اخر الروايات

رواية مر قلبي ( جميلة وجاسر ) الفصل الثاني 2 بقلم سمية امير

رواية مر قلبي ( جميلة وجاسر ) الفصل الثاني 2 بقلم سمية امير



 البارت التاني

( #مُر_قلبي ) 🍂🖤
جاسر بكل هدوء و هو بيقرب منها تاني : انا لست الحق اعمل اللي انا عايزو محدش هيسأل فيكي انتي ملكيش أهل غيري انا أديت لأهلك فلوس بدالك
بدأ جسمها يترعش زقته جامد وهي بتعيط : انت كداب ،عايز مني ايه سبني في حالي
مسك ايديها و اتعصب و شد الفستان من عليها
شهقت جميلة و رجعت لورا
لف هو وشه و هو مدايق: ده اول عقاب ليكي و ده مش حاجه يا جميلة كلامي لازم يتنفذ من بكره هيجي مدربين البيت ( مدرس فرنسي - مدرس انجليزي _ مدرب اتيكيت فنون التعامل ) والباقي هيكون في النادي فروسيه و سباحه
كانت جميلة مصدومة من اللي عمله مكنتش مركزة في اي حاجه
خرج و سابها قعدت في الأرض دخلت خدامه تانيه قريبه منها في السن جابتلها لبس تاني
انا مروة حبيت اساعدك
حضنتها جميلة و فضلت تعيط : هو عايز مني ايه
مروة : قصدك جاسر بيه ..مش انتي بنته ؟
جميلة : لا معرفهوش ده مش أبويا ابويا مات
مروة : طب متزعليش بكره تمشي من هنا واعتبريني صاحبتك لو حابه يعني
جميلة : انتي طيبه اوي
قامت جميلة لبست اللبس التاني و قررت تسمع كلامه عشان ميأذيهاش
كان كل مدرس يدخل عندها تقعد تتريق عليه لحد ما يطفش
طلع جاسر بكل هدوء خدها و راحوا النادي انبسطت جدا من المنظر الساحر ..بنات كتير صاحبوها بقت احلى فترة عندها بتاعت السباحه و الفروسيه
فات كام شهر و جميلة مش عارفة تتعلم الفرنسي ولا الاتيكيت بتضحك عليهم و هما بيعلموها
كانت قاعدة ب لبس السباحه مع صاحبتها
سلوى : ياربي المز جه ..ايدا اسفة يا جميلة نسيت انو باباكي
بصت جميلة لقيت جاسر جالها
جاسر : خلصتي ..ازيك يا سلوى
سلوى بمياصه : ازيك يا جاسر اسفة ازيك يا عمو
بصتلها جميلة بقرف و مسكت كوبايه العصير دلقتها عليها : عشان لسانك اتعوج فجأة اعدليه بقى أعدليه
سلوى فضلت تعيط : انتي ازاي تعملي كده يا مامي يا مامي
جميلة ل جاسر : ها يا بابا هنروح ولا هنتفرج على سلوى
ضحك جاسر و مشيوا سوا : انتِ غيرانة
جميلة بتوتر : هغير ليه
جاسر : حسيتك غرتي
جميلة بخبث : اه مش انت ابويا و كده
بصلها بعصببيه
جميلة : يوه اقصد بابا سوري
ضحكت جميلة و فضلوا ماشيين
دروس الفرنسي و الاتيكيت
_ مالهم 🙄
- غالبا انتي نسياهم
_ اه ،لا بالعكس انا كويسه فيهم
وهما ماشيين ولدين عاكسوها عشان لبسها بتاع السباحه اللي نسيت و مشيت بيه
اتعصب جاسر و نادى ل رجالته خلوهم يضربوهم و قلع جاكيته و لبسهولها كان أول مره يقرب منها بعد حادثه الفستان : ريحتك
جميلة : مالها
جاسر : ريحتك جميلة شبه وردة الياسمين
اتكسفت و بعدت شويه
جاسر : احم احم كنا فين : اه لازم نلاقي حل ل وردة الياسمين ...ايدا قصدي ال ..ال الفرنسي و الاتيكيت
ضحكت جميلة و اتكسفت اكتر
: اشمعنا انا ؟
جاسر : مش فاهم !!
- ليه بتعمل معايا كل ده
_ يمكن شوفت فيكي انك كويسه من جواكي
- اه ، شكرا يا ...يا بابا
جاسر : بابا 😒اه تمام يا بنتي
رجعوا القصر مكانتش بتخطلط مع اي حد خصوصا لما جاسر كان بيسافر كانت بتنام طول اليوم
لسه هتطلع سمعت ابو جاسر بيقوله : انا وافقت انك تجيب واحده من الشارع ووافقتك على رهانك بس أوعا يا جاسر تأثر فيك أو تحبها كده كده المؤتمر قرب هتقدمهالهم و ترجعها الشارع تاني
متكلمش جاسر و سابه و خرج لقى جميلة واقفه و بتعيط
سابته و جريت على اوضتها فضل هو واقف شويه و طلع وراها مرديتش تفتح متعرفش أنه معاه مفتاح لكل مكان
فتح و دخل
جميلة وهي بتعيط : خلتني ابعد عن أهلي عشان اكون فار تجارب عشان تستفاد مني و ترميني بعدها
قرب منها حط أيده على خدها : بس انا مش هرميكي
حضنته جميلة خلت جسمه كله يقشعر
جاسر : خلاص يلا متعيطيش تعالي نلعب اي حاجه
جميلة بعصبيه : بس انا مش بنتك و مش طفله انت اللي فاكرني طفله
مسكها من خدودها : انتي اجمل انسه كبيرة
جميلة وهي لاويه بوزها : طيب بما انك فاكرني صغيرة و انت بابا و كده ...
جاسر : اه و ....
لسه مكملش كلامه لقاها نطت عليه باسته .....

تعليقات



حجم الخط
+
16
-
تباعد السطور
+
2
-
close