انت اتجوزت هو حد كان بصدق أن غسان الكيلاني يتجوز واللهي لو كانو حلفو علي مايه تجمد مكنت اصدقك بس هي مين بقي صاحب النصيب اللي وقعت واحد من فطاحل العزوبية
غسان عمز بعينه علي ربما
حازم / واووووووووو وقعت واقف يابن المحظوظه حاجة كده تقفيل بلاد برا
خلصو عشاهم رجعو مزرعة حازم ونادر راحو بيتهم
دخل غسان و ريما ونسرين و مللكة
ربما/ نسرين يكون في علمك انتي حتنامي معايا في الاوضة بتاعتي سيبي قوضتك وتعالي عاوزين نرغو للصبح
نسرين / اوكيه هو ده كلام
مليكة/ ياولاد اللذينه انا جاية اسهر معاكم
بقلم نرمين قدري
غسان / لف أيده حولين وسطها نعم مين حيروح فين انتي بتتكلمي علي مزاجك طايب دول لسة عوانس لكن انت ياقمر خلاص بقي عندك كلام بيتقال بليل و حضنها جامد
نسرين و ريما طلعو وهنا بيضحكو علي مليكة
دخل غسان و مليكة السريا
وهما داخلي لقو عمتو واقفة
مليكة / اتخضت سلاما قولا من رب الرحيم
فوزية/ . بغل ايه شفتي عفريت
مليكة /انحرجت لاء اصل حضرتك كنتي
فوزية/ بأس باس انتي حتشرحي قصة حياتك هو في ايه ياغسان بيه نسيب بقي شغلنا و مصلحنا كلها تقف علشان حضرتك اتجوزت و السنيورة مقعداك جنبها
غسان/ في ايه ياعمتي علي المسا و مليكة مالهااما كنت مع حازم وهو بيخطب مش معقول اسيبة في يوم زي ده
فوزية / وحازم ازاي مايخودنيش علشان اشوف العروسه تنفع ولا متنفعش مش كفايا علينا واحد غلط لازم الكل يغلط وتبقي مين بقي ربه الصون والعفاف
مليكة / هو مين اللي غلط يا ام أربعة وأربعين انا سكتالك من الصبح و اقول دلوقتي تسكت دلوقتي تفصل لكن من ساعة ما دخلنا وانتي لوك لوك في ااايه
انا الدكتورة مليكة و بحضر كتوراه يعني مش واخد واحدة من شارع
غسان / بزعيق مليكة باس هو مافيش احترام ليا قلتلك كام مرة صوتك ميعلاش طول منا واقف اتفضلي اطلعي علي فوق بسرعة
مليكه / لاء يا غسان مش طلعة ماهو مش كل مرة يتغلط فيا وانت تسكت . خلاص طلما انك مش عارف تجبلي حقي انا حا خده بايدي وخلي بالك عمتك اللي بتعملوا معايا ده طبيعي طلما جوزي سكت عن حقها كل مرة تبقي الحكايا سهلة
ما اللي جوزها يقولها يا كوده يلعبو بيها الكرة
غسان / اخر مرة بحظرك اطلعي علي فوق علشان انا صبري قليل و انتي صوتك بيعلا اتقي شر غضبي عليكي اتفضلي اطلعي
طلعت مليكة وهي بتبرطم اه يافوزيه المفتريه لو يسبوني عليكي مش حتاخدي في ايدي غلوة
يا لهوي احسن تموت ويحسبوها عليا بني ادمه وانت ياغسان اصبر عليا بس
طلعت مليكة كام سلمة ووافقت تسمع حيقولو ايه
وتحت غسان في قمة غضبة في ايه يا عمتي هو احنا مش حنخلص من كتر الكلام ده ايه اللي يريحك علشان نبطل نعيش في النكد ده علشان انا تعتب بجد تعبت لا عارف اشتغل ولا اعيش زي ناس الطبيعية
بقلم نرمين قدري
فوزية / اظن انت عارف اني في ايديا ربع المزرعة اللي هي وررثي من ابويا و اخويا
غسان/ بقلة صبر عارف ان ربع مزرعة بتاعتك ايه الجديده في ده . وده مالو بجوازي من مليكة
فوزية / اقولك انا ماله انا حكتب ربع مزرعة باسم رنا و و رنا حتتجوز حد غريب ربع المزرعة. حيروح لحد غريب يشارك فيها وده مش مقبول طبعا
غسان / والحل حضرتك اللي شيفاه حينقذنا
فوزية / حقولك الحل وده مش باخد رايك ده امر
غسان/ ياسلام أمر و ليه بقي وايه اللي يخليني اوافق من أصله
فوزيه / علشان لو موافقتش أنا من بكرة حبيع الربع بتاعي لفهد الراوي وخليه يجي يقعد لك هنا
غسان / عاوزة تبيعي المزرعة لأكبر منافس ليه في سوق ده مبيكرهش حد قدي
فوزي / واللهي بقي انت اللي في ايدك القرار
غسان/ وطلب ساعتك ايه بقي
فوزي / تتجوز رنا بنتي وتكتبلها ربع نصيبك في مزرعة
غسان تنح مش لاقى رد
مليكة / نزلت تجري يتجوز مين يا حيزبونه يا حرمية يا سليلة علي بابا انتي .
يتجوز مين ياعقربه يا حمار ناقصله بردعه يا تور هايج ولسة حتجبها من شعرها
غسان / بصوت صحي كل اللي في البيت نزل عليه نسرين وربما ورنا
غسان / مليكاااااااااااا انا مش قلت علي فووووق هو كلامي خلاص مش بيتسمع في ااااايه انتي نسيتي نفسك أن انا هنا الراجل وانا اللي بقول ايه يحصل وايه ميحصلش ..
اوعي تكوني فكرتي تهاوني معاكي قلة حيله لاء فوقي انا بحب أقول كلمة مرة واحده و باااااس وحظرتك بدل المره مليون متخلنيش اغضب علشان غضبي وحش مفهووو م
مليكة / وانصدمت من صوته مفهوم في أوامر تاني
ريما ونسرين واقفين مش فاهمين بس زعلانين علي شكل مليكة
فوزية بابتسامة انتصار ها يابن اخويا نقول مبروك ولا ايه
غسان / بصوت عالي وحازم بكره كتب كتابي علي رنا الكل يجهز و مش عاوز نقاش و اتفضلو الكل يطلع ينام
بقلم نرمين قدري

google-playkhamsatmostaqltradent