recent
روايات مكتبة حواء

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نرمين قدري

رواية قاسي امتلك قلبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم نرمين قدري


الفصل الخامس عشر بقلم نرمين قدري

بس المرادي مش حعدهالك لازم اعمل فيكي حاجة كبيرة بس اصبري عليا
بقلم نرمين قدري
دخل غسان عند محمد وزياد
اول ما شافو قامو وقفو
غسان / جه دوركم انتم عارفين حجم الغلط بتاعكم اد ايه
محمد / واللهي ياغسان بيه ما كنا نعرف انها مرات ساعتك
غسان / بزعيق ولنفرد انها مش مراتي بس هي تحت حمايتي بلاش تحت حمايتي اي بنت والسلام ازاي تسمح لنفسكم تعملو كده أنه حق اللي عطتو لنفسكم انكم تنتهكو حرمت واحده . أي أن كان هي مين لاشرع والدين يسمح بكده
تعرفوا انا ممكن كنت سلمتكم للشرطه وهما يتصرفوا بس انا بحب اخد حقي بايدي لأن ده شرفي انا
زياد / واللهي يابيه محنعملها تاني آخر مرة
غسان / انتم فعلا مش حتقدرو تعملوها تاني لامعايا ولامع غيري خلصت خلاص
محمد / بذعر انت قصدك ايه لاء لاء اوعي تكون قصدك اللي في بالي يا ليله سودا حرمنا ياغسان بيه واللهي حرمنا
غسان / جلال جلال يلا تعالي شوفي شغلك
زياد / انتم حتعملو ايه لاء لاء
غسان / اهدو دكتور جلال أيده خفيفه مش حتحسو بحاجة خالص و متخافوش البنج كتير وخير ربنا ياما هي أقل من نص ساعة وحتبقو ا تمام
محمد / وحيات النبي بلاش احنا اسفين مش حنعملها تاني
غسان/ بزعيق انت فين ياجلال
دخل جلال ايو غسان بيه انا تحت امرك بس كنت بعقم المشرط
زياد / لاء حرمنا و اللهي خلاص حرمنا مش حتشوف وشنا تاني احنا اسفين بس بلاش اللي عاوز تعمله ده احنا كده حنضيع
غسان / بصوت أشبه بالرعد و ماسكة من هدومه و البنت الغلابانه مكنتش حضيع هي كمان انطق لو واحدة تانية غيرها ومعرفتش دافع عن نفسها كان ايه حيبقي مصيرها
مفكرتوش في كده انطقو يا كلاب
غسان / جلال شوف شغلك دول شوية كلاب مش عاوزهم ينفعو لحد خالص مفهوم
محمد/ احنا اسفين واالهي عمرنا ما حنبص لوحده تانية حقك علينا ياباشا اعتبرنا عيال وغلطة في حد بياخد علي كلام العيال
جلال / ها يا غسان بية اشتغل ولا ايه
غسان / استي ياجلال لما افكر مع انهم ميستهلوش الرحمة
دخل حازم ها ياغسان خلصت معاهم ولا لسة كنت عاوز اتفرج
زياد / حازم بيه وانبي قوله الرحمة احنا توبنا خلاص
غمز حازم لغسان في سىر
حازم / اده انتم لسة مخلصتوش اشطا حتفرج يلا ياكتور جلال مستني ايه خلصنا من الارف ده بسرعة
متخافوش دكتور جلال أيده خفيفة مش حتحسو بوجع براحه عليهم يادكتور دول بردو عشر معانا بس ايه متحفش قوي .
بقلم نرمين قدري
زياد / يالهوي يالهوي يالهوي غسان بيه ابوس ايدك احنا غلطنين ونستاهل ضرب الجزم بس بلاش ده وانبي
حازم/ ايه رايك ياغسان حتسامحهم بس انا شايف لاء ميستهلوش. خلص ياعم خلص خلينا نتفرج
غسان / مستعد اسمحكم بس بشرط
محمد وزياد موافقين اي حاجة غير كده احنا موافقين
غسان تحلقو شنابتكم و تطلعو من المزرعة بجلييات حريمي و طرح
محمد / نطلع ومالو نطلع بس بلاش دكتور جلال
غسان / و ملكوش اي حقوق عندي ولا شهادة خبرة حتطلعو بجواب رفد
زياد / ايه المشكله رفد رفد بس نطلع
غسان / اوكيه ماشي كلام نادي بصوت عالي علي حسن يا حسن
دخل حسن افندك غسان بيه
غسان / موس بسرعة وتعالي احلق شنبات الإنسات دول وهاتلي صباع روج من بتوع مراتك وجلبيتان بترتر و منديل بتاع الراس ده الي بيلمع عارفه
حسن / بضحك خفيف اه بابية بس ليه
غسان/ حسن اخلص وتعالي .. وانت ياحازم عاوز الفيديو ده يبقي ترند
حازم /من عونيا انت تؤمر
غسان/ ها قلتم ايه احنا لسة فيها نخلص مع جلال و لا حسن
محمد وزياد لاء لاء حسن حسن
دخل حسن بجلبيتان واحده حمرا وتانية روز
غسان/ يلا كل واحد ينقي لون
حلقو شنابتهم ولبسو جلاليب وحطلهم غسان روج
غسان/ يلا بقي يا حسن عاوزك تفسح البنات في المزرعة كلها في قسم قسم مهما لازم يسلمو على زمايلهم قبل مايمشو بردو واتفضلو جوابات الرفد للاسف. كتبتلكم تحت سبب الرفد سؤ الاخلاق علشان الكل يعرف انتم اترفدتم ليه
بقلم نرمين قدري
وفي سرايا
الكل متجمع في قوضة مليكة
مليكة / انا حكتلكم كل الحكايا يا بنات انا صحيح غلط بس غصب عني بس متوقعتش إن غسان ممكن يقول كلمة حرمتك عليا دي مش عارفة اعمل ايه دلوقتي وبصراحة أنا مبحسش بالامان غير معاه هو وبس
نسرين/ ولا يهمك احنا بنات جامدين قوي ولا ايه يا ريما
ريما / طبعا يانسرين بس اخويا دماغة ناشفة بس احنا حيالنا كتير .مش بتخلص متنسوش أننا جنس حوا وجامدين قوي.
هي تلاعب غسان بسلحها غسان بيغير مووت علي مليكة
ممكن تلعب علي الطرف ده شوية
نسرين / وممكن يالوكا تلعبي بسلاح الانثي فاهماني طبعا
غير أن غسان فاهم انك منهارة علشان اللي حصلك الصبح وطلب مني افضل جابك
ريما / انا خطرت في بالي فكرة
انا حتصل بغسان واقوله انك سخنه وبتخترفي وانا مش عارفه اتصرف معاكي و منهارة جداا
بقلم نرمين قدري
مليكه / طايب افردي جاب دكتور يافالحه
ريما / لاء منا حقوله هيا عماله تخترف باسمك وتقريبا عوزاك
نسربن/ طايل حنسخنها ازاي دي
مليكة / سهله انتم بس ترقبوا اول ما يدخل السرايا و نجيب قربه سخنه ونحطها علي راسي وجسمي
وانا حقوم بلواجب حلعبو صح
نسرين /؛ فاهمتك نظام شوق ولا دوق صح بس صدي انتي عليه ياخوفي هو اللي يلعبك وانتي واقعة لشوشتك معاه
مليكة / عيب عليكي تربيتك انا
ريما اتصلت بغسان
الو أبيه غسان تعالي بسرعة مليكة سخنه و عماله تخترف وتنادي باسمك و نسرين عماله تهدي فيها مش عارفة
غسان / ثواني واكون عندكم متسبوهاش لوحدها مفهوم
ريما/ حاضر ياابيه بس بسرعة وانبي
ريما هو جاي حالا جهزتو الاربه . مليكة مش حوصيكي لازم تكسبي غسان في صفك . الحرباية اللي تحت عنيها علية خالي بالك رنا مش سهله وهي حاطة عينيها علي غسان مطوليش الزعل بينكم
نسرين / تمام مليكة افردي شعرك كده واعدلي
تي شيرت وعاوزاكي مليكة اغراء
مليكة / يلا بقي حطو الاربه علشان الحق اسخن
وبعد قايق دخل غسان ايه يابنات مالها
نسرين/ بعياط مش عارفه كان نايمه فجاءة كده لقيتها زي مايكون كابوس مش عارفين
غسان / طايب سبوهالي واطلعوا انتم برا
نسرين /حنسبها كده مينفعش لازم نكون معاها
غسان / آنسة نسرين من فضلك انا عارف هي بتهدي ازاي
ريما /خلاص بقي يا نسرين ابيه غسان معاها و هو كمان جوزها فا اكيد حيعرف يتصرف يعني
نسرين ماشي بس خالي بالك عليها
طلعت نسرين و ريما
ريما / ايه يابنتي مش تخلصي البت حتبرد احنا عاوزنها سخنه وضحكو ومشو
قرب غسان من مليكة
غسان / لوكا حببتي لوكا انا هنا ياقلبي
مليكة / غسان اللحقني ااه غسان بمووت
غسان / ضمها لحضنه جامد بعد الشر عنك يا ملكة قلبي انا جمبك وحفضل طول عمري جمبك فوقي بقي وشلها ودخل بيها الحمام تحت الدش
فتحت عينيها مليكة / غسان انت هنا
غسان / انا هنا وحفضل هنا
مليكة /احضني جامد انا خايفة قوي
ضمها غسان جامد لحضنة وهي دخلت جوه حضنه بجد
كل ده وهما تحت الدش
غسان / نظر لعينيها ملكتي انا بحبك قوي
مليكة و احمرت خجلا غسان وانا كمان بحبك قوي
قرب غسان منها اكتر واختلاط أنفسهم سوا التهم شفتيها في قبله طويله نسي بيها كل واحد نفسة وكأنهم في عالم غير العالم
غسان / ملكتي انا مش قادر ابعد عنك اكتر من كده انا عاوز أتمم جوزها
مليكة / بس ممكن نطلع من تحت الدش
أخدها غسان علي سرير وحضنها جامد
غسان / انا عاوز اخبيكي جوا حضني الابد
لفها غسان بلفوطة
غسان / نشفي نفسك لحد مجبلك حاجة تلبسيها
فتح دولابه وطلع تي شيرت تاني
مليكة / انا سمعت انك مش بتحب حد يجي جمب حاجتك
غسان / وهو انتي اي حد انتي ملكتي انا وبس انتي عندي حاجة تانية خالص انتي النفس اللي انا بتنفسة الحياة اللي انا بعشها
مليكة / وقد لمعت عينيها و انهارت قواها من كلامه غسان هو انت بجد عاوز تمم جوزنا
غسان / اه ايه رايك خلاص مبقدش قادر ابعد عنك
سكتت مليكة واحمر وجهها خجلا
قرب منها غسان وماسكه وجهها ورفعة
غسان / بصي في عينيا طول منا معاكي مش عاوز تبعد عينك عن عنيا بستمد منهم قوتي حتي واحنا في أصعب حالتنا اوعي تبعدي عينك عني فاهمة يا ملكتي
اوعي تتكسفي مني يا ملكتي علشان أنا روحك ونفسك مع اني بحب قوي لما تقلبي فروله كدة ببقي عاوز أكلك
تعالي يا قلبي في حضني . أخدها غسان في حضنه
وفجاءة انتبه أنه لسة محرمها علي نفسة ولسة مجبلهاش حقها من رنا
فجاءة طلعها من حضنىه وكأنه أدار زرار غلق المشاعر و كأنه اله ببتحكم في مشاعر أمتي يشغلها وامتي يطفيها
مليكة باستغراب. هو في ايه
غسان / وقد رسم وجه الجدية في اني عرفت ابينلك
ضعفك قدامي علشان تعرفي اني لما اعوزك حاخدك وبمزاجك علشان تعرفي اني مش حيوان بيجري ورا شهواته انا اللي مش عاوزك دلوقتي
انتي لسة متحرمه عليا
ياااه والقسوة كلماته كأنها خنجر يطعن في القلب بل يمزقه قطع
أحست مليكة وكأنها اخدت قلم جامد فاقت مليكه لنفسها وحبست دمععها قامت واقفة فهو اهان كرامتها بلقدر الكافي
مليكة / وبمنتهي القوة غسان أنا شايفة أننا كفايا مع بعض لحد كده
غسان وهو عارف أنه خزلها وجرح كبرياءها
غسان / مش فاهم قصدك ايه
مليكة/ يعني نفترق وكل واحد يشوف حالة
غسان / بثقه وليه بقي افهم
مليكة / علشان انا عاوزة كده انا خلاص مش عاوزاك في حياتي
غسان / لاء ماهو مش بمزاجك علي فكره
و قومي شوفيلك عند ريما أو نسرين حاجة تلبسها اوعي تخرجي من الاوضة بالمنظر ده وبكرة حيكون عندك لبس جديد
مليكه / بجمود بس انا مش عاوزة حاجة منك
غسان / مهو بردو مش بمزاجك علي فكرة انتي مراتي ومسؤله مني
مليكة. / بجمود مصتنع وأنا مش عاوزه حاجة منك
غسان / مليكة ياريت تقصري الشر واعملي حسابك انك حتنامي هنا علله ارجع بليل ملكيش في الاقوضى
مليكة /وشغلي أنا عاوزة انزل الشغل
غسان /حاضر بس انهاردة انتي تعبانه بكرة إن شاء الله
خرج غسان و ساب مليكة وهو عارف انها حتنهار وقلبه وجعه عليها مشي علشان ميضعفش قدمها
دخلت مليكة الحمام وفتحت الدش ساقع ووقفت تحته بهدومها و الدموع تنهمر من عينيها كالشلال
فور خروج غسان
جرت ريما ونسرين مسرعين عند مليكا
نسرين / لوكا لوكا انتي فين
سمعو صوت الدش
نسرين / ببقي حصل
ريما /. تفتكري شكل أبيه غسان وهو خارج ميطمنش عنيه كان كلها دموع
نسرين / انتي بتتكلمي جد
ريما / ايوه اخويا وانا عرفاه مش شكل واحد مبسوط ولو حصل حاجة بينهم ايه اللي حيخليه يخرج بسرعة دي
فتحت مليكة باب الحمام وخرجت
وبمنتهى القوة والجمود نسرين عاوزة لبس من عندك
نسرين / مليكة فيكي ايه اناحفظاكي
مليكة مالي انا كويسة جداا مافيش حاجة روحي بس عاوزة اللبس علشان سقعانه جدااا
ريما / الجو حر يا لوكا سقعانه ايه
مليكة وكأنها مغيبه في عالم تاني لاء ساقع انا سقعانه
نسرين مليكة متقلقنيش عليكي انتي كويسة لوكا ردي
مليكه / هه انتي بتكلميني بقولك سقعانه عاوزة البس
نسرين / حاضر وخرجت نسرين مسرعة تحضر ملابس لمليكه
مليكة /ريما عاوزة انزل اعمل الاكل انهارده
ريما / ياسلام انتي تؤمري قمر
مليكة / انتي بتكلمي جد يعني انا ممكن انزل اعمل الغدا النهارده
ربما / وقد صعب عليها حالة مليكة اه طبعا يا حببتي و ايه المشكله
مليكة / تمام ماشي البس وحتزل
ريما / مليكة انا اعتبرتك زي اختي وربنا اللي يعلم
فيكي ايه انا مش حابه اشوفك مكسورة كده انا اتعود اشوفك مليكة الجامده اللي مافيش حاجة بتكسرها حتي لما اتعرضي للموقف بتاع الصبح قدرتي عليهم بقوتك واتمنيت اني اكون في قوتك . والبنت اللي قدرت تحرك الصخر اللي في قلب غسان اخويا اكيد مش بنت عادية
ضحكت مليكة بسخرية اه حركت الصخر وماله
دخلت نسرين خدي يالوكا البسي
اخدت مليكة وهدوم ولبستهم
ريما / نسرين مش لوكا هي اللي حتعمل الاكل انهارده .
نسرين / بت يالوكا انتي ايه في دماغك انتي من امتي بتحبي تنزلي المطبخ انتي مش بتخشي المطبخ غير لما ميكونش عندك تمرين وعاوزة تفرغي طاقتك
مليكة مرتضتش عليهم وسابتهم ونزلت
نزلو وراها
نسرين/ ريما مليكة مش مظبوطه في حاجة كبيرة حصلت بنهم مليكه كأنها مغيبه مش معانا خالص
ربما / انا بقول كده بصي متتغطيش عليها وتساليها مالك سببها لحد متجيب آخرها ماشي
نسرين ماشي تعالي نشوفها
نزلو لقو مليكة في مطبخ ورنا معاها
رنا / احنا فعلا كنا محتاجين شغاله جديدة بدل ابتسام
هو انتي حتتطبخي ايه علي الغدا خالي بالك لو أكلك معجبناش مش حندفع
كل ده و مليكة مش بترد عليها .
رنا / اه ممكن تعملي فنجان قهوة وياريت بسرعة اصلي مصدعة اخلصي يلا. واظبطي الاكل و السفرة لازم تكون جاهزة قبل الساعة ٨ اصل غسان بيحب الانضباط في المواعيد قوي ومتنسيش عصير برتقال بتاعي عاوزاه فرش علشان الدايت
وفجاءة مليكة رمت اللي في أيدها واسحبت السكينة اخدت رنا تحت أيدها و حطت السكينه علي رقبتها
كلمة زياده وحريح الناس منك اتقي شري وابعدي عني احسن انا ممكن ارتكب جريمة قتل دلوقتي فاهمة ولا مش فاهمة
نسرين / بخضة مليكه سبيها هي هبله محدش بياخد علي كلام الهبل اهدي
مليكة / نسرررين مش عاوزة حد يدخل
وسحبتها اكتر بايدها اوعي تكوني فاكراني يابت عبيطة. انا عارفة كويس انك انتي اللي سربتي خير اني بنت انا مش هبله وانا مبحبش حد يعلم عليا
ريما / علشان خاطري يا لوكا سببها هي الغل اللي جواها يموتها لوحده
مليكة / ريما انا كنت حضيع بسببها ماينفعش الموضوع يعدي كده
وفجاءة لفت مليكة ايد رنا لورا وع صرخات رنا وكسرت أيدها
مليكة / دي ذكرى خفيفة علشان تفتكري متهوبيش نحيتي تاني فاهمة يا كلبه
رنا صراخ اه الحوقوني
جرت فوزية علي صوتها في ايه في ايه يا رنا
مليكة / بنفس أسلوب رنا معرفش يا طنط هي كانت جاية نشرب و لسة بتشاكلني راحت اتكعبلت في سجادة وقعت علي أيدها انا معرفش حاجة و عيطت ولا انا علشان امي مش معايا تعملو فيا كده
كل ده وسط صوات رنا
فوزية / حد يتصل بدكتور بسرعة وغسان هاتولي غسان
ريما / وكاتمة الضحك كلمته حيجيب دكتور جلال وجاي بسرعة
رنا/ انتي السبب انا مش حسيبك
مليكة / بمسكنه يعني بدل ما تشكريني اني لحقتك ده جزاءي انا ممكن اديكي حقنه مسكن اللي بنديها للحمير علي بال دكتور ما يجي
رنا / بغيظ ماما ابعديها عن وشي ااه مش قادرة ايدي
مليكة في ايه يا رنا انا دكتورة بردو مش حأذيكي يعني وصدقيني الحمار بياخد الحقنه بيقي تمام وانتي و الحمار واحد يعني
رنا / انتي حيوانه و اللهي لما افوقلك مش حسيبك
دخل غسان وجلال علي صوت رنا بتشتم مليكة
غسان / رنا مسمعش صوتك ولازم تعرفي أن مليكة مراتي واحترامها من احترامي واعي تكوني فاكرة أن حعديلك عملتك السودا دي بس افوقلك
رنا اله أااه ايدي يا غسان مراتك مفتريه ااه
فوزيه / هو ده وقته يا غسان شوفوا ايد بنت عمتك مالها
جلال / كشف عليها ده كسر مضاعف.هو ايه اللي حصل
لسة رنا حتتكلم
مليكة / بعطف مصتنع معرفش كانت داخلة المطبخ فجاءة اتكعبلت في سجاده وقعت
تحت أنظار غسان اللي مش مصدقها طبعا ولكن مليكة و مرفعتش عينيها فيه
كأنها بتهرب من نظراته
دكتور جلال أيدها حتتجبس شهر و نعمل أشعة وبعدين نكرر حيتفك أمتي
نسرين /. معلش يا رنا تعيشي وتاخدي غيرها واحمدي ربنا انها ايدك مش رقبتك
رنا / ابعدوهم عني بقي مش طايقاهم
غسان / خلاص بقي يلا كل واحد يروح يشوف بيعمل ايه وانتي يارنا اطلعي فوق ترتاحي
دخلت مليكة ونسرين وريما المطبخ وانفجرو ضحك
مليكة / ارتحت من جوا كده انا محدش يعلم عليا واسكت
نسرين./ انا قلت طلما لوكا طلبت تخش المطبخ مش حترتاح غير لما تفش عصبيتها في حد يلا اخدت الشر وراحت وهي بت خلال وتستاهل
دخل عليهم غسان بطلو ضحك و بداء مليكة تعمل الاكل بدون أن تنظر له
غسان / ايه بتعملوا ابه هنا
ريما/ لوكا عاوزة تعمل الاكل انهارده بنفسها
غسان / ونظر لمليكة وهي لم ترفع عينيها
غسان وانتي بقي بتعرفي تطبخي يا دكتورة
مليكة مردتش عليه وانهمكت في عمايل الاكل
غسان / ريما. هو ايه اللي حصل ل رنا بلظبط أيدها انكسرت ازاي
ريما ونسرين بصوا لبعض
ريما / معرفش يا أبية انا كنت فوق نزلت علي صوت الوقعة معرفش
غسان /لا واللهي صدقتك الصراحة
ريما / وانا حكدب ليه حتي اسأل نسرين
ضحك غسان اهلا ريما هما ضموكي للعصابه بتاعتهم
ريما / انا بردو يا ابيه
غسان لا انا مش انتي ربنا يستر من الاتحاد الثلاثي ده
ثم التفت لمليكة انا طلبتلك هدوم و الاردر حيوصل بليل عاوزك تقسيهم علشان لو في حاجة حتتبدل
مليكة / مرتضتش عليه هزت راسها بدون ولا كلمه
سبهم غسان وطلع عند رنا
لقي الباب مفتوح نص فاتحة ولسة حيدخل سمع رنا عمته بيتكلمو
رنا / ماما انا خلاص معتدش طايفة الزفته اللي اسمها مليكة دي انا بقيت بخاف منها
فوزية / اصبري الصبر حلو اهي اتفضحت قدام المزرعة كلها بس نفدت منها اهدي بس عليا انا حعمل فيها زي ما عملت في كامليا
رنا / صحيح هو انتي عملتي ايه في كامليا دي
بقلم نرمين قدري

google-playkhamsatmostaqltradent